"Японія країна сонця, що сходить"

Про матеріал

Тема: Японія країна сонця, що сходить.

Мета: ознайомити учнів з особливостями географічного положення країни, особливостями сучасного розвитку господарства, характеристикою галузевої та територіальної структури промисловості, особливостями сільського господарства, транспортною інфраструктурою, зовнішньоекономічними зв'язками;

формувати вміння цілісного аналізу тексту, навчати учнів розкривати головну ідею матеріалу та знаходити відповіді на проблемні питання; ознайомити учнів з особливостями японських традицій і культури; виховувати повагу й інтерес до самобутньої культури Японії, почуття дружби й краси, спостережливість та вдумливість, комунікативні здібності, інтелект, логічне та просторове мислення, вміння робити висновки.

Перегляд файлу

Тема: Японія  країна сонця, що сходить.

Мета: ознайомити учнів з особливостями географічного положення країни, особливостями сучасного розвитку господарства, характеристикою галузевої та територіальної структури промисловості, особливостями сільського господарства, транспортною інфраструктурою, зовнішньоекономічними зв'язками;

    формувати вміння цілісного аналізу тексту, навчати учнів розкривати головну ідею матеріалу та знаходити відповіді на проблемні питання; ознайомити учнів з особливостями японських традицій і культури; виховувати повагу й інтерес до самобутньої культури Японії, почуття дружби й краси, спостережливість та вдумливість, комунікативні здібності, інтелект, логічне та просторове мислення, вміння робити висновки.

Тип уроку:  комбінований

Обладнання:підручник географії, атласи, контурні карти, політична карта світу, ілюстрації з краєвидами країни, мультимедійне обладнання з презентаціями, фрагмент музичного твору, оздоблення інтер'єру в «японському стилі».

Опорні поняття: географічне положення, населення, міста, господарство, галузева структура, територіальна структура, промисловість, сільське господарство, інфраструктура, зовнішньоекономічні зв'язки.

 Структура уроку

  1.      Організаційний етап
  2.   Мотивація навчальної діяльності.
    1.   Оголошення теми та мети уроку
    2.   Епіграф уроку
  3.                                        Вивчення нового матеріалу.
    1.   Географічне положення, природні умови та ресурси Японії( повідомлення учня по даній темі, презентація;
    2.   Господарство (розповідь вчителя, презентація; проблемне питання робота в групах
    3.   Транспортна система( презинтація робота в групах
    4.   Зовнішньоекономічні зв 'язки (робота, з підручником)
    5.   Розвиток культури японська кухня. ( виступ учнів, презентація;
  4.                                        Закріплення вивченого матеріалу. Підсумок уроку. 1) Прийом «Торбинка гарних знань»
  1.   Висновок уроку
  2.   Оцінювання роботи учнів
  3.   Рефлексія
    1. Домашнє завдання.


Хід уроку

І. Організаційний етап П. Мотивація навчальної діяльності

Доброго дня всім. Я рада знову вас бачити на своєму уроці. Чи є у нас відсутні?

  •        Давайте пригадаємо який регіон ми почали вивчати ?.(Азія)
  •        На які субрегіони вона поділяється?(Пн. Пд. Зах. Сх. І Цент .)
  •        Назвіть основні особливості розвитку регіону ? (Має велике населення , різноманітні к.к .багато потужних держав тощо.
  •        Сучаснй світ є надзвичайно мобільним у всіх його проявах. Українці йдучи в ногу з часом комуні кують з представниками різних країн як заходу так і сходу В Україні все частіше відкриваються заклади громадського харчування де готують страви японської китайської та інших азійських кухонь . На сьогоднішньому уроці ми не лише познайомимось із природніми ,суспільними особливостями країни  але й спробуємо привідкрити  завісу таких понять як східна  душа та східна кухня.
  1.   Оголошення теми та мети уроку
  2.   Епіграф уроку

О, країно! Далека й така таємнича,

Де сонце щодня виринає з пітьми,

Де сакура квітне поблизу гір мальовничих,

Сьогодні до тебе звертаємось ми ... МацуоБасьо

 III. Вивчення нового матеріалу

  1.   Географічне положення, природні умови та ресурси Японії

Розповідь вчителя про ЕГП країни

2)Населення ( розповіді учнів)

Назвіть позитивні та негативні риси ЕГП країни, забезпеченості природними ресурсами.

  1.   Господарство

Японія - одна з найрозвинутіших країн світу, країна «Великої сімки». Частка країни у світовому ВВП - 8 %, а світовому промисловому виробництві - 12 %.

Проблемне питання

Чому країна, яка практично не забезпечена природними ресурсами, потерпає від несприятливих природних явищ має такий високий рівень економічного розвитку?

Галузі спеціалізації: автомобілебудування, електронна промисловість, суднобудування, металургія, текстильна промисловість, телекомунікації.

  1.   Японія має розвинену сферу послуг, в якій створюється до 63 % ВВП (основні компоненти - торгівля, транспорт, телекомунікації, банківська сфера, туризм).
  2.   Промисловість є добре розвинутою галуззю економіки (виробляє до 35 % ВВП). Це переважно наукоємні галузі з новітніми технологіями виробництва. За індексом технологічних досягнень Японія займає 4 місце в світі ( після Фінляндії, СІЛА, Швеції). Основні галузі:
  •        автомобілебудування («Тойота», «Ніссан», «Хонда»)
  •        суднобудування(50 %)
  •        виробництво електронної техніки (20%, «Тошиба», «Соні»))
  •        виробництво роботів (50 %)
  •        чорна металургія
  •        хімічна промисловість

3) Сільське господарство відіграє значну роль у господарстві (2 % ВВП).

Основа - дрібні селянські господарства.

Рослинництво:

  •        зернові культури (рис)
  •        овочі та фрукти Тваринництво:
  •        свинарство
  •        скотарство
  •        птахівництво

-   вилов риби (12 млн т / рік), аквакультура (водорості, молюски, риба)

 3) Транспортна система – розповідь вчителя + презинтація 

Формування сучасного господарського комплексу Японії було б неможливе без розвитку транспорту. За останні десятиліття тут створена ефективна транспортна система. її особливість — висока густота шляхів сполучення та відсутність міжміського трубопровідного й річкового транспорту. Найбільшу роль у вантажо- й пасажирообігу відіграє автомобільний транспорт. Країна має густу мережу автомобільних доріг із твердим покриттям, найбільше значення мають першокласні автостради, які з'єднують найбільші міста. Роль залізничного транспорту зменшується. Він посідає друге місце в країні за пасажирообігом, а у вантажообігу його частка є незначною. Предметом гордості японців є сінкансен — система швидкісних залізниць, довжина яких становить близько 2,5 тис. км. Поїзди розвивають на них швидкість /до 300 км/год. •

Країна має великий морський флот, який обслуговують десятки портів, найбільшими з яких є Тіба, Йокогама, Кавасакі, Токіо, Нагоя, Осака. Особливо великими є обсяги міжнародних вантажів, роль каботажних перевезень поступово знижується.              Тгг^е              V?

Постійно збільшується значення авіатранспорту. Японські авіаційні компанії входять до світових лідерів. Країна має мережу аеропортів, найбільшими з яких є Наріта (Токіо) і Кансай (Осака).

4) Зовнішньоекономічні зв'язки

  •        Робота з підручником (cm. 188 - 189)
    1.   Основні торгівельні партнери
    2.   Експортні товари
    3.   Японський імпорт
    4.   Розвиток інвестиційної діяльності
    5.   Розвиток туризму
    6.   Стосунки з Україною

5) Розвиток культури

У світі добре відома любов жителів Країни сонця, що сходить, до природи, її тонке розуміння, що проявляється і в мистецтві, і в повсякденному житті. Японська земля дуже красива: чудові японські пейзажі вулканів, бухт, гір, островів, озер є багатством самобутньої культури Японії. Але природа Японії сувора і так просто не віддає своїх багатств тим, хто не розуміє її краси, не відчуває себе щасливим від споглядання цвітіння сакури. У світі техніки, бетону й заліза людина не може побачити краси природи, тому потрібно зупинитися і вчитися бачити красу навколо тебе, виховувати в собі почуття уваги до народу, який в суворих природних умовах зумів зберегти й подарувати всім уміння бути щасливим.             

  •        Виступ учнів, презентація

-Дидактична гра «Збери прислів'я».

Із даних фрагментів складіть японські прислів'я та приказки. Як вони характеризують японський народ? Що цінують, поважають у цій країні?


 


 


Озирайся- на минуле,                                          а людина - ім'я

Усякі діла                                                            мале.

Перлина любить ховатись                               з малих починаються,

Умій цінувати ,                                                 три роки голоду,

Сокіл цінує свої крила                                      а очі розплющеними,

Рік бунту -                                                        коли хочеш знати майбутнє,

Рот тримай закритим,                                  у непоказній оболонці.

  1.                                       Закріплення вивченого матеріалу. Підсумок уроку.
    1.   ГІрийолі «Торбинка гарних знань»- учні з торбинки витягують папірці із запитаннями та відповідають на них.
    2.   Висновок уроку

Культурний, інтелектуальний, фізичний капітал нації відіграє особливу роль в досягненні економічних висот. Чинниками, що визначають економічний розвиток Японії та оригінальність її економічної моделі, є історичні умови розвитку, рішучість у проведенні економічних реформ та їхня ефективність, специфіка соціальних відносин між урядом, бізнесом і населенням.

  1.   Оцінювання роботи учнів 4) Рефлексія

Всі молитви японців приходять до єдиних побажань, якими і хочеться підвести підсумок сьогоднішнього уроку: Хай обійдуть нас хвороби, нехай завжди буде спокій у родині, нехай завжди нас супроводжує вдача у справах.

  1. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал параграфа 36.

Написати лист японському послу «Я закоханий (закохана) у Вашу країну» Намалювати ілюстрацію «Японія - країна мрія»

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
13 листопада
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку