Тема: Прості спостереження/досліди. Сезонні зміни в природі.
Очікуванні результати:
- називають пори року та відповідні їм місяці;
- описують поведінку тварин у різні пори року;
- описують життєвий цикл рослин у різні пори року;
- установлює взаємозв'язок між порою року і природою;
- дотримуються правил поведінки в довкіллі і пояснюють ці правила іншим.
Обладнання: флешка, відео, наочність
План:
Ⅰ. Організаційний момент
Ⅱ. Актуалізація опорних знань
- Загадки
Ⅲ. Повідомлення теми уроку
Ⅳ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу
1. Місяці
2. Зміни в місяцях
3. Робота в групах
4. Ознаки лютого
5. Креативні художники
Ⅴ. Підсумок уроку
Хід уроку
Ⅰ. Організаційний момент
Доброго дня, діти. Перевірте чи готові ви до уроку.
Ⅱ. Актуалізація опорних знань
Діти, зараз я буду зачитувати вам загадки, а ви якщо знаєте відповідь піднімаєте руку, не викрикуємо.
Загадки
1. Все у зелені довкола:
Пасовища, ліс і поле.
Мчать струмочки до ріки,
Ліплять гнізда ластівки,
І в сороки новина, –
Облетіла всіх вона,
Сповіщаючи: прийшла…(весна)
2. Кружляє ніжно білий пух,
Міняє зайчик свій кожух,
Вдягає лиска рукавички,
Співають весело синички,
Ведмідь в барлозі вже дріма,
Яка пора скажіть? … (Зима)
3. В небі ластівка летить,
З вітром листя шелестить,
Воду п’є лелека.
Сонце палить. Спека.
Дозріває жито.
Яка це пора, діти? (Літо)
4. Сонечко не хоче
Землю зігрівати.
Листячко пожовкло,
Стало опадати.
Часто дощик ллється,
Птахи відлітають,
На городі та у полі
Врожаї збирають. (Осінь)
- Що це ви відгадували? Так, пори року.
- Діти, а як же по порядку йдуть пори року?
Молодці!
Ⅲ. Повідомлення теми уроку
Погляньте на ці картинки. Що ж на них зображено? Що відбувається в порах року? Так, сезонні зміни. Сьогодні на уроці ми будемо вивчати сезонні зміни, та проведемо спостереження, а яке саме ви дізнаєтеся трішки пізніше.
Ⅳ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу
1. Місяці
Але для початку погляньте на дошку. На ній місяці цих пір року, але їх розкидала заметіль. Ваше завдання розставити місяці по порядку під кожною порою року. Хто хоче до весни розставити місяці?
Молодці!
2. Зміни в місяцях
Зараз пропоную вам переглянути мультик "Місяці і пори року". Після перегляду мультику ми поділимося в групи: весна, літо, осінь, зима. Кожному з груп потрібно написати ознаки про вашу пору року. А потім розповісти іншим групам.
- Які ознаки ви почули про весну?
- А які ознаки літа?
- Які зміни відбуваються в природі восени?
- А що характерного для зими?
Чудово!
3. Ознаки лютого
Діти, а який зараз місяць? Пропоную переглянути мультик про ознаки лютого.
- Які ознаки лютого ви почули?
А зараз ми тихенько встаємо, одягаємося і ідемо на вулиці, проведемо спостереження за місяцем лютим. А потім ви мені скажете, які ознаки ви помітили характерні для цього місяця.
Ви по спостерігали за природою довкола, тепер станьте в коло і поділіться в групи: весна, літо, осінь, зима. В групах вам потрібно обговорити те що ви по спостерігали і назвати ознаки лютого. Та команда яка назве більше ознак та і переможе.
Молодці! Перемогла дружба, тому що ви всі були дружні, креативні і назвали багато ознак, які характерні місяцеві лютому.
4. Креативні художники
Зараз ми повертаємося в клас, тільки тихенько, знімаємо куртки і сідаємо за парти. Ви побували на вулиці, поглянули на природу, а зараз ваше завдання полягає у тому, щоб ви намалювали те що побачили на вулиці.
Чудово! Усі справжні художники.
Ⅴ. Підсумок уроку
- Чи сподобався вам урок?
- Що найбільше сподобалося?
- Який у вас настрій?
Молодці! Дякую усім за урок.