Вправи та ігри для розвитку уваги

Про матеріал
Даний матеріал містить ігровий матеріал для розвитку у дітей пам'яті та уваги. Ігри будуть корисні для використання як батьками так і педагогами. Їх можна використовувати в укритті чи вдома під час повітряної тривоги.
Перегляд файлу

Вправи  та ігри на розвиток уваги та пам'яті

 

 

Вправа 1.

Запропонуйте дитині закрити очі із пам’яті назвати всі предмети, які стоять у її кімнаті. Потім нехай вона відкриє очі та перевірить, чи вірні були названі предмети.

Вправа 2.

Розкладіть на столі сірники в вигляді своєрідного візерунку. Дитина повинна уважно подивитися на візерунок, потім вона закриває очі, а ви змінюєте візерунок на столі. Завдання для дитини – відтворити візерунок в первинному вигляді.

 

Вправа 3.

На столі розкладають декілька іграшок. Дитині пропонують їх розгледіти і запам'ятати. Дитя відвертається, одну іграшку забирають (додають), або іграшки міняють місцями. Дитя відповідає, що змінилося.

 

Вправа 4.

Підшукайте для дитини красивого вірша, читайте його повільно та уважно, роблячи акценти на важливих словах для точного відображення у свідомості того, про що йде мова. Дитина не повинна відволікатися на проблеми, не пов'язані з віршем.

 

Пропоную такі ігри:

"У магазині дзеркал

Мета:розвиток спостережливості, уваги, пам'яті. Створення позитивного емоційного тла. Формування почуття впевненості, а також уміння підкорятися вимогам іншої людини.

Дорослий (а потім дитина) показує рухи, які після нього точно повинні повторювати всі гравці, Інструкція:«Зараз я розповім вам історію про мавпочку. Уявіть собі, що ви потрапили до магазину, де стоїть багато великих дзеркал.

Туди ввійшов чоловік, на плечі в нього була мавпочка. Вона побачила себе в дзеркалах і подумала, що це інші мавпочки, і почала корчити їм мордочки. Мавпочки у відповідь скорчили їй точнісінько такі самі пички.

Мавпочка показала їм кулака, і їй із дзеркал також показали кулаки. Вона тупнула лапою, й усі мавпочки тупнули. Що не робила мавпочка, всі інші точно повторювали її рухи. Починаємо гру. Я буду мавпочкою, а ви — віддзеркаленнями».

2."Дивися на руки”

Мета: розвиток довільної уваги.

Необхідний матеріал:аудіозапис маршу.

Діти, рухаючись по колу, точно виконують різні рухи рухи, показані дорослим чи «командиром».

Інструкція:«Зараз ми пограємося. Для гри нам потрібно вибрати командира, що буде придумувати рухи для рук. Спочатку командиром буду я а потім той, кого ми виберемо за допомогою лічилки. Усі гравці, стоячи один за одним у колі, повинні почати рухатися під музику. Першим буде стояти командир — зараз ним буду я. Всі уважно стежать, які рухи рук показує командир, і повторюють їх точно за ним. Починаємо гру».

Примітка.На етапі освоєння гри рухи рук показує дорослий (варіанти показу рухів: руки нагору, у сторони, на пояс, руки зі зчепленими пальцями витягнуті вперед, занесені за голову тощо). Потім показ рухів рук здійснюють діти.

3."Слухай команду

Мета:розвиток довільної уваги.

.Кожна дитина повинна виконувати рухи відповідно до команд дорослого, вимовленими пошепки. Команди даються тільки на виконання спокійних рухів. Гра проводиться доти, доки гравці добре слухають і точно виконують завдання.

Примітка.Приклади команд: присісти; нахилитися вперед і витягнути руки вперед; зігнути праву ногу в коліні, руки розвести в сторони; сісти на підлогу й обхопити коліна двома руками і т. ін.

 

4."Знайди два однакових предмети”

Мета:розвиток мислення, обсягу уваги, сприйняття форми, величини, спостережливості, формування уміння порівнювати, аналізувати..

.Дитині пропонуються:

а) картка із зображенням п'яти предметів, серед яких є два однакові; потрібно їх знайти, показати і пояснити, у чому подібність цих двох предметів;

б) картка із зображенням предметів і зразка; необхідно знайти предмет, подібний до зразка, показати його і пояснити, у чому схожість;

в) картка із зображенням більше п'яти предметів, із зображених предметів треба утворити однакові пари, показати їх чи з'єднати лініями, проведеними простим олівцем, і пояснити, у чому подібність кожної пари.

5."Вітрина магазину”

Мета:розвиток обсягу уваги і спостережливості.

Обладнання:картка із зображенням вітрини магазину.

Дитині необхідно знайти (не рахуючи) коробку з найбільшою кількістю цукерок і пояснити свій вибір.

Інструкція:«Подивися, на цій картці зображена вітрина магазину, у якій щойно надійшли у продаж, їх поклали в прозорі коробки різної величини. Мама сказала своєму сину: «Можеш вибрати будь-яку коробку».

Хлопчик захотів ту коробку, де більше цукерок. Ти повинен допомогти хлопчику знайти коробку, яка вміщує найбільшу кількість цукерок. Поясни свій вибір. Якими способами можна перевірити правильність вибору? (Можна порахувати.) Уважно подивися ще раз на картку, подумай і скажи, чому наперший погляд здається, що в коробках — різна кількість цукерок.

Приступай до роботи».

Вправи для розвитку памяті

1.«Запам'ятовування цифр»

Матеріал: ряд, цифр. ОписДитині пропонують запам'ятати ряд випадкових цифр, починаючи з 3-х 813 3126 52169 631925 645 7482 38471 936472 Якщо дитина не повторила пред'явлений ряд цифр у тому ж порядку, то їй прочитують повторно інший ряд цифр тієї ж кількості. Оцінка результатів:Максимальне число цифр, що може запам'ятати дитина, - норма для 6-7 років - 5-6 цифр. Більш складним завданням є повторення цифр у зворотному порядку. Починати треба з 2-х цифр: Наприклад, 73 - відповідь дитини 37,629 - відповідь дитини 926. Норма для 6-7 років - 3 цифри в зворотному порядку і більше.

2.Гра «Бабуся укладає у свою валізу.»

Гра для розвитку механічної пам'яті Грати можна і вдвох із дитиною, але краще — компанією з 3—5 дітей. Дорослий починає розповідь: «Бабуся укладає у свої валізу. гребінець», а наступний гравець має повторити вже сказане, додавши свій предмет: «Бабуся укладає у свою валізу гребінець і. капці» тощо. Гра триває доти, доки ряд не стає таким довгим, що його вже не можна відтворити. У дітей це може бути 18—20 предметів. Вправа для розвитку літературної пам'яті«А яу гай ходила.» Пропонуємо Вам частіше розучувати вірші — це прекрасне заняття не може бути зайвим ні в якому віці і, крім загальнорозвивального ефекту, допо­магає прищепити дитині літературний смак, сприяє емоційному зближенню членів родини. Починати слід із віршів гарного ритму і яскравого змісту, якщо ви віддаєте перевагу перекладам, то нехай це будуть класичні зразки — вірші С.Маршака, Б.Заходера, К.Чуковського. Дуже мелодійні, легкі й добре запам'ятовуються вірші Н.Забіли.орма - 6 фігур (для 7 років, для 6 років - норма). Низький результат - менше 6 фігур. Ігрові вправи для розвитку уяви і акторських здібностей у дітей

Вправа 1.

Візьміть будь-який предмет (наприклад годинник, ключ), нехай дитина огляне його уважно на протязі тридцяти секунд, заплющить очі та постарається відтворити побачене якомога точніше. Якщо деякі деталі не будуть відтворені чітко, нехай дитина подивиться на предмет знову, за тим заплющить очі і так далі - до повного сприйняття предмету.

  

Вправа 2.

Нехай малюк уявить для себе обличчя, яке бачить доволі часто, але має про нього загальну уяву. Нехай дитина доповнить свої спостереження, коли знову побачить це обличчя, і почне спостереження знову; до того моменту, поки не буде уявляти.

 

Вправа 3.

Ввімкніть дитині аудіо казку, затим поступово зменшуйте звук до того моменту, доки можливо зрозуміти, про що говорять. Мала інтенсивність звуку примусить дитину зосередитися. Не варто продовжувати вправу більше трьох хвилин.

 

Вправа 5.

За сюжетом відомої російської казки "Ріпка". Кожен герой казки співпадає з конкретною дією. Припустимо, ви говорите "бабка" - "плетете шкарпетку". Ви говорите "онучка" - підстрибуєте, якщо "дідка" - "рубаєте дрова", "кішка" - вмиваєтесь, "Жучка" - гавкаєте, "мишка" - попискуєте.

Спочатку ви говорите і показуєте рухи правильно, а потім починаєте плутати: говорите "бабка", а самі підстрибуєте.

 

Вправа 6.

Покажіть дітям різноманітні предмети (наприклад, ручка, альбом, хлопавка, олівець, ластик, пістолет, пенал, підручник, горнятко), а діти повинні плеснути у долоні, коли ви будете показувати предмети, що відносяться до шкільного приладдя.

Після цього розкладіть предмети в певній послідовності. Нехай діти уважно роздивляться предмети, а потім закриють очі. Тим часом ви поміняєте предмети місцями, а діти, відкривши очі, повинні здогадатися, що змінилося.

 

Вправа 7.

Ви називаєте тварин (вівця, лев, ведмідь, коза, лисиця, корова, заєць, півень, вовк, собака); якщо це дикі тварини, то діти повинні плескати в долоні, якщо свійські - присідати.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Коваль Надія
Додано
11 жовтня
Переглядів
628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку