Урок 23
Тема: Як зір і слух відкривають мені світ?
Мета: формувати в учнів елементарне поняття про органи чуття: очі, вуха, ніс, язик, шкіру; розширити й уточнити уявлення дітей про значення зору, слуху; розвивати мислення та вміння зосереджувати увагу на різних ознаках певних об'єктів; виховувати в дітей бажання пізнавати навколишній світ.
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
- Доброго ранку, діти! У мене сьогодні гарний настрій. А який настрій у вас? Поділіться своїм добром із сусідом. Посміхнись тому, хто зліва, посміхнись тому хто справа. Ми – одна сім’я.
- Яка погода?
- Яка зараз пора року?
- Який місяць?
- Який день тижня?
- Коли ви йшли сьогодні до школи, що бачили? Що чули? За допомогою яких саме органів чуття ви це сприйняли? (Очі, вуха)
- То яки ви гадаєте про що ми сьогодні поговоримо на уроці?
ІІ. Вивчення нового матеріалу
1) Очі
- Відгадайте загадку. Слово-відкадка підскаже про що саме ми зараз поговоримо.
Вікнонниці то зачиняються, то відчиняються. (Очі)
- Погляньте, що я тримаю в руці? (Клубок ниток) Який він за кольором? Який він за формою? Чи далеко цей предмет знаходиться від вас? Він рухається чи стоїть на місці? Що вам допомогло дізнатись, що клубочок фіолетовий, круглий, невеликий? (Очі)
Перегляд мультфільма «Смішарики. Зір»
- За допомогою якого органу чуття ви передивились мультфільм?
- Чи потрібні очі людині?
- Отже, очі потрібні для того, щоб сприймати світло, розрізняти колір предметів, їх розміри, форму, дізнатися – близько чи далеко вони знаходяться, рухаються чи нерухомі.
Фізхвилинка
2) Вуха
В класі тиша. Звучить музика.
- Чим наповнився наш клас? Що змінилося в класі? (У класі залунала музика.) Який ваш орган допоміг вам почути цю музику? (Вуха)
- Повторіть, будь ласка, які ж органи допомогли вам побачити яблуко, почути музику? Діти називають, а вчитель на дошці закріплює картки зі словами «Очі, Вуха».
Перегляд мультфільма «Смішарики. Слух»
- За допомогою якого органу чуття ви змогли почути про що розповідається у мультфільмі?
- Чи потрібні вуха людині?
- Отже, за допомогою вух ви чуєте не тільки мамин голос, а й звуки природи. Лише тому, хто вміє слухати природу, вона відкриває свої таємниці.
1. Гра « Уяви»
А зараз пограємо у таку гру. Заплющіть оченята та ще й закрийте їх долоньками, щоб нічогісінько не було видно, і без мого сигналу не розплющуйте. Чи бачите ви, що я зараз роблю? А чи бачите, що я тримаю у руках? Чи цікаво нічого не бачити? А тепер навпаки. Закрийте вушка, чи почуєте ви різні звуки. ( Ні.)
- Отже,щоб нам було цікаво жити, ми могли бачити, чути, що нас оточує, потрібно берегти свої очі,вушка і піклуватися про них, не завдавати їм шкоди.
2. Робота з підручником.
ІІІ. Закріплення вивченого
1. Робота в друкованому зошиті
2. Гра « Розфарбуй потрібного кольору»
- Перед вами малюнки. Розфарбуйте їх в потрібний колір. Що вам допомогло правильно розфарбувати ? Як ви здогадались?
3. Гра « Що це таке?»
Вчитель включає різні мелодії, а діти відгадують що це таке.
4. Робота в парах. Створення колажу.
Діти створюють колаж з картинок. Все що можна побачити прикріплюють біля картинки «Око», те що можна почути – біля картинки «Вухо».
IV. Підсумок уроку
- Для чого людині потрібні очі?
- Для чого людині потрібні вуха?