ЯКА ПРАЦЯ ЛЮДЕЙ ВОСЕНИ ПЕРШОЧЕРГОВА?

Про матеріал
формувати уявлення дітей про працю людей восени, збір урожаю, завершення хліборобського року; розвивати вміння логічно будувати речення,ставити запитання; вдосконалювати вміння аналізувати,групувати,виокремлювати; формувати екологічну, підприємницьку ,фінансову , математичну компетентність; розвивати комунікативну компетентність; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища,повагу до праці людей.
Перегляд файлу

 

ТЕМА: ЯКА ПРАЦЯ ЛЮДЕЙ ВОСЕНИ ПЕРШОЧЕРГОВА?

Завдання уроку:

формувати уявлення дітей про працю людей восени, збір урожаю, завершення хліборобського року;

розвивати вміння логічно будувати речення,ставити запитання;

вдосконалювати вміння аналізувати,групувати,виокремлювати;

формувати екологічну, підприємницьку ,фінансову , математичну

 компетентність;

розвивати комунікативну компетентність;

виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища,повагу до праці людей.

Галузі, які інтегруються:природнича,мовно-літературна,мистецька,математична.

Очікувані результати:

Сприймає усні та писемні висловлювання;

Розпізнає та називає осінні зміни у природі;

Називає різновиди праці людей восени;

Слухає висловлювання своїх однокласників та висловлює власну думку.

 

ХІД УРОКУ

І.  ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

ІІ. ПЕРЕВІРКА  РАНІШЕ  ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

1.Послухайте вірш П. Воронька «Муха-звір» і переконайте хлопчика , що муха – це не звір.

Сіра муха-цокотуха

Сіла Грицеві на вухо.

Грицик чує - щось дзижчить,

Та як крикне  : «Звір гарчить!» -

І сміються всі з тих пір.

Що для Гриця й муха – звір.

Чого злякався Гриць?

Чи справді то був звір?

Вчитель:

-Переконайте хлопчика , що муха – це не звір.

-До якої групи належить муха?

-Назвіть істотні ознаки цієї групи.

-Яких ще представників цієї групи ти можеш назвати?

-Як зимують комахи?

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

На дошці вивішується велика валіза. Вчитель повідомляє , що це «валіза знань » і  пропонує взяти  на урок  цю валізу, до якої учні будуть складати свої знання  відповідно  до теми уроку . На неї вчитель поступово прикріплює картку – гарбузик із  назвою завдання).

Вчитель:

Протягом уроку ви будете виконувати різні завдання та здійснювати самооцінювання своєї роботи. Для цього у вас на парті є смужка з поділками на квадратики. Після виконання кожного завдання за алгоритмом оцінювання відповідним кольором треба розфарбувати  певну клітинку на смужці, для цього скористайтесь карткою – підказкою.

 

Учні почергово виконують завдання та здійснюють самооцінювання своєї роботи.

1.Вправа «Асоціативний кущ»  ( колективно)

- З чим у вас асоціюється слово « осінь» ?

2. Добери слова – ознаки до слова « осінь».

 Осінь ( яка?)…, …

3.Робота з міні-підручником

Вчитель : кожен має картку із завданнями. Ви почергово маєте виконати ці завдання та  оцінити свою роботу.

 4. Вправа «Явища природи » (назви осінні явища у природі ) (Робота за карткою завдання 4,5)

Дощ, заготівля варення, відліт птахів, риболовля, роса, висиджування пташенят, дозрівання плодів,  з’являються бруньки, туман, листя змінює колір, приліт птахів,

 листопад , дозрівання плодів.

5.Відшукай зайве слово:

- дуб, клен, сосна, ясен, тополя, береза, липа;

-шипшина, ліщина, калина, жоржина, малина;

- пшениця, овес, огірок, ячмінь;

- капуста, картопля, морква, груша, буряк;

-вишня, слива, айва, цибуля,  абрикос, черешня

 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОЇ ТЕМИ

Повідомлення теми і завдань уроку.

Інструктаж вчителя щодо самооцінювання :

Робота зі шкалою самооцінювання ( на дошці шкала з позначками чисел 1- 10)

Вчитель: діти, позначте, на вашу думку , на шкалі свій рівень знань з даної теми (діти прикріпляють до певної цифри картку із своїм прізвищем)

1.Гра « Що де росте?».

(Приготуй три олівці : червоний, зелений, синій. Використовуючи три кольори олівців , виділи,  що де росте : у полі – червоним кольором, на городі – зеленим , у саду -синім.)

Буряк.морква,малина,груша,вишня,кукурудза,гарбуз,соняшник,пшениця,смородина,

 огірок, жито , ячмінь , картопля , яблуня, черешня, ліщина.

2. Робота у зошиті ст. 35

( встав пропущені слова , прочитай  вірш, який у тебе отримався)

Про який вид праці ви дізналися? ( збір урожаю )

3. «Весела математика » : не тільки люди , а й звірята збирають урожай  . Пропоную вам дізнатися , хто як готувався до зими? (у дітей на партах картка з числами від 1-20).   Вчитель : звірята теж не лінувались , а збирали гарний урожай . Пропоную вам розвязати задачі-лічилки.Швидко порахуйте , який урожай вони зібрали та  закресліть на картці чисел відповідне число.

Задачі – лічилки


1.Їжачок по лісу йшов,

Сім грибів в траві знайшов.

В поле потім він побрів

І знайшов   7 буряків.

Він додать ніяк не може,

Хоч і як крути й верти -

Полічити він не може

Всі гриби і буряки. (7+7 = 14 )

 

2.Сойка сливи обривала,

Штук 13 десь зірвала.

Дві дала малим білчатам,

Три- пухнастим зайченятам.

Діти, сойці поможіть,

Решту слив ви полічіть.( 13- (2+3 )= 8

 

3.Зайці моркву продавали,

На базарі торгували.

20 морквин принесли,

7 морквин вже продали.

Хто з вас може підказати,

Скільки морквин треба ще продати ?           ( 20- 7 = 13 )

 

4.Шість грибочків на горбочку,

Стільки ж видно з- під листочка.

Відповісти хто б зумів,

Скільки разом всіх грибів ?( 6+ 6 = 12 )

5.Мишка в полі працювала,

Зернятка пшеничні залюбки збирала.

Шість зернин вона знайшла,

Потім ще 4.

Поки в нірку їх несла –

Три зернини загубила.

Хто тепер з вас відповість,

Скільки зерен мишка з’їсть?                                       (6 + 4 ) -3 = 7

6.Грушки їжачок збирав,

І в торбинку їх складав.

Штук 12 груш знайшов,

 Та до друга він зайшов.

Довго друзі розмовляли

Та грушками смакували.

Двоє грушок з’їли зразу,

Потім – ще 4.

Не могли сказать відразу,

Скільки грушок з’їли ? ( 2+ 4 = 6 )


4 .Бесіда

Вчитель: важливою роботою  є прибирання  садків та парків від опалого осіннього листя . Розкажіть, як ви це робите вдома ?

5.Перегляд відео про шкідливість спалювання осіннього листя з подальшим його обговоренням :

-Чому не можна спалювати листя ?

-Кому це шкодить ?

-Що потрібно робити з опалим листям ?

-Яке нове слово відсьогодні з’явилося у твоєму словнику ?( компост )

-Що значить « компостувати листя ?»

 

V УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Вчитель: фермерські господарства все частіше надають перевагу  органічним добривам (компосту ) перед хімічними добривами. На сучасному ринку  ціна  50 кг -  30- 45грн.Ця справа є не тільки вигідною, але й  сприяє збереженню навколишнього середовища.

 1.  Робота у групах

Вчитель:на парті у вас лежать кольорові осінні листочки. Обʼєднайтесь за кольором листочків у групи та ознайомтесь із завданням.

Завдання: створіть колаж з даних ілюстрацій ,  презентуйте свою роботу і розкажіть,  які турботи очікують людей у саду , у полі та на городі.

 

VІ. РЕФЛЕКСІЯ

1.Вправа «Незакінчене речення»

Мені було цікаво…

Тепер я знаю…

Вдома я розкажу…

 

VIІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Підійдіть до шкали знань та позначте свій рівень засвоєних знань. Чи змінилась ваша позиція на шкала оцінювання знань у порівнянні з початком уроку?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
1670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку