Тема: Узагальнюючий урок. Порядок дій. Рівняння. Текстові задачі.
Мета: узагальнити знання учнів з вивченої теми, а саме розвивати навички вирішення прикладів з багатьма діями (визначати порядок дій, додавати, віднімати, множити і ділити натуральні числа), розв'язувати елементарні рівняння, текстові задачі; розвити логічне мислення та розширювати загальний світогляд учнів.
Обладнання: телевізор, турнірне табло, український прапор.МІНІСТЕРСТВО ОСНІТИ І НАУКИ МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
ЗАПОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №29
План-конспект
уроку з математики у 5-му класі
«Як козаки Україною подорожували»
Підготувала:
вчитель ЗЗШ №29
Бондаренко
Наталія Олександрівна
Тема: Узагальнюючий урок. Порядок дій. Рівняння. Текстові задачі.
Мета: узагальнити знання учнів з вивченої теми, а саме розвивати навички вирішення прикладів з багатьма діями (визначати порядок дій, додавати, віднімати, множити і ділити натуральні числа), розв'язувати елементарні рівняння, текстові задачі; розвити логічне мислення та розширювати загальний світогляд учнів.
Обладнання: телевізор, турнірне табло, український прапор.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель: Доброго дня!
Сьогодні у нас на уроці присутні гості. Клас, привітайтеся з гостями. Дякую. Сідайте.
Цей урок не звичайний, на ньому ми разом з козаками будемо подорожувати Україною і розв’язувати різні завдання. Ми опрацюємо завдання на різні дії з натуральними числами, розв’яжемо рівняння і текстові задачі.
ІІ. Мотивація
Подорож козаків по Україні.
Вчитель: Якось сиділи козаки на Запорізькій січі та розмовляли.
‒ Треба б нам у Львові побувати, кажуть там найсмачніша у світі кава.
‒ Це гарна думка, а заразом і Україну подивимось.
‒ А що ми до Львова привеземо, не їхати ж з порожніми руками.
‒ Олію. Тому що Запорізька область є визнаним лідером з виробництва соняшникової нерафінованої олії, обсяги якої складають 15–18 % її загальнодержавного випуску.
‒ От і вирішили, гайда спати, завтра зранку у дорогу.
Полягали козаки спати. А як проснулись запрягли коней, взяти бочку олії та й поїхали.
… і поїхали козаки трьома командами.
1 команда “Козаки-розумники”
2 команда “Козаки-кмітливці”
3 команда “Козаки-молодці”
Вчитель: прошу кожна команда оберіть “кошового”.
1. Розминка
ЗАВДАННЯ: порахуй усно.
Оцінювання: 2 бали.
Тільки-но виїхали козаки за межі Запоріжжя як їх зупинили на блок-посту…
- Пропустимо, якщо відповісте на запитання!
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
2. Бліц опитування
ЗАВДАННЯ: кожна команда по черзі відповідає на запитання. Якщо команда не відповідає, або відповідає не правильно, то можливість відповісти переходить до наступної команди.
Оцінювання: правильна відповідь 1 бал.
За вигукування і шум у команди знімаються бали.
Запитання
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Вчитель: Молодці!!!
Поїхали далі…
Полтава.
Полтава – визначний духовно-культурний осередок країни. саме тут Микола Васильович Гоголь творив свої знамениті «Вечори на хуторі поблизу Диканьки». Полтавщина здавна вважалася буйним місцем. Тут у далекому часу відбулася знаменита Полтавська битва, саме тут піднімав повстання Богдан Хмельницький, а в часи Жовтневої революції йшли запеклі бої між білими і червоним, У Другу світову війну Полтава була буквально зрівняна з землею німецької артилерією і авіацією ... Може бути, тому навколо Полтави до цих пір ходять легенди, одна страшніша іншої.
Вчитель: Щоб проїхати Полтавою необхідно впізнати шифровку.
3. Шифровка
Вчитель: Щоб проїхати … необхідно впізнати шифровку.
ЗАВДАННЯ: з даних слів складіть означення рівняння.
Виконання: 2 хвилини.
Оцінювання: 2 бали.
знайти.
називається
значення
Рівнянням
якого
містить
невідоме,
рівність,
треба
що
Правильна шифровка:
Рівнянням називається рівність, що містить невідоме, значення якого треба знайти.
Київ.
Ки́їв — столиця України, одне з найбільших і найстаріших міст Європи.
У Києві розташована одна з найглибших станцій метрополітену в світі - станція «Арсенальна». Її глибина складає 105 метрів.
Вулиця Хрещатик - одна з найкоротших центральних вулиць світу, і одна з найширших центральних вулиць світу. Її довжина – 1 км 200 м, ширина - 75 метрів.
Вчитель: Щоб заїхати у місто Київ необхідно, сказати пароль.
4. Відгадай пароль
ЗАВДАННЯ: розв’яжіть рівняння, кожній відповіді відповідає буква в алфавіті і дізнайся шифровку.
Виконання: 5 хвилин.
Оцінювання: 5 балів.
№ |
Рівняння |
Відповідь |
Буква |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
Відповідь:
№ |
Рівняння |
Відповідь |
Буква |
1 |
|
24 |
У |
2 |
|
15 |
К |
3 |
|
21 |
Р |
4 |
|
1 |
А |
5 |
|
13 |
Ї |
6 |
|
18 |
Н |
7 |
|
1 |
А |
У |
К |
Р |
А |
Ї |
Н |
А |
Вчитель:
Вінниця
Вінниця - обласний центр Вінницької області розкинулося на берегах Південного Бугу. Площа міста налічує 60,94 кв.км., населення приблизно 365 тис. чол., перша згадка про Вінницю датується 1363 роком. Клімат у місті помірний, що характеризується відносно не спекотним та вологим літом і порівняно короткою не суворою зимою.
Вчитель: Скоро ніч настане. Козакам необхідно відпочити у мотелі. Щоб заїхати до мотель необхідно встановити відповідність між рівняннями та їх коренями.
5. Встановіть відповідність
ЗАВДАННЯ: встановіть відповідність між рівняннями та їх коренями (розв'язок всіх трьох рівнянь повинен бути обов'язково, а також правильно оформлений).
Виконання: 3 хвилини.
Оцінювання: 3 бали.
1) А) 176
2) Б)
3) В)
Відповідь:
Івано-Франківськ
Іва́но-Франкі́вськ – економічний і культурний центр Прикарпаття, одне з найбільших міст Галичини. Площа Ринок є найдавнішою в Івано-Франківську (Станіслові 1662 р.). Відомо, що Станіславів виник як фортеця, що спочатку мала форму правильного шестикутника. Так ось, площа Ринок є не лише історичним, а й геометричним центром колишньої фортеці, вона була центром названого шестикутника. У свою чергу в центрі Ринкової площі знаходилась Ратуша – будинок міського самоврядування.
Вчитель: Щоб потрапити у Івано-Франківськ, потрібно назвати код
… який зашифровано.
6. Код
ЗАВДАННЯ: знайдіть значення виразу і дізнаєтесь код, кошовий обирає учня який піде до дошки розв'язувати приклад.
Оцінювання: 3 бали.
1 команда “Козаки-розумники”
2 команда “Козаки-кмітливці”
3 команда “Козаки-молодці”
Відповіді:
1 команда “Козаки-розумники”
1075
2 команда “Козаки-кмітливці”
111
3 команда “Козаки-молодці”
331
Львів
Львів – національно-культурний та освітньо-науковий осередок країни. Місто знаходиться за 50 км. від кордону з Європейським союзом. А також на відстані близько 500 км від трьох столиць: Києва (Україна), Варшави (Польща) та Будапешту (Угорщина). Місто названо ім’ям сина короля. Місто було засновано у 1256 році королем Данилом Галицьким, який назвав його в честь свого сина - Лева.
На в'їзді до Львова стоїть блок пост на якому перевіряють вміння вирішувати задачі
7. Задачі
1 команда “Козаки-розумники”
На змаганнях з поїдання вареників один козак з’їв на 12 вареників більше ніж другий, а разом вони з’їли 126 вареників. Скільки вареників з’їв кожен козак?
2 команда “Козаки-кмітливці”
На змаганнях з плавання один з козаків проплив на 18 м менше ніж другий, а разом вони проплили 98 м. Скільки метрів проплив кожний козак?
3 команда “Козаки-молодці”
Козак може за один раз принести у два рази більше яблук ніж козачка, а разом вони принесли 102 яблука. Скільки яблук приніс козак, а скільки козачка?
Задача для капітанів:
Козаки загадали три послідовні числа, сума яких дорівнює 168. Знайдіть ці числа.
Відповіді:
1 команда “Козаки-розумники”
57 вареників і 69 вареників.
2 команда “Козаки-кмітливці”
58 м і 40 м.
3 команда “Козаки-молодці”
34 яблук і 68 яблук.
Задача капітанів.
55, 56, 57.
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
Оголошуємо переможців,
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Стр. 147 № 659, 660.
Використані джерела
1