Вже до нас прийшла зима
Конспект інтегрованого заняття (розвиток мовлення, художня література, малювання); 6 рік життя.
Програмовий зміст: продовжувати розширювати уявлення дошкільників про зиму та її ознаки в навколишньому середовищі; збагачувати словниковий запас за темою; стимулювати дітей до відповіді поширеними реченнями; спонукати дітей до запам’ятовування вірша; вправлятись в умінні малювати нетрадиційним способом; розвивати інтонаційну виразність та імітаційні здібності; розвивати увагу, уяву, пам’ять та мислення; виховувати цікавість до зимової пори року, інтерес до художніх творів, бажання працювати з фарбою охайно.
Попередня робота: перегляд сюжетних картин за темою «Зима»; читання віршів; перегляд розвиваючих мультфільмів за темою; спостереження під час щоденних прогулянок й бесіди.
Матеріал: мнемо таблиця «Зима», схема до вірша Н.Забілої «Наша ялинка», дидактичні ігри: «Зима так чи ні?», «Склади речення за мнемо доріжкою», листя пекінської капусти, тоновані листки блакитного кольору формату А4, біла гуаш, пензлики, серветки,стаканчики з водою.
Хід заняття:
Вихователь пропонує дітям стати півколом
Психогімнастика-вітання:
Тук, тук, тук, тук!
Всюди чути дивний звук. (Діти ритмічно стукають кулачком об кулачок)
Двері відчиняйте (Розкривають долоньки)
Та гостей вітайте (Розводять руки в сторони і кладуть на пояс)
Добрий день!
Добрий день, мої малята,
І дівчатка і хлоп’ята.
Добрий день, вам гості милі,
Раді з вами бути нині!
Діти, а ви любите мандрувати? Сьогодні у нас незвичайне заняття. Нас запросили у гості. А хто, ви дізнаєтеся, коли відгадаєте мою загадку.
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі,
Поля причепурила –
Пухнастим снігом вкрила.
Відгадайте, хто вона,
Ця, бабуся чепурна?….(Зима)
Про сніжну зиму на занятті
Будемо бесіду вести.
Нам потрібно гарно працювати
І все, що знаємо про неї пригадати.
Звернути увагу дітей на мнемотаблицю «Зима». Бесіда про ознаки пори року.
Яка погода взимку?
Як змінилося життя рослин взимку?
Як змінилося життя тварин взимку?
Яка поведінка у птахів?
Як розважаються діти?
Чи змінився одяг в людей?
Які свята святкують взимку?
Д/Г: «Зима – так чи ні?»
Вправа на розвиток мовленнєвого дихання «Зимовий вітер».
Спокою вітер взимку не знає
Віхоли крутить, шляхи замітає
Інколи ввечері виє за тином
(голосно у-у-у, глибокий вдих через ніс, затримка дихання, сильний тривалий видих у-у-у).
Може проситься в теплу хатину
Тільки під ранок вітер спочине
Вляжеться тихо на сніжній перині
(тихенько глибокий вдих через нас – затримка дихання – сильний тривалий видих у-у-у-).
Вивчення вірша Н.Забіли «Наша ялинка» за схемою.
З неба падають сніжинки
На дерева, на будинки,
На майдани, на садки,
На ялинки, на дубки.
Біле-біле все навколо,
Ясне й чисте, як ніколи!
Мов пухнаста ковдра, ліг
Скрізь на землю білий сніг.
Гра-релаксація «Зірочки – сніжиночки»
(Діти в колі беруться за ручки. Повторюють рухи і слова за педагогом під повільну музику)
Малі сніжиночки на хмарочці зростали,
Морозним пензлем їх зима розмалювала
(Діти підіймають й опускають руки)
Сніжиночки й великі, і маленькі,
Сріблясті, білі, ніжні, холодненькі…
(Змикають і розмикають коло)
Сніжинки закружляли у таночку –
І стало все засніжене садочку.
(Йдуть по колу, тримаючись за руки).
Запропонувати сісти на колінця в коло на килимку.
Д/Г: «Склади речення за мнемо доріжкою»
Пальчикова вправа: «Зима»
Раз, два, три, чотири, п’ять, (загинаємо пальчики по одному)
Ми у двір пішли гуляти. (ходьба на місці)
Бабу снігову ліпили, (імітуємо ліплення)
Птахів крихтами пригостили, (імітуємо ніби «кришимо хлібець»)
З гірки потім ми катались, (ведемо долонькою правої руки по долоньці лівої руки)
А ще в снігу валялися. (кладемо долоньки то однією стороною, то іншою)
Всі в снігу додому прийшли, (обтрушуємо долоньками)
З’їли суп і спати лягли (уявно їмо ложкою, кладемо долоньки під щоку).
Вихователь: Сьогодні ми з вами були в гостях у зими й спробуймо намалювати зимовий пейзаж. Яким кольором можна зобразити зиму й зимові дерева?
Але малювати ми будемо не так як завжди, сьогодні нам допоможе малювати капустяний (пекінська капуста) листочок. Нанесемо білу фарбу гуаш на капустяний листочок, а потім листочок пофарбованою стороною прикладемо до паперу, який за тонований блакитним кольором. Дерева можуть бути й високі , й низькі, широкі, й вузькі…
Самостійна діяльність дітей. Вихователь за потреби надає індивідуальну допомогу, заохочує й стимулює під час малювання. Діти працюють під супровід спокійного музичного аудіо запису.
Підсумок:
Про що було сьогоднішнє заняття? Що найбільше сподобалося? Хто пригадає вірш?Що ми малювали? Чи потрібно любити зимову пору року? Чи потрібно милуватися нею?