Вчитель-логопед Т.О.Кеня
Ι-кваліфікаційної категорії
LEGO-це цікава гра,
В неї грає дітвора,
LEGO в руки ти бери,
Та шедеври ти твори…
«Конструктор LEGO, як різнокольорова палітра гри».
Гра для дитини є потужним чинником становлення особистості. Вона сприяє розвитку психічних процесів (мовлення, уваги, пам'яті, уяви, мислення, сприймання), надає можливість розвивати рухову активність та творчі здібності. Під час гри дитина розвивається, навчається, виховується.
[3 c.15]
LEGO- це система, що дає змогу дитині робити різні відкриття, експерименти, пізнавати, досліджувати, імпровізувати, творити, співпрацювати в команді.
LEGO- це велика різнокольорова палітра, яка містить різновиди гри, а саме: розвивальну, рухливу гру та гру за уявою; вільну, сюжетно-рольову, будівельну; гру в парах та гру індивідуальну; гру з дорослими та гру з однолітками. [1 c.6-7]
LEGO- ігри вчать педагогів бути універсальними, творчими, креативними, неординарними. LEGO дає змогу педагогові навчати дітей через гру. Навчання з LEGO багатогранне. Діти опановують певні знання, які отримують у процесі пошуку; тренують свою наполегливість й цілеспрямованість, уміння рухатися до цілі як самостійно, так і в команді; вчаться один в одного, знаходять компроміси й оптимальні рішення.
У дітей формуються конструкторські здібності, збагачується емоційний та чуттєвий досвід, розвиваються психічні процеси та пізнавальні здібності. Розширюється активний словник, зв'язне мовлення, комунікативні навички, культура поведінки. Формується цілісна система уявлень дитини про світ людей, предметів, природи. Вдосконалюється фізичний розвиток дитини, дрібна моторика. Розвивається творча уява, вміння мислити креативно, експериментувати, розмірковувати, висловлювати власні судження. Формується світосприймання, самостійність, спостережливість, активність, креативність, ініціативність. Розвивається логічне мислення, порівняння, аналізування, узагальнення інформації. [1 c.7-8]
Гра з LEGO - це активне, захопливе, корисне проведення часу.
Гра з LEGO - це механізм партнерської взаємодії педагога з дитиною.
LEGO конструктор – це новий інтерактивний засіб у роботі педагога.
LEGO конструктор – це творча гра, яка розкриває неосяжний внутрішній потенціал дитини.
Конструктор LEGO представлений двома видами: LEGO «DUPLO» та LEGO «System».
LEGO «DUPLO» - це об'ємні за розміром деталі, якими дитина з легкістю зможе гратися, починаючи з раннього і аж до старшого дошкільного віку.
LEGO «System» - деталі вдвічі менші за розміром, ніж «DUPLO». Створювати свій міні-всесвіт з таких деталей обожнюють дошкільники віком 4-5 років і старші, а також школярі. Особливістю конструктора LEGO є також те, що деталі обох типів добре поєднуються і комбінуються одні з одними.
Розвивальні набори містять як основні деталі конструктора, такі як цеглинки і пластинки, що відрізняються за величиною, кольором і формою (деталі квадратні, прямокутні, зі скосами, із заокругленнями), так і додаткові, зокрема фігурки людей за віком, статтю, професією; елементи будівель; транспорт, тощо. [1 c.11]
LEGO «DUPLO» та LEGO «System».
З досвіду роботи «LEGO шлях в ХСШ №7»ХОР
У 2016 році КЗ «ХСШ№7»ХОР розпочав роботу в проєкті LEGO Foundation «Шість цеглинок». Для впровадження і реалізації цього проєкту в навчальний процес, мені, як вчителю-логопеду, було запропоновано взяти участь у цьому проекті в якості куратора в нашому закладі.
Рома О.Ю.- керівник проекту «Сприяння освіті», the LEGO Foundation.
Кеня Т.О.- куратор, вчитель-логопед у КЗ «ХСШ№7»ХОР.
За певний час було пройдено багато тренінгів, семінарів-практикумів, майстер-класів. Вони допомогли мені оволодіти новими методами, прийомами, формами роботи з дітьми, батьками, педагогами. Отримала сертифікати, які дали змогу практикувати у цій сфері.
Отримання сертифікатів.
Отримані знання одразу застосувала на практиці у вигляді засідань педагогічної ради, майстер-класів з педагогами, дітьми, студентами; індивідуальні чи групові консультації, засідання творчих груп, обмін досвідом тощо.
Використання такого інструменту, як LEGO, наповнило ці форми роботи ігровою практичною діяльністю, додало яскравих вражень, допомогло усвідомити безмежний потенціал гри для розвитку дітей.
Ініціативою педагогічного колективу була обрана LEGO - команда, яка почала свій шлях у професійному розвитку в певному LEGO напрямку.
Наш спеціальний заклад спочатку отримав декілька коробок з ігровими наборами LEGO «DUPLO» та LEGO «System», і ми розпочали роботу у сфері «Шість цеглинок».
Відкриття коробок з LEGO. Радість, подив, усмішки, позитив в очах дітей.
У закладі з нашою творчою командою почали проводити заняття з елементами LEGO, розваги, свята, «challenge», виставки, конкурси, квести, у яких взаємодіють всі педагоги, діти, батьки.
Лего конференції в нашому закладі.
З часом у закладі був відкритий LEGO кабінет для роботи з дітьми.
Щороку тренери з LEGO проєкту запропоновують нам певні теми, за якими працюємо з дітьми цілий рік (проводимо заняття, будуємо за певною тематикою споруди, предмети, природу тощо). [див.фото].
Осінні LEGO фарби. LEGO осінь чарівниця.
Всі свої роботи ми фотографуємо, робимо пости, розміщуємо на шкільному сайті та у Facebook в групі «Сприяння освіті». Створюємо презентації, колажі, стінгазети. За свою плідну співпрацю заклад отримує грамоти, дипломи, додаткові коробки з наборами LEGO та пам'ятні подарунки. Ці всі успіхи надихають далі навчатись чомусь новенькому, вчити дітей, творити.
Лего стінгазета «Літня подорож цеглинки LEGO».
Обмін досвідом зі студентами.
Лего транспорт (човни, кораблі, літаки, ракети, потяги, автобуси тощо).
Запускаємо ракети в космос.
Література:
1. «Програма розвитку дитина від 2 до 6 років та методичні рекомендації «БЕЗМЕЖНИЙ СВІТ ГРИ З LEGO»/ О.Ю. Рома, В.Ю. Близнюк, О.П. Борук – the LEGO Foundation, 2016.- с.7,8,11,60,68,69,70.
2. Логопедия: Учеб.для студ.дефектол.фак.пед.высш.учеб.заведений/ Под ред. Л.С. Волковой, С.Н. Шаховской.- 3-е изд., 623-646 с. – (коррекционная педагогика).
3. Филечева Т.Б., Чиркина Г.В. Подготовка к школе детей с общим недоразвитием речи в условиях специального детского сада.-М., 1994.-с.15
4. Facebook група «Сприяння освіті».
5. КАТАЛОГ: Образовательные конструкторы : ЛЕГО: Мир вокруг нас М..-
2013г.
6. www. education.lego.com/ru