Математика
(1 клас)
Тема уроку: вправи на засвоєння обчислювальних навичок в межах десяти
Мета уроку: Закріпити вміння дітей виконувати додавання и віднімання в межах 10; розвивати увагу, творчі здібності; прививати любов до математики, виховувати любов до подорожей.
Обладнання: запис, картки.
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
ХІД УРОКУ
Ми раді вітати всіх наших пасажирів на новозбудованому круїзному лайнері «ДРУЖБА».
Сьогодні ми вирушаємо вперше в захоплюючу подорож по морях і океанах. Рухатись ми будемо по маршруту за картою, яку ми нещодавно знайшли в пляшці біля берегів Атлантичного океану. Це карта старого пірата. Дякуємо вам, що ви обрали саме наш екіпаж.
Але перш ніж ми вирушимо в путь прошу наших бортових лікарів оглянути пасажирів і членів екіпажу. (Виходять дві дівчинки в костюмах лікарів і оглядають гостей. Роблять висновок, що всі готові до подорожі, але від морської хвороби і для гарного настрою всім слід прийняти чарівні пігулки - морські камінці).
Всім пасажирам бажаю гарного настрою, а всьому екіпажу приступити до виконання своїх обов’язків.
Екіпаж увага! Ви знаєте, що лайнер у нас новий, щойно збудований , тому для управління ним ми будемо звертатися до інструкції, а всі данні будемо записувати в планшеті. І так пункт 1.
Щоб завести мотори слід натиснути кнопки в такому порядку.
1.Вона тонка, як синиця,
Це є цифра….. (одиниця)
2. З шісткою ця цифра схожа,
Хто її назвати може?
А якщо перевернуть …
Діти, як цю цифру звуть? (дев’ять)
На папері гопака.
Шия наче в гусака,
Це є, діти, цифра…(два)
4.З промінцем метелик встав ,
Крила сонцю показав.
Як поглянеш добре ти ,то побачиш цифру …(три)
Крильця в ножицях стулились
Що за цифра утворилась?
Хто з вас може нам сказати,
Як же цифру цю назвати? (вісім)
Перевірка – запис на дошці: 1 9 2 3 8
Прошу натиснути на кнопки – повний вперед.
4. Усний рахунок
Зараз, коли всі системи працюють. Ми можемо поставити автопілот на заданий курс згідно карти. А самі трохи розім’яти свій розум .
І так усний рахунок:
А) Назвіть сусідів числа 3 (2 і 4)
Б)Наступне число, що слідує за числом 8 (9)
В) Число, що передує числу 2 (1)
Г) Це число сума чисел 2 і 3 (5)
Д) Назвати парні числа від 1до 10 ( 2 4 6 8 10)
Е)Полічити від 10 до 0.
5. Обчислення прикладів
Згідно карти ми запливли в рибне місце. Давайте спробуємо наловити риби.
Отже весела риболовля. Встаньмо всі рівненько біля парт, закинемо вудочку, присядемо і уважно подивимося, що у вас під стільцями? Знайшли рибку? Піднімаємося , піднімаємо рибку вгору, показуємо. Тихенько сідаємо за парти і розглядаємо рибку. Чи помітили ви , що рибка ця незвичайна, а математична? На ній записані приклади. Я зараз пропоную вирішити ці приклади , а відповіді написати прямо в рибці.(По закінченню читаємо приклади і перевіряємо.) На яку дію були всі приклади першого (другого)стовпчика? А як називаються числа при додаванні (відніманні)?
Фізкультхвилинка
А зараз трохи відпочинемо і влаштуємо дискотеку на палубі.
(Під музичний супровід дівчинка у костюмі русалки проводить розминку)
6. Робота над задачею
Давайте поглянемо ,що у нас по курсу далі. Це має бути острів старого пірата. Ось ми наближаємось і прибули.
Виходить хлопчик у костюмі пірата.
Діти , давайте щоб нічого не забути запишемо розв’язок задачі у нашому планшеті. А при сходженні на берег , кожен з вас отримає золоту монету зі скрині пірата.
7. Робота з геометричним матеріалом
По курсу у нас повернення в порт. Але що це? На нашому шляху туман. Зовсім нічого не видно. Що ж робити? Звернемось до інструкції. Ага ,нам потрібно виміряти яку відстань ще потрібно подолати і занести це в комп’ютер,а далі наш розумний лайнер все вирішить сам . і ми опинимося прямо в порту. (Вимірюємо відрізок визначаємо шлях у км). Тепер немає про що хвилюватися. А щоб час пройшов швидше пропоную виконати пісню. (Співаємо пісню під музичний супровід)
8. Підсумок уроку.
Ось нарешті ми в порту. ( Вибігають 2 хлопчики з мікрофонами)
Наша мандрівка завершена . Екіпажу велика подяка за роботу. А всім пасажирам дякуємо за те, що ви обрали наш екіпаж і чекаємо на вас знову і знову.( Музичний супровід).