Вже до нас прийшла зима Конспект інтегрованого заняття (розвиток мовлення, художня література, малювання); 6 рік життя.

Про матеріал
Програмовий зміст: продовжувати розширювати уявлення дошкільників про зиму та її ознаки в навколишньому середовищі; збагачувати словниковий запас за темою; стимулювати дітей до відповіді поширеними реченнями; спонукати дітей до запам’ятовування вірша; вправлятись в умінні малювати нетрадиційним способом; розвивати інтонаційну виразність та імітаційні здібності; розвивати увагу, уяву, пам’ять та мислення; виховувати цікавість до зимової пори року, інтерес до художніх творів, бажання працювати з фарбою охайно. Попередня робота: перегляд сюжетних картин за темою «Зима»; читання віршів; перегляд розвиваючих мультфільмів за темою; спостереження під час щоденних прогулянок й бесіди. Матеріал: мнемо таблиця «Зима», схема до вірша Н.Забілої «Наша ялинка», дидактичні ігри: «Зима так чи ні?», «Склади речення за мнемо доріжкою», листя пекінської капусти, тоновані листки блакитного кольору формату А4, біла гуаш, пензлики, серветки,стаканчики з водою.
Перегляд файлу

         Вже до нас прийшла зима

Конспект інтегрованого заняття  (розвиток мовлення, художня література, малювання); 6 рік життя.

 

Програмовий зміст: продовжувати розширювати уявлення дошкільників про зиму та її ознаки в навколишньому середовищі; збагачувати словниковий запас за темою; стимулювати дітей до відповіді поширеними реченнями; спонукати дітей до запам’ятовування вірша; вправлятись в умінні малювати нетрадиційним способом; розвивати інтонаційну виразність та імітаційні здібності; розвивати увагу, уяву, пам’ять та мислення; виховувати цікавість до зимової пори року, інтерес до художніх творів, бажання працювати з фарбою охайно.

 

Попередня робота: перегляд сюжетних картин за темою «Зима»; читання віршів; перегляд розвиваючих мультфільмів за темою; спостереження під час щоденних прогулянок й бесіди.

 

Матеріал: мнемо таблиця «Зима», схема до вірша Н.Забілої «Наша ялинка», дидактичні ігри: «Зима так чи ні?», «Склади речення за мнемо доріжкою», листя пекінської капусти, тоновані листки блакитного кольору формату А4, біла гуаш, пензлики, серветки,стаканчики з водою.

 

Хід заняття:

Вихователь пропонує дітям стати півколом

Психогімнастика-вітання:

 

Тук, тук, тук, тук!

Всюди чути дивний звук. (Діти ритмічно стукають кулачком об кулачок)

Двері відчиняйте (Розкривають долоньки)

Та гостей вітайте (Розводять руки в сторони і кладуть на пояс)

Добрий день!

Добрий день, мої малята,

І дівчатка і хлоп’ята.

Добрий день, вам гості милі,

Раді з вами бути нині!

 

Діти, а ви любите мандрувати? Сьогодні у нас незвичайне заняття. Нас запросили у гості. А хто, ви дізнаєтеся, коли відгадаєте мою загадку.

 

Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі,

Поля причепурила –

Пухнастим снігом вкрила.

Відгадайте, хто вона,

Ця, бабуся чепурна?….(Зима)

 

Про сніжну зиму на занятті

Будемо бесіду вести.

Нам потрібно гарно працювати

І все, що знаємо про неї пригадати.

 

Звернути увагу дітей на мнемотаблицю  «Зима». Бесіда про ознаки пори року.

 

Яка погода взимку?

Як змінилося життя рослин взимку?

Як змінилося життя тварин взимку?

Яка поведінка у птахів?

Як розважаються діти?

Чи змінився одяг в людей?

Які свята святкують взимку?

Д/Г: «Зима – так чи ні?»

 

Вправа на розвиток мовленнєвого дихання «Зимовий вітер».

 

Спокою вітер взимку не знає

Віхоли крутить, шляхи замітає

Інколи ввечері виє за тином

(голосно у-у-у, глибокий вдих через ніс, затримка дихання, сильний тривалий видих у-у-у).

Може проситься в теплу хатину

Тільки під ранок вітер спочине

Вляжеться тихо на сніжній перині

(тихенько глибокий вдих через нас – затримка дихання – сильний тривалий видих у-у-у-).

 

Вивчення вірша Н.Забіли «Наша ялинка» за схемою.

З неба падають сніжинки

На дерева, на будинки,

На майдани, на садки,

На ялинки, на дубки.

Біле-біле все навколо,

Ясне й чисте, як ніколи!

Мов пухнаста ковдра, ліг

Скрізь на землю білий сніг.

 

Гра-релаксація «Зірочки – сніжиночки»

 

(Діти в колі беруться за ручки. Повторюють рухи і слова за педагогом під повільну музику)

 

Малі сніжиночки на хмарочці зростали,

Морозним пензлем їх зима розмалювала

(Діти підіймають й опускають руки)

Сніжиночки й великі, і маленькі,

Сріблясті, білі, ніжні, холодненькі…

(Змикають і розмикають коло)

Сніжинки закружляли у таночку –

І стало все засніжене садочку.

(Йдуть по колу, тримаючись за руки).

Запропонувати сісти на колінця в коло на килимку.

 

Д/Г: «Склади речення за мнемо доріжкою»

 

Пальчикова вправа: «Зима»

Раз, два, три, чотири, п’ять, (загинаємо пальчики по одному)

Ми у двір пішли гуляти. (ходьба на місці)

Бабу снігову ліпили, (імітуємо ліплення)

Птахів крихтами пригостили, (імітуємо ніби «кришимо хлібець»)

З гірки потім ми катались, (ведемо долонькою правої руки по долоньці лівої руки)

А ще в снігу валялися. (кладемо долоньки то однією стороною, то іншою)

Всі в снігу додому прийшли, (обтрушуємо долоньками)

З’їли суп і спати лягли (уявно їмо ложкою, кладемо долоньки під щоку).

 

Вихователь: Сьогодні ми з вами були в гостях у зими й спробуймо намалювати зимовий пейзаж. Яким кольором можна зобразити зиму й зимові дерева?

Але малювати ми будемо не так як завжди, сьогодні нам допоможе малювати  капустяний (пекінська капуста) листочок. Нанесемо білу фарбу гуаш на капустяний листочок, а потім листочок пофарбованою стороною прикладемо до паперу, який за тонований блакитним кольором. Дерева можуть бути й високі , й низькі, широкі, й вузькі…

 

Самостійна діяльність дітей. Вихователь за потреби надає індивідуальну допомогу, заохочує й стимулює під час малювання. Діти працюють під супровід спокійного музичного аудіо запису.

 

Підсумок:

Про що було сьогоднішнє заняття? Що найбільше сподобалося? Хто пригадає вірш?Що ми малювали? Чи потрібно любити зимову пору року? Чи потрібно милуватися нею?

 

docx
Додано
25 грудня 2020
Переглядів
2739
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку