ЯКІ ПРИКМЕТИ У ЗИМИ?

Про матеріал
Особливістю Нової української школи є акцент на інтегрованому навчанню. Такий підхід спрямований на розкриття цілісної сутності окремої теми засобами різних видів діяльності, що об’єднуються у широкому інформаційному полі через взаємне проникання та збагачення.
Перегляд файлу

 

Тема: ЯКІ ПРИКМЕТИ У ЗИМИ?

Мета:  сформувати  в  учнів  уявлення  про  характерні  ознаки  зими  в  неживій  природі; розвивати  спостережливість,  вміння  бачити  прекрасне  в  усьому,  що нас оточує; прищеплювати любов до природи.

Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  Про яку пору року ми говорили на минулому уроці?

  Назвіть осінні місяці.

  Який самий листопадний місяць?

  Яким був найхолодніший місяць?

  Чому говорять:  «В осінній час сім погод у нас»?

  А яка осінь вам більше подобається — рання чи пізня?

  Яка пора року настає після осені?

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  Сьогодні  на уроці  ви  дізнаєтеся,  як  зміни  природи  відбиваються  на назвах зимових місяців.

IV. ВИВЧЕННЯ  НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.  Робота за підручником 

  Розгляньте  фотографію    Прочитайте  народну  мудрість.  Які зміни в природі відбуваються взимку?

 Прочитайте  завдання  для  ведення  спостережень  узимку  за  неживою і живою природою

   Як спостерігати за погодою взимку?  Розгляньте зимовий календар природи .  Які  природні  явища  відбуваються  в  неживій  природі?  в житті рослин? в житті тварин?

  Пригадайте, коли, на вашу думку,  закінчується осінь? Які ознаки зими з’являються першими?

  Зима — це шлях, який проходить природа від осені до весни.

  Розгляньте картини в художній галереї Матінки Природи

  Розкажіть, які пейзажі зобразили художники.

Про  що  розповідають  назви  зимових  місяців?  Що  називали  груднем у давні часи?  Чому?  Чому перший місяць зими називали ще мостовиком?

Дорожній майстер грудень

мости будує всюди,

вкриває ріки кригою,

воює із відлигою. (Т. Коломієць)

  Чому кажуть:  «Січень    снігом січе»?  Яка існує  інша думка про походження назви місяця січня?

Сніжинки, сніжинки, сніжинки

розсипала всюди зима.

І жодної в літо стежинки

від нашої хати нема. (В. Діденко)

  Чому другий місяць року зветься лютий?

А лютує він тому, що на світі

довго бути не доводиться йому.

Хоче лютий, щоб на світі

панувала вік зима.

Та поволі сонце гріти

починає крадькома. (Н. Забіла)

Робота в групі

  Прочитайте і поясніть зміст народних висловів про зимові місяці.

  Пригадайте вірші та загадки про зиму.

Робота в парі

  Складіть розповідь на тему:  « Чому ми любимо зиму?»  (За бажанням використайте ілюстрації, вміщені в підручнику .)

Зразок

ЧОМУ Я ЛЮБЛЮ ЗИМУ?

Я бачила, як білокоса чарівниця-зима прилетіла на білому коні.

Торкнулася  подихом  верхівок  дерев  і  кущів.  І  заіскрилися  на  них кришталеві  шати,  срібні  мережані  пишні  сукні.  Землю  вкрила  теплою ковдрою.

Надворі  пахне  морозом.  У  високому  холодному  небі  повільно  пливуть хмари,  ніби  великі  білі  кораблі.  Ясного  дня  сніжинки  іскряться  і  стиха кружляють у вальсі.

Всі  люблять  зиму.  Вона  радісна  і  весела,  вітряна  і  морозна.  Іноді  срібна і красива, а буває серйозна чи сварлива.

Для допитливих

Раніше вважали, що сніг — це замерзлі краплинки води, що падає він з тих самих хмар,  що і дощ.  Нині вчені розгадали таємницю народження сніжинок.

Водяна пара піднімається дуже високо над землею, де панує сильний холод, і  тут з неї утворюються  крихітні  крижинки-кристалики.  Вони  поступово ростуть і перетворюються на дивовижні шестикутні зірочки-сніжинки.

2.  Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ  Й СИ СТЕМ АТИ ЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1.  Гра «Обери зимову ознаку»

  Підкресліть ознаки зими.

Довгі  ночі,  короткі  дні.  Сонце  добре  світить  і  гріє.  Сонце  низьке  над  горизонтом.  Всі  дерева  стоять  голі.  Птахи  прилітають  з  вирію.  Небо  низьке, сіре,  непривітне.  Уночі бувають заморозки.  Температура повітря вдень і вночі нижче  0°.  Сніг  укрив  замерзлу  землю.  Ґрунт  замерз.  Водойми  вкриті льодом.

2.  Вікторина «Зима»

  Щедре випадання снігу називають...  (снігопад).

  Підвищення температури вище за нуль градусів в холодну пору року.  (Відлига)

  Пухнаста снігова бахрома на деревах і дротах. (Паморозь)

  Вода,  що з’ явилася під час відлиги, і підталий сніг замерзають.  На дорогах утворюється кірка з льоду. Це явище називається... (ожеледиця).

  Про що це прислів’ я:  «Сам біжить, а стояти не дозволяє»? (Мороз)

  Снігопад при сильному вітрі називається...  (заметіль).

Вправа «Сенкан»

     - Зима – це шлях, який проходить природа від осені до весни.Він скадається з багатьох кроків. А ці кроки – це і є прикмети зими, які ми сьогодні з вами назвали. Я пропоную вам всім разом скласти вірш у стилі сенкан про зиму, в якому відобразяться знання, які ви сьогодні отримали.

Зима  Казкова, сніжна

Мандрує, сніжить, зачаровує

Все навкруги неначе засинає.  Сон

VI. ПІДБ ИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

  Що сталося з сонцем? (Сонце піднімається невисоко.)

  Як це вплинуло на температуру повітря? (Мороз)

  Як змінилися опади? (Снігопад)

  Як змінилося небо? (Сірі, темні хмари.)

  Що ми спостерігаємо на деревах і дротах у мороз? (Іній , паморозь)

  А на вікнах? (Візерунки на склі.)

  Що сталося на річках, озерах, ставках? (Лід)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Метод «Сюрприз».

Діти дістають із вази завдання для себе.

Творчі завдання

1) підібрати загадки про зиму;

2) підібрати народні прикмети про зиму;

3) знайти цікаві факти про явища, які відбуваються восени;

4) скласти розповідь «За що я люблю зиму»;

5) придумати символи для зимових місяців;

6) скласти розповідь «Мої зимові розваги».

 

 

1

 

docx
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку