Тема уроку: Взаємодія видів у екосистемах. Еволюція біогеоценозів. Сукцесії. Агроценоз. Практична робота. Розв’язування задач з екології.
Цілі уроку
освітні: продовжити вивчення популяції як одиниці виду, дати уявлення про взаємодію видів у екосистемах; про трофічні рівні, ланцюги живлення; ознайомити з пірамідами екологічними (кількісні, енергетичні, біомаси) встановити взаємозв`язки біогеоценозу(на прикладі лісу, водоймища, степу; навчити рішати задачі з екології)
розвивальні: розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, робити висновки
виховні: здійснювати моральне виховання учнів на прикладі розумової діяльності у природі
Основні поняття: вид, популяція, популяційний гомеостаз, структура популяції, динаміка чисельності, хвилі життя, трофічний ланцюг, біомаси, біота; взаємовідносини видів у біогеоценозі.
Тип уроку: засвоєння нових знань умінь, навчити.
Обладнання: ПК, мультимедійний проектор, презентація, діафільми, фільмоскоп.
Об’ява теми, структури та завдань заняття.
Біологічний диктант
та поняттям - коливання t тіла людини – вранці,-ввечері.
- планктон - ____.____ кількості істот в популяції
- холодостійкі тварини - місячні у дівчат
- фізична терморегуляція - час року(сезон)
- популяція - день, ніч
- критерії виду - поворот головки соняшника за сонцем
- структура виду
Підведення підсумків оцінювання роботи учнів
Читання віршів М. Заболоцького сторінка 107-108 зміни біогеценозу
Стор. 104,105 кн. Яковлева Є.В., уроки біології 11 клас, методичний посібник Запоріжжя, «Просвіта», 2003 р.
Вирішення задач з екології (продовження) стор. 199 підручника
Сукцесія – керований процес застосування знань про сукцесії в практиці людини.
Біологічний диктант на стор. 109, кн Яковлева
Робота на стор. 53-55 зошита з печатною основою. Роботи 1-15
Рефлексія. Оцінювання роботи учнів.
Вивчити поняття та терміни. Учіння Вернадського про біосферу.
Підготувати повідомлення: