Як Великдень на дворі, то й писанки на столі. К. Перелісна «Писанка».

Про матеріал
Тема: Традиції писанкарства в Україні. Колірна гама, символіка писанок різних регіонів України. Великодні писанки. Практичне завдання: розфарбування Великодніх писанок. Мета: Формування предметних компетентностей: поглибити знання учнів про весняні свята, Великдень, ознайомити з різними техніками розпису писанок; вдосконалювати навички виразного читання; розвивати вміння виділяти у тексті головну думку, збагачувати активний словниковий запас; розвивати учнівську творчість, старанність, акуратність; виховувати повагу до культурних цінностей минулих поколінь, любов до рідної землі.
Перегляд файлу

Урок літературного читання та образотворчого мистецтва.

Дата:

Літературне читання

Тема: Як Великдень на дворі, то й писанки на столі. К. Перелісна «Писанка».

Образотворче мистецтво

Тема: Традиції писанкарства в Україні. Колірна гама, символіка писанок різних регіонів України. Великодні писанки. Практичне завдання: розфарбування Великодніх писанок.

Мета: Формування предметних компетентностей: поглибити знання учнів про весняні свята, Великдень,  ознайомити з різними техніками розпису писанок; вдосконалювати навички виразного читання; розвивати вміння виділяти у тексті головну думку, збагачувати активний словниковий запас; розвивати учнівську творчість, старанність, акуратність; виховувати повагу до культурних цінностей минулих поколінь, любов до рідної землі.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати здатність учнів планувати  свою діяльність та організовувати свою працю для досягнення мети;

комунікативної: удосконалювати вміння знаходити у повідомленні конкретні відомості;

інформаційної: навчити здобувати з підручника необхідну інформацію;

загальнокультурної: виховувати повагу до культурних цінностей минулих поколінь, звичаїв та традицій свого народу, любов до рідної землі, прищеплювати естетичний смак.

Обладнання: презентація «Великодні писанки», комп’ютер, проектор, таблиці складів, підручники, альбоми, олівці, гуаш, ємності для води, пензлі, серветки для витирання рук та пензлів.

Тип уроку: інтегрований.

Хід уроку

І. Організація класу.

Встали, діти. Підтягнулись,

Одне одному всміхнулись.

На урок старання не забудьте взяти.

Сіли рівненько. Починаєм  працювати.

II.    Вправи на розвиток навичок читання.

  1. «Повітряна кулька»

Надування уявної кульки на рахунок вчителя.

  1. Читання таблиць складів.

* Вправа «Луна» (читання складів за вчителем).

* Вправа «Бджілки» (читання складів хором).

     3. Вправа «Я прикмети називаю. Хто словечко відгадає?»

(Учитель називає ознаки слів та пропонує дітям за цими ознаками назвати предмет.)

Червоненьке, кругленьке, солодке, запашне. (Яблуко)

Надійний, відданий, щирий, вірний. (Друг)

Білий, холодний, іскристий. (Сніг)

Висока, білокора, струнка. (Береза)

Хижий, сірий, страшний. (Вовк)

Руда, хитра, пухнаста. (Лиса)

Полохливий, куцохвостий, довговухий. (Заєць)

Червона, запашна, чудова. (Троянда)

Кислий, жовтий, довгуватий. (Лимон)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Сьогодні я йшла до школи та знайшла кошик. А в цьому кошику дуже цікаві предмети. А які саме, Ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Сяду я тихенько,

Розпишу яєчко:

Сонечко вшаную,

Квітку намалюю,

Та на щастя людям

Потім подарую.

Що це за дивне яєчко?

  • Весною завжди відзначають народне свято Великдень. Це свято релігійне та християнське. Тож на сьогоднішньому  уроці ми поговоримо про особливості підготовки та святкування свята Великодня,  прочитаємо вірш української поетеси  Катерини Перелісної «Писанка» та з’ясуємо, в чому різниця між крашанкою та писанкою.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Повідомлення вчителя

Великдень є одним із найсвітліших наших свят. Великдень (Великий день) або Пасха – найурочистіше церковне свято. "Пасха" – слово єврейське і означає "визволення", "рятунок".

На Великдень ми славимо сина Божого Ісуса Христа. Як розповідає Святе Писання, дві тисячі літ тому Ісус за велінням Отця Свого Небесного прийшов на землю, щоб прийняти смерть на хресті за всі вчинені людьми гріхи. "Я пастир добрий, – сказав Ісус. – Я віддаю життя Моє за овець Моїх". Він навчав людей жити в милості Божій, щиро любити одне одного, бо всі ми – брати. Жорстокі лиходії замучили Ісуса. Та на третій день після смерті Він ожив і вознісся на небо. А ми з благословенням в душі кажемо: "Христос Воскрес!", "Христос Воскрес!", "Христос Воскрес!". І чуємо у відповідь: "Воістину Воскрес!". Це означає, що Христос живий, що він переміг смерть і звільнив нас від влади гріха.

На Великдень люди мають вибачати один одному всі минулі провини та образи. Зустрічаючись, вони христосуються, цілуються й обмінюються писанками.

  1. Опрацювання вірша К.Перелісної «Писанка»

1. Читання вірша вчителем

- Що намалювала дівчинка?

2.  Читання вірша учнями . Вправа «Дощик »( читають 2-3 хв)

-Хто допомагав дівчинці малювати писанку?

-Прочитайте опис писанки.

-Чи відразу вдалося дівчинці розмалювати писанку?

-Коли похвалив її тато?

-Скільки яєць зіпсувала дівчинка?

Музична фізкультхвилинка «Розмалюю писанку»

VІ. Творче перенесення знань і навичок учнів у нові ситуації

  1. Повідомлення вчителя

А чи знаєте ви, що святкові яєчка розписують по-різному, по-різному вони й називаються.

Писанки розписуються за допомогою воску. Частіше – у два кольори. Крашанки – фарбуються природними барвниками в один колір. Писанки ніколи не варять, щоб не вбивати живу силу зародка. Їх не їдять, а дарують і зберігають як священний талісман.

Крашанка з’явилася набагато пізніше від писанки. Їх варять, їдять. Діти граються крашанками у великодні ігри. У місті Коломиї, що на Івано-Франківщині, є Музей писанки! (Демонструю відео про музей.)

Пасхальні яйця називали крашанками, писанками, крапанками, мальованками, дряпанками. ( див. додаток до уроку)

       Крашанки – це фарбовані одноколірні яйця. Кожен колір має своє значення:

  • червоний – Сонце, радість;
  • жовтий – зірки, Місяць;
  • зелений – весна, природа;
  • чорний – ніч, земля;
  • білий – сніг, зима, день;
  • коричневий – земля, урожай;
  • блакитний – здоровя.

Крапанки – яйця, прикрашені різнокольоровими крапочками.

Дряпанки – малюнок продряпують гострим предметом на яйці.

Мальованки – від слова «малювати». Розмальовувати яйця можна акварельними або акриловими фарбами.

Писанки – найчарівніші, найзагадковіші великодні яйця. Цю назву вони отримали від слова «писати», «розписувати». Писанкою в народі називають мистецько розписані або орнаментовані пташині яйця.

  1.  Інструктаж

Перед вами лежать шаблони яєць. Вам потрібно розписати ці шаблони фарбами.

  1. Самостійна робота учнів.

VІІ. Підсумок уроку

  1. Виставка писанок у Великодньому кошику

Всі діти вішають свої писанки на намальований кошик.

  1. Гра «Мікрафон»

-Сьогодні на уроці я дізналася (дізнався)…

-На уроці мені найбільше сподобалося… 

На уроці ми говорили про свято…

Другими словами Великдень можна назвати…

Символами свята є …

VIII. Інформація про домашнє завдання.

  1. Підготуватися до виразного читання вірша К.Перелісної «Писанка».

С. 134.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку