Які рослини можуть слугувати годинником?

Про матеріал

ознайомити учнів з особливостями різних рослин розкривати і закривати свої квіти в різний час доби, як люди цим користуються, принципом роботи квіткового годинника, розвивати пізнавальний інтерес, пам'ять, виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

2 клас

 

 

 

 

 

 

 

 Тема: «Запитання до природи: які рослини можуть слугувати годинником?»

 

 

                                               Виконала вчитель початкових класів

                                               Рєзнік  Олена Сергіївна

Квітковий годинник у центрі Києва вчетверте зламався " Новини України та Києва " Новинар 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Запитання до природи: які рослини можуть слугувати                  

           годинником?

 

Мета: ознайомити учнів з особливостями різних рослин  розкривати і закривати свої квіти в різний час доби, як люди цим користуються, принципом роботи квіткового годинника, розвивати пізнавальний інтерес, пам’ять, виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

 

Обладнання: малюнки рослин-символів України для роботи в парі, мікрофон, фото квіткових годинників, портрет Карла Ліннея, набори квітів для роботи в групі, пісочний годинник, фото квітів з підписами часу їх відкривання – закривання, підручник «Природознавство

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Продзвенів дзвінок,
              Починається урок.
              Наші вушка на маківці.
              Очі ширше відкриваємо,
              Слухаємо і запам'ятовуємо.
              Ні хвилини не втрачаємо.

ІІ. Підсумки фенологічних спостережень. Гра «Телеведучий»

- Репортаж про стан погоди сьогодні проводить... (Дитина бере мікрофон і як ведучий телепрограми характеризує за планом-підказкою стан погоди на сьогодні.

План-підказка

Дата

Температура повітря

Стан неба

Опади

Вітер

Стан рослин

Стан тварин

Праця людей.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання «Які рослини є символами України?» (с.148).

Гра «Вчитель і учень»: учні за кожною партою розподіляються на «вчителя» і «учня», перед ними розкладені малюнки різних рослин, «учень» повинен вибрати серед них ті, які є рослинами-символами України, «вчитель» перевіряє  роботу учня і обґрунтовує свою думку.

  • Энергетическая верба. . Бизнес из ивы в УкраинеФото: Дуб черешчатый - Quercus robur. . Растения для сада и огорода, Харьков, Московский район                  Яке прислів’я нам допомагає запам’ятати головні рослини-символи України? (Без верби і калини нема Україн!Де верба там вода!.) Викладіть ці рослини.

В символике Китая бархатцы стали символом долголетия "Цветок десяти тысяч лет"Topol-piramidalnyiy.jpgGallery.ru / Калина обыкновенная - Viburnum opulus L. - Дико… 

 

 

 

 

 

 

IV. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку.

- На попередньому уроці ми говорили про рослини - символи України, а про що піде мова на сьогоднішньому – ви зрозумієте, коли відгадаєте  дві загадки:

1.Яскраві пелюстки

І запах пречудовий.

Нам хочеться усім

Побачити їх знову.

                                             (Квіти)

2.Справно йде, хоч ніг немає,
цоки-цок, усім співає.
І секунди, і хвилини
нам рахує він щоднини.
                                                        (Годинник)

 

 (Вчитель відкриває дошку із темою уроку).

  • Файл:Pervie.jpgОтож ми будемо говорити про квіти, які можуть слугувати годинником. Ви здивуєтесь, а що такі бувають?  І я відповім вам: так! Заінтригувала? Тоді вперед!
     

 

 

 

 

 

 

 

 

      V. Вивчення нового матеріалу.

Годинник — це прилад, який вимірює час у годи­нах, хвилинах і секундах. Годинники використовували здавна. Першими серед них були сонячні годинники, що визначали час за напрямком тіні. Та такі годинники працювали тільки за ясної погоди й зовсім не працю­вали вночі. Адже вночі тіні не було. З часом з'явилися водяні й механічні годинники. Точність таких годин­ників була невисокою. Вимірювати час допомагали й рослини.

Якщо в ясну і сонячну погоду ви відправилися на прогулянку та забули взяти з собою годинник — не засмучуйтеся. Замінять вам його багато квітучих рос­лин. Навіть рослини, на які ви вже давно не звертає­те уваги, допоможуть вам визначити час. Адже відо­мо, що кожна рослина «засинає» й «прокидається» у певну годину доби. Тому в будь-якому куточку Землі є свої живі годинники.

                  Та майте на увазі! У похмурі дні та перед зміною погоди                    

Делимся опытом                  живі годинники можуть і підвести. Адже їм потрібне   

                   Сонце!Люди здавна спостерігали  за природою і ось що

               помітили: квіти у різних рослин відкривають свої пелюстки     

                 не всі одночасно, а кожна у свій час, так само і закривають         

                 пелюстки не всі разом, а у свій час. Наприклад,  о 13–14-й      

                  годині стуляє віночки картопля, о 14–15-й годині – мак, о

                 17–18-й годині – мати-й-мачуха, о 19–20-й годині – шип­

                   шина, о 20-й годині розгортає квітки запашний тютюн, о

                     21-й годині – нічна фіалка ( показ  фото цих квітів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виходить, якщо знати ці особливості, то можна не боятися забути вдома годинника.

А шведський біолог Карл Лінней, (показ портрета) спостерігачи за квітами різних рослин, створив квітковий годинник, який виглядав ось так (малюнок). Суть його полягає в тому, що рослинки посаджені по кругу, в тій частині де на годиннику цифра 9 росла рослинка, квіти якої розкривалися в 9 год, в тій частині де цифра 10 – та рослинка, яка розкриває свої квіти в цей час, а після обіду, наприклад, у секторі цифри 6 росла та рослинка, яка в цю пору закриває свої пелюстки.

 

 

http://www.testudowelt.de/wp-content/uploads/2011/12/gmelin1.jpg 

http://365wonders.files.wordpress.com/2011/04/linnaeus-hf-01.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проте цей годинник не завжди працював. Подумайте, коли за цим годинником не можливо визначити часу? ( В похмурі дні цей «годинник» не працює)

Пройшло багато років, а ідея Карла Ліннеє досі діє, проте трішки в інших виглядах. Сьогодні квіткові годинники побудовані в різних містах світу і в Україні вони є також. Виглядають вони так. (Малюнки). Особливістю цих годинників є те, що квіти посаджено не за принципом, коли закриваються і відкриваються їх пелюстки, а зроблено механізм на зразок справжнього годинника, прикрашеного квітами. Серед таких квіткових годинників є навіть рекордсмени. Найбільший у світі споруджено у м.Кривий Ріг.(Малюнок). Запущений 22 серпня 2011 р. Діаметр циферблата — 22 м, довжина хвилинної стрілки до 12 м. Тут висаджені 22 000 квітів 6-ти видів. Хід стрілки забезпечує годинниковий механізм, розташований під спорудою. Удень кожна година супроводжується мелодійним дзвоном, а вночі годинник підсвічується, при чому вночі  хвилинна стрілка здійснює полив квітів.

 

VI. Фізкультхвилинка

як обертається земля - презентація з природознавства 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Закріплення, узагальнення та систематизація знань.

1. Робота з підручником. Яка ж рослинка не зустрічалася на нашому квітковому годиннику, проте росте в нашому краї і може підказувати час зможе відповісти уважний другокласник розглянувши таблицю на с.149 у підручнику. (Латаття біле).

2. Робота в зошиті. С.58 завд. 2. Спробуйте пояснити, як працює квітковий годинник на другому малюнку. (Час показує тінь від гномона).

 3. Бесіда. Для чого людям корисно знати час відкривання і закривання квітів у різних рослин? (Метод мікрофона).

Розповідь.Один колишній американський військовий льотчика, який брав участь в другій світовій війні, розповідав таку історію. У 1945 році його літак був збитий над одним з малонаселених островів в Тихому океані. Виплигнувши з парашутом пілот приземлився в густому лісі, а його годинник і компас були пошкоджені. Проте через декілька днів йому вдалося вийти до північного краю острова, де знаходилася військова база союзників, причому в дорозі льотчикові практично безпомилково вдавалося визначати час доби. Річ у тому, що до війни льотчик захоплювався ботанікою і був не погано знайомий з особливостями багатьох квітів і дерев. Рослини допомогли йому постійно рухатися строго на північ, з їх допомогою він і визначав час.          

Через багато років колишній льотчик знову приїхав в ці місця, бажаючи перевірити точність природного годинника за допомогою механічного. Під враженням від результатів проведеного експерименту він відзначав: «Природний годинник абсолютно точно показував час доби. Лише в деяких випадках він давав невеликі «збої» - «поспішав» або, навпаки, «відставав» на 5-10 хвилин».

 

VI. Домашнє завдання. Перевірити квіти зі стор.168 на факт чи не дає цей природній годинник «збої» у нашій місцевості. Пам’ятайте: похмурого дня цей «годинник» не працює.

 

           VII. Підсумок уроку. Рефлексія

Про що ви довідалися на уроці?

  •              Який принцип роботи справжнього квіткового годинника?
  •              Хто його придумав?
  •              В якому місті побудовано найбільший у світі квітковий годинник?
  •              Час відкривання чи закривання якої квіточки ви запам’ятали і зможете визначити за нею час?

Новости Владивостока на VL.ruStraight Face Emoticonгрустный смайлик :-( @ EX.UA- оберіть,  який настрій був у вас на уроці.

doc
Додано
1 грудня 2022
Переглядів
718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку