Як розрізняти дерева, кущі, трав’янисті рослини.

Про матеріал

сформувати поняття «дерева, кущі, трав'янисті рослини», учити виділяти спільні та відмінні ознаки будови дерев, кущів та трав'янистих рослин; розпізнавати рослини в природі.Розвивати уміння учнів порівнювати різні рослини за будовою. Виховувати естетичні почуття й шанобливе ставлення до рослин найближчого оточення.

Перегляд файлу

Тема:Як розрізняти дерева, кущі, трав’янисті рослини.

 

Мета:сформувати поняття «дерева, кущі, трав’янисті рослини», учити виділяти спільні та відмінні ознаки будови дерев, кущів та трав’янистих рослин; розпізнавати рослини в природі.Розвивати уміння учнів порівнювати різні рослини за будовою. Виховувати естетичні почуття й шанобливе ставлення до рослин найближчого оточення.

 

Очікувані результати: учні повинні знати ознаки дерев, кущів і трав’янистих рослин; учні повинні розпізнавати їх на практиці.

 

Обладнання: підручник «Природознавство» 1 клас, мультимедійна презентація, ілюстрації,предметні малюнки,  таблиця «Дерева, кущі, трав’янисті рослини», музичний супровід.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент. 
 

Проспівав дзвінок -

Починається урок.

З ласки, маминої казки,

З щирого старання, гомінких пісень…

Добрий день вам, діти,

Добрий день!

 

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно – гарно.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними – і хлоп'ята.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

  1. Вправа « Погода» (слайд №2)

- Діти, почнемо наш урок, як завжди, з бесіди про погоду і природу. Отже, зараз – хвилинка спостережень.

- Ось і дочекалися ми зими. Розпочався перший зимовий місяць.

- А як він називається?(Грудень).

- Місяць грудень наші предки називали – «лютень», «хмурень», «стужайло», «мостовик».

- А відякого слова походить назвамісяця? (Грудка.)

- Грудень – то змерзлі грудки доріг.

Народне прислів’я  говорить:«Грудень землю грудить, а не встудить» або «Грудень – кінець року, а початок - зими».

У наш час грудень завершує календарний рік.

 

А тепер послухайте повідомлення синоптика про погоду.

 

- Яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Яке число?

- Тепло чи холодно на дворі?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

- Чи були сьогодні протягом дня опади?


2. Вправа «Мікрофон». 
- Щотаке природа? 
- Якою буває природа? 
- Які тіла належать до живої природи?

У природі є багато рослин. Кожна рослина складається з частин, які називаються органами.

- З яких органів складається рослина ? 

- Яке значення мають для рослин ці органи?

 

   - Діти, сьогодні до нас в гості завітав  казковий герой. А хто це, ви скажете мені, відгадавши загадку .

Хто утік від баби з дідом

І не всидів на вікні,

Зустрів в лісі різних звірів

Й кожному співав пісні?

Колобок (Слайд №3)

 

По стежинці він скакав,

В клас до нас він завітав.

Від звірят приніс завдання

Для забави і навчання. (слайд № 4)

 

- Кого першого в лісі зустрів колобок?

 

Колобочок покотився,

в лісізайчика зустрів,

Той загадки вам, малятам,

Загадатьвелів:(Слайд №5)

 

- Відгадайте загадки: (Слайд №6)

  • Мов зелений їжачок,має безліч голочок.Поспішає до оселів новорічні дні веселі. (Ялинка)
  • Батькосинівтисячімає,

кожному шапочку справляє.(Дуб)

  • Довгийзелений, добрийсолоний, добрий і сирий, хтовінтакий?(Огірок)
  • Сидить баба на грядках, вся закутана в хустках.(Капуста)
  • Дівка в коморі, а коса надворі.(Морква)
  • Стоїтьпівень на току в червономуковпаку.(Мак)
  • Дихають, ростуть, а ходити не можуть (Рослини).

 

  • Сьогодні ми продовжимо вивчати рослини. Будемо вчитися розрізняти дерева, кущі, трав’янисті рослини.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота за  таблицею

Втік від зайця колобок,

Аж тут назустріч сірий вовк.

Ось його завдання

Для нашого навчання. (Слайд №7)

 

- Розгляньте зображені рослини.(Слайд №8)

- Чим вони відрізняються?

-Порівняйте стебла дерев і кущів

  • (Слайд №9)У дерев один дерев’янистий стовбур, гілки дерева починаються на деякій відстані від землі й утворюють крону.
  • (Слайд №10)У кущів відсутній спільний стовбур. Але в них є декілька дерев’янистих стебел із гілками, що починаються відразу від землі.
  • (Слайд №11)У трав’янистих рослин один або декілька не дерев’янистих, тобто зелених, м’яких соковитих стебел, які на зиму відмирають.

(Слайд №12)

Всі рослини які нас оточують  - живі організми і виконують важливу роль в нашому житті. Вони очищають повітря, виробляють кисень, який потрібен всім нам для дихання, ми використовуємо рослини в їжу або їх плоди, вони є окрасою наших міст і сіл. Тому ми повинні оберігати їх.

 

Колобок від вовка втік,

Коли глядь – іде ведмідь.

Колобку допоможіть

Його завдання  розв’яжіть.(Слайд №13, 14)

 

 

  1. Технологія «Мозковий штурм»
  • Уважно розгляньте зображені рослини. А тодіподіліть  на групи, до яких належить ця рослина і ще раз назвете її.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Які ви молодці!

І цю перешкоду ми подолали.

 

Фізкультхвилинка

По доріжці, по доріжці

Скачемо на правій ніжці

 

І по цій же по доріжці

Скачемо  на лівій ніжці.

 

По стежиночці побігли,

До галявини добігли.

 

На полянці, на полянці

Ми стрибаємо як зайці.

 

Стоп. Ось трішки відпочинем.

І додому пішки йдем.

 

 

Ведмедянаш герой перехитрив

Аж раптом лисичкувін зустрів..

Колобочка виручайте

Завдання  хитрунки виконайте. (Слайд №15)

 

  1. Робота з підручником

- Давайте ознайомимось із матеріалом підручника, де є дуже цікаві завдання.

Ознайомлення з текстом (вчителем).

Діти визначають групи рослин за малюнками.

Бесіда «Де ростуть рослини?»

  • Тепер спробуємо відповісти на запитання «Де ростуть рослини?»
  • А зараз послухайте загадку.

Тут всі ростуть, як кажуть, душа в душу:

Малина, абрикоси, виноград.

Горіхи, сливи, яблука та груші …

А все це разом зветься     (сад)(слайд № 16)

 

  • Тож де ростуть рослини?
  • Які рослини ростуть у саду?
  • Які рослини ростуть у вашому саду?
  • А які б ви ще посадили?

(Діти дають відповіді)

  • Скажіть, які рослини ростуть влітку на полі?
  • А як їх можна назвати одним словом? (зернові, овочеві) (слайд № 17)
  • Чи можуть поряд із ними рости тюльпани, чорнобривці? Чому?
  • Де висаджують квіти? (слайд № 18)
  • Які з них є у вашому квітнику?

(Дають відповіді)

  • А де ще ростуть рослини? ( У лісі, на городі, у кімнаті, у воді).

 

 

ІV.Узагальнення і систематизація набутих учнями знань

Але хитрунка не здається

І ще  одне завдання

Від  неї передається (Слайд № 19)

 

Дидактична гра «Хто більше назве рослин, які ростуть … (на городі, на полі, у лісі, в саду)»

Мета: перевірити знання учнів про рослини та місця їх росту.

Перевіримо, чи добре ви знаєте, які рослини де ростуть.

Робота в парах.

Технологія «Метод Прес»

Попрацюємо парами.

(Кожна пара отримує малюнок, на якому зображено рослину).

Вам потрібно визначити, до якої групи належить ця рослина. Відповідати будемо за взірцем.

Я вважаю, що …

… наприклад …

Таким чином …

Наприклад:

Я вважаю, що сосна – дерево, тому що у дерев один стовбур, у сосни – один стовбур. Таким чином,  сосна – дерево.

(Учні виконують це завдання)

 

- Молодці! І цю перешкоду подолано.

 

 

Хвилинка-цікавинка

 

Дерева — це великі рослини з багаторічними дерев’янистими стеблами. Кожне дерево має стовбур, численні гілки дерев утворюють крону.

Усі ви знаєте, як виглядають тополя, берізка, каштан, клен… Серед дерев є справжні велетні, наприклад евкаліпти, які ростуть у висоту до 100 м. (Слайд № 18)

А баобаби до того ж — довгожителі. Живуть вони 1000 і більше років! Баобаб може виростати до 30 м. Це найтовстіше дерево. Стовбур може сягати 11—14 м. В Африці у стовбурах цього дерева роблять житло, комори, навіть є ресторан. (Слайд № 19)

Чи знаєте ви, що банан і ананас — це також трав’янисті рослини. Банан досягає у висоту 7 м. Ананас — це трава з коротким стеблом. Його батьківщина — Бразилія, де й зараз він зустрічається в дикій природі. Люди навчилися вирощувати ананас у теплицях або у відкритому ґрунті в теплих країнах. Плід ананаса зовні нагадує шишку з чубчиком. Коли ви з’їсте ананас, то чубчик можна посадити в горщик із землею. Він пустить корінчики. (Слайд № 20)

Найменша із трав’янистих рослин — річкова ряска: лише 0,5 см. (Слайд № 21)

 

 

VПідсумок уроку

 

Всі завдання розв’язали,

Перешкоди подолали.

Тож мерщій, часу не гайте,

Що робили – пригадайте.

 

Чи був цікавим урок?

Що вам найбільше сподобалось?

То на які групи поділяються рослини?

Чим відрізняються між собою ці групи рослин?

Вправа  «Мікрофон»

Я-повторив…

Я-дізнався…

Я-запамятав…

Я-зацікавився…

 

Послухайте загадку.

Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло,

Потім, стало біле-біле

І за вітром полетіло. (Слайд № 20)

До якої групи належить рослина – відгадка?

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
5869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку