Вправи з розвитку життєвих навичок на уроках «Основ здоров’я».

Про матеріал
Вправи з розвитку життєвих навичок на уроках «Основ здоров’я» ВПРАВА «ЧИ Є В РЕКЛАМІ ПРАВДА?» ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ: Цей план занять щодо правди в рекламі може бути адаптований до інших тем стосовно здоров'я, таких як зловживання алкоголем, паління та вживання некорисної їжі.
Перегляд файлу

personas

 

 

 

ВПРАВИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

44963-Royalty-Free-RF-Clipart-Illustration-Of-A-Discombobulated-3d-Blanco-Man-Character-Leaning-Against-A-Yellow-Question-Mark.jpgВПРАВА «ЧИ Є В РЕКЛАМІ ПРАВДА?»

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

Цей план занять щодо правди в рекламі може бути адаптований до інших тем стосовно здоров'я, таких як зловживання алкоголем, паління та вживання некорисної їжі.

 

МЕТА:

Розказати учням про рекламу (тиск засобів масової інформації) та її негативні впливи на фізичний та психічний стан. Навчити учнів життєвих навичок, таких як критичне та креативне ми­слення.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти:

  1. Визначати рекламні стратегії, що нав'язують використання певного продукту.
  2. Створити антиалкогольну та антитютюнову рекламу, застосовуючи ті самі звернення, що їх використовують у рекламі.

 

МАТЕРІАЛИ:

Зразки реклами алкогольних і тютюнових виробів.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

  • Нехай учні розглянуть зразки та дадуть відповіді на запитання:
  •          До якої групи звернено ці зразки реклами?
  •          Звідки ви це знаєте?
  • Обговоріть таке:
  • Яка мета реклами?
  • Яка мотивація тих, хто робить рекламу?
  • Як ви думаєте, на скільки ефективні застереження у рекламі?  Чому?
  • Назвіть деякі шляхи ефективнішого донесення застережень до
  • аудиторії?
  • Як ця реклама впливає на підлітків?

 

РІЗНОВИДИ:

  • Нехай учні створять свою власну антиалкогольну та антитютюнову рекламу, застосовуючи ті самі звернення, що їх використовують у рекламі.
  • Проведіть змагання між маленькими групами з найкращої реклам­ної кампанії.
  • Помістіть найкращу рекламну кампанію на шкільній дошці оголо­шень, щоб інші учні мали змогу її побачити.

 

 

ВПРАВА «БЕЗЛЮДНИЙ ОСТРІВ»

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

 ця вправа використовується в курсі вивчення тем

 

МЕТА:

 створити умови, що дають можливість вижити на безлюдному острові

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

 наприкінці заняття учні повинні вміти створювати створювати умови, необхідні   для виживання в екстремальних умовах.

 

МАТЕРІАЛИ:

16528-One-Blue-Person-In-A-Group-Of-Gray-People-Thinking-Up-A-Creative-Idea-With-A-Lightbulb-Over-His-Head-Clipart-Illustration-Graphic.jpg ватман, маркери, роздруковані макети різких предметів, рослин, плодів.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

1. Ведучий на підлозі розкладає великий ватман, роздає маркери учням.

2. Оголошує завдання: Уявіть собі, що внаслідок корабельної катастрофи ви потрапили на безлюдний острів. Упродовж 20 років ви не зможете повернутися додому. Ваша задача – створити для себе умови, в яких ви б змогли вижити, а саме:

  • освоїти острів, організувати на ньому господарство;
  • налагодити суспільно-громадське життя (створити організації, розподілити обов’язки, доручення ролі);
  • установити правила та норми спільного життя на острові.

3. Після виконання всі учасники розташовані біля свого «Острова» і розповідають, як вони виконували завдання.

 

 

 

ВПРАВА НА ЗНАЙОМСТВО «ВЕЖА»

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

Цей план заняття із спілкування може бути адаптований до будь-якої теми або проблеми стосовно здоров'я.

 

МЕТА:

Навчити учнів життєвих навичок, таких як спілкування, вміння слухати, лідерство, вирішення проблем, прийняття рішень, впевненість у собі, асертивність.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти:

  1. Визначати важливість ефективного спілкування під час роботи у групі.
  2. credito-compra-vivienda-colombia-300x300.jpgНазвати принаймні п'ять життєвих навичок, що їм знадобилися, щоб стати ефективною командою.

 

МАТЕРІАЛИ:

Принаймні 100 соломинок на групу, клейка плівка (скотч), ножиці.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

  •       Створіть кілька маленьких груп від чотирьох до десяти учнів у кожній залежно від розміру класу. Найкраще - це група з восьми учнів.
  •       Роздайте матеріали кожній групі.
  •       Нехай учні побудують якомога вищу вежу (за 10 хвилин).
  •       Правила такі, що учні не можуть кріпити вежу ані на підлозі, ані на стелі. Коли вежу буде закінчено, вона має стояти самостійно (при­наймні 10 секунд).
  •       Поки вони виконують цю вправу, ви маєте ходити від однієї групи до іншої, спостерігаючи за тим, як вони спілкуються між собою, як вони вигадують, як себе організують, як вирішують проблеми та приймають рішення.

Ця чудова гра із залученням учнів може бути використана для нав­чання та пояснення важливості багатьох видів навичок: спілкування, прийняття рішень, вирішення проблем, впевненості у собі та асертивності.

 

РІЗНОВИД:

Ви можете замінити соломинки чимось іншим, наприклад сірниками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВПРАВА «ОБЕРИ КОЛІР – ОБЕРИ ХАРАКТЕР»: КОНФЛІКТИ

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ: 

 Вправа може бути застосована для навчання умінням та навичкам попередження конфліктів між учнями та вчителями, дітьми та батьками,  виховання асертивності, толерантності, терпимості у взаєминах між людьми.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

1. Продемонструвати негативні наслідки конфліктів.

2. Навчити протистояти стресам, які виникають у конфліктних ситуаціях.

  МАТЕРІАЛИ: кольорові стікери,  тематичні ілюстрації ( електронні чи фото), заготовки з текстом ситуаційних задач.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

1.Запропонувати учням  обрати з 6 кольорів (чорний, білий, жовтий, червоний, синій, зелений) -  1, найулюбленіший.

Working_Together_Teamwork_Puzzle_Concept.jpg2. Об’єднати учнів у групи, запропонувати розв’язати ситуаційні ситуації за «кольоровою теорією Боно», зробити висновки.

Кольорова  теорія психолога Е. де Боно заснована та твердженні про те, що кожна людина за своїм типом поведінки та типом мислення відповідає певному кольору (підсвідомо обираючи той, який найбільше  імпонує типу темпераменту людини).

 

 Чорний колір – приховує таємницю, в своїх вчинках непередбачуваний, людина, яка його обирає таємнича, критична до свої вчинків, конкретна, рішуча, у конфліктах поводиться неочікувано.

 

Білий колір - об’єктивний, реалістичний, людина, яка обирає його, упевнена в собі, може бути різка, згодна на компроміс, якщо отримає власну вигоду.

 

Червоний колір – емоційний, енергійний, людина, яка обирає його, прагматична, вчинками керують емоції, але схильна до співпраці, якщо їй це подобається.

 

Жовтий колір – сонячний, життєрадісний, людина, яка його обирає, оптиміст, відверта в своїх вчинках, щира, готова іти на примирення заради інших.

 

Зелений колір – ідейний, творчий, людина, яка його обирає, має цікавість до конфлікту,

як ситуації, в якій можна випробувати себе, свій інтелект, може провокувати конфлікти для самоствердження і сама ж їх  розв’язувати.

 

Синій колір – символ згоди, терпимості, спокою, людина, яка обирає його, може керувати, вимоглива до себе, може примирити інших, спланувавши вчинки інших, як власні.

 

3. Запропонувати ситуаційні задачі, які треба розв’язати згідно вибраної «кольорової стратегії», зробивши висновок про те, як можна було запобігти конфліктам.

 

1.Ігор з Віталієм – добрі друзі.  Ігор підробляє після школи й іноді  позичає Віталієві гроші на кілька днів. Спочатку той повертав їх вчасною та останні кілька разів – невчасно. Ігор вирішив повернути гроші. В результаті  - хлопці посварилися.

 

2. Ти відвідуєш  курси водіїв, щоб отримати право на керування автомобілем. Але один з відвідувачів курсів постійно натякає на те, що ти не маєш ні хисту, ні можливостей навчитись. В результаті – кожне заняття переростає у конфлікт.

 

3. Субота. Уроки закінчилися. Але твоїм батькам здається, що ти недостатньо навчався протягом тижня, тому вони вимагають виконання додаткових завдань. Ти конфліктуєш з батьками, бо саме сьогодні тебе запросили на день народження.

 

4. Вам доручили спільну справу: підготувати газету до Дня Святого Валентина. Але виникла суперечка,  бо кожен  уявляє формат та дизайн газети по-своєму, а втілювати проект, як завжди, будуть одні й ті ж самі.

 

5. Твій однокласник повідомив, що твій найкращий друг не зовсім коректно про тебе висловлювався. Це прозвучало образливо. Ти вирішив з’ясувати стосунки з другом. Все закінчилось взаємною образою.

 

6. Олена щодня старанно готується до уроків. Дарина тричі просила у подруги зошит з виконаним домашнім завданням, а потім ще брала його з парти без дозволу. Вчителька оцінила роботи однаково «2 бали». Подружки посварилися.

 

4. Обговорити правила запобігання конфліктам, зробивши висновки про можливість реального їх застосування у спілкуванні між сучасними підлітками.

 1)  Поводься з іншими так, як би тобі хотілося, щоб поводилися з тобою.

  2) Не ображай інших, не будь злостивим.

  3) Не зосереджуй увагу на недоліках співбесідника, визнай його переваги.

  4) Чесно визнач мету конфлікту, подумай, для чого це тобі.

 5 ) Завжди виграє той, хто першим робить крок до примирення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

БЕЗПЕКА ХАРЧУВАННЯ

 

15178-Three-Employees-Slumped-Over-In-Chairs-And-Sleeping-During-A-Boring-Staff-Meeting-Clipart-Illustration-Image.jpgПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

 Цей план заняття з навчання безпеки харчування, зокрема про домішки що загрожують здоров’ю може бути адаптований до інших продуктів харчування, вітамінів.

 

 

МЕТА:

  Навчити учнів визначати небезпечні складові харчових продуктів, передбачити наслідки їх потрапляння до організму.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:  Наприкінці заняття учні повинні вміти.

* визначати види небезпечних домішок у харчових продуктах.

* продемонструвати ефективність навичок зчитування інформації з етикеток на продуктах харчування.

 

МАТЕРІАЛИ:  

Малюнки Е- акул, море, човен з моряками, підручник / таблиця     с.  146,додаток № 3.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

* об’єднати учнів у групи

☺ консерванти

☺ барвники

☺ стабілізатори

☺ емульгатори

*роздайте матеріали кожній групі.

*нехай учні відберуть необхідні зразки Е-акул відповідно своєї назви та поінформують про наслідки небезпечної їх дії на організм людини.

*визначити чим небезпечні, ступень ризику складових на запропонованих обгортках, упаковках продуктів харчування / чіпсах, сирках, морозиві, сухариках, напоях/.

* наприкінці підсумуйте головні моменти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НАВИЧКИ СПІЛКУВАННЯ

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

 Цей план заняття з формування толерантності підлітків може бути адаптовано до інших тем.

 

МЕТА:

 Допомогти учням визначити якості що притаманні толерантній людині. Навчити учнів відповідних життєвих навичок.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

 Наприкінці заняття учні повинні вміти.

  • називати якості толерантної людини..
  •  продемонструвати навички толерантної людини.

 

МАТЕРІАЛИ:

 Набір карток, кожна з однією якістю людини, малюнок соняшника у середині, якого написано слово ТОЛЕРАНТНІСТЬ.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

*об’єднайте учнів у 3-и групи.

* роздайте кожній групі по 11 карточок із словами, що характеризують людину.

* кожній групі пропонується відібрати якості що притаманні толерантній людині.

* кожна група обговорює надані їй картки, приймає рішення.

*кожна група по черзі презентує свою роботу, наклеює листочки зі словами на

Малюнок соняшника. Продовжуйте доти, доки усі картки не будуть прочитані й обговорені.

Картки – листочки.

  • 15198-Group-Of-Colorful-And-Diverse-Busy-People-On-A-Tight-Schedule-Holding-A-Meeting-About-Labour-Hours-Around-A-Giant-Clock-Conference-Table-Clipart-Illustration-Image.jpgсамостійність, - наполегливість, - скромність, - впевненість, - старанність, - сумлінність, - охайність, - організованість, - взаємодопомога, - милосердя, - людяність, - чуйність, - мудрість, - об’єктивність, - дисциплінованість, - працьовитість, - ощадливість, - відповідальність, - терпимість, - взаєморозуміння, - доброзичливість, - самостійність, - рішучість, - дбайливість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВПРАВА « СКРІПКА»

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

План заняття може бути використаний під час вивчення теми «Соціальна складова здоров’я» ( прийняття рішення, ризики для здоров’я підлітків та ін.)

 

hotpick.jpgМЕТА:

формувати уміння відповідати за свої вчинки, розвивати уміння аналізувати певну інформацію з метою передбачення наслідків її використання.

 

МАТЕРІАЛИ:

кольорові скріпки.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти:

  1. Аналізувати певну інформацію.
  2. Передбачати наслідки своїх дій.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

  • Роздати учням по скріпці та запропонувати за 10 сек. зробити цю скріпку якомога рівнішою без допомоги інших предметів. А потім запропонувати ще  10 сек. Щоб зробити ці скріпки такими,як вони були на початку.
  • Звернути увагу учнів на те, чи скріпки знову мають початковий стан.
  • Вказати на те, що ми часто, приймаючи рішення,  не замислюємося, що у разі помилки не зможемо повернути все назад. Так само як не змогли надати скріпці початкового вигляду. Кожне наше рішення та дія мають свій результат, змінюють нас, як цю скріпку.

 

 

ВПРАВА «ЗНАЙДИ АЛЬТЕРНАТИВУ»

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

вивчення теми "Вплив шкідливих звичок на здоров’я підлітків" з розділу "Соціальна складова здоров’я"; визначення причин та наслідків вживання шкідливих речовин підлітками.

dreamstime_31423421-1-credit-11-7-07.JPG

МЕТА:

 навчити учнів визначати причини і наслідки вживання алкоголю, тютюну, наркотичних речовин; визначати, який від діяльності може замінити причину вживання шкідливих речовин.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

 проаналізувати дії та вчинки підлітків, які штовхають їх до вживання шкідливих речовин; спонукати учнів до роздумів: чому на місце тютюну, алкоголю, наркотичних речовин варто поставити спілкування, спорт, художні та мистецькі захоплення, навчання.

 

МАТЕРІАЛИ:

 аркуші з незаповненою таблицею.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

вчитель підводить учнів до думки про те, що прожити повноцінне життя можна без алкоголю, тютюну, наркотичних речовин; поставити проблемне запитання перед учнями: то що ж штовхає підлітків до вживання шкідливих речовин? Відповіді учнів записати в першу колонку таблиці. В другу колонку таблиці записуємо альтернативний вид діяльності на кожну причину вживання шкідливих речовин.

З р а з о к  т а б л и ц і

Причина вживання шкідливих речовин

Альтернативний вид діяльності

 

 

 

 

 

 

 

Різновид: можна використати до теми "Вживання нецензурних слів", "Раціональне харчування", "Безпека на дорозі".

Причина

Запитання для роздумів

Альтернатива

Щоб заспокоїтись

Який спосіб вгамувати злість, образу, роздратованість ви обираєте для себе?

 

Для вираження самовпевненості

Чим можна виразити свою індивідуальність?

 

Позбутися нудьги (сумно)

Чим можна зайнятися у вільний час?

 

Від неробства

Які обов’язки в сім´ї може і повинен виконувати підліток?

 

Для хоробрості

Що ви робите коли хвилюєтесь (перед контрольною, або перед розмовою з незнайомою людиною, виступом на сцені)?

 

Наслідування старших

Які риси характеру (захоплення, вміння) подобаються вам у ваших батьках?

 

Цікавість

Які молодіжні заняття (спорт, мистецтво, екстрим) вам подобаються?

 

Бути «як усі»

В компанії однолітків ти прагнеш бути «як усі» чи вирізнятися ?

 

«В житті необхідно спробувати все»

Перед тим як спробувати «все» ти задумуєшся про наслідки?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВПРАВА НА ЗНАЙОМСТВО «ПІЗНАЙ СЕБЕ»

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

 використовується у старших класах для вивчення теми "Формування особистості шляхом саморозвитку, самовизначення, самовиховання"; ця вправа передує виконанню завдання зі складання плану самовдосконалення.

60294-Royalty-Free-RF-Clipart-Illustration-Of-A-3d-Blue-Guy-With-Three-Orange-Question-Marks.jpg

МЕТА:

 вчити учнів визначати позитивні якості в  людях, які їх оточують; складати позитивну колективну узагальнюючу характеристику однокласника.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

 встановити доброзичливу атмосферу; активізувати пізнавальну, дослідницьку діяльність учнів; підвищити самооцінку кожного з учнів.

 

МАТЕРІАЛИ:

 орієнтовний перелік якостей та характеристик людини; чисті аркуші.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

 кожен учень отримує чистий аркуш, на якому пише своє прізвище і передає його по колу, отримуючи при цьому аркуш з прізвищем іншого учня; пише, які якості притаманні, на його думку, учневі, прізвище якого написане на аркуші, і передає його по колу далі; в кінці вправи до кожного повертається аркуш із своїм прізвищем; дитина знайомиться з позитивними якостями, які йому присвоїли однокласники.

 

Зразок орієнтовного переліку якостей та характеристик

Любить товариство                           Любить людей

Колективіст                                       Легко знайомиться

Його всі люблять                              Цікавиться людьми

Мовчазний                                        Приємний у спілкуванні

Добре тримається у товаристві        Комунікабельний

Делікатний                                        Люб’язний

Веселий                                              Має почуття гумору

Тактовний                                          Не любить конфліктів

Відкритий                                          Поступливий            

Щедрий                                              Уважний

Невразливий                                     Спокійно реагує на критику

Справедливий                                  Лагідний

Рішучий                                             Недріб’язковий                                          

Оптиміст                                            Недооцінює себе

Скромний                                          Вірить у свої сили  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗНАЙОМСТВО «НЕЗВИЧАЙНА ЯРМАРКА»

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

 ця вправа може бути використана до будь якої теми і типу уроку і допоможе учням більше дізнатись про себе і інших.

314130-xs.jpg

МЕТА:

 навчити учнів висловлювати свою думку, вмінню слухати інших.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

 учні повинні назвати все те, що їм заважає у досягнені життєвої мети і чого не вистачає.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

 Полягає в тому, що учні уявляють, що знаходяться на ярмарці, де можуть продати все те, що їм заважає у досягненні мети і купити чого не вистачає.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВПРАВА «БУКЕТ КВІТІВ»

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

 ця вправа може бути використана до теми: Готовність до дорослого життя.

 

МЕТА:

Group-People-261510.jpg навчити учнів працювати в групах, досліджувати певний матеріал, висловлювати свою думку та робити висновки, вмінню слухати інших.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

 учні повинні навчитись вирішувати проблемні ситуації, виділяти головне, продемонструвати зацікавленість та інтерес до даної теми.

 

МАТЕРІАЛИ:

букет квітів, ватман, фломастери.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

  1. клас ділиться на групи (за кольором цукерочків, які обрали);
  2. вступне слово вчителя

З древніх часів до нашого часу квіти відігравали важливу роль у житті всіх народів. Бенкети і війни, похоронні церемонії, церковні свята, весілля не обходилися без квіткового оздоблення. Квіти виступали як символ вірності і смутку, щастя,  розпусти і самозакоханості, а також багато чого іншого. З квітами відзначалися і відзначаються важливі події, за допомогою квітів люди виражали і виражають сильні почуття.

Квіти за всіх часів вважалися кращим подарунком до будь-якого свята. Складені зі смаком букети завжди доречні і прийдуться по душі.

Щоб букет найбільше повно виразити свої почуття, скористайтеся мовою квітів. Ця романтична наука – «селам» з'явилася в 17 столітті в Константинополі і протягом століть допомагала закоханим краще розуміти один одного.

  1.  кожній групі вчитель пропонує вибрати квіточку з букету, яка символізує певні почуття, відповідно до них, учні отримують в додаток завдання

 

Квітка

 

Значення

Завдання

Троянда

Описание: C:\Users\Саша\Desktop\rose.jpg

 

Кохання

Як впливає рання закоханість на підлітка?

Петунія

Описание: C:\Users\Саша\Desktop\1_Petunia.jpg

Роздратування, обурення

Через що в своєму житті підліток найбільше роздратовується, як це на нього впливає?

Волошка

Описание: C:\Users\Саша\Desktop\Centaurea.jpg

 

Простота, ніжність, делікатність.

Як захистити свою «ніжну душу» від життєвих негараздів дорослого життя

Біла гвоздика

 

Описание: C:\Users\Саша\Desktop\f-0203162459.jpg

 

Довіра

Чи можна в наш час довіряти людям?

Мак

Описание: C:\Users\Саша\Desktop\Мак гибр. темно оранжевый.jpg

Краса, молодість, утіха

Вказати переваги і недоліки підліткового віку.

 

  1. учні вирішують проблемну ситуацію і зображають (в довільній формі) на ватмані.
  2.  презентація робіт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВПРАВА НА ЗНАЙОМСТВО «ВИБІР ДОРОГИ»

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

Основи здоров'я 5 кл.

18555-Clipart-Illustration-Of-An-Orange-Man-Walking-Upwards-On-Steps-That-Are-Held-By-Blue-Men-Below-Symbolizing-Support-Trust-And-Achievement.jpg

ТЕМА:

Формула здорового способу життя.

 

МЕТА:

Ознайомити учнів із сучасним уявленням, про здоров'я, здоровий спосіб життя і життєвими навичками сприятливими для здоров'я.

Створити дружню атмосферу, дати змогу відпрацювати навички комунікації.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти:

  1. Розпізнавати різні аспекти здоров'я.
  2. Називати дії, які допомагають зберігати здоров'я, зміцнювати або розвивати його.
  3. Демонструвати позитивне спілкування.

 

МАТЕРІАЛИ:

 малюнок густого лісу, в якому розгалужується дорога в трьох   напрямках.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

Вчитель: - Уявіть, що ви заблукали в густому непрохідному лісі. І ось перед вами з'явилися 3 дороги. Кожна може вивести з лісу, але за певних умов:

  1. Ліворуч підеш – велике багатство знайдеш, але здоров'я загубиш.
  2. Праворуч підеш – половину багатства знайдеш і половину здоров'я загубиш.
  3. Прямо підеш – нічого не знайдеш, але здоров'я збережеш.

Прокоментуйте свій вибір.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВПРАВА «ЗАВЖДИ, ІНКОЛИ, НІКОЛИ»

 

20806-Clipart-Illustration-Of-An-Orange-Person-Leading-A-Group-Of-Gray-People-An-Arrow-Above-His-Head.jpgПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

Основи здоров'я 6 кл.

 

ТЕМА:

Харчування підлітків.

 

МЕТА:

Розвивати мислення, увагу; виховувати бажання піклуватися про своє здоров'я.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні:

  1. Знати складові компоненти їжі.
  2. Дотримуватися певних рекомендацій щодо здорового харчування.

 

МАТЕРІАЛИ:

 кошик, набір продуктів харчування.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

  1. Покласти на стіл кошик.

     У ньому – цукерки, яблуко, сухарики, лимон, квасоля, ліки, апельсин,  кока-кола, морква, банан, чіпси, ківі…

  1. Учитель по черзі бере з кошика один предмет, демонструє його дітям і

говорить:

«Цей продукт можна їсти …»

  1. Діти за допомогою жестів закінчують речення:

( завжди – великий палець вгору )

( інколи – великий палець вбік )

( ніколи – великий палець вниз )

                                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВПРАВА «ВЕЛИКА КИШЕНЯ»

 

ТЕМА:

Безпека харчування

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

 цей план вправи може бути адаптований до будь-якої іншої теми або проблеми що стосується здорового харчування.

 

МЕТА:

  •   змінити вид діяльності,
  •   спрямувати енергію в позитивне русло,
  •   поліпшити настрій,
  •   збадьорити,
  •   виховувати відповідальність за свої дії під час групової роботи.
  •   навчити дітей розслаблятися і відпочивати за короткий час,
  •   15363-Group-Of-People-Working-Together-To-Hold-A-Giant-Pen-To-Compose-A-Newsletter-Or-Article-Clipart-Illustration-Image.jpgзняти м'язове та емоційне напруження .

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти:

  1. Наводити приклади продуктів харчування, які корисні та шкідливі для      здоров'я людини
  2.             Визначати небезпечні інгредієнти, які входять до складу продуктів харчування
  3. Аналізувати рекламні ролики, що нав'язують вживання певного продукту.
     

МАТЕРІАЛИ:

 зразки реклами продуктів харчування, кольоровий папір, скотч, клей, фломастери, зразки упаковок.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

  • Учасники об'єднуються в групи, які мають назви «Фрукти», «Овочі», «М'ясо», «Риба», «Молоко», «Борошно»....
  •   Учні в групах записують список продуктів, які відповідають назві групи.
  • Представник від кожної групи по черзі продовжує фразу: «Ці продукти потрібно вживати тому, що...»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗНАЙОМСТВО «ВІНОЧОК»

 

ТЕМА:

 Оздоровчі системи

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

 цей план знайомства може бути застосований до будь-якої іншої

people_20holding_20hands_small.jpgтеми або проблеми з питань стосовно здоров'я або адаптований до тем, які стосуються будь-якого іншого предмету навчання.

 

МЕТА:

  •   створити на тренінгу сприятливий психологічний клімат і дружню атмосферу
  •   сприяти підвищенню ефективності спілкування,
  •   виховувати толерантне ставлення до одноліткв та старших
  •   розвивати вміння слухати і більше дізнатися один про одного

 

 

 

 

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти

  1. Називати основні елементи оздоровчих систем.
  2. Пояснювати принципи раціонального харчування
  3.            Робити висновки про негативний вплив на здоров'я людини модних дієт.

 

МАТЕРІАЛИ:

 віночок, ілюстрації про національні страви та кухні народів світу.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

  •   Учні сидять у колі.
  •   Знайомство проводиться у швидкому темпі.
  • Вчитель пропонує учасникам передавати один одному по колу віночок зі словами:

 

  1. учасник: Я - Сашко. Дарую тобі ромашку, бо вона ніжна...
  2.                                              учасник: Я - Світланка. Дарую тобі дзвіночок, бо він тендітний...
  1. учасник: Я - Андрійко. Дарую тобі троянду, бо вона велична...

 

docx
Додав(-ла)
Федорчук Тарас
Додано
15 березня 2020
Переглядів
958
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку