Вправи на взаємодію для роботи з колективом

Про матеріал
Вправи для того щоб покращити взаємодію в колективі, налагодити роботу серед учасників.
Перегляд файлу

 «Три кольори особистості»

Я запрошую кожного учасник взяти три пелюстки різного кольору. Синя – «як усі», жовта – «як деякі», червона – «як ніхто більше». Колеги, на пелюстках відповідного кольору зробіть запис про себе, про власні властивості і риси. При цьому на пелюстках «як усі» має бути записано якість, реально притаманна вам   та іншими учасниками групи. На пелюстці «як деякі» – якість, властивість характеру або особливість поведінки,стилю життя,  яка ріднить вас з деякими, але не з усіма учасниками. На пелюстках «як ніхто більше» вкажіть ваші унікальні риси, які або взагалі не властиві іншим, або виражені у вас значно сильніше.

Коли записи зроблено, повернемося до пелюстки, на якій записані риси «як усі" – з`ясуємо, чи дійсно ви володієте такою  особливістю.

 Таким же способом   обговорюємо зміст пелюсток «як деякі».

 Кожен повинен переконатися в тому, що в групі є люди, що володіють подібними особливостями, з одного боку і що ці властивості притаманні не всім – з іншого. Пелюстки «як ніхто більше» обговорюємо безпосередньо в колі: кожен учасник озвучує якість, яку він вважає своєю, неповторною в даній групі. Група або погоджується з ним, або допомагає знайти іншу, дійсно унікальну якість.

Ця вправа дозволяє нам побачити себе як «єдність несхожих», допомагає кожному знайти підтримку і в той же час підкреслити свою індивідуальність.

 «Я вчуся у тебе»

Колеги, зараз ми будемо  кидати один одному, в довільному порядку м`ячик зі словами: «Я вчуся у тебе…» (треба назвати професійну чи особисту якість колеги, яка дійсно є цінністю, привабливістю). Завдання – прийняв м`яч, перш за все, підтверди висловлену думку: «Так, у мене можна навчитися…» або «Так, я можу навчити…». Потім  кидаєте м`яч іншому учаснику

 В роботі педагога неможливо розмежувати приватне та професійне. У тому, що і як ми говоримо дітям, як реагуємо на різні ситуації, які вчинки здійснюємо – багато професіоналізму  і не менше – особистісних особливостей, цінностей. Вивчення своєї особистості, прагнення до її самовдосконалення – потужний ресурс професійного розвитку. Це реальна допомога в побудові своєї діяльності –  навчанні використанню своїх особистих достоїнств та нівелювання недоліків.

«Порахувати до ...» (15 хв)

Учасники групи повинні один за одним порахувати до N (або рівне, або більше числа учасників), причому кожне число повинна вимовляти тільки одна людина. Домовлятися, хто що говорить, не можна. Як тільки якесь число вимовляють кілька людей одночасно або довго не вимовляє ніхто, рахунок починається з початку.

Правило: кожна людина повинна вимовити хоча б одне число.

Вправа «Яблуко і черв'ячок»

Сядьте зручніше, заплющить очі й уявіть на хвилину, начебто ви — яблуко. Спіле, соковите, гарне, ароматне, наливне яблуко, яке мальовничо висить на гілочці. Усі милуються вами, захоплюються. Раптом, де й узявся, черв'як і каже: «Зараз я тебе їстиму!». Що ви відповісте черв'якові? Розплющить очі й запишіть свою відповідь. А тепер по черзі зачитайте її.

Стратегії розв'язання конфліктів

Страте

гія

Сутність стратегії

Умови застосування

Недоліки

Конкурен

ція

Прагнення домогтися свого на шкоду іншому

Зацікавленість у перемозі.

Одна зі сторін має певну владу над іншою.

Необхідність терміново розв'язати конфлікт

Переживання почуття невдоволення при поразці та провини — при перемозі. Значна ймовірність зіпсувати відносини

Ухиляння

Уникнення відповідальності за прийняття рішень

Результат не дуже важливий. Жодна зі сторін не має влади над іншою. Бажання виграти час

Значна ймовірність переходу конфлікту в приховану форму

 

Пристосу

вання

Згладжування гострих кутів за рахунок обмеження власних інтересів

Предмет суперечки важливіший для іншого учасника конфлікту.

Бажання зберегти мир.

Усвідомлення власної неправоти. Жодна зі сторін не має влади над іншою

Нерозв'язаність конфлікту

 

Компроміс

Пошук рішень за рахунок взаємних поступок

Жодна зі сторін не має влади над іншою Наявність несумісних інтересів.

 Необхідність терміново розв'язати конфлікт.

Неефективність інших стилів

Одержання тільки половини очікуваного.

Лише часткове усунення причин конфлікту

 

Співпраця

Пошук рішення, що задовольняє всіх учасників

Наявність часу для розв'язання конфлікту.

Зацікавленість обох сторін.

Чітке розуміння точки зору опонента. Бажання обох сторін зберегти відносини

Часові й енергетичні витрати. Негарантованість успіху

 

 

Приклади відповідей

Конкуренція: Зараз як упаду на тебе й розчавлю!

Ухиляння: Геть! Подивися, яка там симпатична груша!

Компроміс: Ну, добре, відкуси трохи, а решту залиш моїм улюбленим господарям!

Пристосування: Така, здається, в мене доля тяжка!

Співпраця: Подивися, на землю вже впали стиглі яблука. Ти їх їж. Вони дуже смачні!

Для підтримки стабільного психологічного стану, а також для профілактики різних професійних психосоматичних розладів важливо вміти забувати, ніби «стирати» з пам'яті конфліктні ситуації. Зараз ми з вами спробуємо «стерти» з нашої пам'яті стресову ситуацію, яка нас турбує.

 

docx
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
728
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку