ЯДС 2 клас Тема: Грунт

Про матеріал
Тема. Ґрунт. Властивості, значення. Проводимо дослідження. Мета. Формувати елементарні поняття «ґрунт». Ознайомитися зі складом ґрунту. Розвивати навички дослідницької роботи, логічне мислення, спостережливість, зв’язне мовлення, уяву, пам'ять. Ознайомити учнів із значенням ґрунту для життя рослин, тварин і людей. Виховувати почуття шанобливого ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема. Ґрунт. Властивості, значення. Проводимо дослідження.

Мета. Формувати елементарні поняття «ґрунт». Ознайомитися зі складом ґрунту. Розвивати навички дослідницької роботи, логічне мислення, спостережливість, зв’язне мовлення, уяву, пам'ять. Ознайомити учнів із значенням ґрунту для життя рослин, тварин і людей. Виховувати почуття шанобливого ставлення до природи.

Обладнання: відеоматеріали до уроку, обладнання для проведення дослідів, ємкості з водою та ґрунтом, зразки ґрунту

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.

 Отже, діти, часу не гаймо про погоду розповідаймо!

- Яка зараз пора року: зима

- Який зараз місяць: лютий

- Яке число: 23 лютого

- Яке було небо коли ви йшли до школи?

- Чи були опади?

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності та повідомлення теми уроку.

Загадка.

Що це за чарівна комора в яку поклали одне відро картоплі, а взяли десять відер картоплі?Поклали один мішок пшениці, а взяли сто мішків? Поклали жолудь, а виросло деревце?

  • Що це за комора?
  • Слово «земля» багатозначне.

https://w2.chabad.org/media/images/188971.jpg?_i=_n5D0315AB1B76071025D278E74CDA342E                ЗЕМЛЯ  - ПЛАНЕТА

Грунт, чернозём, плодородный грунт, земля — Купить в Киеве на Flagma.ua  #1027663    ЗЕМЛЯ – ҐРУНТ

  • Діти, сьогодні на уроці ми познайомимося з ґрунтом. Ви дізнаєтеся, що таке ґрунт, з чого він складається, та для чого він нам потрібен.

IV. Сприймання нового матеріалу.

  1. Перегляд відео.

https://www.youtube.com/watch?v=aRqpMoEytyY&t=16s

  • Що вам сподобалося у відео?
  • Що найбільше запам’яталося?
  • Від чого залежить урожай рослин?
  1. Цікава інформація.
  1. У ґрунті ростуть рослини, а також живуть деякі тварини. Наприклад, кроти, черв’яки.  А такі тварини, як лисиці, борсуки, мишу, створюють нори під землею і мешкають там.
  2. Чи знаєте ви, що найродючіший ґрунт чорнозем. А наша Батьківщина Україна багата на чорноземи.
  1. Практична робота. Проведення дослідів.
  • Ми побуваємо звами у ролі дослідників.

Дослід 1.

  • Киньте у воду грудочку ґрунту. Що виходить з неї? (Повітря) А що ви спостерігаєте?

Дослід 2.

  • Вкиньте у воду ґрунт та розмішайте. Що ви помітили у розташуванні і кольорі ґрунту? (На самому дні – пісок, трохи вище глина).
  1. Робота з підручником

Відкриваємо підручники на ст. 80, та починаємо читати.

Якого кольору буває грунт?

Де в природі ми можеио побачити грунт?

Як змінюється стан грунту під час зміни пір року?

V. Фізкультхвилинка.

Руханка під музику з цеглинками LEGO.

VI. Закріплення нового матеріалу.

1. Гра «Правда- неправда» (Сигнальні картки «Смайлики»).

  • Я буду говорити твердження. Якщо воно правдиве – показуєте зелений бік картки, якщо неправдиве – червоний.
  •   Ґрунт – верхній родючий шар землі. (+)
  •   У ґрунті ростуть рослини. (+)
  •   Птахи живуть у ґрунті. (-) 
  •   Черв’яки живуть у ґрунті. (+)
  •   Перегній надає ґрунту червоного кольору. (-)
  •   Перегній – це відмерлі рештки рослин і тварин. (+)
  •   У ґрунті немає води і повітря. (-)
  •   У ґрунті є пісок і глина. (+)
  •   Найкращий ґрунт чорнозем. (+)
  •   В Україні немає чорноземів. (-)
  •   Якщо ґрунт буде поживним, він дасть нам багатий урожай. (+)
  •   Всі люди повинні берегти ґрунт. (+)

VІІ. Підсумок уроку.

  1. «Продовж речення»

Я дізнався (лась)…

Мені сподобалось…

  • Пам’ятайте! Землю гріх ображати, бо вона наша мати – годувальниця.

Закінчився наш урок.

Працювали добре, друзі.

Тож відпочиньте по заслузі!

Спасибі всім хто працював.

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 березня 2023
Переглядів
1007
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку