"Wild Animals. Animals Map" 2nd grade

Про матеріал
Цікавий урок під час вивчення лексичного матеріалу за темою "Дикі Тварини" в 2 класі. Урок насичений цікавими іграми та інтерактивними формами організації роботи класу для продуктивного вивчення нової лексики за темою.
Перегляд файлу

КНЗКОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичні матеріали для проведення уроків англійської мови з теми «Wild Animals» у 2 класі

 

 

 

                                                  Підготувала

                                                  слухачка курсів ПФК

                                                  вчитель англійської мови

                                                  Яценко Н.Г.

                                                  Броварська спеціалізована школа №5

                                                  ім. В.Стуса

                                                  Термін курсів 11.08 – 14.12.20

                                                  Керівник проєкту:

                                                  Крупа А.В.

Біла Церква

2020

 

Topic:  Wild Animals. Animals map.

Lesson aims:

  • identify and use new words:  animals and countries;
  • practise grammar structure :  Are there any  …..?  Yes, there are / No there aren’t
  • develop listening , speaking, reading skills.

Age:  primary , 2nd grade. (8-9 years)

Materials:  flashcards(animals), animals map, presentation; song  “Hello!”;  phonics reading (card);

  1.  Warm-up:
  1. Greeting:  - Let’s remember our “Hello” song.

 Listen , sing and act.

  1. Phonics Reading: Letter combination “SH” we pronounce like the sound [ ∫]

Wordlist - sh, ch, th, words | Teaching Resources

2) Work in 4 groups . Make up a list  of animals as many as you can.  Read out the names to the class.

3) Look at the map. 

  • What countries can you see on the map? What country would you like to visit?

 

  • What animals can you see on the map? Are they home or wild animals?

 

  • Today we’re going to talk about wild animals in different countries in the world.

 

    II.  Basic Part: 

 

  1. – Listen to the new words and look at the pictures.
  • Look at the flashcards and repeat after me.

 

  1.  - Listen and point to the correct pictures.
  • I point and you name the animal. Try to read the name of this animal.
  1. Play a  game “ What’s missing”
  • Look at the pictures and repeat the animals. Close your eyes and I take out one card, then pupils open the eyes and guess the missing animal.
  • What’s missing?

     3) – Play the audio. Have the children listen and point to the pictures.  Point and repeat. 

  • Listen and number the animals as you hear them.
  • For feedback, say the number and the class call out the word.  Read the words in number order individually.

     4 )  - Look at the map and answer :  Yes there are  /  No, there aren’t: 

Model: 

-  Are there any crocodiles in Ukraine?  No, there aren’t

- Are there any wolves in Ukraine? Yes, there are.

              - Answer the questions about the map.

Are there any crocodiles in China?

 

  • Work in pairs. Ask each other and answer. Use the model to ask and answer.
  • Perform your dialogue for the class.
  1.   WB p 8 Ex 1  -

 Find and circle 8 words in the line. Read them. Repeat it all together.

  1. WB p 8 Ex 2 – Read the description of some animals and circle the correct picture.

 

III. Summary: 

1)  “Mime game” 

  • Show the animal on the picture without words and others guess and name this animal!

 

  1. “What’s the next picture?”
  •  Look at the vocabulary in your books.
  • Hand the flashcards and mix. Then rearrange in the order the vocabulary in your books.
  • Read out the  words on your flashcards when I clap.

 

 

docx
Додано
6 січня 2021
Переглядів
906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку