ЯДС "Нервова система" 3 клас

Про матеріал
Конспект уроку з уроку Я досліджую світ на тему "Нервова система" 3 клас. Мета. Ознайомитись із загальною структурою нервової системи, розглянути особливості будови нервової клітини, сформувати уяву про механізм передачі нервових імпульсів та збереження нервової системи; розуміти цінність природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища; продовжувати вчити виявляти пізнавальну активність на уроках, співпрацювати і взаємодіяти з іншими у різних ситуаціях (навчання, гра); продовжувати формувати вміння працювати у спільноті, дотримуючись правил; виховувати дружні стосунки в класі, спільноті, розвивати увагу, мислення, мовлення.
Перегляд файлу

Предмет. Я досліджую світ

Дата. 07.02.2022

Школа, клас. №92, 3-В

Практикант. Макаренко В.П.

Тема. Що таке нервова система

Мета. Ознайомитись із загальною структурою нервової системи, розглянути особливості будови нервової клітини, сформувати уяву про механізм передачі нервових імпульсів та збереження нервової системи; розуміти цінність природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища; продовжувати вчити виявляти пізнавальну активність на уроках, співпрацювати і взаємодіяти з іншими у різних ситуаціях (навчання, гра); продовжувати формувати вміння працювати у спільноті, дотримуючись правил; виховувати дружні стосунки в класі, спільноті, розвивати увагу, мислення, мовлення.

Обладнання:  мультимедійний комплект

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  1. Привітання. Емоційне налаштування.

Доброго здоров’я, діти, доброго дня!

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ,

А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров’я, любі діти, в світі – головне,

А здоровий і веселий – щастя не мине!

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Новини неньки України.
  • А яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке сьогодні число?
  • Яким було вранці небо, коли ми йшли до школи?
  • Що стосовно опадів?
  • Кому відома температура повітря?

 

  1. Опитування.
  • Діти, що ми вивчали на минулому уроці?
  • Що таке шлунок?
  • Через що проходить їжа яку ми вживаємо?
  • Навіщо потрібні зуби і язик?
  • Що таке травлення/кишківник?
  • Яких правил потрібно притримуватися при вживанні їжі?
  • Що називають правильним харчуванням?
  • Навіщо потрібен лікар гастроєнтеролог?

 

  1. Повідомлення теми та завдань уроку.
  • Сьогодні ми ознайомимось із загальною структурою нервової системи, розглянемо особливості будови нервової клітини, дізнаємося про механізм передачі нервових імпульсів та збереження нервової системи; поговоримо про залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища; будемо грати в ситуативні задачі(навчання, гра).
  • Тож не лінися, любий мій друже, хутчіш зо роботу берись, щоб потім всі сміливо сказали, що наш 3 клас найкращий із всіх.

 

  1. Формування нових знань.
  1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.
  • Наведіть приклади взаємодії людини з навколишнім світом.
  • Злагодженою роботою всього організму керує нервова система. Усе, що ми робимо, підпорядковується командам головного і спинного мозку. Завдяки мозку ми бачимо, чуємо, говоримо, думаємо, виконуємо рухи та зберігаємо в пам'яті все, що сприймаємо.
  • Розгляньте малюнок в підручнику на сторінці 35.
  • Скажіть з чого складається нервова система?

Правильно, Нервова система складається з головного мозку, спинного мозку і нервів.

  • Мозок контролює весь організм. Він пов’язаний з усіма іншими органами – спрямовує рух, зір, слух, мовлення, мислення тощо. До всіх органів тіла від головного і спинного мозку відходять нерви, схожі на нитки. На них надходять різні сигнали, а від мозку йдуть зворотні сигнали всім органам тіла.
  • Ми ж знаємо, що головний мозок складається з двох півкуль. Назвіть їх.
  • Ось давайте зараз разом розглянемо за що відповідає кожна з півкуль. (обговорення рисунку).

Похожее изображение

  1. Перегляд відео.

Відео про нервову систему.

 

  1. Бесіда за змістом відео.
  • Чим слугує головний мозок в нашому організмі?
  • На що схожий мозок?
  • Яку інформацію він сприймає?
  • Навіщо потрібен спинний мозок?
  • Як він виглядає?
  • Що відходить від головного і спинного мозку?
  • Як виглядають нерви?
  • Як передається інформація по тілу?
  • Що любить нервова система?
  • Чого не любить нервова система?

 

  1. Словникова робота.

  • Головний мозок людини займає всю порожнину черепа, кістки якого захищають масу мозку від зовнішніх механічних ушкоджень. В процесі росту й розвитку головний мозок набуває форми черепа.
  • Спинний мозок  — відділ нервової системи, що розміщений у хребтовому каналі.

  1. Розповідь вчителя.

 

Фізхвилинка

 

  1. Закріплення сформованих знань.
  1. Гра в парах.
  • А зараз об’єднайтеся в пари. Будемо виконувати цікаве завдання, щоб перевірити, як гарно працює наш мозок, а також за допомогою цієї вправи будемо розвивати нашу пам’ять.
  • Покладіть шкільне приладдя в певному порядку і запам'ятайте його розташування (протягом 10 секунд). Один/одна з вас має відвернутися, а інший/-ша – поміняти місцями кілька предметів. Той/та, хто відвертався/-лася, має відтворити початкове положення предметів. Далі поміняйтеся місцями.
  • Підніміть ручки хто все запам’ятав та правильно відтворив положення предметів.
  • Підніміть ручки хто не все запам’ятав та повторив торив початкове положення предметів з незначними помилками.
  • Які ви розумники, у всіх дуже гарно працює пам’ять. А щоб вона ще краще працювала треба її розвивати читати помимо шкільних творів ще щось цікаве, вчити вірші на пам’ять, виконувати вправи з логічним навантаженням.

 

  1. Дослідження роботи нервової системи.
  • А тепер сядьте всі на свої місця, зараз будемо досліджувати  роботу нервової системи. Для цього вам знадобляться ножиці.
  • Пам’ятаємо, що ножицями ми користуємося лише за призначенням, зараз вони нам потрібні лише для практичної роботи. Тому візьміть їх та положіть на парту, закрийте лезо.
  1.  Доторкніться рукою до гострого кінця ножиць.
  2. Що ви відчули?
  3. Чому гострі предмети можуть бути небезпечні?
  4. Подумайте, чому в ручній поклажі в аеропортах не дозволяють перевозити гострі, ріжучі та колючі предмети.
  • Це пов'язано з підвищеними вимогами безпеки.
  • Щоб робота нервової системи не порушувалася, потрібно правильно харчуватися, організовувати свій робочий день. Важливими є щоденні прогулянки на свіжому повітрі та міцний нічний сон. Фізичні вправи також поліпшують роботу головного мозку.

 

  1. Робота в зошиті. (с. 15-16)

 

  1. Хвилинка – цікавинка.
  • Головний мозок — «командний пункт» усього нашого організму. Він складається з мільярдів особливих нервових клітин. Їх більше, ніж людей на земній кулі. Кожна група нервових клітин виконує свою роботу.  Так, одні клітини допомагають нам співати, інші — танцювати, ще одні — малювати.

А ще в нас у голові «справжній комп’ютер». Клітини мозку пам’ятають те, що ми колись вивчили, побачили, почули. У нашому мозку, на відміну від комп’ютерів і телефонів, обсяг пам’яті безмежний. Тому не слід боятися, що одного дня мозок «скаже»: вибачте, замало пам’яті на пристрої. А от недосипання може негативно позначитися на здатності запам’ятовувати дані.

 

  1. Заключна частина.
  1. Підсумкова бесіда.
  • Яку тему вивчали сьогодні на уроці?
  • З чого складається нервова система?
  • Що таке мозг?
  • Нервова система забезпечує зв’язок організму з навколишнім світом. Вона керує роботою всіх систем організму. Потрібно берегти нервову систему!
  1. Вправа ПОПС.

 

 

 

 

 

 

  1. Рефлексія з цеглинками лего.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Нетецька Ольга
    Дякую за Вашу роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ситник Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
5716
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку