Як змінилась природа восени?

Про матеріал
: звернути увагу учнів на неповторність краси природи весняного лісу, на розмаїття барв, звуків, красу форм, багатство пахощів; закріпити правила поведінки у лісі, розвивати потребу в спілкуванні з природою; виховувати любов до природи рідного краю.
Перегляд файлу

Тема. Як змінилась природа восени.

Мета: звернути увагу учнів на неповторність краси природи весняного лісу, на розмаїття барв, звуків, красу форм, багатство пахощів; закріпити правила поведінки у лісі, розвивати потребу в спілкуванні з природою; виховувати любов до природи рідного краю.

ХІД ЕКСКУРСІЇ

I.   Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

  Сьогодні ми здійснимо подорож у природу, і ви дізнаєтеся про правила поведінки у лісі.

III.        Проведення екскурсії

1.  Бесіда

  Пригадайте: якими є правила поведінки серед природи?

  Давайте послухаємо звуки весняного лісу.

  Хто що почув?

  Кому належать ці звуки?

  Згадайте, яким був ліс узимку?

  Що змінилося?

  А які нові кольори з’явилися у лісі навесні? Назвіть їх.

  Як відрізняється колір листя у різних дерев?

  Коли починають цвісти черемха, шипшина, калина, бузок?

  У яких лісах росте ряст?

  Коли цвітуть тюльпани і нарциси?

  Що ви знаєте про медунку? Прочитайте про неї у довідковому бюро на с. 141.

  Що можна сказати про пахощі лісу?

  Подивіться, діти, яка краса навкруги! Що ми можемо зробити, щоб зберегти цю красу?

  У кожного з нас, діти, три матері. Перша — це ненька, яка нас народила, друга— Батьківщина, наш рідний край і третя — мати-природа. А чи знаєте ви, що і в стосунках з природою існують свої правила? Назвіть їх.

  Чому їх треба знати і дотримуватися?

2.  Розв’язування проблемних ситуацій

  Як ви вчините, якщо знайдете пташине гніздо?

  Коли знайдете барвисту квіточку?

  Як треба поводитися в природі, щоб не заподіяти їй шкоди?

3.  Дидактична гра «Хто тут живе? Що росте?»

Учитель накриває хустинкою травичку. Потім піднімає її. Діти уважно роздивляються і називають рослини, комах, які там є.

4.  Дидактична гра «Таємниці природи»

Завдання: розбігтися лісом, знайти свою «таємницю природи», розповісти про неї.

5. Спостереження за красою навколишньої природи (розвиток мовлення)

  Чому вербу називають плакучою? Горобину — кучерявою? Тополю — стрункою? Дуб — могутнім?

  Чим відрізняються гілки цих дерев?

      На що схожа хмаринка?

   Доберіть слова, якими можна описати вітер, сонце, плоди дерев, . тощо.

6.    Конкурс на кращого знавця природи рідного краю

      Назвіть якнайбільше рослин, тварин рідного краю.

   Відшукайте за поданими картинками потрібну рослину, яка росте в даному місці. (Робота у групах)

7.    Вивчення правил поведінки в лісі

   У лісі не можна галасувати, тому що це — дім, у якому живуть лісові мешканці.

   Не ламайте гілки дерев, кущів, не оббивайте з них листя, цвіт.

   Не рвіть квіти на лузі, в полі, в лісі.

   Не обривайте павутиння на деревах, не вбивайте павуків.

   Не ловіть метеликів, бабок, інших комах.

   Не чіпайте мурашники.

   Не бийте жаб, не вбивайте змій.

   Не намагайтеся ловити диких тварин та їх дитинчат.

   У лісі не можна розводити багаття.

   У лісі не можна кидати сміття.

IV.     Підсумок екскурсії

       Що цікавого спостерігали під час екскурсії?

       Як називаються птахи, яких ви бачили на екскурсії?

       Якого кольору хутро у білочки?

       Поясніть: чому не можна галасувати в лісі?

       Розкажіть удома про екскурсію.

Діти в класі висловлюють свої враження від почутого і побаченого за допомогою малюнків.

docx
Додано
11 лютого
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку