Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Вправи та задачі на дії різного ступеня.

Про матеріал
Формувати навички розв’язування прикладів і задач, які включають дії різного ступеня; повторити таблицю множення числа 2; розвивати логічне мислення, навички швидкого обчислення; виховувати уважність, працьовитість, інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

Конспект уроку математики

 

Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Вправи та

           задачі на дії різного ступеня.

Мета. Формувати навички розв’язування прикладів і задач, які включають дії

            різного ступеня; повторити таблицю множення числа 2; розвивати 

            логічне   мислення,  навички  швидкого   обчислення;   виховувати

  уважність, працьовитість, інтерес до вивчення математики.

Обладнання. Маршрут подорожі, іграшковий човник, індивідуальні картки,

                        таблиці з прикладами, вправи для тренінгу мислення.

Хід уроку

І. Організація початку уроку.

 Швидко й активно ми в класі працюємо

 І над задачами дружно міркуємо.

 Щоб математику добре знати,

          Розум в порядку треба тримати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 - Сьогодні у нас не звичайний урок, а морська подорож. Етап за етапом, зупинка за зупинкою ми будемо рухатись морем на цьому човні. Скажіть, а що потрібно справжнім морякам, щоб не заблукати в морських просторах? А щоб правильно визначити маршрут, напрямок руху корабля?

 - Правильно, тобто вміти виконувати різні математичні дії. Бути моряком – справа дуже серйозна і відповідальна, треба гарно знати математику, щоб орієнтуватися в просторі. І зараз ми спробуємо стати відважними сміливцями. Тож зручніше розміщуйтеся в уявному човні та приготуйтесь долати математичні перешкоди. А не заблукати під час подорожі нам допоможе план.

1. Струмок числовий.

2. Течія швидка.

3. Затока прикладів.

4. Острів задач.

5. Галявина відпочинку.

6. Протока геометрична.

7. Бухта Ерудитів.

8. Берег скарбів.

 Кінцевим буде Берег Скарбів. Щоб дістатися до нього, ми повинні працювати дуже швидко. Ви готові? Тоді вирушаймо.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

 - Сьогодні будемо вправлятись в розв’язуванні прикладів і задач, які включають дії різного ступеня.

ІV. Актуалізація опорних знань.

Струмок числовий.

 - Чому ми починаємо подорож зі струмка? Правильно, будь-яка річка починається зі струмочка, а наша річка – із Числового Струмка. Струмок називається Числовим, тож і ви маєте записувати в зошити тільки числа – відповіді.

Математичний диктант.

  •                 Знайти суму чисел 20 і 50;
  •                 Знайти різницю чисел 31 і 8;
  •                 23 збільшити на різницю чисел 17 і 9;
  •                 До різниці чисел 56 і 40 додати 4;
  •                 Добуток чисел 2 і 4 збільшити на 19;
  •                 20 зменшити на добуток чисел 2 і 8.

Течія швидка.

- Вирушаємо далі до відкритого моря течією Швидкою. Її назва говорить сама за себе. Необхідно виконати завдання на картках швидко і самостійно ( за вибором складності).

І варіант                                                                  ІІ варіант

Обчислити.                                                     Порівняти.

2 * 8 – 9                      2 * 4 + 8                2 * 7 + 9   __ 2 * 9 + 8

2 * 6 – 8                      2 * 5 + 9                2 * 6 + 80 __ 2 * 7 + 57

2 * 3 + 5                      2 * 7 – 6                2 * 4 + 91 __ 100 – 1

V. Узагальнення і систематизація набутих знань.

 - Наш човен набирає швидкість і вирушає до затоки Прикладів. Відкрийте підручники і відшукайте приклади.

 (Учень розв’язує біля дошки приклади з коментуванням.)

 - Ось ми пристали до чудового острова, що зветься острів Задач.

1) Розв’язання задачі.

Діти розглядають малюнок до задачі, записують розв’язання. Потім пояснюють, що знайшли кожною дією.

  • Про що дізналися першою дією?
  • Чому виконали дію множення?
  • Про що дізналися у другій дії?
  • Чому виконали дію додавання?

- Нарешті ми дісталися до маленької галявинки на острові – це галявина Відпочинку.

Фізкультхвилинка.

- Вже втомились ви учитись?

Треба трішки відпочити.

Всі з-за парти підвелись

І навшпиньки потяглись.

Руки вгору, руки в боки

Уперед прогнулись трохи.

Руки в ліктях всі зігнули

І коліном їх торкнули.

А тепер присіли, встали,

У долоні поплескали,

В різні боки поскакали.

Ще раз дружно всі присіли

І за парти тихо сіли.

2) Розв’язання задачі.

На дошці – скорочений запис задачі.

Було - ? м

Відрізали – 4 п. по 2 м

Залишилося – 24 м

  • Про що дізнаємося спочатку?
  • Яку дію треба виконати?
  • Якою дією будемо відповідати на головне запитання задачі?

Після аналізу задачі учні самостійно записують розв’язання і відповідь у зошитах.

 - Мандруючи морськими шляхами до берега Скарбів, ми пропливаємо зараз вузенькою протокою Геометричною.

Діти знаходять і  рахують трикутники на малюнку робота.

         - Наша мандрівка пролягає через бухту Ерудитів. Що таке бухта? Так, це місце біля берега, куди причалюють невеликі морські судна, зокрема й човни. А хто такі ерудити? Ми з вами теж ерудити, і зараз це доведемо. Щоб дістатися до берега Скарбів, необхідно виконати ще одне непросте завдання.

  1. Використовуючи кожну із цифр 1, 2, 3, 4, 5 по одному разу, запишіть три числа, такі, щоб сума їх дорівнювала 60.
  2. У двоцифровому числі поміняли місцями цифри десятків та одиниць. Виявилося, що різниця між даним і утвореним числами дорівнює 0, а сума – 66. Знайдіть це число.

VІ. Підсумок уроку.

 - Ось ми з вами й пристали до берега Скарбів. Що таке скарб? На вас теж чекає скарб. Ми подолали всі перешкоди і дісталися до пункту призначення. Всі ви працювали активно, старанно. Дістанемо з скриньки наш скарб.

doc
Додано
6 жовтня 2020
Переглядів
614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку