Урок ЯДС (2 клас)
Тема. Якою буває погода взимку?
Мета: сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі;
навчальна складова: розширювати та збагачувати знання учнів про зимові сезонні зміни у неживій природі, ознайомити учнів із природніми явищами пов'язаних із замерзанням;
розвивальна складова: розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, пам’ять та мовлення учнів;
виховна складова: виховувати інтерес до природи та бажання досліджувати її явища.
Обладнання: підручник, зошит, роздаткові картки для парної та індивідуальної роботи, набори Lego 6 цеглинок, картки, посуд з льодом.
Технічне обладнання та програмне забезпечення: проектор, відеоматеріали, презентація.
Тип : комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент (перевірка готовності дітей до уроку)
Я вітаю всіх на уроці Я досліджую світ.
Діти, до нас на урок завітали гості, то ж приввтайтесь із ними.
IІ. Мотивація навчальної діяльності школярів
Психогімнастика «Привітайся…»
У цей ранковий, добрий час
Я рада, діти бачить вас.
Треба всім нам квадратиком стати,
Та навколишній світ привітати.
Підніміти ручки ті, хто обрав жовту цеглинку привітайтесь із сонечку- сідайте,
Підніміти ручки Блакитні – привітайтесь із сніжинками- сідайте,
Підніміти ручки ті, обрав оранжевий колір-із зимовим деревом - сідайте,
Підніміти ручки ті, у кого Зелені цеглинки – привітайтеся із новорічною ялинкою- сідайте,
Підніміти ручки ті, хто обрав червоний колір цеглинки (помахайте) привітайтесь із снігурами- сідайте,
І сині цеглинки підніміть, та привітайтесь із похмурим зимовим небом- сідайте.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.Фенологічні спостереження.
Діти: 1грудень.Зиму розпочинає грудень. У цьому місяці Сонце рухається найнижче над горизонтом, дні найкоротші. Цей місяць називають “грудень” – від слова груддя або грудки. Після осінніх дощів розтоптані возами дороги замерзали. Їздити такими дорогами було важко - заважали замерзлі грудки.
2гр. Січень Другий місяць новий рік розпочинає й половину зими відсікає. Кажуть: «Січень – снігом січе». Отож, так місяць звуть січнем. Але існує ще одна думка. Наші предки взимку, коли дерева «сплять», бралися розчищати ліси – «сікти» (рубати) дерева.
3гр. Лютий Інколи зима по-справжньому виявляє свій суворий характер тільки в лютому – останньому зимовому місяці. Тоді дмуть сильні вітри, налітають віхоли, частішають хуртовини, дошкуляє мороз. Звуть його злюкою-Лютим. Але сонце повертається на бік весни. Часто бувають відлиги.
Робота в парах
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Вправа «Асоціативний кущ»
ІV Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
- А для мене це слово Ожеледь…(кріплю на дошку). Згадайте, на минулому тижні ми з вами потерпали від ожеледиці. Що ж це таке?
А ви знаєте основні правила під час ожеледиці?
-А щоб взимку не змерзнути, треба більше рухатися. Я вас запрошую на …
Фізкультхвилинку «Танці – зігріванці»
- У зими є ще одна дорогоцінна прикраса – іній.
Отже, закріпимо набуті знання вправою №8 зошита на с.50
Робота з підручником.
Подивіться, ось у нас 2 пляшки води: у 1 пляшці вода рідка, прозора, а у 2 – вода, яка перебувала при температурі нижче 0 – вона знаходиться у твердому стані.
А коли вода знаходиться у газоподібному стані? При температурі 100 градусів вода кипить, перетворюючись у пару.
А зараз я вам роздам шматочки льоду (спробуйте його пальчиками, який він?). наприкінці уроку ми з вами побачимо, що відбувається з льодом, який потрапив у кімнату при температурі вище 0 градусів.
Робота в друкованому зошиті
Діти, сніг – найперша ознака зими. Як гарно стає довкола, коли в повітрі кружляють сніжинки. Як же вони утворюються?
Підсумок уроку.
Lego - вікторина «Якою буває погода взимку?»
(піднімайте одну кольорову цеглинку, яку ви вважаєте за правильну відповідь)
1