Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну;формувати національну свідомість школярів; удосконалювати навички роботи в парах, групах;виховувати любов до Батьківщини.
Ранкова зустріч на тему «Я – українець»
Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; удосконалювати навички роботи в парах, групах; виховувати любов до Батьківщини.
Хід зустрічі
«Чарівний клубочок»
Діти сидять на стільцях або на килимі, утворюючи коло. Вчитель передає клубок ниток дитині, яка намотує нитку на палець і при цьому говорить лагідне слово, або добре побажання, або лагідно називає дитину, що сидить біля неї, на ім’я, або вимовляє «чарівне ввічливе слово» тощо. Потім передає клубок наступній дитині, поки не дійде черга до вчителя.
2. Обмін інформацією
А) Вікторина «Люби і знай свій рідний край!» (дод.1)
1. Які символи має наша держава? (Герб, прапор, пісню-гімн.)
2. Скільки кольорів має український державний прапор? (Два.)
3. Які ці кольори? (Синій та жовтий.)
4. Як ми називаємо український герб? (Тризуб.)
5. Як називають наших пращурів, що боролися за свободу українського народу? (Козаки.)
7. Який предмет національного вбрання носять українські дівчата? (Віночок.)
8. Як називається столиця України? (Київ.)
9. Які природні місцевості є в Україні? (Ліси, степи, лани, луги, гори, річки, озера, моря.)
10. Пригадайте відомі вам українські народні казки.
11. Назвіть українські народні пісні, які ви знаєте.
12. Назвіть знайомі вам українські прислів’я або приказки.
Щойно ми пригадали українські казочки, пісні та прислів’я. А тепер настав час розважитися — пограти в українську народну дитячу гру!
3.Групове заняття.
Рухлива народна гра «Віночок»
Діти стають у шеренгу, узявшись за руки. Перша пара гравців піднімає вгору руки, утворюючи «ворота», а остання пара проходить між ними, стає попереду, також піднімає руки, і за ними ідуть наступні гравці. Так вони проходять під руками третьої пари, четвертої і т. д. Таким чином, пари ніби «переплітаються» у вінок. Кожен гравець кладе ліву руку на плече сусіда праворуч. Решта гравців також переплітають руки. Потім усі діти ведуть хоровод, співаючи:
Ой нумо-нумо
В плетеного шума!
Як наша мати
Буде розплітати?
Розплетися, шуме,
Розплетися!
Хрещатий барвінку,
Розстелися!
Коли приспівка закінчується, хоровод розривається, і знову утворюється шеренга. Один із гравців (ведучий), проходячи з протилежного боку під руками усіх пар, кожного разу забирає із собою по одному гравцю. Останнього учасника гри діти оточують щільним колом, вигукуючи: «Горю, гор!»
По закінченні гри вчитель просить учнів повернутися на свої місця.
В) Робота над віршем
Вчитель: за хвилину наше заняття закінчиться. Завершуючи його, мені хотілося б прочитати вам віршик. Він називається
«Моя Україна». Ці святі слова в тексті вірша повторюються після кожного його рядка. Я думаю, що ви їх залюбки промовите разом зі мною — щиро, з любов’ю, урочисто й виразно.
Вчитель декламує вірш, а учні щоразу промовляють хором слова «Моя Україна».
М. Чумарна Моя Україна
Сонце в небі і зоряна ніч солов’їна — Моя Україна.
Мамина пісня і мамина тиха сльозина — Моя Україна.
Батькове слово і врода небесна калина — Моя Україна.
Слово молитви і лагідний усміх дитини — Моя Україна.
Звучить фрагмент державного гімну. Школярі підводяться і слухають його, поклавши праву руку на серце.
Вчитель: Бажаю вам нести по життю звання українця із честю й гордістю.
А зараз прийшов час щоденних новин.
Сьогодні ми познайомимося з символікою нашого міста – Кривий Ріг. Впродовж дня ___________ розповідати нам про них (дод.2)
Додаток 1
Додаток 2