Презентація до майстер-класу «Впровадження елементів STEAM-технологій на уроках математики для формування основних компетентностей здобувачів освіти». Майстер-клас для педагогічних працівників, що викладають у 5-9 класах.
Майстер-класвчителя математики Чернівецької ЗОШ І-ІІ ступенів №19 Чернівецької міської ради. Петренко Іванни Володимирівни«Впровадження елементів STEAM-технологій на уроках математики для формування основних компетентностей здобувачів освіти»
Номер слайду 2
Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості. Н. Вінер
Номер слайду 3
Спостерігаючи за стрімким розвитком технологій, важко передбачити, яким буде світ, навіть, в недалекому майбутньому. Чи здатна сучасна школа підготувати школярів до опанування спеціальностей майбутнього, адаптації до швидких змін? Відповіддю та допомогою може стати STEАM - освіта. Що ви знаєте про STEАM – освіту?
Номер слайду 4
Абревіатура STEAM розшифровується як: S – science (природничі науки), T – technology (технології), E – engineering (інженерія або технічна творчість), A – art (мистецтво), M – mathematics (математика).
Номер слайду 5
STEАM-освіта – це комплексний міжпредметний підхід, який поєднує в собі природничі науки з технологіями, інженерією, мистецтвом і математикою, акцентований на розв’язанні життєвих завдань, де всі предмети взаємопов'язані й інтегровані в єдине ціле. Основна мета STEАM-освіти розвиток творчого та критичного мислення, навичок використання інженерного підходу до розв’язання реальних завдань, розуміння важливості дизайну, усвідомлення ролі технології у їхньому вирішенні.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Встановлює зв'язки між такими науками: Математика • Природознавство (фізика, хімія, біологія, географія) •Технології • Мистецтво • Література • Інформатика • Програмування • Робототехніка
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
В основі STEАM методики є практичне завдання чи проблема. Учні вчаться знаходити шляхи вирішення не в теорії, а в теперішньому часі шляхом спроб та помилок, використовуючи наявний науковий та творчий потенціал. Впровадження STEAM - освіти це інноваційний шлях у вивченні математики. Елементи STEАM-освіти можна використовувати на уроках під час розв’язування задач, в проєктній роботі та позаурочній діяльності. Це можуть бути задачі про архітектурні споруди та пам'ятки рідного міста, світу, задачі біологічного, хімічного, фізичного та географічного змісту.
Номер слайду 11
У своїй діяльності на уроках математики я використовую різноманітні компетентнісно орієнтовані задачі, впроваджую проектну діяльність для зацікавленості учнів у вивченні математики. Приклади задач Задача 1. Шкільний портфель учня 4 класу важить 5,3 кг при нормі 2,2 кг. Обчисліть (у відсотках) у скільки разів вага портфеля перевищує норму. До яких наслідків це може призвести? (5 клас, здоров'язберігаюча компетентність).
Номер слайду 12
Задача 2. Середня зарплата за 2020 р. в м. Чернівці становить: освіта - 9200 грн, медицина - 10 500 грн, торгівля - 8800 грн, 9300 грн, автобізнес - 13 000 грн., інші сфери діяльності - 10 300 грн. Обчисліть середню зарплату в м. Чернівці за всіма галузями. Побудуйте кругову діаграму відношення заробітних плат (у відсотках) та зробіть аналіз. (фінансова компетентність)
Номер слайду 13
Задача 3. 1 л бензину в 2014 р. коштував 18 грн, а у 2018 р. - 32 грн. На скільки відсотків змінилася вартість бензину? Як це відіб'ється на гаманці покупця? Задача 4. Учні вирішили прибудувати до стінки школи спортивний зал прямокутної форми. Виявилось, що цегли у них вистачить на 10 м стінки (по периметру трьох нових стінок ). Зал повинен бути якомога більше по площі. Які розміри прибудови вибрати?
Номер слайду 14
Задача 5. Якщо ми не закриємо кран, коли чистимо зуби, то дарма виллється 3л води. Дмитрик і Оля чистять зуби два рази в день. За минулий тиждень Дмитрик забув закрити кран 2 рази, а Оля тільки один раз закрила. Скільки води витекло даремно через неуважність дітей? Задача 6. Щотижня кожна родина викидає не менше двох відер сміття. Скільки сміття назбирає родина за рік, якщо в році 52 тижня? Скільки це у кілограмах, якщо у відрі 10кг? Скільки сміття викинуть жителі нашого району, якщо у нас проживає близько 3700 сімей? Скільки потрібно тракторів, щоб вивезти це сміття, якщо на трактор можна погрузити 5т сміття?
Номер слайду 15
Робота з мобільним застосунком Рlickers Використання Plikers на уроці дозволяє вчителю та поліпшити зворотний зв’язок із класом. Для дітей цей додаток — така собі розвага, що дозволяє трохи відволіктися від рутинних уроків і в ігровій формі відповідати на питання. Найголовніше, що Plickers — це дуже проста технологія, яка дозволяє проводити мобільні голосування і фронтальні опитування під час навчального заняття з вивченого або поточного матеріалу в тестовій формі. Робота з мобільним додатком забирає не більше кількох хвилин. Отримання результатів опитування відбувається на занятті без тривалої перевірки та миттєво виводиться на екран комп’ютера (телевізора, проектора), під’єднаного до Інтернету. Наявність смартфонів або комп’ютерів не потрібна: тільки смартфон учителя з доступом до Інтернету.
Номер слайду 16
Ефективним засобом формування компетентностей є проєктна діяльність. Виконання STEM-проектів передбачає інтегровану дослідницьку, творчу діяльність учнів, спрямовану на отримання самостійних результатів під керівництвом учителя-ментора.
Номер слайду 17
Проєктна діяльність
Номер слайду 18
Проєктна діяльність
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Робота з програмою mozabook (mozaik education)
Номер слайду 21
Міні-проект«Симетрія навколо нас»
Номер слайду 22
Математика — цариця всіх наук. її улюблениця — істина, її вбрання — простота і ясність. Палац цієї володарки оточено тернистими заростями, і, щоб досягти його, кожному доводиться пробиратися крізь хащі. Випадковий мандрівник не виявить у палаці нічого привабливого. Краса його відкривається лише розуму, що любить істину і загартований в боротьбі з труднощами, і такому, який свідчить про незвичайну схильність людини до заплутаних, але невичерпних і піднесених розумових насолод. Ян Снядецький