Виховний захід "Подорож в країну квітів"

Про матеріал
Мета: виховувати уміння відчувати красу природи, милуватися нею, виховувати бережливе ставлення до природи, почуття взаємодопомоги , розвивати у дітей спостережливість, уяву, фантазію, образне мислення, розвивати зв'язне мовлення.
Перегляд файлу

Тема. Подорож у країну квітів
Мета: виховувати уміння відчувати красу природи, милуватися нею, виховувати бережливе ставлення до природи, почуття взаємодопомоги , розвивати у дітей спостережливість, уяву, фантазію, образне мислення, розвивати зв'язне мовлення.

Хід заходу

І. Організація класу.
Вч. Діти! У нас сьогодні ніби свято,
гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться
І весело всім усміхніться.
Усміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям,
І тоді обов’язково
День у всіх веселим буде!

Уч. Ми вам раді люди добрі ,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
на зустріч з нами в третій клас!

Уч. Шановні гості!
В добрий день і в добрий час
Завітали ви до нас.
Всіх ми вас вітаємо,
Подивіться, що ми вміємо і знаємо.

ІІ. Вступна частина
Вч . Сьогодні ми поринемо у дивовижний світ природи. Скільки в ній різних чудес. Давайте прочитаємо вірш про природу.

Йдемо в гості до природи.
Є в ній різна дивина:
В небі – зорі, в ріках – води,
В полі квіточка ясна.
А зимою є сніжинка,
Літо дощик принесе,
Є метелик і пташинка
І таке цікаве все!
- І одним із таких чудес природи є квіти. Вони наповнюють наше життя своєю красою, ароматом. Саме про них ми і поговоримо.
ІІ.Основна частина.
Вч. Послухайте, будь ласка, одну казку.
Були у Матері - Природи дві донечки. Були дуже вродливі. Одну звали Флора. У неї очі голубі, наче зорі. Вона завжди замріяна, тендітна, ласкава, ніжна та привітна. Іншу звали Фауна . Вона швидка, як вітер, Могла за птахами летіти , за оленями стрибати ,з білочками пустувати. Обидві дочки любили живий світ. І вирішила мудра мати природа їм дарунки дати:
Флорі -- світ рослин, а Фауні -- світ тварин .
Вона наказала, щоб вони берегли і доглядали природу , від всього злого захищали. І понині живуть в легендах ці дві богині – захисниці рослин і тварин.
До нас сьогодні завітала богиня Флора.
Флора
Добрий день, дорогі малята!
Завітала до вас на свято,
Я ніжна і казкова Флора,
У мене очі, наче зорі.
Завжди замріяна, тендітна,
Ласкава, ніжна та привітна.
Природа – матінка мені
В дарунок дала світ рослинний.
І паную я в країні цій чудовій,
Незвичайній, різнокольоровій.
Мешкають в країні моїй квіти,
І для мене всі вони, як діти

 


- Діти, то хто ж живе в країні флори?
Флора. Так діти, я королева рослинного світу. Я піклуюся про усіх рослин, щороку прикрашаю землю розкішними квітами.
Запрошую вас здійснити подорож у країну квітів. Ця карта буде вказувати вам путь. Щоб дізнатися, хто буде помічником, розшифруйте слово. Молодці, це метелик , який дружить з квітами. Отож розпочинаємо подорож.

 


Перша зупинка, куди привів метелик «Поле»
- Квіти можуть рости не лише на клумбі, а й у полі. Такі квіти називаються польові. А чи знаєте ви польові квіти, ми перевіримо за допомогою загадок. Отож, увага, розпочинаємо
1.Запалали в чистім полі,
Наче галстуки червоні.
То палає в полі так
Польовий червоний...
(Мак)
2.Наче сонце, серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку ...
(Ромашка)
3.На просторах поля золотого
Сині зірочки тремтять.
Мов шматочки неба голубого
Виграють, виблискують, горять.
(Волошки)
4.Сонечко в траві зійшло,
Усміхнулось,розцвіло.
Згодом стало біле – біле
І за вітром полетіло.
(Кульбабка)
5.Листки знизу вкриті білим пухом,
тепленькі і лагідні, як мамині руки,
а зверху гладенькі, холодні.
Квітка схожа на маленький
золотистий вогник
(мати й мачуха)
Друга наша зупинка «Ліс»
- Також квіти ростуть і у лісі. Як ви думаєте, як ми назвемо усі квіти, що ростуть в лісі?
- Молодці, це лісові квіти. Для того, щоб перевірити, як ви знаєте лісові квіти, нам допоможуть картки і ми попрацюємо парами. На кожній парті є картка з ребусами. Якщо ви ъх розгадаєте, то отримаєте картинку лісової квітки. Отож, приступайте до роботи і котра пара справиться, піднімайте руки. (слова на картках: проліски, підсніжники, сон-трава, конвалія, ряст, первоцвіт, фіалка)

 

Третя наша зупинка, куди нас привів метелик «Клумба»
- Тут ми дізнаємось про квіти, які ростуть на клумбах. Хто знає, які це квіти?
- Давайте поглянемо на них і назвемо їх.
- Оскільки квіти можуть оживати, то вони приготували для вас танець.

 


Тюльпан
Я гордо голову тримаю,
І перед вітром не схиляю.
Я жовтий, білий, полум'яний ,
І наче яблуко, рум'яний.
В саду я квітну навесні
тюльпан таке ім'я мені.
Нарцис
Я нарцис чарівний,
Мов про сніг на згадку.
Все квітчаю навесні.
Білим цвітом грядку.
Троянда
Добрий день, о Ваша милість!
Ой, невже я запізнилась?
Довго сукню вибирала,
Безліч їх я приміряла:
І рожеві, і червоні,
Білі, жовті, пурпурові.
Різним кольором і тоном,
Дуже пишні і бутоном.
Айстра
Добрий день, шановне панство!
Ой, яке пишне убранство!
Зустрічайте, гей, це ж я –
Пані айстра , як зоря.
В небі я не височію,
А на клумбі майорію.
Мені фарби всі, що мала,
Флора враз подарувала.
Жоржина
Як тільки побачу я квітку жоржину,
Чомусь, мимоволі у спогади лину...
Багряні голівки під самим вікном
Вітають нас зранку яскравим чолом.
Лілея
Чуєте пахощі в нашім дворі?
Квіти розквітли в ранковій порі!
Тут на світанку сам дощик ходив,
Білу лілею від сну розбудив.
Майор
Добрий день, чарівні пані,
Одягнув я фрак від „Армані”,
І погони приєднав,
Чоботи поначищав.
І готовий танцювати,
Вас усіх розвеселяти.
Я майор з лілією для вас
У квітнику ми затанцюєм вальс.
Четверта зупинка «Дивоквіти»

А зараз перетворимося на рослини, але не прості, а диво-рослини, які наділені надзвичайними властивостями та для цього треба відгадати загадки. Хто яку загадку відгадає, той на таку диво-рослину і перетвориться.

 

У траві росте, у лісі,

Всі його збирають, рвуть.

Квіти жовто-золотисті,

Ніби зірочки цвітуть. (Звіробій).

 

Ви його чудово знаєте,

На доріжках зустрічаєте.

Він усім, як добрий друг,

Лікує рани ніг і рук. (Подорожник).

 

Хто це на доріжці

На високій ніжці,

Голівоньки синенькі,

Листочки зелененькі? (Цикорій).

 

Дуже скромна і тендітна,

Серед квітів непримітна.

Та, якщо в руці пом’яти,

То умить впізнаєш … (м‘яту).

 

Не оса, а жало має,

Не вогонь, а обпікає.

Коли йдете в ліс гуляти,

Обминіть її, малята. (Кропива).

А тепер назвіть себе. Усі ці диво-рослини не прості, а лікарські.

Розкажіть від яких хвороб лікують ці рослини.

  • Звіробій – це ліки, як кажуть в народі, від 99 хвороб. Настої звіробою вживають для збудження аппетиту, від ангіни, грипу, головного болю, ревматизму.
  • Подорожник росте біля доріг, насіння йде в стрілку. Застосовується для зупинки крові з ран.
  • Цикорій росте уздовж доріг. Квіточки синенькі. Застосовують настоянку як при захворюваннях нирок, селезінки, печінки, так і при зубному або головному болях.
  • М’ята росте на городах і в лісах. Розпізнати можна за незвичним запахом. Діє як заспокійливий засіб.
  • Кропива або, як її ще називають, жалива росте у садах, чагарниках. Володіє знезаражувальними властивостями. Використовують для зупинки кровотечі, при гнійних ранах.


Ми дійшли до зупинки, яка має назву «Екологічна».

- А хто знає, що означає слово «екологія» ?
- Екологія-означає бережливе ставлення до природи.
І ми ,як частинка природи, повинні берегти її, аби мати цю красу для себе і своїх майбутніх дітей. Але насправді не всі люди бережуть природу. І тому деякі квіти кричать: « Допоможіть!», «Врятуйте!». Саме тому в Україні створено так  Червону книгу. Можливо ви знаєте, що то за книга?
- А чому деякі рослини записані в цю книгу?
- Молодці. Найбільше квітів, яким загрожує зникнення, - це лісові квіти, бо вони ростуть самі і їх ніхто не насаджує, а лише знищують. Деякі пари дітей складали з пазлів картинки цих квітів і користувались зразками. І зараз ми із цих картинок зразків створимо колаж квітів, що занесені до Червоної книги України. Я буду їх називати, і той, у кого є така квітка, подає сигнал.
Колаж
- А ще наші діти підготували вірші, які розкажуть, як стати справжніми друзями природи.

1 уч.У квітки жива душа,
Така, як твоя і моя.
Я жити хочу, й хочеш ти.
А квітка хоче рости і цвісти.

2 уч.І були б вони щасливі,
І пахучі, і красиві,
Якби в полі, в лісі, в лузі
Бачили б їх тільки друзі.

3 уч. Ті, які б їх не топтали,
Без потреби не зривали.
А на клумбах, вдома, в школі
Висівали б їх доволі.
Доглядали, поливали,
Квіти всім красу би дарували.

4 уч. Не топчім, не зриваймо квіток,
Цих природи синів і дочок.
Бо поки буде матінка-природа.
В нас буде сила, і життя, і врода.

5 уч. Хай сяє сонце в небі,
Хай світить навкруги.
Хай гріє ліс, поля, луги.
Хай квітуть квіти навкруги.
Остання зупинка «Просто так»

Ви всі бачили мультфільм «Просто так». Герої мультфільму дарували один одному букет квітів. Для чого вони це робили?

Для того щоб покращити  наш настрій, ми теж будемо дарувати квіти, але намальовані, а не справжні.

Практична робота (малювання квітів в техніці друкування)

  

Після свята подаруєте тому, кому хочете покращити настрій.
Вч.
Діти, будьте і ви як маленькі сонечка-квіти, цвітіть, творіть добро,
любіть свою землю, матінку-природу, і вона відповість вам
любов’ю і щедрістю. Тоді будуть на нашій землі злагода і мир.
Діти, дякую вам за роботу, і давайте подякуємо нашим гостям зе те, що завітали до нас.

 

docx
Додано
29 травня 2020
Переглядів
1170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку