З досвіду роботи "Формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, до Батьківщини"

Про матеріал
Опис досвіду роботи по формуванню ціннісного ставлення особистості до українського народу, до Батьківщини у другому класі, що навчається за програмою "Інтелект України".
Перегляд файлу

Формування ціннісного ставлення особистості до українського народу,  Батьківщини

Політичні та соціальні зміни, наявні в Україні, спрямовані на утвердження демократичних засад розвитку держави. В основу системи національного виховання у країні покладено національну ідею як консолідаційний чинник розвитку суспільства і нації. Сутність національного виховання  полягає у всебічному пізнанні історії, культури, духовності українського народу, пізнання та усвідомлення кожною дитиною себе як індивідуальності, особистості та як частки своєї нації, а на цій основі – і всього людства.

Ціннісне ставлення особистості до суспільства й держави виявляється в патріотизмі. В Україні патріотизм має національну значимість та цінність, оскільки є одним із найбільш глобальних людських почуттів, поєднує в собі любов до Вітчизни, свого народу, гордість за його минуле і сьогодення. Тому нині одним із пріоритетних напрямів роботи з юним поколінням є патріотичне виховання як складова духовно-ціннісної компетентності молоді. 

Третій рік я працюю у класі за програмою проєкту "Інтелект України". Цей проєкт спрямований на засвоєння духовного багатства, яке створювала українська нація. Плекання національної свідомості й самосвідомості, прищеплення моральних ідеалів та ціннісних орієнтирів відбуваються системно, за допомогою різних форм та засобів, інтегровано, органічно й цікаво для дітей. Учні з задоволенням залучаються до роботи, роблять висновки, висловлюють свої судження, дають оцінку, творчо працюють з матеріалом, що спрямований на виховання сучасної повноцінної, високоморальної особистості. Завданнями проекту є пробудження й виховання в кожному учневі патріотичних почуттів, залучення до вищих цінностей:

- любові до батьків, своїх предків, рідної землі;

- любові до рідної мови, культури, народу, пошани до історичного минулого, національних традицій і звичаїв;

- глибокого усвідомлення власної національної належності, відчуття єдності зі своїм народом;

- любові до Батьківщини — України, готовності творити задля кращого її майбутнього.

Наш робочий день починають ранкові зустрічі, складовою яких є афірмації. Афірмація - це позитивно сформульована фраза-твердження, що працює як самонавіювання із завданням змінити звичний образ думок і сформувати те майбутнє, до якого хочеться прийти.

Тривалий час на ранкових зустрічах повторювалась клятва Прапору України; проводяться ігрові вправи, групові та колективні роботи спрямовані на виховання патріотичних почуттів.

Найоб’ємніша робота з формування ціннісного ставлення до Батьківщини відбувається на уроках ЯПС. Відеоролики допомагають нам здійснити віртуальні подорожі по окремим областям України. Подорожуючи туристичними маршрутами діти знайомляться з найдивовижнішими куточками нашої країни. Учні із задоволенням вивчають історію України, починаючи з кам’яної доби. На кожному уроці ЯПС присутня робота з картою( політичною, адміністративно-територіальною, фізичною, контурною). Вправа “Мандрівник” допомагає дітям запам’ятати контури країни, та окремих областей. За цей рік ми вивчили 7 областей. Закріплення вивченого матеріалу відбувається в ігровій формі: квест-ігри, географічне лото тощо. Веселі фізхвилинки теж спрямовані на матеріал, що вивчається.

ЯПС - інтегрований предмет, тому тут є завдання і з математичної галузі: читання та запам’ятовування багатоцифрових чисел(висота гір, глибина озер, морів), прокладання маршрутів на карті, рахуючи об’єкти, що проходять. Дітям дуже подобається нейробіка від Бу-Бу для майбутніх картографів(швидкісна лічба)

Ось, наприклад, до Дня вишиванки ми переглядаємо відео, проводимо бесіду, об’єднуємось у групи та граємо у “Географічне лото”; рахуємо кількість орнаментів на карті України. А ще ми розв’язуємо географічні задачі.

На уроках математики учні відправляються у математичну подорож містами України. Виконуючи послідовно дії вони дізнаються кількість шкіл у тому чи іншому місті.

 Ось ми підійшли до мовно-літературної галузі. Вивчаючи річки, озера, гори нашої Батьківщини діти одночасно вивчають власні та загальні іменники, орфограму велика літера у власних назвах. Учні працюють з науковими текстами як справжні мовознавці: визначають частини мови, ставлять питання, в іменниках визначають відмінок, тощо.

На уроках української мови та читання дуже багато текстів про красу рідного краю. Вивчаємо життя і творчість видатних українців: Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесі Українки. Діти працюють індивідуально, в парах, у групах.

На виховних заходах діти також поповнюють знання про Україну, вчаться бути гідними своєї Батьківщини.

Підсумовуючи вище сказане, з впененістю можна сказати, що робота по

формуванню ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини у даному класі виконується в повному обсязі.

 

docx
Додано
30 жовтня 2021
Переглядів
783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку