Як живляться тварини. Ланцюги живлення. Практична робота (моделювання ланцюгів живлення в природі).

Про матеріал
Розширити і узагальнити уявлення дітей про різноманітність тварин; формувати уявлення про рослиноїдних, хижих і всеїдних тварин; виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тваринного світу, дбайливе ставлення і любов до тварин.
Перегляд файлу

Природознавство

3 клас

Тема. Як живляться тварини. Ланцюги живлення. Практична робота (моделювання ланцюгів живлення в природі).

Мета. Розширити і узагальнити уявлення дітей про різноманітність тварин; формувати уявлення про рослиноїдних, хижих і всеїдних тварин; виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тваринного світу, дбайливе ставлення і любов до тварин.

Обладнання. Ілюстрації з зображенням різних тварин, ланцюги живлення, комп'ютерний відеоролик, тести.

Хід уроку:

 І. Організація класу.

 

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

 Гостей посмішкою й миром!

  • Усміхніться нашим гостям, усміхніться один одному, щоб урок пройшов у теплій, дружній атмосфері. Бо хороший настрій — запорука хорошого результату роботи.

(Створення позитивного настрою.)

Поглянь, дитино, все довкола

Так щиро посміхається тобі:

І сонце, й небо, ліс і поле...

Ти теж у відповідь їм посміхнись.

Ти привітайся з днем чудовим,

З деревами, пташками і небом голубим.

І знай: усе це є природа, її люби, примножуй, бережи!

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Хвилинка спостереження.

Якою видалась зима цього року? Нам повідомляють наші чергові синоптики.

Які спостереження за днем сьогоднішнім ми запишемо в календар погоди?

  •       Діти, наші спостереження за природою найчастіше відбуваються в місті. Я чи доводилося вам спостерігати зиму в лісі?

Годі запрошую вас в уявну мандрівку до зимового лісу.

  1.    Створення проблемної ситуації.

Перш, ніж ми почнемо мандрівку, хочу вас запитати, чи існують правила поведінки в лісі? А чи добре ви знаєте і виконуєте ці правила, ми дізнаємося після тестування.

(комп'ютерні тести).

Я бачу, що ви добре знаєте правила поведінки в лісі. Тому, не будемо гаяти час і вирушаємо в нашу уявну мандрівку.

  1.    Уявна мандрівка до зимового лісу. Перегляд відеоролика.

Кого із представників тваринного світу ви помітили під час перегляду відеоролика? (на дошку вивішуються картинки тварин: заєць, олень, ведмідь, кропивниця, жаба, ящірка, гадюка, жайворонок).

  •       На які групи за зовнішніми ознаками можна розділити цих тварин? (звірі, комахи, земноводні, плазуни, птахи).

Кого з представників тваринного світу ми не бачили? Чому? (риб, бо вони живугь у водоймах, а ми подорожували до лісу).

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Створення проблемної ситуації

( на дошці розвішані ілюстрації із зображенням тварин).

На які групи можна поділити тварин залежно від того, чим вони живляться?

Як назвати кожну групу?

  1. Вивчення нової о матеріалу.
  1.   Розповідь вчителя.

їжа тварин дуже різноманітна. Залежно від того, чим вони живляться, їх можна поділити на 3 групи:

рослиноїдні (травоїдні) — це заєць, лось, колорадський жук, бджола, сойка, миша. Вони живляться нектаром квітів, травою, листям, плодами і насінням рослин;

хижі (комахоїдні і м'ясоїдні) — це ластівка, орел, сова, змія, вовк, куниця. Вони поїдають комах та інших тварин; всеїдні — це ведмідь, борсук, горобець, свиня. Вони живляться і рослинною, і тваринною їжею.

  1.    Огляд комп’ютерного відеоролика.
  2.    Тестування учнів.
  3.    Фізхвилинка

Звірі в лісі проживають

І роботу також мають.

Тож виходять па полянку

 І зарядку роблять зранку.

Встали й ми побіля парт.

Встати всі? Мерщій на старт.

Лапки вгору, лапки вниз,

Землі - матінці вклонись.

Сонцю руки простягни.

До проміння поверни.

А тепер прогнімо спини,

І замремо на хвилину.

Розігнулись, пострибали,

Потім трішки політали

І за парти посідали.

  1. Закріплення матеріалу.
  1. Гра «Мікрофон».
  • Пограємо у вже знайому вам гру «Мікрофон».
  • Що би ви хотіли дізнатися про рослиноїдних, хижих та всеїдних тварин? Свої запитання починайте словами:

« Я хочу знати...»

 

  1.    Групова робота.

Складання схем - ланцюжків живлення.

  1.    Гра «Малюнки з виставки».

Завдання: розташувати малюнки, що є на дошці, відповідно до написаних слів: рослиноїдні, хижі, всеїдні.

У своїй відповіді використовуй слова:

а) «Я вважаю...»;

б) «...тому, що...».

4.Впізнай тварин у «Дивовижному звірі».

  5.Розв’язування логічних завдань « Що зайве? Чому?»

VI. Підсумок уроку.

             а)- Що цінного для себе ви взяли з сьогоднішнього уроку?

             На уроці з природознавства Я:

            - Дізнався ...

            -Зрозумів...

            -Я хочу...

           б) Робота в групах.

           Гра «Розгубилися слова».

          -Діти, впродовж уроку ви здобули нові знання про тварин. А тепер у групах складіть речення, як потрібно ставитися до тварин. (Речення на окремих аркушах на дошці)

          -Любити тварин;

          -Дбайливо ставитися.

            Висновок: Треба любити і дбайливо ставитися до тварин.

            VII.Домашнє завдання:

1 група - підготовути повідомлення;

            2 група - с. 138 - 140, скласти ланцюжки живлення.

 

 

docx
Додано
12 березня 2019
Переглядів
2741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку