Конспект уроку курсу за вибором "Екологія рідного краю" для 5 класу. Складений в ігровій формі. Учні самостійно здобувають знання розгадуючи загадки, ребуси, заповнюючи схеми. Курс за вибором "Екологія рідного краю" дає можливсть зацікавити дітей до подальшого вивичення природничих наук.
Екологія рідного краю
Поурочний план уроку в 5 класі
Тема: Роль світла в житті організмів. Вплив температури на живі організми.
Мета: з’ясувати роль світла та температури в житті живих організмів, аналізувати причини і наслідки пристосування рослин і тварин до дії на них світла і тепла; екологічне виховання; формувати навички самоосвіти.
Очікуванні результати: учень знає: пристосування рослин та тварин до дії світла і тепла; наводить приклади: світлолюбних та тіньовитривалих рослин, холодостійких та теплолюбних рослин Запорізької області; досліджує: вплив різного ступеня освітленості на ріст та розвиток рослин;
залежність життєдіяльності тварин від температури навколишнього середовища; робить висновки: про значення світла і температури у житті організмів.
Базові поняття та терміни: фотосинтез, світлолюбні, тіньолюбні, тіньовитривалі, теплолюбні, холодостійкі, морозостійкі, неморозостійкі, денні, нічні.
Обладнання: ІКТ, картинки з зображенням тварин і рослин які зустрічаються на уроці, картки з завданнями та ребусами, підручник екологія рідного краю для 5 класу.
Тип уроку: комбінований
Методи й методичні прийоми: бесіда, робота з підручником і схемами, демонстрація наочних матеріалів, заповнення таблиць, розгадування ребусів, диференціація домашнього завдання.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Ми починаємо урок, а на уроці нам потрібні
Удача
Радість
Оригінальність
Кмітливісь.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація
Котилось котильце,
Котильце-барильце,
То вище і вище,
То нижче і нижче.
Закидало в віконце
Золоте волоконце.
ІІІ. Формування теми, мети, цілей уроку
ІV. Вивчення нового матеріалу із закріпленням
Відгадаєте і отримаєте картку з якої дізнаєтесь як рослини поділяються по відношенню до світла.
' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' |
Заповните таблицю і отримаєте картку «Світло в житті тварин»
Світлолюбні |
Тіньолюбні |
Тіньовитривалі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Перелік рослин
Ряст, тюльпан, ялина, бузина, калина, квасениця, мати-й-мачуха, акація біла, вільха, суниця, троянда, дуб, папороть, тонконіг, черемха, сосна, конвалія, платан, чебрець, клен, горобина, береза, липа, тополя, іван-чай.
Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=CO0mUekg74U
Розгадайте ребуси. Об’єднайте слова в дві групи. І дайте назви цим групам.
' ' ' ' ' ' ' ' К=Н |
Г=Ж ' ОК |
И=А |
И=О Сива |
Я пробуджую поля і заквітчую гаї.
Прокидається земля, і співають солов’ї.
Всяк на світі мене зна: я - ...
З карткою видаються два слова: теплолюбні та холодостійкі і набір назв рослин розмістити на дві групи: хвойні дерева, дуб, граб, першоцвіти, ясен, каштан, ранньоквітучі, степове різнотрав’я.
Бесіда. Що приходить разом з весною? (Тепло). На вашу думку, як поділяються рослини по відношенню до тепла? Але не тільки рослини бувають теплолюбні і холодостійкі, а й тварини. Назвіть тварин теплолюбних і холодостійких. Які пристосування у них є до різних умов життя?
Хоча сам не біжить,
А стояти не велить.
Бесіда. Під час весняних морозів рослини страждають і зменшують урожай. На які два види діляться рослини по відношенню до заморозків? (морозостійкі та неморозостійкі)
V. Узагальнення і систематизація знань
1. Опрацювати казку на сторінці 39 підручника.
2. Заповнити пропуски в схемі
|
VI. Домашнє завдання
Творче завдання на вибір. Намалювати тварин і рослин по відношенню до світла і температури. Скласти оповідання, вірш про тварин і рослин по відношенню до світла і температури. Знайти загадки про тварин і рослин і вказати їх поділ по відношенню до світла і температури.
VIІ. Підведення підсумків
Оцінювання роботи учнів на уроці