Я досліджую світ 2 клас
Урок
Тема: Усі професії важливі.
Мета: Сформулювати уявлення учнів про різноманітність професій,їх роль у житті людей,сприяти формуванню та розвитку навчальних та інформаційних навичок молодших школярів.розвитку комунікативної культури,мислення,уваги,спостереження,усвідомити цінність спільної діяльності учнів,сприяти повазі до роботи людей будь –якої професії .
Обладнання: Силует сонця, фотографії професій, папка - дослідження, прислів’я, "дерево побажань".
1. Організація класу
Наш відпочинок закінчується
Робота починається.
Будемо ми наполегливо трудитись,
Щоб чомусь навчитись.
2. Створення мотиваційного поля.
Уч: Сонце з магічними променями дивилося на наш урок. Вони допоможуть нам з’ясувати тему нашого уроку. Перед вами на столі лежать картинки. Я загадую загадку, а ви прикріплюєте потрібну картину до промінчика сонця.
1) Він навчає дітей
Читати та писати
Любити природу,
Похилих людей поважати. (Вчитель)
2) Біля ліжка хворого хто сидить?
І як лікуватись він усім говорить.
Хто хворий- він запропонує краплі прийнять.
Тому, хто здоровий, дозволить погулять. (Лікар)
3) Цілий день сьогодні шию
Одягла я всю родину.
Почекай, трішки, кішко,
Будуть і тобі панчішки! (швачка)
4) Є у мене олівець,
Кольорова гуаш
Акварель, палітра, пензлик
І щільний папір,
А також молберт -триножик,
Тому що я .... (Художник)
5)У цієї чарівниці,
У цієї художниці,
Не пензлі та фарба
А гребінець і ножиці.
Вона володіє
Таємничою силою:
До кого торкнеться
Прекрасним той обернеться. (перукар)
На променях сонця з'явилися картинки професій людей.
3) Самовизначення діяльності.
Уч.Як можна назвати ці слова по другому: лікар, швачка, вчитель, художник, перукар?
Д: Це професії людей.
Уч: Як ви думаєте, тема нашого уроку, яка?
Ми формулюємо цілі нашого уроку:
• дізнаємося, що таке професія;
• розширити знання про різноманітність професій;
• визначити роль професій у житті людей.
4) Робота з тлумачним словником .
Уч: Як ви думаєте, що таке професія?
Д: Це робота, яку обирають люди.
Ми звертаємось до тлумачного словника. Учень читає визначення.
5) Історії дітей про професії батьків
Уч: На землі багато професій
І кожна важлива.
Рішай, мій друже, ким тобі бути.
Зрештою, у нас є одне життя.
Є близько 40 000 професій. Можна вибрати професію,яка вам подобається.
Ми створили книгу "Професії наших батьків". Ми бачимо деякі сторінки з нашої книги на дошці. Діти говорять про професії батьків.
Уч.: Усі зобов'язані працювати, бо вам потрібно освоїти якусь професію. Вибір важливий. Якщо професія обрана на ваш смак, то людина працює із задоволенням і радує себе і навколишніх людей.
6) Гра "Зберіть прислів'я". Робота в парах.
Існує багато прислів’їв про працю. Необхідно поєднати початок і кінець прислів’я.
Діло Майстра (боїться).
Праця людину годує, (а лінь марнує).
Без труда не витягнеш (рибку із ставу).
Закінчив діло. ( гуляй сміло).
7) Музична фізхвилинка.
8) Робота в групах.
Уч.: Кожен з вас тепер буде дослідником. Для цього ми поділимося на групи (за інтересами). Діти повторюють правила роботи в групах. Ми будемо працювати під девізом:
Разом не складно,
Разом не тісно,
Разом легко
І завжди інтересно.
Для роботи нам може знадобитися папка -дослідник.
1 група працює в медичному кабінеті, дізнається про професію шкільної медсестри.
Група 2 займається бібліотекою, дізнається про професію бібліотекаря.
3 група працює на уроці з темою "Рідкісні професії".
Крім того, учні розказують про свої проекти, показують важливість та значення професії.
9) Сценка: "Всі професії потрібні, всі професії важливі"
Актори: автор, пожежник, поліцейський, лікар, продавець, будівельники, зайчики, кухар, швачка
Реквізит: будинок, діти одягнені в костюми, в руках атрибути за професією
Автор: У будинку навпроти -пожежа
Раптом хтось побачив пожежу з вікна.
"Врятуйте,врятуйте"- всі голосно кричали
Потім 01 - Номер пожежної набрали.
Пожежник: Не бійтеся, Зайчики, я допоможу
Рукав пожежний до вас дотяну.
Я борюся з вогнем
Зараз все водою заллєм.
Автор: І тут швидка допомога вже поспішає - 03
Лікар: Що це тут?
Там зайчики ... Подивіться!
Після пожежі всіх зайчиків рятуєм,
Йодом намажем, бинтом забинтуєм.
Поліцейський: А я приїзжаю на номер – 02.
Коли з вами трапиться біда
Назавжди запам’ятайте,зайки,
Не можна з сірниками грати!
Автор: А тепер що зайкам робити?
Де жити і де грати?
Можливо, будівельникам доведеться зателефонувати?
Автор: Найкращі працівники –будівельники.
Будівельники: Допоможемо побудувати, прибити,по- фарбувати.
Щоб у вас все було в будинку прекрасно.
Автор: Знову Зайчики сумні. У чому справа?
Зайчик: Зрештою, все в нашому будинку згоріло
Всі іграшки ... в що грати?
Ходімо до магазину купляти!
Продавець: Привіт, Зайки!
Що сталося, хлопці?
Зайчик: Ми взяли сірники в татка
І в вогні поранили лапки.
Іграшки у вогні згоріли.
Продавець, допоможи в цьому ділі.
Продавець: Візьміть іграшки та знайте
Охайно з ними грайте!
Автор: А швачка з тканини шиє штори для зайчиків.
Швачка: Щоб красиві вікна стали в кімнаті у хлопчиків.
Автор: Ну, ось новосілля ...
Зайчик: І всі, хто допомагав нам у біді, хочуть прийти сюди!
Кухар: Я для всіх нажарив котлет,
Приготував вінегрет,
Всі до столу швидше ступайте
Частування приймайте!
Автор: Ви бачите: Зайчики знову сміються
Як важливо на допомогу позвать :
Поліцію та пожежників,
Швачку і Будівельників.
У біді, зайчики, вам допомогти
Всі були готові!
А ви, хлопці, швидше підростайте
Із моря професій свою вибирайте.
Мораль нашої сценки була така:
Людині без професії прожить ніяк не можна !!!
10. Результат. Роздуми.
На дошці картини з видом нашого міста. У кожного зірки. З одного боку, напишіть прізвище, ім'я, а з іншого, хто хотів би ким стати і прикріпити зірки до картин. Можливо, багатьом з вас доведеться працювати в майбутньому в нашому місті.