Якою буває погода взимку?

Про матеріал
Мета даного уроку:сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі; навчальна складова: розширювати та збагачувати знання учнів про зимові сезонні зміни у неживій природі, ознайомити учнів із природніми явищами пов'язаних із замерзанням; розвивальна складова: розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, пам’ять та мовлення учнів; виховна складова: виховувати інтерес до природи та бажання досліджувати її явища.
Перегляд файлу

Урок ЯДС (2 клас)

Тема. Якою буває погода взимку?

Мета: сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі;

навчальна складова: розширювати та збагачувати знання учнів про зимові сезонні зміни у неживій природі, ознайомити учнів із природніми явищами пов'язаних із замерзанням;

розвивальна складова: розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, пам’ять та мовлення учнів;

виховна складова: виховувати інтерес до природи та бажання досліджувати її явища.

Обладнання: підручник, зошит, роздаткові картки для парної та  індивідуальної роботи, набори  Lego 6 цеглинок, картки, посуд з льодом.

Технічне обладнання та програмне забезпечення:  проектор, відеоматеріали, презентація.

Тип :  комбінований

Хід уроку

 

І. Організаційний момент (перевірка готовності дітей до уроку)

Я вітаю всіх на уроці Я досліджую світ.

Діти, до нас на урок завітали гості, то ж приввтайтесь із ними.

IІ. Мотивація навчальної діяльності школярів

Психогімнастика «Привітайся…»

  • Діти, оберіть цеглинку будь якого кольору, який вам подобається. Зараз ми з вами привітаємося із навколишнім світом.

У цей ранковий, добрий час

Я рада, діти бачить вас.

Треба всім нам квадратиком стати,

Та навколишній світ привітати.

Підніміти ручки ті, хто обрав жовту цеглинку привітайтесь із сонечку- сідайте,

Підніміти ручки Блакитні – привітайтесь із сніжинками- сідайте,

Підніміти ручки ті,  обрав оранжевий колір-із зимовим деревом - сідайте,

Підніміти ручки ті, у кого Зелені цеглинки – привітайтеся із новорічною ялинкою- сідайте,

Підніміти ручки ті, хто обрав червоний колір цеглинки (помахайте) привітайтесь із снігурами- сідайте,

І сині цеглинки підніміть, та привітайтесь із похмурим зимовим небом- сідайте.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Фенологічні спостереження. 

  • Скажіть, чи хотілося б вам зараз одягнути купальні костюми й піти купатися та засмагати?
  • Чому ми не можемо цього зробити зараз?
  •  Давайте зафіксуємо  стан погоди на сьогодні
  • Але спочатку підготуємо до роботи наші пальчики:

На землі сніжок лежить, зайчик по сніжку біжить. Мерзнуть вушка, мерзнуть лапки, бо без рукавиць і шапки.

  • Дитина дня у нас сьогодні Соня, вона і буде черговим синоптиком. А всі інші відкриваємо друкований зошит на с. 61
  • Який сьогодні день тижня ?
  • Яке сьогодні число ?
  • Яка пора року ?
  • Який місяць ?
  • Діти, ану нагадайте мені, яка тема нашого навчального тижня?..(зима).
  •  Отже, ми з вами продовжуємо досліджувавти та спостерігати за погодою взимку і дізнаємося, якою буває погода взимку. А які ви знаєте зимові місяці?

Діти: 1грудень.Зиму розпочинає грудень. У цьому місяці Сонце рухається найнижче над горизонтом, дні найкоротші. Цей місяць називають “грудень” – від слова груддя або грудки. Після осінніх дощів  розтоптані возами дороги  замерзали. Їздити такими дорогами було важко - заважали замерзлі грудки. 

2гр. Січень Другий місяць новий рік розпочинає й половину зими відсікає. Кажуть: «Січень – снігом січе».  Отож, так місяць звуть січнем. Але існує ще одна думка. Наші предки взимку, коли дерева «сплять», бралися розчищати ліси – «сікти» (рубати) дерева.

3гр. Лютий Інколи зима по-справжньому виявляє свій  суворий характер тільки в лютому – останньому зимовому  місяці. Тоді дмуть сильні вітри, налітають віхоли, частішають хуртовини, дошкуляє мороз. Звуть його злюкою-Лютим. Але сонце повертається на бік весни. Часто бувають відлиги. 

Робота в парах 

  • А чи знаєте ви ознаки зими? Тоді перевіримо, зігравши в гру «Визнач ознаки зими». Самостійно виконуємо завдАння …Обмінюємося картками та звіряємося з екраном…

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Діти, зима – чаріна пора року.Вона надихає багатьох поетів, художників та композиторів на творчість, на створення чогось захоплюючого та фантастичного. На уроці літературного читання ми ознайомились із віршами та картинами відомих поетів та художників та готували ілюстрації на тему «Зима». Отже, я всіх запрошую до нашої галереї творчості. Сідайте зручненько для перегляду ваших робіт.  Можливо і серед вас є майбутні таланти Нововодолажчини. А супроводжуватиме перегляд прекрасна мелодія всесвітньо-відомого польського композитора французького походження  Фредеріка Шопена «Вальс. Зима»

Вправа «Асоціативний кущ»

  • Діти, слово «зима» …, які асоціації у вас виникають, що перше вам спадає на думку? Запишіть одне слово на смужечці паперу і прикріпіть його на дошці.

Screenshot_14

ІV Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

- А для мене це слово Ожеледь…(кріплю на дошку). Згадайте, на минулому тижні ми з вами потерпали від ожеледиці. Що ж це таке?  

А ви знаєте основні правила під час ожеледиці?

-А щоб взимку не змерзнути, треба більше рухатися. Я вас запрошую на …

Фізкультхвилинку «Танці – зігріванці»

  • Діти, а які природні явища зими ви ще знаєте? А давайте разом з ними познайомимося та відгадаємо загадки?!

- У зими є ще одна дорогоцінна прикраса – іній.

Отже, закріпимо набуті знання вправою №8  зошита на с.50

Робота з підручником.

  • А зараз пригадайте, у яких станах перебуває вода зимку?
  •  Ми спробуємо стати дослідниками та дізнаємося на що взимку перетворюється вода, а в цьому нам допоможе підручник на с. 61 

Подивіться, ось у нас 2 пляшки води: у 1 пляшці вода рідка, прозора, а у 2 – вода, яка перебувала при температурі нижче 0 – вона знаходиться у твердому стані.

А коли вода знаходиться у газоподібному стані? При температурі 100 градусів вода кипить, перетворюючись у пару.

А зараз я вам роздам шматочки льоду (спробуйте його пальчиками, який він?). наприкінці уроку ми з вами побачимо, що відбувається з льодом, який потрапив у кімнату при температурі вище 0 градусів.

Робота в друкованому зошиті

Діти, сніг – найперша ознака зими. Як гарно стає довкола, коли в повітрі кружляють сніжинки. Як же вони утворюються? 

  • Подивіться підручник на с. 62… роздивіться, які сніжинки пощастило впіймати вам. Зверніть увагу, що вони не схожі одна на одну. А тепер давайте у зошиті на с. 50, завдАння 7 домалюємо сніжинки так, щоб їхні форми не повторювались.
  • Діти, а  наступним завданням буде оживити сніжинку і надати ій настрою (на партах сніжинки)
  • Робота зі щоденником вражень.
  • Діти, давайте відкриємо щоденник вражень та занотуємо або намалюємо те, що вам найбільше запамяталося…Поділіться своїми враженнями.

Підсумок уроку.

Lego - вікторина «Якою буває погода взимку?»

  • Урок наш підходить до кінця. Але ми ще повинні перевірити результат нашого дослідження. Загляньте у свої стаканчики, що ви бачите?
  • Який ми можнмо зробити висновок? (при температурі повітря вище нуля лід…розтає.
  • Добре! Ви всі молодці! Гарно працювали. А тепер підведемо підсумок уроку у вигляді Лего-вікторини « Якою буває погода взимку?»

(піднімайте одну кольорову цеглинку, яку ви вважаєте за правильну відповідь)

  • Добре попрацювали. На цьому наш урок закінчено. Дякую за увагу!

 

1

 

doc
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
2934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку