Як упізнати територію своєї країни?

Про матеріал
Розширювати пізнавальні інтереси дітей; сприяти дбайливому ставленню до навколишнього середовища; надати змогу усвідомити необхідність зберігати і примножувати природні багатства; учити працювати в групах; заохочувати самостійно опрацьовувати матеріал з обраної теми; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; закріплювати правила поведінки в природному середовищі, суспільстві; виховувати дбайливе ставлення до природи, мистецтва, побуту; створювати умови для дружньої співпраці, взаємодопомоги.
Перегляд файлу

Урок №

Тема. Як упізнати територію своєї країни?

Мета. Розширювати пізнавальні інтереси дітей; сприяти дбайливому ставленню до навколишнього середовища; надати змогу усвідомити необхідність зберігати і примножувати природні багатства; учити працювати в групах; заохочувати самостійно опрацьовувати матеріал з обраної теми; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; закріплювати правила поведінки в природному середовищі, суспільстві; виховувати дбайливе ставлення до природи, мистецтва, побуту; створювати умови для дружньої  співпраці, взаємодопомоги.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

Добрий день, веселі, успішні, здорові, щасливі здобувачі освіти Нової української школи!

Доброго дня, шановні гості! Ми ради вітати Вас у нашій затишній класній спільноті.

Запрошую всіх учнів та гостей у ранкове коло. Традиційно розпочинаємо з вітання – танцювання.

1.Вітання трьома мовами (музичний супровід)

2. Календар погоди.

Повідомлення синоптика:

Сьогодні___ (число)__________ (місяць)_________ (день тижня).

На дворі________ (пора року).

Стовпчик термометру показує ___ (градусів), ________ (тепло/холодно).

Коли в ранці я йшла до школи небо було _____(ясним, похмурим).

Опади (були/не було).  (Синоптик в куточку природи робить відмітки)

3. Щоденні новини

      Кожен день має свою історію, сповнений цікавими фактами та подіями, які відбувалися у різні роки. Чим запам’яталося 31 жовтня в історії України та світу – пропонуємо дізнатися у нашій добірці цікавих фактів

31 жовтня відзначають Всесвітній день міст,  Міжнародний день економії і Міжнародний день Чорного моря.

31 жовтня вшановується пам’ять святого апостола і євангеліста Луки. З цього дня світловий день значно скорочується. Довжина дня не перевищує 9 годин.

В останню ніч жовтня з 30 на 31 жовтня відзначають свято «Хелоуин».

2011 — Населення Землі досягло 7 мільярдів осіб.

4. Обмін інформацією. Тема дня «Як упізнати територію своєї країни?»

1.Бесіда
      У світі нараховується багато країн. Всі вони дуже різні. Є великі і зовсім маленькі. Одні з них заможні, а інші – бідніші. Усі країни мають свої назви.

-    Як  називається наша держава? (Україна)

Девіз уроку:  Гляньте, яка Україна чарівна,
                        Гарна, немов би казкова царівна!
                        Гори, гаї, голубі небеса –
                        Глибинна бентежна, велична краса!

Тема  дня «Як упізнати територію своєї країни?».

 

Словникова скарбничка

Картинки по запросу скарбничка картинка

Територія – це частина земної кулі (суходіл, води й повітряний простір над ними), що належить певній державі або входить до складу якої – небудь частини світу.

       Наша Батьківщина – одна з найбільших європейських країн. А яка вона – наша країна? Для того, щоб упізнати територію своєї країни, потрібно самому подивитися, тоді й зрозумієш.

  • А як?
  • Найкраще, звичайно, вирушити в подорож.

       Пропоную розпочати нашу уявну подорож під гаслом «Моя країна - Україна – прекрасна та неповторна!». Отриманні відомості будемо позначати на  карті України.

Учитель. Сьогодні ми будемо мандрувати різними видами транспорту. Щоб дізнатись на якому транспорті ми вирушаємо, треба відгадати загадку.

Відгадайте загадку:

Біжить корова: гладка та здорова,

а за нею телята – всі вони близнята. (Поїзд)

Наш поїзд мчить кордонами України! Перебуваючи у подорожі, дотримуємося правил поведінки в громадських місцях, відповідаємо на запитання, користуючись правилами «піднятої руки», не розмовляємо без потреби, чемно поводимося з сусідами.

-  Сусідами нашої Батьківщини є  такі країни - Росія, Білорусь, Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова. ( Малюнки країн – сусідів в національних костюмах. На карті позначаємо  сусідів.)

Учитель. Потягом доїхали до моря.

  • Як називаються моря, які омивають нашу країну? (Чорне море, Азовське море).
  • Яке море найтепліше? Чому? (Азовське море, воно мілке)
  • На березі якого моря ми з вами живемо? (На березі Азовського моря)

Ми з вами знаходимось на тій ділянці суші, де головна річка нашої країни впадає в Чорне море.

  • Як називається найбільша річка України? (Дніпро – четверта за довжиною

( після Волги, Дунаю, Уралу), довжина її  у межах України 981 км.)

Учитель. На якому транспорті ми будемо подорожувати річкою Дніпро? (Вірно, на човні).

    Човен вже чекає. Але я пропоную перепочити.

Музична фізкультхвилинка «Україна, ми твоя надія…»

     Одягаємо рятувальні жилети, вмощуємо зручно, пам’ятаємо правила поведінки на воді, вирушаємо! Наш шлях буде пролягати через мальовничі міста України.

Милуємося неповторною красою навколо.

  • Ось місто Запоріжжя, тут розташований  о.Хортиця, на якому знімали фільм «Тарас Бульба».
  • І ось вже перед нами майорить головне місто нашої Батьківщини? Як воно називається? (Київ) Покажіть його на карті.
  • Пригадайте, яке дерево є символом Києва? (Каштан)
  • Перебуваючи в столиці, давайте пригадаємо державні та народні символи.

(Державні: прапор, гімн, герб; народні: калина, рушник, віночок, коровай, рушник, верба, лелека, соловей).

Учитель. Чи відомо вам, що не тільки Київ був столицею нашої Батьківщини. Я запрошую до «Крісла автора» Максима, Даяну, Дашу, Машу, Яріка, Анастасію, Вікторію. Вони ближче познайомлять вас  з містами, які знаходяться в різних регіонах, мають різний вік, різну історію і виконують в сучасному житті України різні функції. Але всі вони об'єднані однією ознакою - свого роду столичністю.

   Подорожувати будемо літаком. (Піднялися, зробили рухи, як робить літак)

Максим. Київ - древня столиця першого слов'янського держави - Київського Русі, правонаступником якого є Україна, і її ж сучасна столиця.

Даша. Полтава - столиця Малоросії - центральній провінції України часів Російської імперії.

Даяна. Харків і по сей день пишається своїм статусом першої столиці України.

Ярослав. Дніпропетровськ - ракетно-космічна столиця України.

Анастасія. Одеса - найбільший український місто, розташоване на Чорному морі, по праву називають морською столицею.

Вікторія. Львів - західна вісь країни і її туристична столиця.

Марія. І мало кому відомо, що невелике місто Кам'янець-Подільський, відомий сьогодні перш за все своєю фортецею, на початку ХХ століття понад рік був столицею Української Народної Республіки

Фізкультхвилинка «Україна, рідний край…»

Україна,   (Діти розводять руки в сторони.)

Рідний край, (Піднімають руки догори.)

Поле, річка, (Повороти тулуба з розведеними в сторони руками.)

Синій гай. (Присідання.)

Любо стежкою іти         (Ходьба.)

Тут живемо я і ти!        (Беруть одне одного за руки.)

Учитель. З Камянець-Подільського прямого сполучення з рідним Генічеськом немає, вирішуємо пересісти на байкери. Заводимо мотори: Др-р-р-р  - Др-р-р-р!

На в’їзді в місто нас зупиняє поліціант. Він може дозволити нам проїзд, за умови , що ми виконаємо його завдання.

Робота з другом «Що в Генічеському районі Най-Най»?  

Вам, з сусідом по парті потрібно скласти пазли та прочитати, які дивовижні об’єкти розташовані на території Генічеського району.

  • Гріцеринове озеро;
  • Рожеве озеро;
  • Озеро Сиваш;
  • Гаряче джерело;
  • Алея казок;
  • Азовське море;
  • Сучасний краєзнавчий музей;
  • Генічеська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1, найперша школа, яка була побудована в місті, в листопаді святкуємо ювілей – 80 років.

 

  • Як ці частинки пазлів, так і ми з вами є невід’ємною частиною рідної України. Від отриманих вами знань сьогодні, залежить наше майбутнє завтра, цілісність та єдність державних кордонів.
  • Втомлені, але задоволені  пізно ввечері повернулися до рідної школи.
  • Фізкультхвилинка
  • Я в Генічеську  живу
  • Своє місто я люблю!  (руки в сторони)
  • Є високі тут будівлі,   (руки вгору)
  • Парки є у нас чарівні (руки через сторони вниз)
  • Є тут школи і садочки.
  • Ростуть діти, мов грибочки (присісти, руки  перед собою, встали)
  • Як навколо подивлюся, (повороти в сторони)
  • Усім серцем усміхнуся!
  • Своїм містом я горджуся (руки до грудей)
  • Йому низько поклонюся.  (уклін) 

Асоціативний кущ «Калина»

  • Ділимося враженнями від подорожі. Чим ми займалися на уроці?

(На дошці розміщений кущ калини, діти під музичний супровід «Одна калина» https://www.youtube.com/watch?v=8WHlUTsXQD8  підводять підсумки)

  • Чому я обрала саме калину? (народний символ)

    Калину саджали на могилах тих, хто боровся за волю та незалежність українського народу як символ вічної людської пам’яті та незнищенності народу та його ідеалів. Тим самим, вшануємо пам'ять захисників вітчизни.

   Діти, якщо ви візьмете в руки ягідку і виймете плід – сплющену насінину, – то за формою вона нагадає вам людське серце. Ми теж сьогодні посадимо кущ калини, виразивши тим самим свою любов та вдячність до рідних та близьких, до рідної школи, до захисників вітчизни, до Батьківщини.

VI. Підсумок уроку.

– Ось наша подорож Україною і завершилась. Напевна, усі ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо. Ми маємо те, чим варто пишатися. Наші предки дуже багато працювали, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі.

 

1

 

docx
Додано
14 березня 2023
Переглядів
242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку