Я вірю в силу доброти

Про матеріал
Захід присвячений виховні роботі з учяними, який виховує кращі людські якості.
Перегляд файлу

Тема: Я вірю в силу доброти

Мета: Формувати почуття доброти, чуйності, толерантності, милосердя, взаємодопомоги, співпереживання. Сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе. Викликати бажання в дітей іти дорогою добра. Розвивати вміння відрізняти погане від доброго. Виховувати дружній дитячий колектив. Виховувати кращі людські якості.

Обладання: плакат, листочки; маски для інсценізації казки (блискавка, сонечко та чарівна паличка); квітка та будячок; будячок як гарна квітка; Квіточка Доброти.

Хід виховного заходу

І. Вступна частина

(На дошці висить плакат із зображенням дерева. В ході бесіди дерево наповнюється листочками добра.)

- Дорогі діти! Сьогодні у нас відбудеться розмова про найцінніше, вічний людський скарб – доброту. Погляньте на дошку. На дошці прикріплений плакат з зображенням дерева, але дерево наше зовсім голе, без листочків. Нашим завданням буде наповнити його листочками добра.

- Як ви гадаєте, у чому вона виявляється?

- Як ви ставитеся до тих людей, котрі з вами добрі, лагідні?

- Наведіть приклади доброти до вас?

- Наведіть приклади доброго відношення до інших?

- Є доброта. А протилежне доброті?

- Як ви гадаєте чи корисна це звичка?

- А з якими людьми ви хотіли жити – з добрими чи жорстокими? Чому?

- Отже, доброта це чутливе, дружнє ставлення до людей; привітність, ласка, прихильність.

(Вчитель прикріпляє на дерево 2 листочки.)

ІІ. Основна частина

- Діти, а зараз послухайте казку та подумайте чи правильно вчинив Миколка.

Казка

Одного літнього ранку двоє хлопчиків – Миколка та Петрик – вирішили піти до лісу та назбирати ягід. Прийшовши до лісу, хлопчику дуже швидко назбирали повен кошик ягід та вже вирішили йти додому, як Миколка говорить:

- А я ще зірву оту чудову квітку та подарую її мамі.

На що Петрик сказав:

- Ні, не рви її. Вона частинка живої природи. Вона прагне жити, дарувати радість людям.

Подумав Миколка та й вирішив залишити квітку в спокої. А коли хлопчики виходили з лісу Миколка обернувся та поглянув на квітку, а та у відповідь за врятоване життя помахала листочком.

 

- Про кого іде мова у казці? (Про Миколку, Петрика і квітку)

- Чи правильно вчинив Миколка?

- А якби ви вчинили на місці Миколки?

- Можливо хтось вважає, що треба було зірвати квітку?

- Яким словом можна назвати вчинок Миколки? (Добрий, гарний, дбайливий)

- Як добра людина ставиться до природи? (Дбайливо)

- Отже, якщо людина добра, то вона гарно та дбайливо ставиться до природи.

(Вчитель прикріпляє на дерево 2 листочки.)

Гра. Робота в парах.

- Діти, давайте пограємо в гру. У вас на партах є по два елементи – квітка та будячок. Зараз я вам говоритиму фрази. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, ви підіймаєте квітку, а якщо ні  – то підіймаєте будячок. Але спочатку домовтесь між собою, хто саме буде піднімати квітку чи будячок. Не забувайте радитися між собою та прислухатися до думки один одного. Слухайте уважно:


  • бути милосердним, чуйним;
  • насміхатися з чужого горя;
  • допомагати людям похилого віку;
  • захищати слабкого;
  • бути завжди ввічливим;
  • ображати інших;
  • піклуватися про тварин;
  • шанувати працю інших людей;
  • хвалитися, коли зробив добрий вчинок;
  • шанувати батьків;
  • підгодовувати пташок;
  • допомагати старшим;
  • ламати гілки дерев;
  • гратися дружно;
  • малювати на стінах кімнати;
  • сваритися з друзями;
  • допомагати другові в біді;
  • садити дерева, кущі, квіти;
  • годувати рибок в акваріумі;
  • прибирати свої речі та іграшки;
  • витоптувати квіти на клумбі;
  • поступатися місцем в транспорті старшим.

- Я бачу, всі ви прагнете чинити добро. Доброта, як чарівні ліки, здатні вилікувати від суму, скрути, безпорадності. Навіть наший будячок не захотів бути жорстоким і тому перетворився у гарну квітку.

 (Вчитель говорить 2 риси про добро: допомагати другові в біді і допомагати старшим  та прикріпляє 2 листочки на дерево.)

- А зараз ми трішки відпочинемо.

Фізхвилинка

Роби добро усім на світі.

Від цього буде веселіше.

Всміхнись до Таї, всміхнись до Колі.

Скажи всім: «Хмуритись доволі!».

Давай стрибати, давай дружити,

Без сміху й дружби не можна нам жити.

- Молодці! Трішки відпочили. Тепер перейдемо до роботи.

Гра «Гарячий стрілець»

- Діти, зараз я вам говоритиму ситуацію, а ви маєте подумати як би ви вчинили у такому випадку.

  • Бабуся захворіла. Я
  • Сестричка впала і плаче. Я
  • Мама втомлена прийшла з роботи. Я
  • Однокласник підвів тебе. Я
  • Тато майструє шосе у майстерні. Я
  • У твого сусіда по парті немає олівця, лінійки, Я …
  • В автобусі ти сидиш, а бабуся стоїть. Я …

- Молодці! Я бачу, якщо ви потрапите до таких ситуацій, то вчините добре.

(Вчитель говорить 2 риси про добро: треба вступати місце в автобусі старшим і жаліти менших  та прикріпляє 2 листочки на дерево.)

Гра «Продовж речення»

(Гра проводиться по рядах.)

- А зараз я вам говоритиму початок речення, а ви маєте його закінчити. В нас буде три речення: кожне речення я говоритиму кожному ряду. А ви по черзі будете відповідати.

1. Доброта – це …

2. Добра людина – це …

3. Добрий вчинок – це …

- Молодці!

(Вчитель прикріпляє на дерево 2 листочки.)

- А тепер ми подивимося інсценізацію казки стосовно нашої теми. А ви дивіться уважно та подумайте: кому ви більше симпатизуєте та чому саме.

Інсценізація казки

Чарівник. Якось зустрілись на небі Блискавка та Сонце.

Блискавка (звертаючись до Сонця). Скажи, Сонечко, чому люди тебе люблять, а мене ні? Твоїй появі радіють, а моєї лякаються? Адже я така ж яскрава, як і ти.

Сонце. Хіба ти не знаєш, що і тварина, і людина тепло любить та ласку.

Блискавка. Якщо я вдарю у сухе дерево і воно спа­лахне, людям також буде тепло від полум'я. Та це їх не влаштовує.

Сонце. Річ у тім, Блискавко, що твого тепла вистачає лише на короткий спалах, та й він більше лиха приносить, ніж користі. А моє тепло тривале і від нього усе квітує і радіє.

- Кому ви симпатизуєте: Блискавці чи Сонцю? Чому?

(Вчитель прикріпляє на дерево 2 листочки.)

ІІІ. Заключна частина

- Отже, про що ми говорили?

 Яка ж це добра людина?

- Що ж ви взяли для себе з виховної години?

- Діти, погляньте на наше деревце – яке воно у нас гарне та різнобарвне, а найголовніше – наповнене добрими словами-листочками.

- А зараз, наостанок, я кожному з вас роздам Квіточку Доброти. Ви цю квіточку розфарбуєте та подаруєте тій людині, яку вважаєте найдобрішою.

 

doc
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку