Спостерігаючи за стрімким розвитком технологій, важко передбачити, яким буде світ, навіть, в недалекому майбутньому. Чи здатна сучасна школа підготувати школярів до опанування спеціальностей майбутнього, адаптації до швидких змін? Відповіддю та допомогою може стати STEАM - освіта. Що ви знаєте про STEАM – освіту?
STEАM-освіта – це комплексний міжпредметний підхід, який поєднує в собі природничі науки з технологіями, інженерією, мистецтвом і математикою, акцентований на розв’язанні життєвих завдань, де всі предмети взаємопов'язані й інтегровані в єдине ціле. Основна мета STEАM-освіти розвиток творчого та критичного мислення, навичок використання інженерного підходу до розв’язання реальних завдань, розуміння важливості дизайну, усвідомлення ролі технології у їхньому вирішенні.
В основі STEАM методики є практичне завдання чи проблема. Учні вчаться знаходити шляхи вирішення не в теорії, а в теперішньому часі шляхом спроб та помилок, використовуючи наявний науковий та творчий потенціал. Впровадження STEAM - освіти це інноваційний шлях у вивченні математики. Елементи STEАM-освіти можна використовувати на уроках під час розв’язування задач, в проєктній роботі та позаурочній діяльності. Це можуть бути задачі про архітектурні споруди та пам'ятки рідного міста, світу, задачі біологічного, хімічного, фізичного та географічного змісту.
У своїй діяльності на уроках математики я використовую різноманітні компетентнісно орієнтовані задачі, впроваджую проектну діяльність для зацікавленості учнів у вивченні математики. Приклади задач Задача 1. Шкільний портфель учня 4 класу важить 5,3 кг при нормі 2,2 кг. Обчисліть (у відсотках) у скільки разів вага портфеля перевищує норму. До яких наслідків це може призвести? (5 клас, здоров'язберігаюча компетентність).
Задача 2. Середня зарплата за 2020 р. в м. Чернівці становить: освіта - 9200 грн, медицина - 10 500 грн, торгівля - 8800 грн, 9300 грн, автобізнес - 13 000 грн., інші сфери діяльності - 10 300 грн. Обчисліть середню зарплату в м. Чернівці за всіма галузями. Побудуйте кругову діаграму відношення заробітних плат (у відсотках) та зробіть аналіз. (фінансова компетентність)
Задача 3. 1 л бензину в 2014 р. коштував 18 грн, а у 2018 р. - 32 грн. На скільки відсотків змінилася вартість бензину? Як це відіб'ється на гаманці покупця? Задача 4. Учні вирішили прибудувати до стінки школи спортивний зал прямокутної форми. Виявилось, що цегли у них вистачить на 10 м стінки (по периметру трьох нових стінок ). Зал повинен бути якомога більше по площі. Які розміри прибудови вибрати?
Задача 5. Якщо ми не закриємо кран, коли чистимо зуби, то дарма виллється 3л води. Дмитрик і Оля чистять зуби два рази в день. За минулий тиждень Дмитрик забув закрити кран 2 рази, а Оля тільки один раз закрила. Скільки води витекло даремно через неуважність дітей? Задача 6. Щотижня кожна родина викидає не менше двох відер сміття. Скільки сміття назбирає родина за рік, якщо в році 52 тижня? Скільки це у кілограмах, якщо у відрі 10кг? Скільки сміття викинуть жителі нашого району, якщо у нас проживає близько 3700 сімей? Скільки потрібно тракторів, щоб вивезти це сміття, якщо на трактор можна погрузити 5т сміття?
Робота з мобільним застосунком Рlickers Використання Plikers на уроці дозволяє вчителю та поліпшити зворотний зв’язок із класом. Для дітей цей додаток — така собі розвага, що дозволяє трохи відволіктися від рутинних уроків і в ігровій формі відповідати на питання. Найголовніше, що Plickers — це дуже проста технологія, яка дозволяє проводити мобільні голосування і фронтальні опитування під час навчального заняття з вивченого або поточного матеріалу в тестовій формі. Робота з мобільним додатком забирає не більше кількох хвилин. Отримання результатів опитування відбувається на занятті без тривалої перевірки та миттєво виводиться на екран комп’ютера (телевізора, проектора), під’єднаного до Інтернету. Наявність смартфонів або комп’ютерів не потрібна: тільки смартфон учителя з доступом до Інтернету.
Математика — цариця всіх наук. її улюблениця — істина, її вбрання — простота і ясність. Палац цієї володарки оточено тернистими заростями, і, щоб досягти його, кожному доводиться пробиратися крізь хащі. Випадковий мандрівник не виявить у палаці нічого привабливого. Краса його відкривається лише розуму, що любить істину і загартований в боротьбі з труднощами, і такому, який свідчить про незвичайну схильність людини до заплутаних, але невичерпних і піднесених розумових насолод. Ян Снядецький