Я досліджую світ. Тиждень 27. Світ рослин
Що спільного між усіма рослинами?
Приклади навчальної діяльності
Ранкова зустріч.
1.Привітання.
2.Обмін інформацією.
3.Групове заняття
Утворення цілісного зображення рослини, розташувавши числа в порядку
зростання.
Перегляд презентації .
Розгадай кросворд.
Виготовлення аплікації «Рослина».
Підведення підсумків заняття.
Очікувані результати учіння
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну
інформацію в діалозі.
Уживає різні форми привітання, прощання .
Організовує робоче місце для навчання з урахуванням умов у школі.
Виконує нескладні ролі (зокрема, «пісні в ролях»), етюди-наслідування, перевтілюючись у різних персонажів.
Вправляється над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту.
Розташовує числа в межах 100 у порядку зростання (спадання)
Розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини. Наводить приклади назв дерев, кущів, трав’янистих рослин.
Визначає будову рослин (корінь, квітка, стебло, листки, плоди) . Пояснює значення кожного органу для рослини
Створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом самостійно чи за допомогою дорослих.
Використовує папір, картон, нитки, неткані чи природні матеріали (предметні та сюжетні аплікації з природного матеріалу, нескладні сюжетні композиції, вироби в техніці орігамі, макети виробів із штучних матеріалів та картону, вироби об’ємної форми з паперу).
Хід заняття
І. Ранкова зустріч
1. Привітання
Побажання в колі. «Квітка побажань»
- У мене сьогодні гарний настрій. Я рада зустрічі з вами.
- Діти, чи важливий настрій для людини?
- Як можна його поліпшити?
- Давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з «квіткою-побажань».
- …. , я бажаю тобі веселого дня!
- …. , я дуже рада тебе бачити!
- …. , я хочу щоб день у тебе був щасливим!
2. Обмін інформацією
1) Помічник дня
2) Щоденні новини (Пора року, місяць, число, день, погода)
4 квітня - Всесвітній день моркви
Святкування Всесвітнього дня моркви відбувається в першій декаді квітня. Почав відзначатися з 2003 року. Мета святкування - підкреслити її користь для здоров’я. Святкові заходи включають популяризацію вживання моркви і рецептів на її основі.
До речі, а ви знали, що морква не завжди була такою помаранчевою?
Родом із Середньої Азії, вона спочатку була пурпуровою зовні та жовтою всередині. Її почали культивувати в 7 столітті, і протягом 1000 років вона зустрічалася в широкому спектрі кольорів - червоного, білого, чорного, жовтого, і навіть фіолетового, але тільки не помаранчевого кольору. Перші помаранчеві сорти моркви були вирощені в Голландії в XVI столітті. Деякі джерела стверджують, що патріотично налаштовані голландці вивели моркву такого кольору на честь голландської Оранської королівської династії (нід. Oranje). Втім, достовірних свідчень цьому немає. А ось що точно не викликає сумніву, так це те, що з тих пір морква змінила не тільки колір, але і смак. Вона стала набагато солодшою і соковитішою. На сьогоднішній день це один з найсолодших овочів на Землі (солодше тільки буряк). Крім того, морква - абсолютний чемпіон серед овочів за вмістом вітаміну А. 100 г моркви забезпечить вам 104% рекомендованої добової дози цього вітаміну! В ній також чимало кальцію: в 9 середніх плодах його міститься стільки ж, скільки в склянці молока, що робить моркву незамінним інгрідієнтом у веганських рецептах.
3)Визначення теми тижня, теми дня.
Тема дня : « Що спільного між усіма рослинами?»
4) Відзначення настрою на стенді «Мій настрій»
ІІ. Повторення вивченого про рослини.
1. Бесіда про рослини.
- Діти, рослини - це жива чи нежива природа?
Які ознаки об’єктів живої природи притаманні рослинам?
Відчувають сонячне тепло і ростуть.
Рослини дихають (для цього у них є листочки).
Усе живе обов’язково народжується, росте, потім дає життя наступному
поколінню. (Діти рослин — це паростки, які з’являються, коли проростає
насінинка. В однієї рослини може бути дуже багато діток, але не всі вони
зможуть стати великими деревами).
Для життя рослинам потрібна енергія.
Рослини відчувають, коли їм боляче, холодно, спекотно, вони радіють і лякаються так само, як і ми.
Звісно, побачити, що рослини відчувають, дуже складно. Тож переглянемо відео про те, як мімоза лякається — скручує свої листочки, коли її торкаються. Потім листочки поступово розправляються.
( Перегляд відео «Як мімоза відчуває дотики» за посиланням https://youtu.be/DuHGuVnXGwM )
2. Чи однакові складові частини в різних рослин. Вправа «Кросворд».
- Закріпити знання дітей про складові частини рослин допоможе кросворд.
Розгадавши кросворд, прочитаєте в зафарбованих клітинках, що об’єднує всі рослини.
- Які органи рослин можна побачити у будь-який час? Які — не завжди? А які ми не можемо побачити, коли спостерігаємо за рослинами на вулиці?
Роздайте дітям картки із зображенням рослини і попросіть підписати кожний її орган, або виготовте з дітьми аплікацію «Рослина», на якій відобразіть всі органи рослини та підпишіть їх (матеріал взято із сайту Juxtapost: https://goo.gl/xxufwp) .
Рослини мають:
корінь, стебло, листок, квітку, плід з насінням.
Фізкультхвилинка
- Діти, рослини потурбувалися і про ваш відпочинок. Вони принесли на урок для вас веселу фізкультхвилинку
https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU
ІІІ. Робота з підручником, с. 84-85. ( Я досліджую світ. Частина 2. О.Волощенко та інші).
Завдання 2. Розв'яжи задачу (підручник, с. 84).
На клумбі ростуть тюльпани. Найвищий з них має висоту 45 см, а найнижчий — 15 см. На скільки сантиметрів висота найнижчої рослини менша за висоту найвищої? Обери схему, що ілюструє це відношення.
Задача “Незвичні родичі капусти, гарбуза та картоплі”. Уявіть себе вченими біологами.
Роздивіться фотографії https://svitdovkola.org/1/28/media5 , поміркуйте і знайдіть родичів капусти, гарбуза та картоплі.
Яких родичів ви знайшли швидше? Чому?
Чи завжди родичі схожі?
Які родичі виявилися найнеочікуванішими? Чому?
Дізнайтеся більше про родичів інших фруктів та овочів.
4. «Хто із органів найголовніший?» (Читання та обговорення тексту на с. 85).
- Спробуйте з дітьми інсценізувати розмову між органами рослини.
- Попросіть дітей визначити, який орган мав рацію. Попросіть обґрунтувати
власний вибір.
ІV. Підведення підсумків заняття. Рефлексія.
Я дізнався/лась…
Я навчився/лась…
Загадка
Мов маленький м’ячик,
Висить, а не скаче,
Рум’яне, гладеньке,
На смак солоденьке. (Яблуко)
- Я пригощаю вас яблуками. Скажіть, де знаходиться насіння в яблука? Ви яблука з’їсте, а мені покажіть насінину.