за творами В.Сухомлинського,заняття із конструктором

Про матеріал
інтегроване заняття .Розвиток мовлення з конструюванням та музичним мистецтвом. Сюжетне конструювання за прочитаним.
Перегляд файлу

Мета:

  • За допомогою казки В.О.Сухомлинського, формувати уявлення дітей про єдність природних чинників та взаємозв'язок з діями людини.
  • Вчити відрізняти цілеспрямовані справи від пустощів; стимулювати до позитивних вчинків, до відмови від негативних; передбачати наслідки необгрунтованих дій людини до природи.
  • Формувати вміння розуміти  ідейний зміст твору, його настрій; визначати особисте ставлення до головного героя твору.
  • За допомогою конструювання стимулювати до зтворення сюжету твору «Камінь»В.О.Сухомлинського.
  • Розвивати спостережливість, розсудливість, емпатію,вміння мислити, аналізувати;  збагачувати словниковий запас, уяву під час конструювання, моторику.
  • Виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до води, екологічно- доцільну поведінку.

 

 

 

Материал та обладнання:

 аудіозапис «Шум моря», герой-Краплинка, ілюстрації із зображенням водоймів(море,          річка, океан, криниця т.д.), казка В.О. Сухомлинського «Камінь»,  прислів’я про воду,   конструктор «ЛЕГО» ( на кожну  дитину), загадки про криницю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

     І.       Вихователь вмикає запис «Шум моря», «Шум течії води з крану».

            -Що ви почули? Про що вам нагадали ці звуки?( відповіді дітей)

          (з’являється гостя-Краплинка)

 

    Краплинка:     Я-Краплинка невеличка

в мене є малі сесетрички

І по світу ми гуляємо

усіх водою напуваємо

Але де живемо не знаємо

Дітки нам допоможіть

Де живемо розкажіть.

 

   ІІ.

             Вихователь: Діти давайте пригадаємо де живее вода?Допоможемо нашій гості?

        ( діти    розглядають карту, глобус, ілюстрації) Відповідають(в морях, океанах, річках,    криницях, )

 

           Розповідь вихователя « Заглянемо в давнину»

 

З давних давен люди селились якомога ближче до води.Вода і вогонь є священними стихіями всіх народів на землі.У народі до будь-якої криниці надзвичайно шанобливе ставлення. Це символ знань,чистоти , мудрості, гадали на власну долю, напоївши коней вирушали у дорогу.

Викопати криницю- тяжкий труд.Нові криниці копли до свят Івана Купала.З них дівчата обливали вінки ,хлопці пригощали дівчат водою. Біля криниці садили калину, щоб оберігала від спеки і прикрашали ії.

Місце для криниці в кожному селі шукали по- своєму.В народі кажуть «Де вода , там життя».

Є такий звичай.Старий дід, який знався на тому, як шукають воду, ходив усюди по селу і там, де густа  зелена трава, прикладав вухо до землі і слухав, чи   шумить вода.Якщо він чув це, то в тому місці копали криницю. Вода в ній була холодна, чиста і смачна. В селі була одна або дві криниці. Коли криниця викопана до неї будують дашки, приладнують ручки, жолобки. Щоб не псувалась вода на дно опускали срібний предмет.Після цього освячують з священником.

 

            Гра «МІРКУВАЛКИ»

 

-Чи замислювались , ви, про життя  на Землі без води?(відповіді дітей).

-Чи міркували ви колись над тим , як дії людини можуть знищити воду,а разом з нею природу?

 

     Сьогодні я вам розкажу казку В.О.Сухомлинського «Камінь».

 

     Запитання:

 

-Яку користь приносе людям криниця?

-Що зробив хлопчик-пустун?

-Для чого він кинув камінець у криницю?

-Що трапилось внаслідок бездумного вчинку хлопця?

-Чи змінилась природа навкруги? Чому? Чому стало сумно на лузі?

 

 2

-Як ви вважаєте, чи здогадався дідусь, хто винен у тому, що засохла криниця і зникла навколишня природа?

-Чому нас навчає казка?

-Чи можна сказати «Без води не можна жити»?

 

 

 

 Вихователь: Давайте пригадаємо прислів’я про воду

« Без води і не туди , і не сюди»,

«Зелена трава-недалеко вода»,

«Чиста вода, як сльоза»

«Не плюй в криницю, доведеться води напиться»

«Глибока вода не каламутиться»

«Без води і борщу не звариш»

« Чим глибша вода, тим більша риба»

Вчорашньої води не дожинеш»

« Пролиту воду назад не забереш»

 

Вихователь:

                     Зраділа наша Краплинка, що вона сама важлива для всього живого

                і пропонує побудувати криницю із казки В.О. Сухомлинського «Камінь»

               ( вихователь пропонує створити пейзаж , який вам більше сподобався)

 

 

  Творча , самостійна робота дітей із конструктором «ЛЕГО» «Криниця.»

 

                   (розгляд  робіт, обговорення, обмін думками.)

         ІІІ.

 

 Краплинка:

                Я дуже вдячна вам,за те, що ви  побудували мені рідну домівку,чисту криницю.

 

       А тепер відгадайте загадки:

  • Качка в морі -хвіст на дворі.( відро в колодязі),
  • Прийшов сам та в криницю – бом.( відро),
  • Дві галки сидять на одній палиці( відра на коромислі),
  • У проваллі глибоко виблискує око (колодязь)

 

Вихователь: Жива вода дає життя

                                 Всьому живому в світі,

                                 Якщо живе жива вода

                                  Тоді земля у квітах.

 

 Бережіть природу вона мати наша.З природою не можна пустувати!

 

3

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              Заняття для дітей старшого дошкільного віку з використанням твору                                         В.О.Сухомлинського»Камінь»

     
 

 

                                                                                        Підготувала та провела

                                                                                        Стеченко О.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Стеченко Ольга
Додано
12 грудня 2023
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку