Предмет. Я досліджую світ
Дата. 07.02.2022
Школа, клас. №92, 3-В
Практикант. Макаренко В.П.
Тема. Що таке нервова система
Мета. Ознайомитись із загальною структурою нервової системи, розглянути особливості будови нервової клітини, сформувати уяву про механізм передачі нервових імпульсів та збереження нервової системи; розуміти цінність природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища; продовжувати вчити виявляти пізнавальну активність на уроках, співпрацювати і взаємодіяти з іншими у різних ситуаціях (навчання, гра); продовжувати формувати вміння працювати у спільноті, дотримуючись правил; виховувати дружні стосунки в класі, спільноті, розвивати увагу, мислення, мовлення.
Обладнання: мультимедійний комплект
Хід уроку
-
Організаційна частина.
-
Привітання. Емоційне налаштування.
Доброго здоров’я, діти, доброго дня!
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я, любі діти, в світі – головне,
А здоровий і веселий – щастя не мине!
-
Актуалізація опорних знань учнів.
-
Новини неньки України.
-
А яка зараз пора року?
-
Який місяць?
-
Яке сьогодні число?
-
Яким було вранці небо, коли ми йшли до школи?
-
Що стосовно опадів?
-
Кому відома температура повітря?
-
Опитування.
-
Діти, що ми вивчали на минулому уроці?
-
Що таке шлунок?
-
Через що проходить їжа яку ми вживаємо?
-
Навіщо потрібні зуби і язик?
-
Що таке травлення/кишківник?
-
Яких правил потрібно притримуватися при вживанні їжі?
-
Що називають правильним харчуванням?
-
Навіщо потрібен лікар гастроєнтеролог?
-
Повідомлення теми та завдань уроку.
-
Сьогодні ми ознайомимось із загальною структурою нервової системи, розглянемо особливості будови нервової клітини, дізнаємося про механізм передачі нервових імпульсів та збереження нервової системи; поговоримо про залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища; будемо грати в ситуативні задачі(навчання, гра).
-
Тож не лінися, любий мій друже, хутчіш зо роботу берись, щоб потім всі сміливо сказали, що наш 3 клас найкращий із всіх.
-
Формування нових знань.
-
Розповідь вчителя з елементами бесіди.
-
Наведіть приклади взаємодії людини з навколишнім світом.
-
Злагодженою роботою всього організму керує нервова система. Усе, що ми робимо, підпорядковується командам головного і спинного мозку. Завдяки мозку ми бачимо, чуємо, говоримо, думаємо, виконуємо рухи та зберігаємо в пам'яті все, що сприймаємо.
-
Розгляньте малюнок в підручнику на сторінці 35.
-
Скажіть з чого складається нервова система?
Правильно, Нервова система складається з головного мозку, спинного мозку і нервів.
-
Мозок контролює весь організм. Він пов’язаний з усіма іншими органами – спрямовує рух, зір, слух, мовлення, мислення тощо. До всіх органів тіла від головного і спинного мозку відходять нерви, схожі на нитки. На них надходять різні сигнали, а від мозку йдуть зворотні сигнали всім органам тіла.
-
Ми ж знаємо, що головний мозок складається з двох півкуль. Назвіть їх.
-
Ось давайте зараз разом розглянемо за що відповідає кожна з півкуль. (обговорення рисунку).
-
Перегляд відео.
Відео про нервову систему.
-
Бесіда за змістом відео.
-
Чим слугує головний мозок в нашому організмі?
-
На що схожий мозок?
-
Яку інформацію він сприймає?
-
Навіщо потрібен спинний мозок?
-
Як він виглядає?
-
Що відходить від головного і спинного мозку?
-
Як виглядають нерви?
-
Як передається інформація по тілу?
-
Що любить нервова система?
-
Чого не любить нервова система?
-
Словникова робота.
-
Головний мозок людини займає всю порожнину черепа, кістки якого захищають масу мозку від зовнішніх механічних ушкоджень. В процесі росту й розвитку головний мозок набуває форми черепа.
-
Спинний мозок — відділ нервової системи, що розміщений у хребтовому каналі.
-
Розповідь вчителя.
Фізхвилинка
-
Закріплення сформованих знань.
-
Гра в парах.
-
А зараз об’єднайтеся в пари. Будемо виконувати цікаве завдання, щоб перевірити, як гарно працює наш мозок, а також за допомогою цієї вправи будемо розвивати нашу пам’ять.
-
Покладіть шкільне приладдя в певному порядку і запам'ятайте його розташування (протягом 10 секунд). Один/одна з вас має відвернутися, а інший/-ша – поміняти місцями кілька предметів. Той/та, хто відвертався/-лася, має відтворити початкове положення предметів. Далі поміняйтеся місцями.
-
Підніміть ручки хто все запам’ятав та правильно відтворив положення предметів.
-
Підніміть ручки хто не все запам’ятав та повторив торив початкове положення предметів з незначними помилками.
-
Які ви розумники, у всіх дуже гарно працює пам’ять. А щоб вона ще краще працювала треба її розвивати читати помимо шкільних творів ще щось цікаве, вчити вірші на пам’ять, виконувати вправи з логічним навантаженням.
-
Дослідження роботи нервової системи.
-
А тепер сядьте всі на свої місця, зараз будемо досліджувати роботу нервової системи. Для цього вам знадобляться ножиці.
-
Пам’ятаємо, що ножицями ми користуємося лише за призначенням, зараз вони нам потрібні лише для практичної роботи. Тому візьміть їх та положіть на парту, закрийте лезо.
-
Доторкніться рукою до гострого кінця ножиць.
-
Що ви відчули?
-
Чому гострі предмети можуть бути небезпечні?
-
Подумайте, чому в ручній поклажі в аеропортах не дозволяють перевозити гострі, ріжучі та колючі предмети.
-
Це пов'язано з підвищеними вимогами безпеки.
-
Щоб робота нервової системи не порушувалася, потрібно правильно харчуватися, організовувати свій робочий день. Важливими є щоденні прогулянки на свіжому повітрі та міцний нічний сон. Фізичні вправи також поліпшують роботу головного мозку.
-
Робота в зошиті. (с. 15-16)
-
Хвилинка – цікавинка.
-
Головний мозок — «командний пункт» усього нашого організму. Він складається з мільярдів особливих нервових клітин. Їх більше, ніж людей на земній кулі. Кожна група нервових клітин виконує свою роботу. Так, одні клітини допомагають нам співати, інші — танцювати, ще одні — малювати.
А ще в нас у голові «справжній комп’ютер». Клітини мозку пам’ятають те, що ми колись вивчили, побачили, почули. У нашому мозку, на відміну від комп’ютерів і телефонів, обсяг пам’яті безмежний. Тому не слід боятися, що одного дня мозок «скаже»: вибачте, замало пам’яті на пристрої. А от недосипання може негативно позначитися на здатності запам’ятовувати дані.
-
Заключна частина.
-
Підсумкова бесіда.
-
Яку тему вивчали сьогодні на уроці?
-
З чого складається нервова система?
-
Що таке мозг?
-
Нервова система забезпечує зв’язок організму з навколишнім світом. Вона керує роботою всіх систем організму. Потрібно берегти нервову систему!
-
Вправа ПОПС.
-
Рефлексія з цеглинками лего.