Вправи та ігри для читання

Про матеріал
Чим швидше будуть сформовані навички читання, тим успішніше учні оволодіють навчальним матеріалом. Тому необхідно створити для дитини сприятливі умови для формування навичок читання. забезпечити правильне керівництво навчанням, зацікавити учнів, використовуючи ефективні методи і прийоми.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вправи та ігри для читанняякі заохотять     учнів початкової школи 

Номер слайду 2

Впізнай слово м..кл..т..кп..л..м..хл..пч..кл..л..к..п..м..д..рв..л..с..п..др..б..ттр..кт..р

Номер слайду 3

З’ясуй, якої букви бракує у словахкірма годакулярилівецьгірокевижіимонананаранарабандавказкаколнигаущнопкаишаавпаалина

Номер слайду 4

Читай, відповідай: хто це? що це?Запашний, білий, смачний –Червоне, солодке,соковите –Пухнаста, руда, хитра – Весняний, сонячний, теплий –Жовті, червоні, осінні – Нова, цікава, бібліотечна –Прозора, джерельна, холодна -

Номер слайду 5

Прочитай слова. З’єднай з відповідними малюнкамияскравехолоднесмугастабоягузливийдощовасолодкарізнобарвнахитрапухнастетеплакрасиві

Номер слайду 6

Допиши віршик. Бродить лісом їжачок,В нього шубка з __________. (ниток, колючок, листя)Свиня начала діточок: Вмивайте вранці ________. (хвостик, ноги, п’ятачок)В понеділок на Хрещатик. Квочка вивела ________. (дівчаток, курчаток, теляток)Ну й дивина! Не знає Ваня й досі,Яка пора іде за літом? __________. (весна, зима, осінь)

Номер слайду 7

Гра «Склади слова»Чо. Кра. Ви. Со. Небе. Пта. Ще. Чай. Пласокошкасабечутьнцесачутьвенки

Номер слайду 8

Скласти речення

Номер слайду 9

піснювчити. Будемобудемо. Ми

Номер слайду 10

машиналимоннарцис

Номер слайду 11

мандаринимаракуйямасломамамашинамакарунималинамармелад

Номер слайду 12

Читацька розминка. Фонетична зарядка. Жук літає угорі і дзижчить – жу-жу-жу.

Номер слайду 13

ГРУПОВА РОБОТА. ГРА-ПАНТОМІМАУсе навколо змінюється та перетворюється. І ви теж! Згадайте якомога більше трансформацій, пов'язаних із тілом або емоціями людини. Один із прикладів перетворень покажіть пантомімою. Інші мають відгадати, про що йдеться.

Номер слайду 14

ВПРАВА “ДЕРЕВО ОЧІКУВАНЬ” Створюємо дерево очікувань. Чого ви очікуєте від прочитання цього твору?

Номер слайду 15

ВПРАВА “ДЕРЕВО ОЧІКУВАНЬ” Чи всі ваші очікування справдилися? Які не справдилися? Чому?

Номер слайду 16

Гра «Зачаровані слова»Вчитель показує «зачаровані» слова, у кожне з яких вставлений «зайвий» склад. Треба «звільнити» слово від чар, прочитавши його правильно, без зайвого складу. ЦУПОКОРПЕРАЧИВОХАДУЛКАЦУСУКЕРКИГРУКРИШІКАБРИКАОБУБГРОЛИКИПИНОРІЖКИГОРІБРИХИ

Номер слайду 17

ЧИТАЦЬКЕ КОЛЕСОrr

Номер слайду 18

ВПРАВА “ЛАБІРИНТ”Пройдіться лабіринтом і прочитайте вислів. Як ви розумієте цей вислів?

Номер слайду 19

Гра «Добери словечко»До кожного з поданих слів доберіть такі, що відрізняються лише голосним звуком. Зразок: Слава – слива. Булка - … (білка)дим - … (дім)крук - … (крик)бак - … (бік)сила - … (сіла)нірка - … (нирка)лис - … (ліс)лук - … (лак)лад - … (лід)мир - …(мур)Запишіть слова, підкресліть букви, якими розрізняються ці слова.

Номер слайду 20

САМОСТІЙНЕ ЧИТАННЯ ОПОВІДАННЯ. ВИБІРКОВЕ ЧИТАННЯ ЗА ПОЧАТКОМ РЕЧЕННЯЗнайдіть у тексті речення, яке розпочинається з таких слів: Битим шляхом йшло… Батько не помітив … Батько каже синові… Бачать, обабіч… Тату, — запитав…

Номер слайду 21

ВПРАВА “ЧИТАННЯ З МАРКУВАННЯМ” Самостійно читаємо текст, одночасно простим олівцем маркуємо  це я вже знаю; нова для мене інформація; це цікаво й несподівано; я хочу дізнатися про це більше. Вибери з тексту два факти, які зацікавили тебе найбільше. А яка інформація видається тобі сумнівною? Чому?

Номер слайду 22

Гра «Я знаю …» Вчитель кидає м’ячик. Учень, який його отримав, говорить:«Я знаю три назви міста» (річок, країн, тощо).

Номер слайду 23

ВПРАВА “ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ”Шевченка називають Кобзарем і пам’ять про нього українці передають від покоління до покоління. Його вірші та слова актуальні і в наш час. Ні, слова та вірші не актуальні в наш час.

Номер слайду 24

Гра «Встань – велику букву дістань!»Вчитель читає слова. Як тільки учні чують слово, яке пишеться з великої букви, вони відразу ж підхоплюються і підплигують вгору. Галя, весло, зима, Франція, Ніна, слива, парта, Лопань, груша, Дунай, клітка, книга, город, Карпати, просо, жито, Петро.

Номер слайду 25

Гра «Заповни пропуски»Вставте пропущені буквил..стикр..лос..страз..рноч..слов..снас..лошв..дкийс..р..даз..мляс..ницяц..булят..плол..сточок

Номер слайду 26

РОБОТА ЗІ СКОРОМОВКОЮ. ВПРАВА “ДИКТОР” Вправа 3, с. 12 підручника. Поетапне читання скоромовки: самостійно пошепки; хором пошепки; хором швидше й голосніше; вголос охочими учнями та ученицями; вголос зі здивуванням; вголос із радістю.

Номер слайду 27

Читання за спіраллю Архімеда

Номер слайду 28

ДИСКУСІЯПригадайте правила дискусії  та підготуйтесь до неї. Обговоріть, що важливіше: розум чи щастя, готують аргументи та запитання для опонентів.

Номер слайду 29

космосбалетпілотмузикантпрограмістжурналіст. Веселі піраміди для читання і розвитку поля зору.

Номер слайду 30

Вводьте у звичайні тексти сучасних героїв, якими цікавляться учасники освітнього процесу. Кондитерська«Колобок»Що було б, якби Колобок став кондитером у казковому лісі? І всі звірятаздійснювали Бартер.

Номер слайду 31

іш. Ка. Кішка – сьйсвіка ринатва із мейсітвас тякочих. У тоцьо машдонього цянелбюлу жеду гатоба дичівро у кійдироприді. Це цар вірзів – лев, а ще гитр, тепанра, пагерд,палеорд, рись, барс, гуяар. Читайте деформовані тексти.

Номер слайду 32

Зашифровуйте слова. Використовуйте колористику.

Номер слайду 33

Багато візуалізуйте. Римівки не лише краще пояснять нові слова, а й посилять розвиток артикуляції, пам’яті, позитивних емоцій.

Номер слайду 34

Грайте у пошук тексту до відповідної картинки. Малюйте разом піктограми, багато ілюструйте прочитане.

Номер слайду 35

Переказуйте твори за ілюстраціями. А також грайте в гру, коли витягуєш ілюстрацію, і відшуковуєш ту частину тексту, яка відповідає даній ілюстрації. Костянтин Ушинський. Бджоли й мухи. Пізньою осінню видався гарний день, які й навесні бувають дуже рідко: свинцеві хмари розсіялися, вітер улігся, виглянуло сонце й дивилося так ласкаво, немов прощалося з побляклими рослинами. Викликані з вулика світлом і теплом, мохнаті бджілки, які весело дзижчали, перелітали з травки на травку не за медом, а так собі, щоб повеселитися й порозправляти свої крильця. Які ви дурні зі своїми веселощами, - сказала їм муха, яка сиділа тут же на траві, засмутившись і опустивши носа. – Хіба ви не знаєте, що це сонечко тільки на хвилинку і що, мабуть, сьогодні ж почнуться вітер, дощ, холод, і нам усім доведеться загинути?Зум-зум-зум! Навіщо ж гинути? – відповіли мусі веселі бджілки. – Ми повеселимося, поки світить сонечко; а як почнеться непогода, заховаємося у свій теплий вулик, де в нас за літо багато припасено меду.

Номер слайду 36

Створюйте ФАНФІКИ та зацікавлюйте ними читати книги. Казка «Мудра дівчина»Мудра дівчина подружилась із Русалонькою. І…

Номер слайду 37

Працюйте над виразністю -креативно. Придумуйте казки пророзділові знаки, картки асоціації,театралізовані вистави. Беріть інтерв’ю у Пані Виразності.

Номер слайду 38

Запрошуйте на уроки сучасних письменників. Створюйте їхні портрети. Читайте разом з ними. Обговорюйте. Ілюструйте. Виготовляйте наголівники героїв оповідання, аксесуари, маски та читайте ролями.

pptx
Додано
7 травня 2023
Переглядів
1753
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку