Заняття « Як дорожні знаки посварилися!» ( для дітей старшого дошкільного віку)
Програмовий зміст: Розширити знання дітей про вулицю та дорогу; вчити розрізняти дорожні знаки. В іграх вчити діяти – відповідно правил. Закріпити знання дітей про значення світлофора, правила дорожнього руху.
Розвивати: увагу, пам’ять, мислення.
Виховувати: бережливе ставлення до свого життя.
Звучить аудіо запис « Аварія на дорозі».
Вихователь: « Діти, що це за звук такий?( відповіді дітей) Вірно, це сталася аварія на дорозі.»
Вихователь демонструє дітям зображення засмученого світлофора. ( або Світлофором може бути переодягнена доросла людина)
Вихователь: « Діти, Світлофор- Моргайчик завітав до нас за допомогою. Він засмучений. Адже в країні Дорожніх Правил сталася біда. Дорожні знаки між собою посварилися. Ніяк не можуть визначити , хто із них найголовніший. І тепер водії та пішоходи не знають як правильно себе поводити…..
Діти , а чи взагалі потрібні нам дорожні знаки?( відповіді дітей).
Звісно… потрібні….
То не треба зволікати- необхідно всі знаки на місце повертати . Необхідно їх всіх помирити! А для цього всі знаки треба гарно знати. Ви добре знаєте дорожні знаки?( відповіді дітей). От і перевіримо!
На чому ж ми відправимося в подорож до Країни Дорожніх знаків? ( відповіді – припущення дітей). Вірно, діти, поїхати можна на автобусі, машині, літаку чи поїзді. Як все це можна назвати одним словом?( відповіді дітей).»
Робота з коректурною таблицею « Транспорт».
- « Послухайте, будь ласка, загадки та відшукайте на таблиці відгадки.»
Загадки:
Не ящірка і не гадюка,
Оця штука, котра стука,
Є і хвіст, і голова,
А не скажеш, що жива.
(Поїзд)
Від села і до села,
Де дорога пролягла,
Перевозить дім людей –
І дорослих, і дітей.
(Автобус)
Коник цей на двох ногах
Будь-який здолає шлях.
Коли вулицею мчить,
Безперервно торохтить,
А тролейбуси й трамваї
Дуже легко обганяє.
(Мотоцикл)
Його можна осідлати,
ДітиТа щоб міг тебе везти,
Слід йому допомогти.
(Велосипед)
- « Діти, відшукайте, будь ласка, на таблиці зображення транспорту , назва якого починається на звук « М», «В»,…; закінчується- на звук « Л», « А».
- « Діти, відшукайте, будь ласка, на таблиці транспорт, в назві якого 3, 2 склади…
Вихователь: « Які види транспорту зображені в таблиці? ( відповіді дітей).»
Дидактична гра на липучках « На небі, на землі чи на воді.»
Вихователь: «Ми ж з вами відправимося в подорож на літаках. Адже в небі свої правила і свої знаки. Там порядок.»
Звучить аудіо запис « Літак летить».
Дидактична гра « Число- цифра» ( літаки на липучках)
Вихователь: « Ось і Країна Дорожніх Знаків. Літаки сідають.»
Діти ідуть по масажній доріжці.
Вихователь: « Діти, це не прості доріжки.»
Вірш.
Тротуари – це доріжки,
Ми по них ідемо пішки.
Всі, хто тротуаром ходить,
Звуться просто – пішоходи.
Вихователь: « А ось і
Перший дорожній
Знак нам зустрівся!
Діти, хто знає, що цей
Знак означає, що він
дозволяє, про що роз-
повідає? ( відповіді
дітей).
Вірно, діти, це знак переходу, він дозволяє переходити дорогу по зебрі.
Віршик про зебру
А я зебра не проста:
Без копит і без хвоста,
Лиш біленькі смужки маю.
Я лежу, а не гуляю.
Хочеш перейти дорогу? –
Я прийду на допомогу.
Автор: В. Паранова
Вихователь: « Як правильно переходити дорогу?( відповіді дітей). Вірно, спочатку треба подивитися наліво, потім направо і тільки. Якщо немає машин, переходити дорогу.
Діти, а які ще бувають переходи?( відповіді дітей).
Переходи бувають наземні , такі як зебра, підземні та надземні!»
Діти викладають пазл
« Зебра» під веселу
музику.
Вихователь: « Діти, знаки переходу дуже важливі. Адже вони вказують пішоходам , де безпечно можна перейти дорогу. А водіям показують ці знаки, що необхідно їхати повільно та обережно!»
Діти ідуть по масажній доріжці.
Вихователь: « Діти, дивіться, якийсь червоний знак. Що він означає?( відповіді дітей).
Звісно, тут переходити дорогу пішоходам заборонено. Адже це може бути небезпечним як для пішохода, так і для водія і викликати дорожньо- транспортну пригоду.
Отже. І цей знак важливий.
А наступний знак цікавий!»
Загадка:
Як переходиш вулицю,
То завжди зупинись,
І перш за все з увагою
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема,
Трикольорові очі
Я маю недарма…
Вихователь: « Так, діти, це
знак дорожній « Увага! Світ-
лофор.»
Цей знак дуже і дуже важливий. Адже він показує нам, коли нам треба стояти, коли переходити вулицю, а коли стояти чи їхати машинам."
Вправа « Світлофор».
Діти ідуть по колу . Ведучий промовляє : « Жовтий!»- діти присідають, « Червоний»- діти хлопають в долоні, « Зелений»- діти ідуть по колу, високо піднімаючи коліна.»
Вихователь: « А от знак
« Увага! Діти.» розповідає водіям, що необхідно бути дуже уважним і обережним. Так як десь поруч діти, може дитячий садок, школа чи інший дитячий заклад.»
Діти ідуть по масажній доріжці.
Вихователь: « А ось цей дорожній
знак, діти , розповідає нам, що тут є зупинка транспорту.
От ми тут і зупинимося і почекаємо
на автобус. Адже ми всі знаки між собою помирили – всі знаки дорожні важливі.»
Вірш
Руху правила єдині,
Їх повинні поважати,
Знати їх усі повинні —
І дорослі, і малята.
Добрий друг наш — знак дорожній
Ставиться не так собі,
Як подружиться з ним кожен,
Допоможе він тобі.
Щоб не трапилося всяке,
Шанувати треба знаки.
На дорозі небезпечно,
Тож обачним буть доречно.
Руху правила єдині,
Знати їх усі повинні.
Шануватимуть їх люди —
Скрізь тоді порядок буде!
Вихователь: « А ось і наш автобус!»
Звучить аудіо запис « Веселий автобус».
Вихователь: « Ось ми , діти, вже в групі. Де ми сьогодні з вами були?( відповіді дітей). Що для вас було нового? Що було складного?( відповіді дітей)
Давайте на згадку про сьогоднішню подорож розмалюємо знаки!»
Діти працюють з розмальовками.