5 клас
Розв'язування вправ на всі дії з натуральними числами
Подорож «Сторінками Червоної книги України» (1)
Мета: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуальних і творчих
здібностей у процесі узагальнення та систематизації матеріалу;
закріпити вміння та навички розв’язувати вправи на всі дії з
натуральними числами;
розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, розширювати
кругозір учнів, пізнавальні інтереси;
виховувати бережливе ставлення до природи, її багатств.
Тип уроку: застосування знань та вмінь.
Обладнання: інтерактивний плакат, картки із завданнями, ілюстрований матеріал.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Добрий день, шановні діти!
Весь цей час ми не гуляли,
А сумлінно працювали,
Числа натуральні вчили,
Дії з ними повторили.
Вчили те, що треба знати,
Щоб рівняння розв’язати.
Мали вдачі не ледачі,
Щоб розв’язувать задачі.
А сьогодні є нагода
Перевірити знання.
І які ж то результати
Дало наше навчання?
ІІ. Мотивація.
– Отже сьогодні діти ми будемо подорожувати. На початку подорожі потрібно відгадати загадку.
На базарі їх не купиш,
на дорогі не знайдеш,
Їх не зважить на терезах,
і ціни не підбереш. (Знання)
Отже під час подорожі нам потрібно бути уважними та працьовитими. Девіз уроку:
Я – школяр. (2)
Я – особистість творча.
Я думаю, замислююсь.
Я аналізую, висловлюю
свої думки, судження.
Я хочу знати!
– Діти, а ви знаєте, що це за книга?
(Червона книга – це список рідкісних і зникаючих видів тварин і рослин, які потребують охорони).
– За ідеєю відомого англійського зоолога, професора Пітера Скотта була створена Червона книга. Це було у 1968 р.
– Отже, сьогодні ми будемо подорожувати сторінками Червоної книги.
Завдання уроку – закріпити вміння та навички розв’язувати вправи на дії з натуральними числами.
Протягом нашої подорожі ви будете збирати жетони. Ряд, який назбирає найбільшу кількість жетонів, і буде переможцем.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Перше ніж подорожувати нам треба перевірити чи готові ми до подорожі. Відкриваємо зошити і перевіряємо домашнє завдання. (Взаємо перевірка). Оцінка в лист самоконтролю.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
- Так як повторюємо всі дії з натуральними числами, то нам треба повторити правила. Перед вами хмара слів. Вам треба знайти слово і згадати правило. Слово 1 жетон, правило 2 житона.
(3)
- А щоб остаточно впевнитися у нашій готовності до подорожі давайте виконаємо праву — класифікатор.
Завдання 2. https://learningapps.org/32379700 (4)
В Україні також є Червона книга до якої занесено 382 види тварин, 541 вид рослин. Рік затвердження Положення про Червону книгу ви дізнаєтесь, коли усно розв’яжете наступні приклади.
Усний рахунок: (в зошити тільки відповіді)
55 :55 = 1 250:5-41=9 45 • 2:10 = 9 25•8:100 = 2 (5)
Отже, в Україні Положення про Червону книгу було затверджено 29 жовтня 1992 р. постановою Верховної Ради України. «Книгою тривоги і надії» називають Червону книгу Україні
ІV. Формування практичних навичок та вмінь учнів.
Починаємо подорож.
Перша вправа допоможе прочитати назву птаха, занесеного до Червоної книги України.
Кожний ряд розв’язує по два приклади.
І ряд ІІ ряд ІІІ ряд
1) (300 – 44 )·1000 = 256000 2) 1200:(1961 – 1561 )=3 3) (1000+3480):10=448
4) 245·8 =1960 5) 3·5·2 = 30 6 ) (94+353) – 300 =147
https://learningapps.org/display?v=p5w3uuagt24 (6)
Перевіряємо відповіді, за допомогою коду складаємо слово.
147 |
30 |
256000 |
448 |
3 |
1960 |
Н |
А |
С |
П |
А |
С |
256000 |
3 |
448 |
1960 |
30 |
147 |
С |
А |
П |
С |
А |
Н |
Сапсан (сокіл) – відомий із часів Київської Русі як птах, з яким полювали київські князі, знать.
Нині сапсан занесений до Червоної книги України.
За однією з версій малий герб України – тризуб є стилізованим зображенням сокола-сапсана під час нападу на здобич і відображає силу, сміливість, швидкість.
Хвилинка відпочинку (на фоні співу пташок). (10)
Очі закрили. Уявили себе у лісі. Співають пташки, світить сонечко, пахне полином і м’ятою. Ми милуємось квітами, чуємо шепіт трав. Нам комфортно. Ми відпочиваємо. Але час повертатися до уроку. На «три» очі відкриваємо. Раз, два, три. До роботи приступаємо.
Загадкове, нам знайоме,
В ньому є щось невідоме.
Його треба розв’язати,
Тобто корінь відшукати.
Кожен легко, без вагання
Відповість, що це … (рівняння)
Наступних представників Червоної книги, ми побачимо розв’язавши рівняння (три учні працюють біля дошки). (7,8,9)
А) 2·(х-4) = 48; Б) (14+у)·3 =102; В) 240:(а+22)=8;
Х-4=48:2; 14+у = 102:3; а+22 = 240:8;
Х-4 = 24; 14+у = 34; а+22 = 30;
х = 24 + 4; у = 34 – 14; а = 30 -22;
х = 28. у = 20. а = 8.
ШПАК ПУГАЧ ПОЛОЗ ЛІСОВИЙ
Шпаки першими повертаються з теплих країв. Найцікавішою здатністю шпаків є вміння повторювати звуки. Шпак відтворює почуті ним пісні інших птахів, гавкіт собак, а найздібніші навчаються повторювати окремі слова та фрази.
Пугач – представник родини совиних. Вважається, що загальна чисельність їх в України близько 50 пар. Живе у густих лісах, веде вечірній та нічний спосіб життя. Має гострий зір, дуже рухлива шия, повертається на 270°.
Лісовий полоз – найбільша змія фауни України, довжина сягає 2 м. Це найагресивніша змія, хоч і не отруйна. Зустрічається в степовій зоні України на берегових кругах. Основна здобич полозів – гризуни та птахи.
Задача ( в парах) (11)
До Червоної книги було занесено 160 видів хребетних тварин. З них птахів – четверту частину від усіх видів, риб – п’яту частину від усіх видів тварин. Плазунів у 8 разів менше ніж видів птахів, ссавців на 6 видів більше, ніж риб. Решта – земноводні. Скільки видів земноводних було занесено до Червоної книги?
Відповідь: 45 видів
V. Рефлексія успіху.
Підійшов кінець уроку,
Потрудились всі нівроку.
Все, що треба ми згадали,
І кросворд ми розгадали.
Правила всі повторили,
В групі дружно працювали,
Всі завдання розв’язали,
Увагу, пам’ять розвивали,
Знання набуті закріпляли.
VІ. Домашнє завдання.
Прочитати п. 17 (знати відповіді на запитання стор. 101)