Як залагодити конфлікт між дітьми

Про матеріал

Навчати дітей запобігати конфліктам, уникати образ,

мирно розв'язувати конфлікти.

Тактовно обстоювати свою думку, дискутувати за допомогою аргументів.

Обговорити необхідність спілкування в конфліктних ситуаціях.

Поміркувати про стратегії для вирішення конфлікту.

Перегляд файлу

Тренінг 6. Як залагодити конфлікт

 

 

  Мета:

  • Навчати дітей запобігати конфліктам, уникати образ,

мирно розв'язувати конфлікти.

  • Тактовно обстоювати свою думку, дискутувати за допомогою  аргументів.
  •            Обговорити  необхідність спілкування в конфліктних ситуаціях.
  •            Поміркувати про стратегії для вирішення конфлікту.

 

 

Результати навчання:

Наприкінці заняття учні:

  • пояснюють, чому в конфліктній ситуації треба шукати рішення, яке підходить усім; чому не можна дражнитися;
  • називають приклади ситуацій, у яких варто поступатися;
  • правила, які допомагають запобігати конфліктам і мирно     вирішувати їх.

 

Обладнання  і  матеріали:

  • Класна дошка, кольорова крейда і фломастери.
  • Комп’ютер, доступ до інтернету.

 

Орієнтовний план уроку

186

Стартові завдання (повторити

попередній матеріал і перейти до нового)

    Актуалізація теми: «Як ви гадаєте, як уміння слухати допомагає уникати суперечок і конфліктів?» (Коли люди уважно слухають, вони краще розуміють одне одного.)

Підсумуйте: «На попередньому уроці ми вчилися слухати, а сьогодні дізнаємось, як запобігати конфліктам і мирно вирішува-

ти їх».

Аналіз ситуації (пояснити, що завжди варто шукати рішення, прийнятне для всіх)

- Слово вчителя: «Коли люди спілкуються між собою, разом живуть, навчаються або граються, у них можуть виникнути суперечності, які називають конфліктами».

Запропонуйте учням розглянути малюнки, подані у Завданні 1 в Роздавальних матеріалах, і скласти за ними оповідання

(описати, що зображено на кожному малюнку).

Запитання для обговорення:

• Який конфлікт виник у баранців?

(Вони були зв’язані і тяглися за їжею у

різні боки.)

• Який вихід із ситуації вони знайшли?

(Вони вирішили спочатку поїсти з од-

ного кущика, а потім – з іншого.)

• Що відчували баранці на початку кон-

флікту, а що — після його завершення?

(Спочатку були розгублені, сердиті, а

потім – задоволені.)

Підсумуйте: «Якщо виник конфлікт, по-

трібно шукати рішення, яке прийнятне

для всіх».

Мозковий штурм «Причини виникнення конфліктів» (з'ясувати можливі причини конфліктів)

1. Запропонуйте дітям відповісти на запитання: «Чому, на вашу думку, між дітьми виникають конфлікти?»

2. Вислухайте відповіді і запишіть їх на дошці, не виправляючи і не коментуючи. Якщо у класі надто багато учнів або у вас не виста-

чає часу, виконайте цю вправу в парах.

3. Упевніться, що серед названих причин є непоступливість (упертість) та обзивання (вигадування образливих прізвиськ).

За потреби додайте їх та підкресліть ці два пункти.

 

Аналіз ситуацій (з'ясувати можливі наслідки конфліктів)

 1. Прочитай текст. Оціни вчинки дітей. Як ти думаєш, про

що розповість дітям казковий герой?

Літні канікули Тарасик провів у селі в бабусі. Як тільки він повернувся додому, одразу побіг до своєї подружки — Галинки. Хлопчик зустрів її на подвір’ї.

— Галинко, привіт! Сто років тебе не бачив! Я так скучив!

Як ти поживаєш? — ледь стримувався від радості Тарасик.

Та дівчина лише чмихнула носиком і відвернулась.

— Що трапилося? — зніяковів хлопчик.

— Він ще запитує! Бачити тебе не хочу! — обурилася Галинка.

— У мене був день народження, а ти навіть не привітав мене.

— У мене телефон не працював, а до пошти в селі далеко! — виправдовувався Тарасик. — Ти теж мене не привітала з іменинами.

І тут суперечка переросла у сварку. Невідомо, чим би вона скінчилася, якби діти не помітили, що до них наближається хлопчик у незвичайному одязі. Це був Космічний рятівник Екос з далекої планети.

Він звернувся до дітей:

— Так не можна! Ви ж найкращі друзі й

повинні розуміти одне одного та пробачати.

Добрі стосунки між людьми — це найбільший

скарб. Зараз я вам поясню…

Запитання для обговорення:

• Чому виник конфлікт між дітьми? (Бо жоден не хотів посту-   питися іншому.)

2. Перегляньте мультфільм «Міст»(2:19 хв).

http://autta.org.ua/ua/materials/material/M-st/

Запитання для обговорення:

• Як поводилися Лось і Ведмідь на містку?

• До чого це призвело?

• Як вчинили Зайчик і Єнот?

• Наведіть приклади подібних ситуацій із нашого життя.

Підсумуйте: «Щоб мирно розв’язувати  конфлікти, треба вміти поступатися».

Гра «Битва за апельсин»

Інструкції:

1. Поясніть, що група буде грати в «апельсинову гру». Розділіть дітей на дві групи. Попросіть групу А вийти і почекати зовні. Скажіть групі Б, що в цій грі їх мета - отримати апельсин, щоб зробити з нього апельсиновий сік.

2. Вийдіть і скажіть групі А, що їх мета в цій грі - дістати апельсин, оскільки їм потрібна цедра апельсина, щоб спекти апельсиновий кекс.

3. Зберіть знову разом обидві групи і попросіть кожну групу сісти в ряд, обличчям один до одного.

4. Дайте групам три хвилини, щоб отримати те, що їм треба. Підкресліть, що вони не повинні застосовувати силу, щоб отримати це. Потім покладіть один апельсин між двома групами і скажіть: «Почали».

      Зазвичай  хтось забирає  апельсин і він дістається одній групі, а далі групи по-різному, іноді зовсім несподівано, знаходять виходи з цієї ситуації. Іноді вони намагаються домовитися розділити апельсин навпіл. Іноді вони зовсім не ведуть переговори. А в деяких випадках групи починають з'ясовувати ситуацію і розуміють, що їм необхідні різні частини апельсина; хто-небудь з групи зніме шкірку з апельсина і забере ту частину, яка їм потрібна. Не втручайтеся.

5. Через три хвилини скажіть: «Стоп» або «Час вийшов».

Аналіз і оцінка

1. Проаналізуйте ситуацію, задавши такі питання:

  •                   Чи отримала ваша група те, що хотіла, до закінчення трьох  хвилин?
  •                   Яка була мета вашої групи?
  •                   Який підсумок апельсинового конфлікту?
  •                   Що ви зробили, щоб досягти цього результату?
  •                   Чому для вирішення конфліктів так важливо спілкуватися?
  •                   Чи завжди сторони конфлікту спілкуються один з одним? Чому так або чому ні?
  •                   Чи завжди при конфлікті люди хочуть одного й того ж?
  •                   Ви коли-небудь стикалися з подібними ситуаціями? Який був результат?

2. Зіставте гру з правами людини, задавши такі питання:

  •                   Які права людини порушуються при конфлікті?

Вправа «Правила кота Леопольда»

1. Перегляньте фрагмент мультфільму «Скарб кота Леопольда». (0:53 хв)http://autta.org.ua/ua/materials/

material/Fragment-multf-lmu--Klad-kota-

Leopolda-/

Запитання для обговорення:

• Як поводилися миші?

• Як вони обзивали кота Леопольда?

(Підлий боягуз.)

• Чи справді кіт боявся мишей?

• Що він постійно їм казав? («Давайте жити дружно!»)

2. Запропонуйте дітям виконати Завдання 3 у Роздавальних матеріалах для  учнів. Для цього по черзі зачитуйте правила мирного розв’язання конфліктів кота Леопольда. Діти мають зна-

йти це правило у Завданні 3 і за допомогою підказки вставити пропущені слова.

 

«ДИСКУТУЙ СЛОВАМИ, А НЕ КУ-

ЛАКАМИ» — не треба відразу кидатися

в бійку, якщо з чимось не згоден, спробуй

переконати словами.

«ШУКАЙ КРАЩІ АРГУМЕНТИ» — на-

магайся бути переконливим.

«БУДЬ СПРАВЕДЛИВИМ, ГОТОВИМ

ВИЗНАТИ ПРАВОТУ ІНШОГО» —

кожен може помилятися, треба визнавати

свої помилки.

«ПОСТАВ СЕБЕ НА МІСЦЕ ІНШО-

ГО» — завжди спочатку подумай, чи при-

ємно було б тобі те, що ти говориш іншому.

«ПРАГНИ ВРАХОВУВАТИ ІНТЕРЕСИ

КОЖНОГО» — дбай не лише про себе, а й про інших.

«ОБСТОЮЙ СВОЮ ДУМКУ ТАКТОВНО» — доводь свою думку не криком, а спокійно, при цьому не принижуючи інших.

Підсумкові завдання

(Закріплення отриманих знань)

Заповни таблицю. Визнач, що ти знаєш про конфлікт.

Відзнач знаком (V) твердження, з яким ти згоден. Поясни свій вибір. Порівняй свої відповіді з відповідями однокласників.

 

3. Зачитайте висновки.

• Конфлікт - протиріччя, які можуть виникати між людьми.

• У конфлікті слід шукати рішення, прийнятне для всіх.

• Для того щоб мирно вирішувати конфлікти, необхідно вміти поступатися.

• Називай людей по іменам. Обзивання призводять до конфліктів.

4. Завершальна  вправу «Відкритий мікрофон».

Запропонуйте учням по черзі сказати, що їм запам'яталося,

сподобалося чи не сподобалося на сьогоднішньому занятті.

Оціни урок

Домалюй смайлик у відповідності до твого настрою.

                                             

                                         

                                                Супер!                Непогано!           Нудно!

 

doc
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
1989
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку