«Я — школярик. Правила поведінки для кожної дитинки»
Мета: навчати дітей правильно поводитися в шкільному колективі, закріплювати і розширювати знання про правила поведінки у школі.
Розвивати вміння застосовувати набуті знання практично, адекватно оцінювати вчинки; бажання дотримуватись норм етикету,
Виховувати свідому дисципліну, тактовність, повагу до інших, бажання виконувати правила і поводити себе зразково.
Обладнання: аркуш ватману, пазли для складання картинок, прищіпки, відеозапис про 1 вересня, клей
Хід заняття
І. Вступне слово вчителя
- Діти, коли ви вперше прийшли до школи?
(перегляд відеозапису про 1 вересня)
-А тепер за цей час ви багато чого досягли.
ІІ. Учні читають вірші.
Ми школярики веселі
казковій каруселі
спішимо в Країну знань,
де багато запитань.
Відкриваємо щомиті
таємниці оксамитні,
Звуки, букви… От дива!
Вже складаємо слова.
Я школярка, ти школярик,
Вже читаємо букварик,
Букви всі від «А» до «Я»
ми вивчаємо щодня.
Цифри в числа ми складаєм,
додаєм і віднімаєм,
від нуля до дев’яти,
добре знаєм я і ти.
І у школі, і удома
Проганяєм лінь і втому,
І в навчанні, і у грі
Ми старанні школярі.
ІІІ. Загадки про шкільне приладдя
Вчитель. Я знаю, що ви вже вмієте читати! Допоможіть літерам «Р, О, З, Б» знайти свої слова. (На дошці слова: ручка, олівець, зошит, буквар без перших літер.)
Кожне слово є відгадкою до загадок, які я вам зараз загадаю.
1 Худорлява і вертлява,
на папір біжить у справах,
закарлючки полишає, —
у пеналі спочиває. (Ручка.)
2. Дерев’яний
Та довгенький,
Маю носик я
Гостренький.
На білому
Слід лишаю, –
І всіх діток
Потішаю. (Олівець.)
3. Не сорочка, а зшитий. Не кущ, а з листочками. (Зошит.)
4. З ним подружить кожен з вас,
Як піде у перший клас.
Бо хоч завжди він мовчить,
Та читати вас навчить! (Буквар)
(Діти після того, як відгадали загадку, підставляють відповідну букву до слова без першої літери.)
- Давайте ще раз прочитаємо, назвемо ці слова.
- Як одним словом можна назвати всі ці слова? (Навчальне приладдя) Правильно!
- В чому треба носити до школи шкільне приладдя? (В портфелі)
- Молодці!
ІV. Гра «Хто збере довший ланцюжок»
Створення тематичного ряду слів «Я- школярик» із використанням прищепок . Діти об’єднуються в три групи (команди). Кожна команда отримує набір прищепок. Вчитель пропонує створити ряд слів з теми «Я- школярик». Перша дитина бере до рук прищепку й називає будь-який предмет (наприклад, школа). Друга дитина називає свій варіант предмету (наприклад, парта) і бере наступну прищепку, яку кріпить до попередньої. Третя дитина називає свій предмет (наприклад, дошка) й за допомогою прищепки продовжує ряд. Завдання для команд – скласти якомога довший ряд слів. Після закінчення гри діти лічать кількість прищепок (слів), які вони склали в тематичний ряд. Визначити, яка команда склала найдовший ряд.
V. Вправа «Що станеться, якщо..»
- До яких наслідків це може призвести?
VІ. Складання із пазлів картинок «Правила поведінки для кожної дитинки»
- Які ви знаєте правила? (Відповіді учнів)
Отже, правила показують вам, що можна робити, а чого робити не можна. У школі, щоб усім було добре, треба знати і виконувати особливі шкільні правила.
-А які ви знаєте правила для школярів?
Діти складають із пазлів картинки. Потім прикріплюють їх на ватман із заголовком «Правила класу»
VІІ. Гра «Так, це я»
Я буду вам задавати питання, а ви, якщо згодні, повинні сказати :
" Так, це я!". А якщо не згодні,тупайте ногами..
Хто щораночку із дому кожен день крокує в школу?
Хто із вас приходить в клас із запізненням на час?
Хто із вас постійно губить ручки, олівці ?
Хто із вас, із малюків, брудний ходить аж до брів?
Хто із вас не є похмурий, любить спорт і фізкультуру?
Хто із вас, скажіть всім нам, на уроках ловить ґав?
Хто із вас, любить читати, малювати і співати ?
Вчитель. Ось і повторили ми з вами правила поведінки шкільного життя. Від кожного з вас залежить, яка у вас буде поведінка. А від поведінки буде залежати і успішність, і ваше здоров’я. Всі ви розумні діти і я впевнена, що ви обов’язково дотримуватиметесь всіх правил, щоб шкільне життя ваше було цікавим і безпечним.