Дата.02.12.2024
Клас.3
Тема.Як розкласти інформацію по поличках?
Мета:навчити алгоритму виконання операцій над об’єктами
файлової системи; удосконалювати практичні навички роботи з файловимиоб’єктами;розвивати логічне мислення, спостережливість; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність,
Тип уроку:урок засвоєння нових знань
Обладнання:ТЗН, презентація,кубик, ребуси,завдання на листку, мелодія.
Хід уроку
І.Організація учнів до уроку.
1.Привітання
Закінчилася перерва,
Пролунав чаклун-дзвінок.
А тепер усі швиденько
Налаштуймось на урок.
А щоб урок пройшов не марно ми будемо:
У - уважними
Р – розумними
О – організованими
К – кмітливими
2. Вправа "Прогноз погоди" (емоційне налаштування на урок) у програмі wordwall.
-Перевірте свій настрій за допомогою карток із підказками на лицьовій стороні та відповідями на задній.
-Щоб урок пройшов цікаво, всі беремося до справи.
II. Актуалізація опорних знань
1.Кубик запитань
У мене в руках знаходиться «кубик запитань».Кому він потрапить в руки, той повинен дати відповідь на запитання.
-Інтернет-це…
-Сайт призначений для…
-Назвіть способи подання інформації…
-Які мережі є…
-Як поділитися інформацією?
2.Гра «Назви носіїв інформації»
Кожен учень отримає аркуш паперу на якому потрібно підписати назви інформаційних носіїв.
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку
Погляньте на малюнок і скажіть чи правильно учень зберігає свої речі? А чому не правильно?
Чи легко в такому безладі знайти потрібну річ?
- Так само, як і в кімнаті може бути безлад і на комп’ютері. Але для того, щоб такого не сталося потрібно правильно зберігати інформацію.
- Сьогодні ми з вами з’ясуємо як структурувати інформацію в папках та документах, розглянемо що таке меню і яке воно буває.
ІV.Вивчення нового матеріалу
1.Розповідь вчителя (супроводжується презентацією)
Інформація в комп’ютері та на гаджетах зберігається у вигляді файлів.
Кожен файл має своє ім’я. Називай файли так, щоб можна було одразу зрозуміти, яка інформація на них зберігається . (Демонстрація створення файла на екрані)
Залежно від виду інформації, яка зберігається у файлах, їх поділяють на типи.
Для зручності кожен тип файлів позначають спеціальною картинкою – піктограмою.
Наприклад:
Для надання файлам імен існує правило: ім’я файла може містити літери, цифри та спеціальні символи, крім таких:
У комп’ютері може зберігатися багато важливої інформації. Для того щоб швидко знайти потрібні файли, бажано зберігати їх у певному порядку. Тобто інформацію необхідно структурувати. Для цього створюють додаткові об’єкти — папки.
Папка — це група файлів, що зберігаються під одним ім’ям.
-Як створити папку?(Демонстрація створення папки на екрані)
1.Створи папку «Мій клас» на робочому столі комп’ютера. Для цього натисни праву клавішу мишки. З’явиться контекстне меню. Вибери команду Створити > Папку
2.З’явиться об’єкт Нова папка. Її назва виділена синім кольором. Установи курсор мишки на синє поле й за допомогою клавіатури набери назву «Мій клас».
3.Відкрий створену папку. Для цього наведи курсор мишки на папку й натисни двічі ліву клавішу.
4.Поки що папка порожня. Створи документ у цій папці. Для цього натисни праву клавішу мишки. З’явиться контекстне меню. Вибери команду Створити > Новий документ Microsoft Word.
5.Назви створений документ.
Ось так створюється файл та папка.
Чи все зрозуміло?
V.Закріплення нового матеріалу
1.Гра «Плескай в долоні»
-Пригадаємо правила поведінки в комп’ютерному класі.Я буду зачитувати вам твердження, якщо вони правильні, то плескайте в долоні, якщо неправильні, то в класі має бути тиша.
Правила поведінки в комп’ютерному класі.
1) У комп’ютерний клас заходь спокійно, тримай порядок на робочому місці.
2) На робочому місці мають бути тільки ті речі, які потрібні для роботи.
3) Приступай до роботи з чистими руками та в сухому одязі.
4) Не торкайся руками до екрану комп’ютера .
5) Клавіші клавіатури натискати легко та плавно.
6) Не можна їсти за комп’ютером.
7) Відстань від очей до екрана має становити 50-60 см (на відстані витягнутої руки від монітора).
8) Працювати в комп’ютерному з дозволу вчителя.
9) Безперервна робота з комп’ютером учня 2-3 класів – 15 хв.
10) Сиди рівно та зручно, ноги став на підлогу.
2.Інтерактивна гра"Добери пару. Файли та папки" (гра у програмі https://learningapps.org/4205729)
Потрібно дібрати пару, поєднавши зображення та назву файлу чи папки.
3.Релаксація «Усмішка»
Закрийте очі та уявіть собі, що ви бачите перед собою на малюнку гарне сонечко, рот якого розплився в широкій посмішці. Посміхайтеся у відповідь сонечку і відчуйте, як посмішка переходить у ваші руки, заходить до долонь. Зробіть це ще раз і спробуйте посміхнутися ширше. Розтягуються ваші губи, напружуються м’язи щік. Дихайте і посміхайтеся, ваші руки і долоні наповнюються усміхненою силою сонечка. А тепер потягніться і на рахунок «три» відкрийте очі. Чарівний світ наповнив вас свіжими силами та енергією.
4.Робота зошитом (с.22, впр.3 та впр.4 )
VІ. Робота за комп’ютером
1.Практичне завдання
Створи папки 3 клас та папку назва якої буде містити твоє Прізвище та ім’я. Знайди в мережі Інтернет зображення улюбленої тваринки та збережи його в свою папку.
Інструктивна картка
1.На Локальному диску D створи нову папку;
2.Назви папку 3 клас; (якщо є така папка, то відкрий її)
3.Створи в цій папці нову папку та назви її своїм прізвищем та ім’ям;
4.Відкрий папку;
5.Знайди в мережі Інтернет зображення улюбленої тваринки;
6.Збережи це зображення в свою папку за допомогою контекстного меню:
7.Покажи вміст твоєї папки вчителю.
2.Вправи для очей
Кажуть очі, що втомились,
В монітор вони дивились.
Я очам допоможу, вліво, вправо поводжу,
Потім проведу по колу –
Будуть очі всі здорові!
VII.Підсумок уроку.Рефлексія «Незакінчене речення»
Потрібно продовжити речення.
- На цьому уроці я вдосконалював свої вміння…
- На сьогоднішньому уроці найважливішим було…
- На уроці я навчився ( навчилась)…
- Я пригадав ( пригадала) на уроці…
VIIІ. Повідомлення домашнього завдання
Р.З.с.22, впр.5