Тема заняття. Все про своїх, чужих потрібно знати та про це не забувати.
Програмовий зміст.
Розвивати взаємини з ближніми: миролюбивість, лагідність, турбота; інформувати про закони гостинності, вміння розігрувати мовленнєво-проблематичні ситуації, інсценізація діалогів героїв казок, виконувати лексичні вправи.
Виховувати почуття любові до своїх близьких, повагу до чужих, уміння оцінювати їхні дії та вчинки.
Вчити розрізняти поняття «свої-чужі», проводити необхідну класифікацію в межах особистих вікових можливостей, закріпити елементарні правила поведінки, дотримуватись охорони життя та здоров’я.
Матеріал. Атрибути до драматизації казки «Котик і Півник», проблемні ситуації,серія картин «Сам вдома».
Хід заняття.
Вихователь. Добрий день, малята. Скажіть, будь ласка, як називають ті люди, які живуть з вами? (свої). Назвіть кого ви знаєте з своїх? (тато, мама, бабуся, дідусь, тітка, дядько, брат, сестра). А ті, яких ви знаєте? (знайомими). А чи знаєте як називаються ті люди, яких ви не знаєте? (чужі).
Подивіться хто до нас прийшов у гості? (Котик, Півник, Лисичка). Підкажіть, а з якої казочки вони? Давайте ми з вами пограємося з ними.
Драматизація казки «Котик і Півник».
Бесіда за змістом казки:
Розповідь вихователя про чужих людей. Діти, люди яких ви зовсім не знаєте – чужі. Чужа людина може бути небезпечна. Чому його треба боятися? (відповіді дітей). Пропонує подумати і сказати, як може виглядати чужа людина? (відповіді дітей: зла, неохайно одягнена, з бородою, в окулярах ...). Вихователь узагальнює відповіді дітей і каже, що не тільки злі, бородаті люди можуть бути небезпечними, але і добрі, гарні, добре одягнені дядьки і тітки.
Обговорення проблемних ситуації :
Дорослий вмовляє дитини піти з ним куди-небудь, обіцяє подарувати іграшку або показати щось цікаве;
Дорослий відкриває дверцята машини і пропонує дитині покататися разом з ним;
Дорослий пригощає дитину смачною цукеркою, морозивом та пропонує піти з ним, кажучи, що вдома у нього ще є багато різних смачних солодощів.
Конкретизація уваги на привабливих моментах та застереження від самостійних прогулянок, небезпечного спілкування.
Вихователь. Молодці, малята. Давайте з вами пограємо у гру.
Гра «Знайомий, свій, чужий».
Діти стають у коло, вихователь у центрі і по черзі кидає м'яч кожному, промовляючи: «Знайомий або свій, чи чужий». Дитина, яка зловила м'яч, називає відповідну людину і повертає м'яч вихователю.
Обачним необхідно бути і тоді, коли ти залишаєшся наодинці вдома. Давайте розглянемо ось ці картинки та подумаємо разом, чи правильно вчинили ось ці хлопчики і дівчатка? А як би поступили ви? І незабувайте про телефони, по яких ви зможете подзвонити та попросити допомогу.
Бесіда за серією картин «Сам вдома».
Вихователь. Добрі знання маєте. Все про своїх чужих знаєте. Правила пам’ятайте та біди не знайте.