«Історія про любов та фотографії…»Йоанна Ягелло. «Кава з кардамоном». Йоанна Ягелло – польська письменниця, авторка творів для дітей та молоді. «Кава з кардаманом». Синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці)
Номер слайду 2
1. Познайомитися з особистістю польської письменниці Йоанни Яґелло. 2. З’ясувати творчу історію повісті «Кава з кардамоном». 3. Акцентувати увагу на особливостях розвитку сюжету повісті, жанровій своєрідності. 4. Розвивати навички аналізу та інтерпретації літературного твору, логічне мислення, уяву. 5. Виховувати моральні цінності. Завдання уроку:
Номер слайду 3
Діти читають книги не так, як дорослі, – їм не потрібно рецензій, їм або цікаво, або ні. Йоанна Ягелло
Номер слайду 4
ЙОАННА ЯГЕЛЛО – СУЧАСНА ПОЛЬСЬКА ПИСЬМЕННИЦЯ
Номер слайду 5
Номер слайду 6
ЙОАННА ЯГЕЛЛО – СУЧАСНА ПОЛЬСЬКА ПИСЬМЕННИЦЯ«Зустріч з читачами – найбільша радість, яку може отримати автор…» «Я написала першу книжку для доньки… Завдяки донькам я знаю, що у житті найважливіше…»
Номер слайду 7
… Про життя, про любов, про проблеми, з якими стикається сучасна молодь…«Кава з кардамоном» номінована на нагороду «Книжка року 2011», отримала номінацію на нагороду Donga, внесена у «Список скарбів» Музею дитячої книги.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
ВІДЕО
Номер слайду 10
Риси детективного жанру:- Сюжет твору пов'язаний із процесом розслідування, розгадуванням таємниці.- Герой, який розгадує таємницю.- Атмосфера загадки, таємниці, напруги.- Переважання зовнішніх подій.- Виразність деталей, увага до найменших дрібниць.- Обов'язкова розгадка таємниці
Номер слайду 11
Робота в групахІ група. Дослідити, які ознаки детективного жанру притаманні повісті «Кава з кардамоном».ІІ група. З’ясувати своєрідність композиційної будови повісті «Кава з кардамоном» .
Номер слайду 12
Кафе «ОКСАМИТ» Відео
Номер слайду 13
Символічність назви твору «Кава з кардамоном»Кава з кардамоном, перш за все, пов'язана у житті Лінки із Адріаном: зустріч Лінки і Адріана у кафе «Оксамит», історія із загубленими автомобільними ключами на міні-плантації ялинок, допомога Адріана дівчині після неприємної новорічної вечірки у Норберта – «кава розігрівала і додавала сил»
Номер слайду 14
Символічність назви твору «Кава з кардамоном»Своєрідність та наповненість внутрішнього світу героїні, юність, мрії, сподівання, передчуття кохання, стосунки з Адріаном, зустрічі з друзями, пошук гармонії з навколишнім світом, бажання розібратися у власних почуттях...
Номер слайду 15
Проблематика твору. Становлення та дорослішання особистості в процесі вирішення життєвих проблем. Стосунки у родині (нерозуміння, відчуження, брак уваги, сімейні таємниці), конфлікти «батьків» і «дітей». Моральний вибір особистості у складній ситуації та відповідальності за нього. Проблеми стосунків з однолітками, переживання почуття першого кохання. Прагнення юної особистості самоствердитися, знайти себе.
Номер слайду 16
Домашнє завдання. Для всіх учнів. Виокремити ключові події повісті, які допомагають розкрити риси характеру головної героїні. Записати ці події у зошит. Завдання для творчої групи. Улюбленою справою Лінки було фотографування. Підібрати ілюстративний матеріал (світлини: пейзажі, портрети, жанрові замальовки тощо) та упорядкувати «фотоальбом-експресію» Лінки Барської, відобразивши почуття, настрої, враження героїні. Методичний коментар: «фотоальбом» можна створити у мультимедійному варіанті (слайд-презентація, відеоролик тощо).
Номер слайду 17
За словами Л. Деркачової, повість «Кава з кардамоном» «...це історія про любов та фотографії, любов до фотографії, а також: про підлітків, яких вже, на жаль, не захистиш від проблем реального світу. Тому треба вчитися жити у ньому, вміти пробачати і сприймати речі такими, якими вони є..».