Й.Гете "Вільшаний король"

Про матеріал
Дана розробка до уроку допоможе вчителю зарубіжної літератури при підготовці до уроку за даною темою.
Перегляд файлу

 

 

ТЕМА: Й.В. ҐЕТЕ. «ВІЛЬШАНИЙ КОРОЛЬ».

Мета: ознайомити учнів із творчістю німецького поета Й.В. Ґете на прикладі його балади «Вільшаний король»; поглибити знання учнів про жанр балади; про­аналізувати особливості композиції, образної системи, поетичної мови твору; розвивати навички порівняльного аналізу творів, виразного читання, абстрактного та логічного мислення; виховувати оптимізм світосприйняття, гармонійного ставлення до природи і світу.

 

Хід уроку

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

III. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Слово вчителя

        Зв’язна розповідь про Й.В.Гете за поданою опорною схемою

 

Презентація до уроку на тему "Конфлікт реального і фантастичного в баладі  Й. Гете "Вільшаний король"

 

 

  1. Літературознавчий коментар

У творчому доробку Ґете значне місце займають балади.

Як стверджують учені-літературознавці, в основі балад Ґете обов’язково лежить якась легенда, народне повір’я. Особливим є те, що авторська мова практично не представлена. Вона тільки пояснює читачеві зовнішні обставини дії. Самі події розкриваються через репліки персонажів і мають надзвичайно концентрований ха­рактер.

Драматична кульмінація, як правило, настає у розв’язці й обов’язково виражає якийсь перелом — у подіях, переживан­нях, свідомості тощо.

 

Проблемне питанняЯкий зв'язок, на вашу думку, існує між людиною і природою ?          (Використання методу Коло ідей)

  1. Міфологічний коментар до балади

Балада «Вільшаний король» була спочатку написана як вставна пісня до п’єси «Рибалка» за мотивами однойменної балади, однак згодом набула самостійного значення.

Ґете надихнула датська народна пісня «Дочка короля ель­фів», опублікована у збірнику Г.Й. Гердера «Голоси народів у їх­ніх піснях»

 Ельфи — це духи повітря, природи, що можуть жити на деревах, люблять танцювати й заворожувати людей. Є ельфи світлі (добрі) й темні (злі), у них є свої королі, свої володіння, межу яких не можна порушувати.

  1. Виразне читання балади Й.-В. Ґете «Вільшаний король» у перекладі М. Рильського
  2. Робота над аналізом змісту балади

Яке враження справила на вас балада Гете?

  1. Усне словесне малювання

1. «Змалюйте» усно пейзаж, де відбувається дія.  Які кольори ви підібрали? Чому?

  1. Виразне читання в особах балади «Вільшаний король»

Спробуйте під час читання голосом передати психологічний стан героїв.

  1. Робота над аналізом змісту балади

1. Як побудована балада?

2. Що, на вашу думку, є причиною загибелі дитини?

     9. Світ очима батька і світ очима сина

 

 

 

 

  1.    . Образи-символи

               Біг коня- рух вперед ;

              верба –таємнича сила;

             вітер-символ змін, непостійності;

             туман – символ невідомості

             ніч- страху

Коментар учителя до балади Й.-В. Ґете «Вільшаний король»

У баладі переплітаються реальний та ірреальний світи.

У баладі спостерігається драматичне зіткнення двох начал: реального і фантастичного, життя і смерті, відчаю й надії, буден­ного та інтуїтивного. У цьому конфлікті беруть участь дитина і до­рослий.

Батько й син по-різному сприймають світ. Дорослий чоловік не вірить у дива, його світосприйняття відзначається врівноваже­ністю, поміркованістю, раціоналізмом. Він любить сина й усіляко намагається розвіяти його страхи. Дитина, навпаки, сповнена хви­лювання, страху, інтуїтивного відчуття впливу якихось невідомих сил. Смерть хлопчика ніби підтверджує його правоту.

Символічним є й образ дитини. Із тексту відомо, що в душі хлопчика існує конфлікт: його вабить невідома й таємнича сила природи і разом із тим жахає. Дитина уособлює людство, у якого немає гармонії з природою, зі світом, із самим собою. Цим і по­яснюється трагічний кінець балади.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Підсумкова бесіда

1. Поділіться своїми враженнями про баладу «Вільшаний ко­роль».

 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Охарактеризуйте спільне та відмінне між світами у баладі за допомогою Кола Вена

doc
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Волощук Є.В., Звиняцьковський В.Я., Філенко О.М.)
Додано
13 жовтня 2023
Переглядів
1130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку