ТЕМА: ЯКА ПРАЦЯ ЛЮДЕЙ ВОСЕНИ ПЕРШОЧЕРГОВА?
Завдання уроку:
формувати уявлення дітей про працю людей восени, збір урожаю, завершення хліборобського року;
розвивати вміння логічно будувати речення,ставити запитання;
вдосконалювати вміння аналізувати,групувати,виокремлювати;
формувати екологічну, підприємницьку ,фінансову , математичну
компетентність;
розвивати комунікативну компетентність;
виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища,повагу до праці людей.
Галузі, які інтегруються:природнича,мовно-літературна,мистецька,математична.
Очікувані результати:
Сприймає усні та писемні висловлювання;
Розпізнає та називає осінні зміни у природі;
Називає різновиди праці людей восени;
Слухає висловлювання своїх однокласників та висловлює власну думку.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
ІІ. ПЕРЕВІРКА РАНІШЕ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ
1.Послухайте вірш П. Воронька «Муха-звір» і переконайте хлопчика , що муха – це не звір.
Сіра муха-цокотуха
Сіла Грицеві на вухо.
Грицик чує - щось дзижчить,
Та як крикне : «Звір гарчить!» -
І сміються всі з тих пір.
Що для Гриця й муха – звір.
Чого злякався Гриць?
Чи справді то був звір?
Вчитель:
-Переконайте хлопчика , що муха – це не звір.
-До якої групи належить муха?
-Назвіть істотні ознаки цієї групи.
-Яких ще представників цієї групи ти можеш назвати?
-Як зимують комахи?
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
На дошці вивішується велика валіза. Вчитель повідомляє , що це «валіза знань » і пропонує взяти на урок цю валізу, до якої учні будуть складати свої знання відповідно до теми уроку . На неї вчитель поступово прикріплює картку – гарбузик із назвою завдання).
Вчитель:
Протягом уроку ви будете виконувати різні завдання та здійснювати самооцінювання своєї роботи. Для цього у вас на парті є смужка з поділками на квадратики. Після виконання кожного завдання за алгоритмом оцінювання відповідним кольором треба розфарбувати певну клітинку на смужці, для цього скористайтесь карткою – підказкою.
Учні почергово виконують завдання та здійснюють самооцінювання своєї роботи.
1.Вправа «Асоціативний кущ» ( колективно)
- З чим у вас асоціюється слово « осінь» ?
2. Добери слова – ознаки до слова « осінь».
Осінь ( яка?)…, …
3.Робота з міні-підручником
Вчитель : кожен має картку із завданнями. Ви почергово маєте виконати ці завдання та оцінити свою роботу.
4. Вправа «Явища природи » (назви осінні явища у природі ) (Робота за карткою завдання 4,5)
Дощ, заготівля варення, відліт птахів, риболовля, роса, висиджування пташенят, дозрівання плодів, з’являються бруньки, туман, листя змінює колір, приліт птахів,
листопад , дозрівання плодів.
5.Відшукай зайве слово:
- дуб, клен, сосна, ясен, тополя, береза, липа;
-шипшина, ліщина, калина, жоржина, малина;
- пшениця, овес, огірок, ячмінь;
- капуста, картопля, морква, груша, буряк;
-вишня, слива, айва, цибуля, абрикос, черешня
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОЇ ТЕМИ
Повідомлення теми і завдань уроку.
Інструктаж вчителя щодо самооцінювання :
Робота зі шкалою самооцінювання ( на дошці шкала з позначками чисел 1- 10)
Вчитель: діти, позначте, на вашу думку , на шкалі свій рівень знань з даної теми (діти прикріпляють до певної цифри картку із своїм прізвищем)
1.Гра « Що де росте?».
(Приготуй три олівці : червоний, зелений, синій. Використовуючи три кольори олівців , виділи, що де росте : у полі – червоним кольором, на городі – зеленим , у саду -синім.)
Буряк.морква,малина,груша,вишня,кукурудза,гарбуз,соняшник,пшениця,смородина,
огірок, жито , ячмінь , картопля , яблуня, черешня, ліщина.
2. Робота у зошиті ст. 35
( встав пропущені слова , прочитай вірш, який у тебе отримався)
Про який вид праці ви дізналися? ( збір урожаю )
3. «Весела математика » : не тільки люди , а й звірята збирають урожай . Пропоную вам дізнатися , хто як готувався до зими? (у дітей на партах картка з числами від 1-20). Вчитель : звірята теж не лінувались , а збирали гарний урожай . Пропоную вам розвязати задачі-лічилки.Швидко порахуйте , який урожай вони зібрали та закресліть на картці чисел відповідне число.
Задачі – лічилки
1.Їжачок по лісу йшов,
Сім грибів в траві знайшов.
В поле потім він побрів
І знайшов 7 буряків.
Він додать ніяк не може,
Хоч і як крути й верти -
Полічити він не може
Всі гриби і буряки. (7+7 = 14 )
2.Сойка сливи обривала,
Штук 13 десь зірвала.
Дві дала малим білчатам,
Три- пухнастим зайченятам.
Діти, сойці поможіть,
Решту слив ви полічіть.( 13- (2+3 )= 8
3.Зайці моркву продавали,
На базарі торгували.
20 морквин принесли,
7 морквин вже продали.
Хто з вас може підказати,
Скільки морквин треба ще продати ? ( 20- 7 = 13 )
4.Шість грибочків на горбочку,
Стільки ж видно з- під листочка.
Відповісти хто б зумів,
Скільки разом всіх грибів ?( 6+ 6 = 12 )
5.Мишка в полі працювала,
Зернятка пшеничні залюбки збирала.
Шість зернин вона знайшла,
Потім ще 4.
Поки в нірку їх несла –
Три зернини загубила.
Хто тепер з вас відповість,
Скільки зерен мишка з’їсть? (6 + 4 ) -3 = 7
6.Грушки їжачок збирав,
І в торбинку їх складав.
Штук 12 груш знайшов,
Та до друга він зайшов.
Довго друзі розмовляли
Та грушками смакували.
Двоє грушок з’їли зразу,
Потім – ще 4.
Не могли сказать відразу,
Скільки грушок з’їли ? ( 2+ 4 = 6 )
4 .Бесіда
Вчитель: важливою роботою є прибирання садків та парків від опалого осіннього листя . Розкажіть, як ви це робите вдома ?
5.Перегляд відео про шкідливість спалювання осіннього листя з подальшим його обговоренням :
-Чому не можна спалювати листя ?
-Кому це шкодить ?
-Що потрібно робити з опалим листям ?
-Яке нове слово відсьогодні з’явилося у твоєму словнику ?( компост )
-Що значить « компостувати листя ?»
V УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Вчитель: фермерські господарства все частіше надають перевагу органічним добривам (компосту ) перед хімічними добривами. На сучасному ринку ціна 50 кг - 30- 45грн.Ця справа є не тільки вигідною, але й сприяє збереженню навколишнього середовища.
1. Робота у групах
Вчитель:на парті у вас лежать кольорові осінні листочки. Обʼєднайтесь за кольором листочків у групи та ознайомтесь із завданням.
Завдання: створіть колаж з даних ілюстрацій , презентуйте свою роботу і розкажіть, які турботи очікують людей у саду , у полі та на городі.
VІ. РЕФЛЕКСІЯ
1.Вправа «Незакінчене речення»
Мені було цікаво…
Тепер я знаю…
Вдома я розкажу…
VIІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Підійдіть до шкали знань та позначте свій рівень засвоєних знань. Чи змінилась ваша позиція на шкала оцінювання знань у порівнянні з початком уроку?