Природознавство
3 клас
Тема. Як живляться тварини. Ланцюги живлення. Практична робота (моделювання ланцюгів живлення в природі).
Мета. Розширити і узагальнити уявлення дітей про різноманітність тварин; формувати уявлення про рослиноїдних, хижих і всеїдних тварин; виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тваринного світу, дбайливе ставлення і любов до тварин.
Обладнання. Ілюстрації з зображенням різних тварин, ланцюги живлення, комп'ютерний відеоролик, тести.
Хід уроку:
Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром!
(Створення позитивного настрою.)
Поглянь, дитино, все довкола
Так щиро посміхається тобі:
І сонце, й небо, ліс і поле...
Ти теж у відповідь їм посміхнись.
Ти привітайся з днем чудовим,
З деревами, пташками і небом голубим.
І знай: усе це є природа, її люби, примножуй, бережи!
1.Хвилинка спостереження.
Якою видалась зима цього року? Нам повідомляють наші чергові синоптики.
Які спостереження за днем сьогоднішнім ми запишемо в календар погоди?
Годі запрошую вас в уявну мандрівку до зимового лісу.
Перш, ніж ми почнемо мандрівку, хочу вас запитати, чи існують правила поведінки в лісі? А чи добре ви знаєте і виконуєте ці правила, ми дізнаємося після тестування.
(комп'ютерні тести).
Я бачу, що ви добре знаєте правила поведінки в лісі. Тому, не будемо гаяти час і вирушаємо в нашу уявну мандрівку.
Кого із представників тваринного світу ви помітили під час перегляду відеоролика? (на дошку вивішуються картинки тварин: заєць, олень, ведмідь, кропивниця, жаба, ящірка, гадюка, жайворонок).
Кого з представників тваринного світу ми не бачили? Чому? (риб, бо вони живугь у водоймах, а ми подорожували до лісу).
1. Створення проблемної ситуації
( на дошці розвішані ілюстрації із зображенням тварин).
На які групи можна поділити тварин залежно від того, чим вони живляться?
Як назвати кожну групу?
їжа тварин дуже різноманітна. Залежно від того, чим вони живляться, їх можна поділити на 3 групи:
рослиноїдні (травоїдні) — це заєць, лось, колорадський жук, бджола, сойка, миша. Вони живляться нектаром квітів, травою, листям, плодами і насінням рослин;
хижі (комахоїдні і м'ясоїдні) — це ластівка, орел, сова, змія, вовк, куниця. Вони поїдають комах та інших тварин; всеїдні — це ведмідь, борсук, горобець, свиня. Вони живляться і рослинною, і тваринною їжею.
Звірі в лісі проживають
І роботу також мають.
Тож виходять па полянку
І зарядку роблять зранку.
Встали й ми побіля парт.
Встати всі? Мерщій на старт.
Лапки вгору, лапки вниз,
Землі - матінці вклонись.
Сонцю руки простягни.
До проміння поверни.
А тепер прогнімо спини,
І замремо на хвилину.
Розігнулись, пострибали,
Потім трішки політали
І за парти посідали.
« Я хочу знати...»
Складання схем - ланцюжків живлення.
Завдання: розташувати малюнки, що є на дошці, відповідно до написаних слів: рослиноїдні, хижі, всеїдні.
У своїй відповіді використовуй слова:
а) «Я вважаю...»;
б) «...тому, що...».
4.Впізнай тварин у «Дивовижному звірі».
5.Розв’язування логічних завдань « Що зайве? Чому?»
VI. Підсумок уроку.
а)- Що цінного для себе ви взяли з сьогоднішнього уроку?
На уроці з природознавства Я:
- Дізнався ...
-Зрозумів...
-Я хочу...
б) Робота в групах.
Гра «Розгубилися слова».
-Діти, впродовж уроку ви здобули нові знання про тварин. А тепер у групах складіть речення, як потрібно ставитися до тварин. (Речення на окремих аркушах на дошці)
-Любити тварин;
-Дбайливо ставитися.
Висновок: Треба любити і дбайливо ставитися до тварин.
VII.Домашнє завдання:
1 група - підготовути повідомлення;
2 група - с. 138 - 140, скласти ланцюжки живлення.