Рекомендації для організації роботи у Вайбері з батьками другокласників під час дистанційного навчання у НУШ.
Як ми опановували Вайбер
Вимушений карантин в українських школах навесні 2020 року сприяв переходу на дистанційне навчання школярів. Це сприяло пошуку нових форм взаємозв’язку вчителів з батьками учнів молодших класів. Бо саме батьки являються найпершими партнерами вчителя у навчанні та вихованні молодших школярів, помічниками у виробленні самостійності дітей.
Одним із засобів взаємозв’язку з батьками став мобільний застосунок Viber. Viber – це безкоштовний месенджер, через який можна підтримувати зв’язок через Інтернет-підключення (Wi-Fi або мобільний Інтернет за своїм тарифним планом). Він дозволяє швидко надсилати миттєві текстові повідомлення, ділитися фотографіями та відео, робити голосові дзвінки-виклики (навіть міжнародні). Ніяких логінів і паролів – щоб розпочати, треба просто ввести свій телефонний номер. Усі телефонні дзвінки радують звуком HD-якості. Viber дозволяє безкоштовне живе спілкування у відеочатах, дозволяє записувати звукові повідомлення та навіть надсилати файли.
Текстове повідомлення можна прикрасити за допомогою крутих тематичних наклейок і смайлів, які дозволяють виразити емоції, замінити недосказані слова. У Viberі можна ставити лайки голосовим і текстовим повідомленням користувачів. Це швидко і красиво оживлює атмосферу спілкування. Можна видалити текстове чи голосове повідомлення, навіть, уже після його відправлення. Є можливість переслати повідомлення декільком адресатам, закріпити повідомлення у верхній частині екрану групового чату.
Аби додати в месенджер Viber новий контакт, достатньо просто взяти його зі своєї телефонної книги або ввести телефонний номер. Зв’язок завжди захищений. Viber ходить до Rakuten Group, світового лідера електронної комерції та фінансових послуг.
З нещодавнім оновленням у користувачів Rakuten Viber з'явився персональний чат для нотаток «Мої нотатки» для систематизації подій від найважливіших до незначних, спрощення повсякденних завдань, зберігання фото та нагадувань. Рішення розроблено для щоденного обміну даними та організації задач в рамках одного додатку для спілкування. Воно дозволяє:
У месенджері Viber можна з легкістю створювати та вести групові чати – аж із 250 учасниками одночасно!
Провівши опитування батьків, врахувавши всі позитивні та негативні сторони мобільного зв’язку, ми з батьками вирішили організувати вайбер-групу «Школа. 2-Б». Адмістратори: вчитель та члени батьківського комітету класу. Батьки підключилися до чату, двоє входять до чату за допомогою смартфонів старших дітей у сім’ї.
Ми створили правила спілкування в чаті групи:
1. Не ображати інших учасників.
2. Не публікувати рекламу без погодження з адміністратором;
3. Не писати повідомлення не по темі.
Для адміністраторів та батьків поради:
Якщо учасники роблять зауваження, то найкращим варіантом буде або погодитися і подякувати, або перейти в особисті повідомлення, а не з'ясовувати стосунки перед усіма. Відповідати на агресивні випади бажано етично та коротко.
Позитивним батьки визначили те, що їм зручно переглядати групові та особисті повідомлення, відбувається миттєвє пересилання інформації, миттєвий перехід на блог класу «Ми-друзі», де знаходиться основна інформація щодо викладених матеріалів для навчання за предметами початкової школи, та на сайт школи.
Матеріали англійської мови додаються в групу вайберу.
Погодили режим дня учнів. Додатково домовилися про щоденні відеозустрічі в конкретний час для тих учнів, кому потрібна консультація.
Незручність полягала в тому, що не у всіх дітей є цифрові засоби для навчання. Тому «змішане навчання» (цифрове та підручники) впровадили так. Опрацьовувались сторінки, окремі завдання за підручником та інтерактивні вправи, тести, відеоуроки вчителя, відеоконференції онлайн, телевізійні уроки.
Учні долучалися до вчителя за розкладом. Виконані роботи надсилалися у вигляді фотозвіту через Viber. (Додається презентація). Активність учнів підтвердила, що незважаючи на дистанційне навчання, діти люблять виконувати творчі роботи з інтегрованого курсу ЯДС. (Портфоліо другокласників країни на сайті «Я досліджую світ», команда Воронцової Т.
у Фейсбуці). Дуже підвищилась цікавість учнів і до уроків інформатики.
Облік виконаних робіт на початку роботи заносився до онлайн-таблиці. Потім до роздрукованого журналу спостережень, створеного вчителем. Перевірялись всі роботи за день (у початковій школі це дуже важливо), щоб діти почули формувальне оцінювання чи прочитали в чаті слова підтримки, отримали електронні сертифікати за проходження тестів, подяки . Спонукали дітей до самооцінювання (зафарбувати кружечок відповідним кольором в кінці роботи та ін.). Деяким батькам іноді доводилось нагадувати про дистанційне навчання.
Зберігаються діагностичні, творчі та самостійні роботи в папках на кожного учня на Гугледиску, таблиці з відповідями на тести на сайті «На урок».
Хочеться відмітити позитивне партнерство з вчителем батьків, без яких не було б дистанційного навчання в початковій школі. Разом із ними заповнимо і Свідоцтво досягнень другокласників. Після опанування вайберу, завдяки батькам другокласників, діти зареєструвалися в класі ДОДЖО.
Жигайло Олена Володимирівна,
вчитель початкових класів
Володимирівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1
Використані джерела:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.viber.voip&hl=uk - Сoogle Рlay.
https://blog.liga.net/user/yunazarenko/article/34685 Правила спілкування