Як розкласти інформацію по поличках?

Про матеріал
Інформація в комп’ютері та на гаджетах зберігається у вигляді файлів. Кожен файл має своє ім’я. Називай файли так, щоб можна було одразу зрозуміти, яка інформація на них зберігається . (Демонстрація створення файла на екрані) Залежно від виду інформації, яка зберігається у файлах, їх поділяють на типи. Для зручності кожен тип файлів позначають спеціальною картинкою – піктограмою. У комп’ютері може зберігатися багато важливої інформації. Для того щоб швидко знайти потрібні файли, бажано зберігати їх у певному порядку. Тобто інформацію необхідно структурувати. Для цього створюють додаткові об’єкти — папки.
Перегляд файлу

Дата.02.12.2024

Клас.3

Тема.Як розкласти інформацію по поличках?
Мета:навчити алгоритму виконання операцій над об’єктами

файлової системи; удосконалювати практичні навички роботи з файловимиоб’єктами;розвивати логічне мислення, спостережливість; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність,

Тип уроку:урок засвоєння нових знань

Обладнання:ТЗН, презентація,кубик, ребуси,завдання на листку, мелодія.
                                                                          Хід уроку
І.Організація учнів до уроку.
1.Привітання

Закінчилася перерва,

Пролунав чаклун-дзвінок.

А тепер усі швиденько

Налаштуймось на урок.

А щоб урок пройшов не марно ми будемо:

У - уважними

Р – розумними

О – організованими

К – кмітливими

2. Вправа "Прогноз погоди" (емоційне налаштування на урок) у програмі wordwall.

-Перевірте свій настрій за допомогою карток із підказками на лицьовій стороні та відповідями на задній.

-Щоб урок пройшов цікаво, всі беремося до справи.

II. Актуалізація опорних знань
1.Кубик запитань

У мене в руках знаходиться «кубик запитань».Кому він потрапить в руки, той повинен дати відповідь на запитання.

-Інтернет-це…

-Сайт призначений для…

-Назвіть способи подання інформації…

-Які мережі є…

-Як поділитися інформацією?

2.Гра «Назви носіїв інформації»

Кожен учень отримає аркуш паперу на якому потрібно підписати назви інформаційних носіїв.

 

 

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку

Погляньте на малюнок і скажіть чи правильно учень зберігає свої речі? А чому не правильно?

Чи легко в такому безладі знайти потрібну річ?

- Так само, як і в кімнаті може бути безлад і на комп’ютері. Але для того, щоб такого не сталося потрібно правильно зберігати інформацію.

- Сьогодні ми з вами з’ясуємо як структурувати інформацію в папках та документах, розглянемо що таке меню і яке воно буває.

ІV.Вивчення нового матеріалу

1.Розповідь вчителя (супроводжується презентацією)

Інформація в комп’ютері та на гаджетах зберігається у вигляді файлів.

Кожен файл має своє ім’я. Називай файли так, щоб можна було одразу зрозуміти, яка інформація на них зберігається . (Демонстрація створення файла на екрані)

Залежно від виду інформації, яка зберігається у файлах, їх поділяють на типи.

Для зручності кожен тип файлів позначають спеціальною картинкою – піктограмою.

Наприклад:

Для надання файлам імен існує правило: ім’я файла може містити літери, цифри та спеціальні символи, крім таких:

У комп’ютері може зберігатися багато важливої інформації. Для того щоб швидко знайти потрібні файли, бажано зберігати їх у певному порядку. Тобто інформацію необхідно структурувати. Для цього створюють додаткові об’єкти — папки.

Папка — це група файлів, що зберігаються під одним ім’ям.

-Як створити папку?(Демонстрація створення папки на екрані)

1.Створи папку «Мій клас» на робочому столі комп’ютера. Для цього натисни праву клавішу мишки. З’явиться контекстне меню. Вибери команду Створити > Папку

2.З’явиться об’єкт Нова папка. Її назва виділена синім кольором. Установи курсор мишки на синє поле й за допомогою клавіатури набери назву «Мій клас».

3.Відкрий створену папку. Для цього наведи курсор мишки на папку й натисни двічі ліву клавішу.

4.Поки що папка порожня. Створи документ у цій папці. Для цього натисни праву клавішу мишки. З’явиться контекстне меню. Вибери команду Створити > Новий документ Microsoft Word.

5.Назви створений документ.

Ось так створюється файл та папка.

Чи все зрозуміло?

V.Закріплення нового матеріалу

1.Гра «Плескай в долоні»

-Пригадаємо правила поведінки в комп’ютерному класі.Я буду зачитувати вам твердження, якщо вони правильні, то плескайте в долоні, якщо неправильні, то в класі має бути тиша.

Правила поведінки в комп’ютерному класі.

1) У комп’ютерний клас заходь спокійно, тримай порядок на робочому місці. 

2) На робочому місці мають бути тільки ті речі, які по­трібні для роботи.

3) Приступай до роботи з чистими руками та в сухому одязі.

4) Не торкайся руками до екрану комп’ютера .

5) Клавіші клавіатури натискати легко та плавно.

6) Не можна їсти за комп’ютером.

7) Відстань від очей до екрана має становити 50-60 см (на відстані витягнутої руки від моні­тора).

8) Працювати в комп’ютерному з дозволу вчителя.

9) Безперервна робота з комп’ютером учня 2-3 класів – 15 хв.

10) Сиди рівно та зручно, ноги став на підлогу.

2.Інтерактивна гра"Добери пару. Файли та папки" (гра у програмі https://learningapps.org/4205729)

Потрібно дібрати пару, поєднавши зображення та назву файлу чи папки.

3.Релаксація «Усмішка» 
Закрийте очі та уявіть собі, що ви бачите перед собою на малюнку гарне сонечко, рот якого розплився в широкій посмішці. Посміхайтеся у відповідь сонечку і відчуйте, як посмішка переходить у ваші руки, заходить до долонь. Зробіть це ще раз і спробуйте посміхнутися ширше. Розтягуються ваші губи, напружуються м’язи щік. Дихайте і посміхайтеся, ваші руки і долоні наповнюються усміхненою силою сонечка. А тепер потягніться і на рахунок «три» відкрийте очі. Чарівний світ наповнив вас свіжими силами та енергією. 

4.Робота зошитом (с.22, впр.3 та впр.4 )

VІ. Робота за комп’ютером

1.Практичне завдання

Створи папки 3 клас та папку назва якої буде містити твоє Прізвище та ім’я. Знайди в мережі Інтернет зображення улюбленої тваринки та збережи його в свою папку.

Інструктивна картка

1.На Локальному диску D створи нову папку;

2.Назви папку 3 клас; (якщо є така папка, то відкрий її)

3.Створи в цій папці нову папку та назви її своїм прізвищем та ім’ям;

4.Відкрий папку;

5.Знайди в мережі Інтернет зображення улюбленої тваринки;

6.Збережи це зображення в свою папку за допомогою контекстного меню:

7.Покажи вміст твоєї папки вчителю.

2.Вправи для очей

Кажуть очі, що втомились,

В монітор вони дивились.

Я очам допоможу, вліво, вправо поводжу,

Потім проведу по колу –

Будуть очі всі здорові!

VII.Підсумок уроку.Рефлексія «Незакінчене речення»

Потрібно продовжити речення.

- На цьому уроці я вдосконалював свої вміння…

- На сьогоднішньому уроці найважливішим було…

- На уроці я навчився ( навчилась)…

- Я пригадав ( пригадала) на уроці…

VIIІ. Повідомлення домашнього завдання

Р.З.с.22, впр.5

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
10 грудня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку