Йоанна Ягелло. «Кава з кардамоном».
Йоанна Ягелло – польська письменниця, авторка творів для дітей та молоді. «Кава з кардаманом».
Синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці)
1. Познайомитися з особистістю польської письменниці Йоанни Яґелло. 2. З’ясувати творчу історію повісті «Кава з кардамоном». 3. Акцентувати увагу на особливостях розвитку сюжету повісті, жанровій своєрідності. 4. Розвивати навички аналізу та інтерпретації літературного твору, логічне мислення, уяву. 5. Виховувати моральні цінності. Завдання уроку:
Символічність назви твору «Кава з кардамоном»Кава з кардамоном, перш за все, пов'язана у житті Лінки із Адріаном: зустріч Лінки і Адріана у кафе «Оксамит», історія із загубленими автомобільними ключами на міні-плантації ялинок, допомога Адріана дівчині після неприємної новорічної вечірки у Норберта – «кава розігрівала і додавала сил»
Проблематика твору. Становлення та дорослішання особистості в процесі вирішення життєвих проблем. Стосунки у родині (нерозуміння, відчуження, брак уваги, сімейні таємниці), конфлікти «батьків» і «дітей». Моральний вибір особистості у складній ситуації та відповідальності за нього. Проблеми стосунків з однолітками, переживання почуття першого кохання. Прагнення юної особистості самоствердитися, знайти себе.
Домашнє завдання. Для всіх учнів. Виокремити ключові події повісті, які допомагають розкрити риси характеру головної героїні. Записати ці події у зошит. Завдання для творчої групи. Улюбленою справою Лінки було фотографування. Підібрати ілюстративний матеріал (світлини: пейзажі, портрети, жанрові замальовки тощо) та упорядкувати «фотоальбом-експресію» Лінки Барської, відобразивши почуття, настрої, враження героїні. Методичний коментар: «фотоальбом» можна створити у мультимедійному варіанті (слайд-презентація, відеоролик тощо).
За словами Л. Деркачової, повість «Кава з кардамоном» «...це історія про любов та фотографії, любов до фотографії, а також: про підлітків, яких вже, на жаль, не захистиш від проблем реального світу. Тому треба вчитися жити у ньому, вміти пробачати і сприймати речі такими, якими вони є..».