ЯДС. НУШ. "Для чого країні державні символи?"

Про матеріал
Тема дня. Для чого країні державні символи Мета: ознайомити учнів зі старовинними обладунками воїнів; учити розпізнавати державні символи України, тлумачити їхнє походження; формувати бажання якомога більше дізнатися про історичне минуле своєї Батьківщини; розвивати бажання спілкуватися українською мовою; виховувати почуття любові та гордості за неї, шанобливе ставлення до символів держави
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________               Я досліджую світ 2  клас

 

Тема місяця.

Тема тижня.

Тема дня. Для чого країнами державні символи

Мета: ознайомити учнів зі старовинними обладунками воїнів; учити розпізнавати

державні символи України, тлумачити їхнє походження; формувати бажання якомога більше дізнатися про історичне минуле своєї Батьківщини; розвивати бажання спілкуватися українською мовою; виховувати почуття любові та гордості за неї, шанобливе ставлення до символів держави.

Формувати групу компетентностей:

-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;

-Компетентність спілкування державною мовою для правильного

використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення

навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;

-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до

власного здоров’я та здоров’я інших;

- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних

навичок дослідження;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження

природних явищ і процесів та їхніх наслідків;

-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних

джерелах.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )

Розповідає, що має бути зображено на ілюстраціях до прослуханого оповідання, казки, вірша (хто?, що?, де?, коли?)

Використовує різні форми привітання, прощання

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо)

Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію

Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування

Визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження

Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)

Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами

Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо)

Описує зображення предметів за допомогою відповідних органів чуття

Пропонує нові способи використання рукотворних (штучних) об’єктів

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Доброго ранку, травам росистим!

Доброго ранку, квітам барвистим!

Доброго ранку, сонечку ясному!

Людям усім і усьому прекрасному!

- Друзі, посміхніться один одному, побажайте успіхів

 

ІІ. Етап цілепокладання

Робота з малюнками

У стародавні часи воїни на своїх обладунках зображали впізнавані знаки. Як ви гадаєте навіщо вони це робили?

31.jpg

Оголошення теми та мети уроку

На сьогодні кожна країна має свої державні символи, щоб її можна було впізнати за потреби.

Наша славна Україна,

Наше щастя і наш рай.

Чи на світі є країна,

Що миліша за наш край?

Як ви вже здогадалися, що мова сьогодні на уроці буде про нашу державу, про Україну.

Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься... (Україна).

— Україна — наша найдорожча і найрідніша земля, наша Батьківщина.

Україна — це отча земля, рідний край, де ви народилися. Широкі чарівні простори, прекрасні села й міста.

Україна — не тільки країна, це і держава. Вона має свою Конституцію, тобто правила, за якими живуть її люди — українці.

Любі діти, ми — нащадки славетного українського минулого, творці нової історії своєї держави. Тому зрозуміло, чому останнім часом ми все частіше звертаємося до витоків нашої української духовності, прагнемо стати учасниками відродження національної культури та історії. Герб, Прапор і Гімн — це три основні національні символи України, що мають давню й цікаву історію.

Існує легенда, що давно-давно жила колись жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї своє життя. Попідростали і вирішили піти у світ прославляти свою матір.

Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. І за трипроменеву корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала шлях до кращого життя, дали першому синові ім’я Тризуб.

Картинки по запросу хлопчик з сопілкоюНастала черга середнього сина. Йому мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми звитяжними справами прославляв він свою матір. Одержав середній син ім’я Прапор.

А там, де був наймолодший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мама своєму наймолодшому синові подарувала соловейків голос. І одержав син за свій джерельний голос, величний спів ім’я Гімн.

І з того часу йдуть поруч три брати — Тризуб, Прапор, Гімн та прославляють рідну неньку.

Повідомлення теми й мети уроку

Сьогодні на уроці ми поговоримо про державні символи України, дізнаємося коли вони з’явилися і що означають, адже Україна — це наша Батьківщина і ми повинні знати по неї якомога більше.

Тема уроку: Для чого країнам державні символи.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Робота з підручником

Державні символи — це своєрідна візитівка кожної держави, у якій відображено минуле і сучасне цілого народу.

Словничок-довідничок

Герб це знак роду, міста, держави. У перекладі з німецької слово означає спадщина.

Прапор це певного кольору або кольорів і форми полотнище з емблемами та іншими прикрасами, яке є символом країни, території, навіть однієї особи.

Гімн урочиста пісня.

Жезл символ влади.

Емблема умовне означення певного поняття  чи ідеї за допомогою зображення.

Держалко ручка, держак.

Формування в учнів уявлення про державні символи України

- У кожної держави є своя Конституція, своя символіка.

Кожна країна обов’язково має три офіційні символи – це Державний прапор, Державний герб, а також головну пісню – Державний гімн.

Вистрадавши, виборовши волю, Україна має тепер свої державні символи, які уособлюють її історію.

Знак держави головний

Всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім.

То ж попробуй відгадати! (Герб)

- Діти, подивіться на Герб України – це тризуб, відомий з прадавніх часів. Це дуже старовинний знак. Йому понад 1000 років.

А чому саме тризуб вважають гербом України?

- Мабуть тому, що число «три» завжди вважалося казковим і чарівним. У багатьох казках ми знаходимо розповіді про трьох богатирів, про три дороги, які лежать перед казковими мандрівниками, про три бажання, які виконують чарівники, про триголового змія, про трьох синів.

- Так, Герб України у вигляді золотого тризуба на синьому фоні символізує мир і творчу працю трьох природних сил: землі, води і повітря.

- А ще в тризубі відображено триєдність життя : це Батько, Мати, Дитя, які символізують Силу, Мудрість, Любов, тому що тато – найсильніший, мати – найдобріша, наймудріша, а дитя – це плід їхньої любові.

- Усі ці поняття відображені у тризубі – гербі України.

Слов’яни використовували символічні знаки дуже давно. Ними могли бути квадрат, ромб, коло; згодом зірки, квіти, зброя, звірі, птахи. З часом тризуб став князівським знаком. Цей знак карбувався на срібних монетах великого князя Київського Володимира Святославовича.

До речі, герб це офіційна емблема держави. Існує близько сорока версій походження тризуба. Народні перекази вказують, що з давніх-давен наші предки вірили, що є світ живих, світ духів і Божі закони, за якими повинні жити люди. Отже, в гербі відображено триєдність життя, тобто три суті життя. Тому інша, більш давня, назва тризуба трисуття. Ось послухайте фрагмент легенди: « Колись давно жила собі жінка. Мала вона трьох синів. Росли вони чесними, порядними, дуже любили свою матусю і готові були віддати за неї життя. Підросли сини і вирішили піти у світ. Перший син каже: « Хочу подивитися, який він, світ». Мати йому : «Що ж, іди, синку, але пам’ятай рідну домівку. А на згадку візьми з собою золоту корону з трьома промінцями. Хай у далеких краях зігріває вона тебе». Минув час – і завдяки своєму розуму старший син став великим князем, бо трипроменева корона, яка вела його вперед, об’єднувала навколо нього людей, показувала шлях до кращого життя. Дали люди найстаршому синові ім’я Трисуття, а знак, що його ним обдарувала мати, назвали Триглавом».

Фізкультхвилинка.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться,

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

Розповідь про прапор

Синє небо, жовте жито.

Цю святиню знають діти. (Прапор)

- Другим символом нашої держави – є Державний прапор України. Він має давнє походження. Спочатку прапор був трикутної форми. А потім змінив свою форму. Сучасний прапор являє собою синьо-жовте прямокутне полотнище. Складається з двох рівних за шириною горизонтально розташованих смуг: верхньої – синього кольору, нижньої – жовтого кольору.

Державний прапор України є символом миру і достатку.

  •    Що означають його кольори?
  •    Синій – це колір життєдайної води, мирного, чистого, безхмарного неба.
  •    Жовтий – це колір жита, золотих колосків пшениці, колір зерна, що дарує життя всьому живому на Землі. Це і колір золотого сонечка, без ласкавого проміння якого не дозрів би хліб.

Найдавніші прапорні полотнища були трикутно-клинові, а потім чотирикутні. Крім синього і жовтого (колір неба і сонця), найбільш поширеними кольорами були червоний та білий. Великого розквіту набуло українське прапорництво героїчної козацької доби. Тоді з’являється новий прапор малинового кольору, який став основним у козаків. Сині і жовті барви використовувалися під час війни під проводом Богдана Хмельницького.

ПРО ЩО МОЖУТЬ РОЗПОВІСТИ ГЕРБ І ПРАПОР? - НАША БАТЬКІВЩИНА ... Синьо-жовті прапори використовували Українські січові стрільці та Українська Повстанська Армія. Вибір кольорів умотивовували і таким міркуванням: символами України є чисте небо (синій колір) та пшеничне поле (жовтий колір). Ось як про це казав поет:

Наш стяг пшениця у степах

Під голубим склепінням неба…

Творча робота

Виготовить прапор аплікацію

Розповідь про гімн

- Діти, назвіть третій офіційний символ України.

По радіо звучить щоденно

Патріотична пісня,

Що возвеличує країну

І прославля навічно. (Гімн)

Слово «гімн» має грецьке походження. Його дослівний переклад похвальна пісня. Отже, Державний Гімн це урочиста пісня, символ патріотизму і національного єднання.

 Державним Гімном України є пісня «Ще не вмерла України і слава, і воля…», яку в 60-ті роки ХІХ ст. написали поет Павло Чубинський та композитор Михайло Вербицький. У 1992 році постановою Президії Верховної Ради України було затверджено лише музику Гімну. У березні депутати Верховної Ради ухвалили Закон України, яким було затверджено текст Гімну перший куплет і приспів пісні. Ми можемо не лише слухати наш Гімн, а й співати його.

 Крім Державного Гімну, в Україні побутують також інші патріотичні пісні: «Заповіт» Т. Шевченка, «Молитва за Україну» О. Кониського (муз. М. Лисенка), гімн січових стрільців «Ой, у лузі червона калина».

Прослуховування пісень

https://www.youtube.com/watch?v=r3pfwQLrkKs

https://www.youtube.com/watch?v=fq4xgu8A56w

Коли вносять чи виносять Державний Прапор, коли виконується Державний Гімн, треба обов’язково вставати.

Як герб і прапор, гімн також належить до найбільших святинь будь-якого народу. Гімн – це найголовніша пісня України. Цією піснею починається ранок і закінчується день. Державний гімн України – урочиста пісня, що підносить національний дух українців. Це ті слова і музика, які торкаються найпотаємніших струн душі, кличуть до високого й світлого, які змушують кожного вставати при перших акордах, із трепетом у серці відчувати велику гордість за свій народ, свою Батьківщину.

  •    Діти, а що ви знаєте про Гімн України?
  •    Слова гімну написав відомий український поет, етнограф, фольклорист Павло Чубинський.
  •    Музику написав видатний західноукраїнський композитор і диригент Михайло Вербицький.
  •    Почувши звуки гімну, всі люди встають і шанобливо, мовчки, з гордо піднятою головою слухають урочисту пісню.

Робота над прислів’ями

  •   Закони знати державу захищати.
  •   Хто гімн знає Україну прославляє.
  •   Гімн співай на грудях руку тримай.
  •   Конституцію вивчати права і обов'язки знати.
  •   Де прапор піднімають, там Україну величають.
  •   Кожна пташка свою пісню співає, кожна людина свій гімн знає.
  •   Гербом дорожи Україні служи.

Дослідницька робота за методом «BYOD»

Діти в парах обирають прапор.

За прапором потрібно дослідити, якій країні він належить.

Які символи існують в цій країні.

Після презентування знайденої інформації прапор клеють на колективний колаж

Колективний колаж «Символи країн світу»

прапори народів світу Прапори народів світу

Інтерактивні вправи

https://learningapps.org/14283314

https://learningapps.org/22701843

https://learningapps.org/22241922

https://learningapps.org/5060272

https://learningapps.org/4575651

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Рефлексія

  • Чи сподобався вам урок?
  • Чи все вдалося під час уроку?
  • З чим виникли проблеми? Що ви не зрозуміли?

Читання вірша вчителем.

- Хочу завершити наш урок віршем П.Тичини.

У всьому світі – кожен зна:

Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона одна-єдина –

Це наша славна Україна.

Не забувай Шевченка спів

Про горду славу козаків.

Не забувай, що ти дитина

Землі, що зветься Україна.

 

 

 

1

 

doc
Додано
8 серпня 2022
Переглядів
2701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку