Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ "МІНІ ПРОЄКТ «ДОПОМОГА ПТАХАМ ВЗИМКУ»

Про матеріал
МЕТА : • ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕННОСТЕЙ Розширити уявлення про життя птахів в рідній місцевості під час зимового періоду,виготовити годівниці і допомогти птахам нашого міста перезимувати; Активізувати бажання дітей допомагати пернатим друзям; Розвивати спостережливість, дослідницьку діяльність учнів,свідоме пізнання довкілля без завдання йому шкоди; Вчити учнів здійснювати проєктну діяльність; Формувати вміння висувати, аргументувати та захищати свої ідеї; Виховувати у дітей любов до птахів, дбайливе ставлення до них; • Формування ключових компетентностей: Спілкування державною мовою: Уміння навчатися впродовж життя: Компетентності в природничих науках і технологіях.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО  ОСВІТИ  І  НАУКИ  УКРАЇНИ

ДЕПАРТАМЕНТ З  ГУМАНІТАРНИХ  ПИТАНЬ

КОМУНАЛЬНИЙ  ЗАКЛАД  «ГІМНАЗІЯ № 17»

КАМ’ЯНСЬКОЇ   МІСЬКОЇ   РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я   ДОСЛІДЖУЮ  СВІТ

 

 

МІНІ   ПРОЄКТ

«ДОПОМОГА    ПТАХАМ    ВЗИМКУ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                 

                                                                                      Грицай Світлана Анатоліївна

                                                                                         спеціаліст вищої категорії        

                                                                                                           

ТЕМА   МІНІ   ПРОЄКТ  «ДОПОМОГА    ПТАХАМ    ВЗИМКУ»           

                          

МЕТА :

  • ФОРМУВАННЯ  ПРЕДМЕТНИХ  КОМПЕТЕННОСТЕЙ

Розширити уявлення про життя птахів в рідній місцевості під час зимового періоду,виготовити годівниці і допомогти птахам нашого міста перезимувати;

Активізувати бажання дітей допомагати пернатим друзям;

Розвивати спостережливість, дослідницьку діяльність учнів,свідоме пізнання довкілля без завдання йому шкоди;

Вчити учнів здійснювати  проєктну діяльність;

Формувати вміння висувати, аргументувати та захищати свої ідеї;

 Виховувати у дітей любов до птахів, дбайливе ставлення до них;

  •  Формування ключових компетентностей:

Спілкування державною мовою:

Уміння навчатися впродовж життя:

Компетентності в природничих науках і технологіях.

ОБЛАДНАННЯ:

Світлини птахів,відеопрезентація,годівнички,корм для птахів,картки.

ТИП УРОКУ:  урок творчого застосування знань,умінь і навичок.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: урок-презентація міні-проєкту.

ОСВІТІНІ  ГАЛУЗІ:природнича,інформатична,мовно-ліературна.

АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЄКТУ: Нам необхідно зберегти і примножити крилатих друзів.

                                                       ХІД  УРОКУ

І.  ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ 

    Привітання   -Повернімось обличчям до гостей.

    Привітайтесь з ними:  -«Добрий день!»

2. Повідомлення теми і мети уроку.

-Холодно зараз в лісах і лугах.

Затишно й тепло в класі у нас.

-А що ми зараз будемо робити?

-Про що сьогодні будем говорити?

-Ви зможете усі сказати,

Якщо спробуєте тему уроку прочитати.

      О       О        О         А               Т        Х         М                З         М          У

Д        П        М         Г               П        А        А                 В         И          К

 

-Саме птахам взимку скрутно,сутужно,холодно,а головне – голодно.

-Чому ж навчить нас цей урок?

 

*Дізнатися про життя птахів взимку;

*Розв’язати проблеми пернатих;

*Дізнаємось як ми можемо допомогти  птахам пережити зиму.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

 1.Підготовча діяльність учнів.

Готуючи проєкт ,учні:

  -  дізнаються про зимуючих птахів з енциклопедій,довідників,художньої літератури,зі скарбнички народної мудрості;

    - з’ясують,які годівничкипотрібні для зимуючих птахів;

     - виготовляють годівниці та розвішують їх на пришкільній ділянці,біля житлових будинків;

     - добирають корм для зимуючих птахів,складають рецептурну книгу кормів для птахів;

     - випускають плакат «Допоможіть птахам»;

     - проводять конкурс малюнків «Зимуючі птахи»

     - оформлюють стіннівку «Нагодуй пташку».

2. Перегляд відеопрезентації

    Діти переглядають  та коментують відео «Птахи взимку»

3.Динамічна пауза.

4.Звіт учнів про роботу і теоретичне обгрунтування отриманих результатів.

-Об’єднавшись у групи,ви працювали над реалізацією проєкту «Птахам на допомогу».

«Дослідники»

«Ерудити»

«Екологи»

Виступ першої творчої групи «Дослідники»

      Учні демонструють годівниці,виготовлені разом з дорослими вдома,світлини годівниць,які вони прикріпили біля своїх будинків.

Вимог щодо оформлення годівнички немає,ви можете виготовити її з будь яких піддручних 

матеріалів.

-Важливо підтримувати стаціонарну годівницю в охайному вигляді,адже це впливає на здоров’я птахів.Хоча б раз на місяць очищуйте її від сміття й мийте легким мильним розчином.

 

Виступ другої групи «Ерудити»

Учні звітують,який корм варто заготовляти та згодовувати птахам.

-Найкращим кормом для птахів є звичайне соняшникове насіння(дуже полюбляють снігурі та синиці),

але пам’ятаєте:воно має бути несмаженим.

Дрібним птахам,які мають маленький дзьоб,важкувато добути ядро зі шкарлупи,тому радимо дещо потовкти насіння.

Годівнички можна наповнювати просом,подрібленим кукурудзяним зерном гарбузовим насінням,насінням бур’янів(кропиви,лободи,лопуха)дині,плодами горобини,калини.

До корму можна підмішувати насіння маку в невеликій кількості.Ним люблять ласувати чижі й зеленяки.Для зимової підгодівлі дроздів викладайте на сніг шматочки яблук і грушок.

Рештки від сала,кістковий мозок,залишки топленого жиру,крихти тістечок,печива тощо- усім цим можна сміливо ділитися з птахами взимку.

-Не варто годувати птахів гречаними,пшеничними,ячмінними,а також рисом,пшоном.

Два останні види круп розбухатимуть у шлунках птахів і завдаватимуть їм додаткових неприємностей у холоди.Також не варто загодовувати птахів хлібом.Оскільки хліб для голодного птаха,як попкорн для голодної людини – швидко наповнює порожній шлунок,але не має поживної цінності для птахів.

Така їжа приваблює до годівнички переважно голубів.

Виступ третьої групи «Екологи»

  Діти презентують виготовлені плакати «Допоможіть птахам взимку».

Фізкультхвилинка

5.Творче перенесення знань у новій ситуації .

 Загадкова вікторина «Чи знаєш ти птахів?»

             * Якого птаха називають лісовим лікарем?

             * Який птах висиджує пташенят взимку?

             * Який птах пересувається по стовбуру дерева,немов повзе по корі?

             * Голівка з чорною шапочкою,а грудка яскраво жовта.Любить несолоне сало.

             * Який птах з’являється з першим снігом?

             * Який птах жив е в зграйках?

6. Літературна хвилинка

  Діти декламують та обговорюють вірші.

7.Робота в групах.   Гра «Посади птахів до годівнички»

8. «Хвилинка-цікавинка»

    -Чи знаєте ви свята ,пов’язані з птахами?

      22 березня-свято Сороки.

        8 травня – приліт співучих птахів.

       15 травня- солов’їне свято.

       29 червня- птахи замовкають,а солов’ї співають до 12 липня.

       13 вересня – журавлиний відліт.

       12 листопада –свято синичок.

       14 листопада – півневі іменини.

ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Інтерактивна  технологія  «Крісло автора»

Учні готують повідомлення на одну з тем.

*Яку користь приносять снігурі й синички?

*Чому потрібно допомагати птахам взимку?

Після уроку всі діти розвішують годівнички,насипаюь в них корм.

-Дорогесенькі пташки,прилітайте на обід!

У їдальні вільний вхід!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела

  1. nuschool.cjm.ua Проєкт « Птахам на допомогу»
  2. Губарик Ф.І. «Допомога зимуючим птахам»
  3. Скемська А. Проєкт «Птахам на допомогу»
  4. Жуковська У.Я. Урок – проєкт «Допомога птахам взимку»
  5. Кравченко Г. Проєкт  «Допоможи зимуючим птахам»
  6. КРАВЧЕНКО н.в. Екологічний проєкт «Допоможи птахам взимку»

 

    -

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 березня 2023
Переглядів
502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку