Вправи "Використання елементів технології розвитку критичного мислення "

Про матеріал
Пропоную декілька вправ на розвиток критичного мислення учнів 1 класу на уроці математики на повторення вивченого з теми «Додавання і віднімання в межах 10. На такому уроці діти згадують, повторюють, навчаються аналізувати власні знання та уявлення. А вчителю це надає змогу повторити, визначити обсяг набутих знань в учнів та залучити їх до нових.
Перегляд файлу

 

Використання елементів технології розвитку критичного мислення на уроці математики у 1 класі . Вправи на розвиток критичного мислення для учнів 1 класу.

вчителя початкових класів

Старобільської  гімназії

Мірошникової Наталії Геннадіївни

  Пропоную декілька вправ на розвиток критичного мислення учнів 1 класу на уроці  математики на повторення  вивченого з теми «Додавання і віднімання в межах 10. На такому уроці діти згадують, повторюють, навчаються аналізувати власні знання та уявлення. А вчителю це надає змогу  повторити, визначити обсяг набутих знань в учнів та залучити їх до нових.

Тема: Повторення вивченого. Весела подорож від 1до10

Складання рівностей за малюнками. Обчислення виразів і задач.

Клас: 1

 

  1. Актуалізація-виклик

   Під час вступної частини уроку вважаю доречним поряд з відомими вправами, такими як «Кластер», «Мозковий штурм» використовувати також такі як:

1.Гра « Пригадай та впізнай цифру»

- Вчитель називає цифри за їх ознаками чи місцем у числовому ряду, а дитина за допомогою чарівних долоньок відповідає «Так» чи «Ні». Наприклад: 1, 1, 1 – це 3?  Цифра 5 знаходиться перед цифрою 6?...   

2. Робота в групах «Посади казкового героя у вагончик» (Див. додаток №2)

Група 1 -  Порахуй вираз та посади кожного у свій вагончик. (У звірів знаходяться цифри з відповідями)

Група 2 -  Посади зайчика другим, ведмедика перед зайчиком, а вовчика позаду зайчика.

– У якому він опинився вагончику?

Група 3 – Порахуй і покажи хто сидить у 3 вагоні за допомогою рухів? (Діти визначають характерні ознаки тваринок і показують їх. Всі інші повинні здогадатися хто це).

3. Робота в парі з планшетом. Гра «Порівняй предмети»

- Учитель пропонує порівняти предмети за поняттями «вище-нижче», «більше-менше-однаково»

4. Пальчикова гімнастика «Всі ми разом»

- Після закінчення гри пропоную 1-й групі дітей порахувати всіх членів   родини, 2-й –скільки разів ми побажали доброго ранку нашій родині.

  • Тато, тато, де ти є?
  • Добрий ранок. Добрий ранок!
  • Мамо, мамо. Де ти є?
  • Добрий ранок. Добрий ранок!
  • Сестричко, сестричко. Де ти є?
  • Добрий ранок. Добрий ранок!
  • Братик , братик. Де ти є?
  • Добрий ранок. Добрий ранок!
  • Всі ми разом. Всі ми разом.
  • Добрий ранок! Добрий ранок!

2. Усвідомлення змісту

   Основна частина - це пошук та обмін ідеями в групах чи загальному колі. Тому ефективними вправами під час основної частини уроку вважаю:

1. Склади і розв’яжи задачі за малюнком-схемою;

  на 6 більше  * + *=

 

 

   __  __ =   * - * - * = 4

2. Гра «Допоможи мишенятам знайти свою нірку»

                                        

   2        7                                                 8        10

 

3 + О=5                                                 О - 4=6

10 - О=2                                                10 - О=3

3. «Розв’яжи віршовані задачі»

-  Потрібно скласти вирази за малюнками й віршованими текстами

Наприклад:

  • Ось до класу на урок

Залетіло шість сорок.

Дві пізніше прибуло

Скільки всіх птахів було? (6+2=8)

  • Сім цукерок Толя мав.

Дві цукерки мамі дав.

Дві малій сестричці Олі.

А зосталось скільки в Толі?(7-2-2=3)

  • Сидять 3 білочки на гілках, напроти кожної білки 2 білки. Скільки їх усього?(3)

4. Гра «Порівняй за малюнками»

- Учитель пропонує самостійну роботу в групах. (Див. додаток №2)

5. Цікава геометрія. Подорож «Кумедні фігурки» (Див. додаток №2)

- Дітям пропонується назвати з яких фігур складені фігурки, на що вони схожі; скласти подібні, порахувати скільки і які використали для цього  фігури. Потім діти складають власні фігурки або предмети з геометричних фігур.

3.Рефлексія

   Впевнена, що третій етап уроку – найважливіший для розвитку критичного мислення в учнів. Діти  співвідносять інформацію, повязують нове з відомим. Дієвими методами на цьому етапі з мого погляду є :

1. Обговорення в загальному колі . Гра «Мудра сова»

- Діти відповідають на запитання (правильна відповідь відмічається зірочкою), а підготовлені діти доповнюють знання «математичними цікавинками».

2. Гра у групах «Передай предмет» (групи змінюються)

- Надаю предмети, що є етапами роботи на уроці.

Наприклад :

  • Дітям 1 групи

–Викласти  числа від 1 до 10 та від 10 до 1.

 (Треба скласти  або відновити числовий ряд цих чисел. При цьому кожен викладає по черзі);

  • Геометричні фігури – їх треба передати по колу та назвати їх; Потім скласти цікаву фігурку;
  • Стовпчики з числами та малюнками. Їх треба порівняти.
  • «Чарівні приклади»

- Діти розв’язують вирази по черзі та намагаються уникнути помилок.

Потім за звуковим сигналом групи змінюються. Вчитель контролює роботу в групах за допомогою смайликів.

 

 

 

 

 

 

3. Аркуш самооцінки

Тепер я можу:

Смайлики

1. Складати вираз за малюнком

 

2. Знаю склад чисел:

3________________________________

4________________________________

5________________________________

6________________________________

7________________________________

8________________________________

9________________________________

10

 

________________________________

________________________________

________________________________

________________________________

________________________________

________________________________

________________________________

3. Порівнювати числа

 

4. Виконувати геометричні завдання

 

 

   Такі види роботи на уроці дійсно дієві, бо не тільки навчають , а й допомагають розвитку пізнавальної активності учнів, роблять урок більш цікавим і продуктивним, створюють на уроці атмосферу співпраці, додають гарний настрій. Таким чином перетворюють математику на улюблений предмет.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2

Презентація «Весела подорож від 1 до 10»

doc
Додано
21 вересня 2019
Переглядів
921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку