З досвіду роботи "Ліси для нащадків"

Про матеріал

Постійна увага у змісті шкільного предмета « Біологія» до людини, жителя планети Земля, передбачає розвиток в учнів почуття причетності та відповідальності за збереження природи, сприйняття її як ідеалу гармонії й досконалості буття. У формуванні екологічних знань важливе місце займає суспільно корисна праця. Дослідницько - практична робота учнів по лісництву і лісорозведенню сприяє міцному засвоєнню теоретичних знань з біології. Займаючись відновленням лісів, спостерігаючи за життям дерев і чагарників, школярі краще пізнають роль кожного організму в рослинному співтоваристві.

Перегляд файлу

Гутянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Богодухівської районної ради Харківської області

 

 

 

З досвіду роботи

«Ліси для нащадків»

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            Підготувала: Шутка Євгенія Вікторівна  

                                                                           вчитель біології та екології

 

 

 

2018 р.

 

 

Людина – частина природи.  Її існування можливе за умови встановлення гармонійних стосунків з довкіллям і дбайливого ставлення до нього. На усвідомлення цієї тези спрямований шкільний курс «Природознавство» та „Біологія”, в основі яких лежить наука про природу. Під час виконання завдань шкільного предмета практикую різні форми навчально-дослідницької діяльності, які здійснюються в умовах колективної співпраці.

Кожен рік, як додаток до уроків, я проводжу   різноманітні   екскурсії, позакласні та позашкільні заходи,  які збагачують   кругозір дитини, стимулюють   бажання   більше бачити, більше знати, більше відтворювати.

Постійна увага  у  змісті шкільного предмета « Біологія»  до людини, жителя планети Земля,  передбачає розвиток в учнів почуття причетності та відповідальності за збереження природи, сприйняття її як ідеалу гармонії й досконалості буття. У формуванні екологічних знань важливе місце займає суспільно корисна праця. Дослідницько - практична робота учнів по лісництву і лісорозведенню сприяє міцному засвоєнню теоретичних знань з біології. Займаючись відновленням лісів, спостерігаючи за життям дерев і чагарників, школярі краще пізнають роль кожного організму  в рослинному співтоваристві.

З 2002 року в Гутянській ЗОШ І-ІІІ ст. працює ланка „Юних лісівників", яка була створена за спільним рішенням керівництва Гутянського ДЛГ та Гутянської ЗОШ. Це форма організації суспільно корисної  й продуктивної праці учнів у лісовому господарстві.

В процесі факультативних занять з учнями складається учбово- виробничий план, проводиться лісотехнічне навчання, ведуться практичні роботи на закріплених ділянках лісу і періодично підводяться підсумки господарської діяльності лісництва.

         Юні лісівники виконують різні  види робіт:

  •     посадка і посів саджанців;
  •     збір шишки шпилькових порід;
  •     догляд за лісопосадками і лісонасінними плантаціями;
  •     вирощування садівного матеріалу і озеленення ним населеного пункту;
  •     виявлення ушкодження лісу шкідниками і хворобами;
  •     охорона і залучення птахів;
  •     виготовлення та розвішування синичників;
  •     підгодівля диких тварин і пернатих;
  •     облік і охорона мурашників;

       охорона рідкісних  видів дерев,  чагарників і трав'янистих рослин;

  •       фенологічні спостереження і досліди.

 

   Сучасна виховна система ціннісного ставлення до природи включає проведення різних конкурсів, виставок, акцій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Акція «Ліси для нащадків»

            Акцій „ Ліси для нащадків" була спрямована на активізація роботи гуртківців, проводилася   природоохоронна   робота   по  охороні   лісових насаджень, посадка нових лісів, закладання лісорозсадників, шкілок,  залучення учнів до дослідницької роботи з лісництва, створювалися  умови  для  допрофесійної  підготовки  учнів в галузі лісництва.

 

 

 

     Діти активно взяли участь у цій акції.  Результатом цієї роботи є перевищення норми посадки дерев більше ніж у 5 разів.

Працівниками лісництва були підготовлені для кожного учня невеликі подарунки - набори саджанців декоративних деревних культур. Також кожному учневі була вручена подяка за активну участь у цій акції.

 

 

 

 

 

 

 

 

 На початку листопада 2018 року гуртківці також взяли участь у посадці сіянців дуба. Було висаджено 2438 рослини.

 

 

 

В рамках цієї  акції проводилися і інші  заходи.

Між учнями 1-4 класів проводився конкурс малюнків „Людина та ліс". Участь взяли багато дітей. Переможцем конкурсу  стала  учениця нашої

 

 

 

школи, яка посіла друге місце і отримала цінний подарунок - фотоапарат.

      Учні 6-7 класів писали твори. Всі учасники заходу „Людина та  ліс" отримали заохочувальні подарунки.

Другий   захід   акції  -  посадка  молодих   сіянців  сосни
звичайними шкільними лісництвами.

Наприкінці акції всім учасникам видали сертифікати. Закінчилося ця акція на приємній такій нотці - працівники лісгоспу частували учнів смачною польовою кашею.

 

 

 

 

 

Акція «Екологічний Новий рік»

  Мета акції: Активізація роботи з учнівською молоддю щодо формування екологічної культури, залучення її до практичної природоохоронної роботи;

виховувати ціннісне ставлення до природи;

розвивати екологічне мислення;

формувати навички роботи з простими інструментами і матеріалами;

    вчити естетично оформляти свою роботу;

    формувати дбайливе ставлення до рослинного світу, зокрема до хвойних лісів.

 Тривалість акції -  1,5 місяці

 Реалізація акції -   6 етапів:

1етапПІДГОТОВЧИЙ „Передноворічні проблеми”. Говорили про охорону та захист деревних насаджень як у населених пунктах, так і за їх межами, про розмір шкоди, заподіяної внаслідок знищення або пошкодження хвойних та вічнозелених рослин перед Новим роком, про відповідальність за порушення лісового законодавства.  Створення тимчасових робочих груп  для підготовки і проведення заходів проекту.

2 етап -  Ділова зустріч. Група разом з головним лісничим Гутянського держ лісгоспу Коршуном Сергієм Михайловичем опрацювали нормативно-правові акти, що визначають використання і охорону лісів України, до яких  належать Закон України про охорону навколишнього середовища та Лісовий кодекс України.

3 етап Рефлексація. Проводили з метою вивчення суспільної думки щодо новорічних ялинок. Група учнів  дізнавалася думку учнів школи та односельців щодо значення та охорони соснового лісу. Анкета  «Чи готовий ти замінити новорічну ялинку на композицію чи штучну прикрасу» та соціологічне опитування «Куди подітись ялинці після свята. 

  1.       етапПрактична робота. Листівки-звернення „Збережімо ялинки”. Учні виготовляли листівки-звернення з проханням не зрубувати і не купувати ялинки, не допомагати їх нищити, заклики використовувати штучні ялинки замість живих, прикрашати домівки композиціями з хвойних гілочок, мішури, „дощику”, прикрашати ялинки, що ростуть на території школи.

5 етап   КТС Підготовка букетів, новорічних композицій. Учні виготовляли букети, композиції із хвойних гілочок, сухих рослин.

  1.       етап Майстер-клас з виготовлення ялинкових прикрас з фарбованих шишок та інших підручних засобів.

Очикувані результати:

   Відродяться традиції новорічного оздоблення інтер’єру гілками хвойних дерев та штучними ялинками.

Односельці (хоча б дехто)відмовляться від  на винищення хвойних лісів, особливо у передноворічні дні.

Учні зацікавляться виготовленням ялинкових композиції та  прикрас своїми руками

Ведучий 1 - На початку нашої ери ліс складав 51%. Та за два тисячоліття відбулися великі зміни. Лісів залишилося трохи більше 14%, для порівняння – ліси Фінляндії складають 89% території країни. Вчені підрахували, що для задоволення різних потреб сучасної людини впродовж життя необхідно приблизно 300 дерев. Адже ліси є джерелом обробної, меблевої, целюлозної промисловості. Бездумна вирубка лісонасаджень призвела до різкого скорочення території лісів на Україні.

Ведучий 2 -  Протягом  віків ліс допомагав вижити нашим пращурам, зараз ми можемо знищити його. Коли ліс був сильніший за людину, він допомагав їй, нас же на таке благородство поки що не вистачає.

Передноворічні дні – це час, коли заготовляється велика кількість хвойних дерев. Заготовляють для того, щоб через один-два тижні після Нового року вони опинилися на смітнику. Задовольняючи свої забаганки, що називаються традицією, під сокирою зникає не окрема ялинка, а цілі квартали лісу.

До слова запрошуються група «ПРАВОЗНАВЦІ»

 

 

Юні правознавці з головним лісничим Гутянського держлісгоспу Коршуном Сергієм Михайловичем опрацьовують нормативно-правові акти

 

   І гр. ПРАВОЗНАВЦІ:  

І учасник групи -  Ліси України є її національним багатством і за своїм призначенням виконують переважно екологічні, естетичні, виховні функції. Проте вони мають обмежене експлуатаційне значення і підлягають державному обліку та охороні.

 Наша група разом з головним лісничим Гутянського держлісгоспу Коршуном Сергієм Михайловичем опрацювали нормативно-правові акти, що визначають використання і охорону лісів України, до яких  належать Закон України про охорону навколишнього середовища та Лісовий кодекс України

 Порушення лісового законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність.

ІІ учасник групи - Дисциплінарна відповідальність полягає в накладенні на винну особу дисциплінарного стягнення. Підставою її виникнення може бути невиконання або неналежне виконання порушником своїх трудових (службових) обов'язків. Суб'єктами дисциплінарної відповідальності є посадові особи і громадяни. Дисциплінарні стягнення накладаються адміністрацією підприємств, установ і організацій за місцем роботи особи, яка вчинила дисциплінарний вчинок, або вищим органом у порядку підлеглості.

ІІІ учасник групи - Цивільно-правова відповідальність полягає у відшкодуванні шкоди, заподіяної лісові.

Акти, які передбачають майнову відповідальність за конкретні лісопорушення внаслідок порушення лісового законодавства. У ст. 100 Лісового кодексу України зазначено: «Підприємства, установи, організації і громадяни зобов'язані відшкодувати шкоду, заподіяну лісу внаслідок порушення лісового законодавства, у розмірах і порядку, які визначені законодавством України».

 VI учасник групи -  Адміністративним правопорушенням (вчинком) визнається протиправна,  умисна або необережна дія чи бездіяльність, що посягає на державний або громадський порядок, власність, права і свободи громадян.

За лісопорушення передбачений такий вид адміністративного стягнення, як штраф. Кодекс України про адміністративні правопорушення передбачає його стягнення за:

— незаконне використання земель Державного лісового фонду (ст. 63);

— порушення встановленого порядку використання лісосічного фонду, заготівлі і вивезення деревини, заготівлі живиці (ст. 64);

— незаконну порубку, пошкодження та знищення лісових культур і молодняка (ст. 65);

— порушення правил відновлення і поліпшення лісів, використання ресурсів спілої деревини (ст. 68);

- самовільне сінокосіння і випас  худоби, самовільне збирання дикорослих плодів, оріхів, грибів, ягід на ділянках, де це заборонено або допускається тільки за лісовими квитками (ст. 70);

— засмічення лісів побутовими відходами і покидьками (ст. 73);

— знищення або пошкодження відмежувальних знаків у лісах (ст. 75);

— знищення корисної для лісу фауни (ст. 76);

— порушення вимог пожежної безпеки в лісах (ст. 77);

  •   самовільне випалювання сухої рослинності або її залишків (ст. 771). Суми штрафів за вказані лісопорушення різні.

Підставою для розгляду справ про адміністративні лісопорушення є протокол, складений посадовою особою державної лісової охорони, працівником органів внутрішніх справ, громадським інспектором охорони природи, чи громадським лісовим інспектором.

Vучасник групи - Кримінальна відповідальність встановлена за такі злочини проти лісового господарства:

  •     Найбільший злочин проти лісового господарства – це незаконна порубка лісу (ст.246 КК)
  •     Дії, які спричинили загибель людей, масову загибель тварин чи рослин
  •     Порушення правил боротьби зі шкідниками і хворобами рослин;
  •     Незаконна порубка дерев і чагарників у лісах, що знаходяться на територіях природно-заповідного фонду;
  •     Злочинне порушення правил пожежної безпеки   (ст.270 Кк);
  •     Сукупність злочинів що до лісу, наприклад, за зловживання службовим становищем і хабарництво(ст.364, 368Кк)

   Ведучий 1 - З давніх часів люди пильно оберігали дерева, вважаючи їх священними. Ніхто не міг зламати навіть гілочку, а з нищівниками розправлялися дуже суворо, навіть страчували. А новорічні ялинки?!  Адже їх зрубала рука людини. Рубала для себе, для своєї забаганки, яку називає традицією.

Ведучий 2 - Сотні тисяч ялинок прикрашають наші квартири в новорічні свята. І як сумно бачити в перші ж числа січня ці ялинки, викинуті на смітник як непотріб. Так непомітно можна вирубати і останню ялинку на нашій планеті.

До слова запрошуються група «СОЦІОЛОГИ»

ІІ гр. СОЦІОЛОГИ

І учасник групи - Наша група вирішила дізнатися думку учнів школи та односельців щодо значення та охорони соснового лісу.

Ми провели анкетування серед учнів 6,7,8 класів «Чи готовий ти замінити ялинку на композицію, чи штучну прикрасу». Були такі питання:  ... (із слайдів)    В анкетуванні взяло участь 58 учнів. 

Анкетування учнів 6-го класу

 

Отримані результати ми занесли в таблицю …

Питання

А

Б

В

Г

 

1.Чи була у вас    ялинка на Новий рік?

Була природня

Була штучна

Букет чи композиція

Нічого не було

 

52

 

4

 

2

 

-

 

2.Чи знаєш ти, звідки твоя ялинка?

Зрубали в лісі

Приніс тато

Купили на базарі

Вирощена на спец. плантаціях

35

13

4

6

 

3.Чи кожного року ти маєш  ялинку?

Завжди

 

Не кожного року

Дуже рідко

Не буває

58

-

-

-

 

4.Чи є у вас вдома штучна ялинка?

Є і ми користуємося

 

Є але рідко користуємося

Є але  не користуємося

Немає

4

7

10

37

5.Які новорічні прикраси ти вибрав?

Справжня ялинка

Штучна ялинка

Композиція

Каркас з справжніми гілками

52

4

-

2

6.Куди  потрапляпляє

ваша ялинка після свят?

Не знаю

Спалюють

Дрова і корисні матеріали

Вивозять на смітник

 

3

 

7

 

37

 

11

… і зробили такі висновки:

  1.     Всі учні (100 %) мають ялинку на новорічні свята. З них 52 учні   (89%) учнів мають природні ялинки на Новий рік
  2.     У більшості учнів  (35 чол.) ялинки зрубані у лісі татом (тобто здобуті незаконно),   у 17 учнів (13+4)  придбані у лісництві або куплені на базарі
  3.     Більшість учнів штучних ялинок не мають, проте ті, хто має, ними не користуються.
  4.     Після новорічних свят більшість  ялинки використовують як паливо. Це 37 учнів (63%), але 11 учнів (19%) стверджують, що ялинки викидають на смітник1111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111.

ІІ учасник групи - Також ми провели соціологічне опитування серед жителів селища Гути, Первухінки, Карлівки – всього 72 чоловіки,  яке назвали «Куди подітись ялинкам після Нового року» .

 

 

Обробка результатів опитування «Куди подітись ялинкам після Нового року» серед односельців

 

Були задані такі питання:  (прочитати самі питання)

№ питання

так

Ні

Не знаю

1.Чи в кожному будинку на Новий рік повинна бути ялинка

69

  •          

3

2.Чи могли б ви замінити ялинку на новорічну композицію чи букет?

15 (якби хто виготував)

57

  •          

3.Чи потрібно розповідати населенню про шкоду, що завдається хвойним рослинам?

72

-

-

4.Як захистити ялинки і сосни нашого лісу?

 

42 (Лісгосп)

  1.       (учні-патрулі)

28

5.Що можуть зробити для цього учні школи?

 

Проводити виховні заходи, лінійки

24

6.Як ви ставитесь до того, що після свята ялинки масово викидають чи палять?

Негативно - 55

17

Провівши опитування, ми з’ясували що:

  1.     Майже всі опитувані (69 чол.) вважають, що ялинка обов’язково повинна бути в кожному будинку.
  2.     Замінити ялинку на композицію згодилися 15 людей це 21%,  але за умови, що  її хтось зробить.
  3.     42 чоловіки (59%) захист хвойного лісу покладають на лісгосп, 2чоловіки (2,7%) -  на учнів школи, а 28 чоловікам(39%) – байдуже,  хто буде охороняти ліс
  4.     Більшість односельців ставиться негативно до  вирубки хвойних рослин і вважають,  що виховна робота в школі в майбутньому покращить екологічну ситуацію

        Ведучий 1 - Проблема скорочування території соснових  лісів – легень нашої планети,  різко зростає, бо ми, люди, бездумно знищуємо все на своєму шляху.

А зараз послухаємо групу  «АГІТАТОРІВ»

ІІІ гр. АГІТАТОРИ (виготовлення листівок)  І учасник групи - Проаналізувавши відповіді соціологічного опитування наших односельців,  наша група агітаторів вирішила створити агітаціїні екологічні  листівки, які закликають зберегти соснові ліси від вирубки.

Новорічні агітаційні листівки, виготовлені учнями

 

 

Разом з працівниками Укрпошти учні розповсюдили більше 200 листівок поміж жителями Гут, Первухінки, Губарівки

 

Ведучий2 -  Підраховано, що жителі 2000 квартир, які замінили ялинку на композицію чи букет, врятують від вирубки 1 га лісу. Крім того, новорічний букет надає великі можливості для вираження індивідуальності,  простір для фантазії. Встановити їх набагато дешевше, швидше і простіше.

 

Ведучий1 -  Новорічні композиції краще вписуються в малогабаритні квартири, залишають набагато менше сміття, довше зберігають свіжість.

До слова запрошуються «ТВОРЧА» група.

 

Виготовлення новорічних композицій

 

І учасник групи - Можна виготувати чудові новорічні композиції з соснових та ялинових гілок, шишок, новорічних іграшок. Гілки ялини і сосни у великій кількості діти збирають на промислових рубках, де деревина іде на потреби людини, а зелені гілки або спалюють, або залишають на місцях вирубок, забруднюючи ліси.

ІІ учасник групи - Сьогодні ми вас запрошуємо познайомитися з виставкою новорічних композицій. Погляньте, кожна композиція, букет нічим не гірше новорічної ялинки. Вони цілком можуть створити відчуття свята, атмосферу таємничості.

Новорічний букет – це ваша фантазія, втілення вашої мрії  вашої уяви.

ІІІ учасник групи - Для виготовлення таких букетів потрібно зовсім не багато - просте бажання влаштувати свято собі і близьким людям. Саме новорічним букетом можна виразити свою індивідуальність. Відчуйте себе творцями, створіть затишок і атмосферу свята в своїх букетах, прикрасьте квартиру новорічною композицією.

 Ми вам пропонуємо декілька прикладів новорічних  букетів. А який найкращий, вибирайте самі.

Композиція на спилі дерева. В круглому спилі дерева товщиною 2 – 3 мм робимо декілька отворів, в які вставляємо гілки ялини. Між гілками ставимо фігурки Діда Мороза, Снігурки, тварин. Прикрашаємо, оздоблюємо.

Композиція „Яблуко”.

1 спосіб: в середину яблука (де плодоніжка) вставляємо гілочку ялини. Навколо зав’язуємо бант або „дощик”.

2 спосіб: в середину яблука вставляємо ювілейну свічку. Навколо неї – дрібні ялинові гілочки, „дощик”, шишки.

Композиція на трутовиках. Влітку на деревах є плодові тіла грибів-трутовиків. Їх знімають, сушать і покривають лаком. Потім в них роблять декілька отворів для того, щоб вставити гілочки сосни чи ялини, почепити цукерки, новорічні іграшки . Композицію прикрасити стрічкою, „дощиком”.

Композиція „Вінок”. Основою вінка може бути коло з дротини, лози, соломи, Коло обмотують гілками сосни чи ялини, прикріплюють їх за принципом черепиці. Прикрашають вінок стрічками, фарбованими шишками, „дощиком”.

І учасник групи - Таким чином, відроджена традиція новорічного оздоблення інтер’єру гілками хвойних дерев, з одного боку, підтверджує наші сподівання, створюючи таку саму новорічну атмосферу, як і звичні новорічні ялинки, а з іншого – дозволяє святкувати Новий рік, не завдаючи лісові великої шкоди.

Давайте дамо шанс на життя нашим ялиновим і сосновим лісам!!!

 

Ведучий2 -  Оригінальний новорічний букет чи композиція із ялинових чи соснових гілок надовго заполонить будинок запахом хвої і створить святковий настрій, А прикрасивши її іграшками, виготовленими власними руками буде приємно і цікаво.

А зараз група «Умілі ручки» познайомить нас з цікавими соморобними іграшками.

V гр. УМІЛІ РУЧКИ (Майстер-клас)

 

 

Група «Умілі ручки» в 3 класі провела майстер-клас з виготовлення іграшки  «Петрушка».

 

 

Ведучий1 -  Шановні гості! Ми раді що ви завітали до нас! Вітаємо Вас з Наступаючим новим роком! А побажання кожен із вас знайде  у своєму Петрушці

(Учні  роздають Петрушок, виготовлених заздалегіть)

ВЧИТЕЛЬ: Дякую за проведену роботу. Діти, скажіть будь-ласка:  Що нового ви взяли для себе провівши    акцію « Збережемо соснові ліси».

УЧНІ: Ми дізналися багато нового познайомилися з  нормативними актами, дізналися , які покарання…,  спробували себе в ролі рекламодавців, вчителів,  соціологів. Навчилися виготовляти композиції, іграшки…

 ВЧИТЕЛЬ  :  Про те, що  наші соснові ліси -  це перлина не тільки  району чи області, але і всієї України, нагадувати, напевно, не варто. На уроках біології вивчаючи рідкісні види рослин чи тваринми  ми з вами не раз звертали увагу що для червонокнижних представників наш ліс став домівкою, вони мешкають на території нашого району . Тож давайте збережемо цей скарб , бо не дарма говорять старі люди: «Коли зникне остання ялина – тоді зникне людина»

 

 

Екскурсії в Гутянське та Володимирівське лісництва.

 

З великим задоволенням гуртківці працюють в теплицях Гутянського лісництва. Спочатку учні прослухали курс лекцій на тему «Лісові росадники». Посадковий матеріал". Потім був ряд практичних занять. Дітей дуже зацікавила робота з прививки дуба. Учні до підвою дуба звичайного прививали черешки дуба черешчатого. Ця робота проводилася з метою формування дбайливого ставлення до природних багатств України, формування екологічної культури, гармонійності відносин з природою.

 

 

 

          На мою думку, та дитина, яка на своєму досвіді відчула наскільки це трудоємка і кропітка робота, що потребує уваги охайності, ніколи не зламає гілку дерева, не зірве рослину, не зруйнує пташине гніздо.

          З великим задоволенням гуртківці 05.11.2018 року відвідали Володимирівське лісництво з метою вивчення мисливських тварин, що розводить це господарство.

 

D:\Фото\Школа\2018-19 н.р\Лісгосп\IMG_20181105_125457.jpg

Дикі свині в Володимирівському лісництві  - це майже ручні тварини.

 

D:\Фото\Школа\2018-19 н.р\Лісгосп\IMG_20181105_130720.jpgВолодимирівське лісництво - галузь народного господарства, в завдання якої входять охорона, використання, відтворення, раціональне використання державного мисливського фонду. Що мешкають, а також випущені з метою розведення в мисливських угіддях дикі звірі та птахи, незалежно від того, в чиєму користуванні

знаходиться територія, на якій вони живуть, становлять мисливський фонд, що є державною, загальнонародною власністю.

D:\Фото\Школа\2018-19 н.р\Лісгосп\IMG_20181105_131559.jpg

Страуси

D:\Фото\Школа\2018-19 н.р\Лісгосп\IMG_20181105_131921.jpg

Золотий фазан

D:\Фото\Школа\2018-19 н.р\Лісгосп\IMG_20181105_132021.jpg

Павлін

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Фото\Школа\2018-19 н.р\Лісгосп\IMG_20181105_125910.jpg

 

 

Олень благородний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Фото\Школа\2018-19 н.р\Лісгосп\IMG_20181105_121302.jpg

 

 

 

Акція « Синичка»

       З давніх часів люди приваблювали до своїх осель різних птахів, особливо синиць,  які є регуляторами  чисельності багатьох видів комах.   

        Під час вигодовування пташенят синиці знищують величезну кількість шкідливих комах, До 500 разів у день батьки приносять корм пташенятам. Самки прилітають частіше за самців. У перші дні батьки годують пташенят більш ніжною їжею: кашкою здрібнених яєць метеликів і дрібних личинок. Пізніше приносять павуків, гусениць, совок, п’ядаків, щелкунів, довгоносиків, мух, коників, шовкопрядів.

    У синиць багато ворогів: ворони, сороки сойки, хижі птахи, білки, кішки, голод. За зиму гине до 90 % птахів.

     З метою збільшення «армії» синиць учні гуртка «Пролісок» виготовляють і розвішують у лісі добротні дуплянки, де б вони могли заховатися  від голоду, непогоди, ворогів, а  влітку гніздитися. Крім цього, необхідно синиць підгодовувати насінням соняшника, конопель, крихтами сиру, хліба.

 

        

 

 

 

             

 

Влаштовуючи штучні гніздівлі, ми компенсуємо їх природну нестачу, залучаємо у певні місця , щоб відволікти птахів від появи у небезпечних обставинах.

 

             

 

 

Висновки

  1. Ліси України є нашим національним багатством і за своїм призначенням виконують переважно екологічні, естетичні, виховні функції, мають обмежене експлуатаційне значення і підлягають державному обліку та охороні.
  2. Займаючись відновленням лісів, спостерігаючи за життям дерев і чагарників, школярі краще пізнають роль кожного організму  в рослинному співтоваристві.
  3. Природоохоронна робота в Гутянській ЗОШ  проводиться з метою підвищення ефективності та якості організації роботи, поліпшення стану довкілля,  озеленення та благоустрою свого селища, залучення учнів  до охорони лісових насаджень, посадки нових лісів, золучення до дослідницької роботи з лісництва, створення умов для допрофесійної підготовки учнів в галузі лісництва.
  4. В процесі факультативних занять, для зацікавлення учнів, я намагаюся знаходити нові методи і форми трудового навчання, екологічного виховання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Екологія, Виховна робота
Додано
20 грудня 2018
Переглядів
1705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку