Як це влаштовано? Пригода 2 “Життя в долонях.

Про матеріал
Тема: Як це влаштовано? Пригода 2 “Життя в долонях. Мета: поглиблювати знання дітей про гусей, виховувати в учнів відповідальність; удосконалювати вміння працювати з текстом (виразно читати, переказувати прочитане, аналізувати текст); прищеплювати любов до книги; розвивати вміння знаходити в словах помилки, редагувати тексти; активізувати пізнавальну діяльність дітей; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; виховувати допитливість, бажання вивчати природу.
Перегляд файлу

Конспект - уроку з інтегрованого курсу “Я досліджую світ”

 

Тема: Як це влаштовано? Пригода 2 “Життя в долонях.

Мета:

  • поглиблювати знання дітей про гусей, виховувати в учнів відповідальність;
  • удосконалювати вміння працювати з текстом (виразно читати, переказувати прочитане, аналізувати текст);
  • прищеплювати любов до книги; розвивати вміння знаходити в словах помилки, редагувати тексти;
  • активізувати пізнавальну діяльність дітей;
  • збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня;
  • розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;
  • виховувати допитливість, бажання вивчати природу.

Обладнання:

  • підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 4 клас (частина 2)
  • робочий зошит
  • кольорові олівці
  • роздатковий матеріал (картки)

Хід уроку

І. Організація класу

1. Емоційне налаштування

Вправа “Колір мого настрою”

Перш ніж ми почнемо урок, я хочу з’ясувати, який настрій у кожного з вас. Адже саме гарний настрій є запорукою плідної та успішної праці. Він допоможе подолати будь-які перешкоди на шляху.

А тепер прочитайте, що символізує обраний колір.

  • Зелений — спокій, любов до природи, ясність думок.
  • Червоний — пристрасть, енергія, любов до всього, що нас оточує.
  • Білий — потяг до порядку, чистоти, позбавлення від зайвого.
  • Помаранчевий — слава, велич і гідність.
  • Жовтий — тепло, радощі та повага.
  • Блакитний колір — благородство, відданість, розважливість.
  • Синій — символ довіри та безмежності.

Чи те саме означають ці кольори для вас? Чи вірите ви у те, що кольори, які ми обираємо, дійсно щось розповідають про нас чи наш настрій?

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вправа “Пригадай”

Прочитайте ланцюжок слів і пригадайте, з ким і куди ми вирушили в мандрівку.

  • Які ключові слова допомогли вам найкраще?

2. Вправа “Істинні, хибні”

Пригадайте пригоди Роз. Прочитайте твердження і визначте, які з них істинні, а які — хибні.

  • Роз — робот, що опинився на безлюдному острові.
  • Роз вийшла у великий світ.
  • Роз вирішила обстежити острів.
  • Роз погубила гусенят.

Перетворіть хибні твердження на істинні. Чи були твердження, які викликали у вас сумнів? Чому?

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення теми уроку
  • Спробуйте передбачити подальші пригоди Роз. З ким або з чим вони будуть пов’язані? Що стало вам підказкою?
  • Для того, щоб перевірити свої передбачення, нам потрібно прочитати наступний уривок твору Пітера Брауна “Дикий робот”.

2. Опрацювання уривка “Життя в долонях”

Читання з передбаченням (підр., с. 64)

Прочитайте уривок до слів: …поступово Роз стала… .

  • Як ви гадаєте, чому лісові тварини спостерігали за Роз зі схованок?
  • Спробуйте передбачити, як розвиватимуться події далі.

Прочитайте уривок до слів: …спустившись, Роз побачила… .

  • Чи справдились ваші передбачення?
  • Як ви гадаєте, що могла побачити Роз?
  • Спробуйте передбачити, що буде далі.

Прочитайте уривок до кінця.

  • Чи справдились ваші передбачення?
  • Що почула Роз?
  • Що зробила Роз?
  • Про який закон природи знала Роз? Чи дотрималась вона його? Як ви гадаєте, чому?

Вправа “Дай відповідь”

  • Що нового ви дізналися про робота з уривка?
  • Які емоції / почуття ви переживали під час читання? Як ви думаєте, чому саме такі емоції у вас виникли?
  • Як ви гадаєте, що станеться з Роз та гусенятком далі?
  • Чи можна сказати, що Роз вчинила відповідально? Поясніть свої міркування.

3. Руханка “Танець робота”

Ви бачили, як танцюють роботи? Спробуйте повторити їхні рухи, а потім ще й вигадати власні.

4. Вправа “Пофантазуй”

Як могли б розвиватися події далі? Вигадайте і запишіть продовження пригоди. Намалюйте ілюстрацію (зош.).

  • За бажання презентуйте свою історію.
  • Чия історія була цікавішою? Чому?

5. Слухання фрагменту “Зустріч Роз і гусенятка”

Чи цікаво вам дізнатися, що відбулося далі із Роз? Тоді послухайте ще один фрагмент твору Пітера Брауна.

Дайте відповіді на запитання.

  • До кого зверталася Роз за допомогою?
  • Що пояснив Роз качур?
  • Яке рішення ухвалила Роз?

ІV. Закріплення вивченого

1. Читання з позначками

Прочитайте уривок статті про диких гусей. Біля кожного абзацу поставте відповідний знак: (картка)

— це я вже знаю;

— інформація нова для мене;

— це цікаво і несподівано;

— я хочу дізнатися про це більше.

  • Чи була у тексті інформація, яку ви вже знали?
  • Які факти були для вас новими?
  • Про що ви захотіли дізнатися більше? Чому?
  • Доповніть прочитане іншою інформацією про диких гусей. Якими джерелами інформації ви скористаєтесь? Розкажіть.

V.Підсумок

 Домашнє завдання

У вільний час поспостерігайте за пташками в довкіллі. Опишіть за планом ту, яка справила на вас найбільше враження.

  • Де ви помітили цю пташку?
  • Який її зовнішній вигляд: розмір, забарвлення, пір’я?
  • Як вона ходить, літає, співає?
  • Чому ви саме ця пташка справила на вас найбільше враження?

VI.

 Рефлексія

  • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  • Які нові таємниці ви відкрили для себе?
  • Про що цей урок змусив вас замислитися?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2023
Переглядів
467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку