«Я — школярик. Правила поведінки для кожної дитинки»

Про матеріал
Форми роботи та спілкування під час проведення виховної години з учнями першого класу можуть бути різними. На практиці добре зарекомендували себе практична та ігрова діяльності. Через вікові психологічні особливості першокласники потребують особливого педагогічного підходу, обов’язковим є використання ігор (пізнавальних, творчих, сюжетно-рольових, рухливих). Даний матеріал допоможе створити міжособистісні стосунки у класі, щоб школярі росли не тільки інтелектуально, але й осягали необхідні загальнолюдські цінності, щоб бути достойними членами суспільства в якому живуть. Правила поведінки потрібно знати і виконувати не лише для того, щоб тобою захоплювались, але й для особистої безпеки. Адже та людина, яка знає і дотримується їх, не потрапить у біду, бо вона знає як потрібно поступити в тому чи іншому випадку.
Перегляд файлу

«Я — школярик. Правила поведінки для кожної дитинки»

Мета: навчати дітей правильно поводитися в шкільному колективі,  закріплювати і розширювати знання про правила поведінки у школі.

Розвивати вміння застосовувати набуті знання практично,  адекватно оцінювати вчинки; бажання дотримуватись норм етикету,

 Виховувати свідому дисципліну, тактовність, повагу до інших, бажання виконувати правила і поводити себе зразково.

Обладнання: аркуш ватману, пазли  для складання картинок, прищіпки, відеозапис про 1 вересня, клей

Хід заняття

І. Вступне слово вчителя

- Діти, коли ви вперше прийшли до школи?

(перегляд відеозапису про 1 вересня)

-А тепер за цей час  ви багато чого досягли.

ІІ. Учні читають вірші.

Ми школярики веселі

казковій каруселі

спішимо в Країну знань,

де багато запитань.

 

Відкриваємо щомиті

таємниці оксамитні,

Звуки, букви… От дива!

Вже складаємо слова.

 

 Я школярка, ти школярик,

Вже читаємо букварик,

Букви всі від «А» до «Я»

ми вивчаємо щодня.

 

Цифри в числа ми складаєм,

додаєм і віднімаєм,

від нуля до дев’яти,

добре знаєм я і ти.

 

І у школі, і удома

Проганяєм лінь і втому,

І в навчанні, і у грі

Ми старанні школярі.

ІІІ. Загадки про шкільне приладдя

Вчитель. Я  знаю, що  ви вже вмієте читати! Допоможіть літерам «Р, О, З, Б»   знайти свої слова. (На дошці слова:  ручка, олівець, зошит, буквар без перших літер.)

Кожне слово є відгадкою  до загадок, які я вам зараз загадаю.

1 Худорлява і вертлява,
   на папір біжить у справах,
   закарлючки полишає, —
   у пеналі спочиває.  (Ручка.)

2. Дерев’яний
    Та довгенький,
    Маю носик я
    Гостренький.
    На білому
    Слід лишаю, –
    І всіх діток
    Потішаю.  (Олівець.)

3. Не сорочка, а зшитий. Не кущ, а з листочками. (Зошит.)

           4. З ним подружить кожен з вас,
               Як піде у перший клас.
               Бо хоч завжди він мовчить,
               Та читати вас навчить!  (Буквар)

(Діти після того, як відгадали загадку, підставляють відповідну букву до слова без першої літери.)

- Давайте ще раз прочитаємо, назвемо ці слова.

- Як одним словом можна назвати всі ці слова? (Навчальне приладдя)  Правильно! 

-  В чому треба носити до школи шкільне приладдя? (В портфелі) 

- Молодці!

ІV. Гра «Хто збере довший ланцюжок»

Створення тематичного ряду слів «Я- школярик» із використанням прищепок . Діти об’єднуються в три групи  (команди). Кожна команда отримує  набір прищепок. Вчитель пропонує створити ряд слів з теми «Я- школярик». Перша дитина бере до рук прищепку й називає будь-який предмет  (наприклад, школа). Друга дитина називає свій варіант предмету  (наприклад, парта) і бере наступну прищепку, яку кріпить до попередньої. Третя дитина називає свій предмет  (наприклад, дошка) й за допомогою прищепки продовжує ряд. Завдання для команд – скласти якомога довший ряд слів. Після закінчення гри діти  лічать кількість прищепок (слів), які вони склали в тематичний ряд. Визначити, яка команда склала найдовший ряд.

V. Вправа «Що станеться, якщо..»

- До яких наслідків це може призвести?

  • запізнитися на урок;
  • забути дома пенал;
  • вигукнути з місця;
  • бігати у класі;
  • їсти на уроці;
  • малювати на партах, стільцях;
  • обзивати однокласників.

VІ. Складання із пазлів картинок  «Правила поведінки для кожної дитинки»

- Які ви знаєте правила? (Відповіді учнів)

Отже, правила показують вам, що можна робити, а чого робити не можна. У школі, щоб усім було добре, треба знати і виконувати особливі шкільні правила.

-А які ви знаєте правила для школярів?

Діти складають із пазлів картинки. Потім прикріплюють їх на ватман із заголовком «Правила класу»

  • приходимо до школи вчасно
  • працюємо старанно
  • спочатку підіймаємо руку, потім говоримо
  • відповідаємо за свої вчинки
  • готуємо необхідне для уроку
  • кладемо речі на місце
  • бережемо шкільне майно
  • вміємо ділитися
  • вирішуємо проблеми мирно
  • вміємо говорити і слухати
  • граємо безпечно

VІІ. Гра «Так, це я»

Я буду вам задавати питання, а ви, якщо згодні, повинні сказати :

" Так, це я!". А якщо не згодні,тупайте ногами..

Хто щораночку із дому кожен день крокує в школу?

Хто із вас приходить в клас із запізненням на час?

Хто із вас постійно губить  ручки, олівці ?

Хто із вас, із малюків, брудний ходить аж до брів?

Хто із вас не є похмурий, любить спорт і фізкультуру?

Хто із вас, скажіть всім нам, на уроках ловить ґав?

Хто із вас, любить читати, малювати і співати ?

Вчитель. Ось і повторили ми з вами правила поведінки шкільного життя. Від кожного з вас залежить, яка у вас буде поведінка. А від поведінки буде залежати і успішність, і ваше здоров’я. Всі ви розумні діти і я впевнена, що ви обов’язково дотримуватиметесь всіх правил, щоб шкільне життя ваше було цікавим і безпечним.

 

docx
Додано
18 лютого
Переглядів
183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку