За Всеволодом Нестайком «Чи роблять так друзі ?» (Урок)

Про матеріал
Розробка уроку літературного читання,(4 клас) до підручника Вашуленко М.С., Васильківська Н.А., Дубовик С.Г. (Видавничий дім "Освіта", 2021.). Навчаю дітей мислити критично. Створюю ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, даю можливість кожному відчути радість досягнення, усвідомлення своїх здібностей, віру у власні сили.
Перегляд файлу

 

Літературне читання / 4 клас/

Тема. За Всеволодом Нестайком «Чи роблять так друзі ?»

Мета:  познайомити учнів з твором Всеволода Нестайка «Чи роблять так друзі?»; розвивати критичне мислення, вміння висловлювати свою думку; виробляти навички виразного читання; аналізувати прочитане; виховувати взаємодопомогу, доброзичливе ставлення до людей, уміння дружити і бути справжнім другом.

● формування предметних компетентностей:

продовжити ознайомлення учнів із творчістю сучасного  українського письменника Всеволода Нестайка; розширити коло читання; вчити визначати головну думку твору; формувати навички правильного, виразного читання. Розвивати та поповнювати словниковий запас учнів; виховувати почуття дружби .

● формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:

       учити учнів аналізувати інформацію, виділяти головне, застосовувати на практиці;

        формулювати, висловлювати, доводити свою думку;

соціальна :

        формувати навички співробітництва в групі, команді, уміння адаптуватись, виконувати різні функції в групі;

        підтримувати гармонійні стосунки з оточуючими;

 ● розв’язувати проблеми, що виникають у різних життєвих ситуаціях;

комунікативна:

       намагатися створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів;

     ● сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті.

 

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: мультимедійний комплект , картки для ігрових завдань.

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момен

    1. Вправа «Коло друзів».  СЛАЙД 2

  • Давайте, друзі, розпочнемо цей день зі щирого привітання.

 

          У цьому класі – друзі всі:              ( три хлопки)

          І ти, і ми, і ви.

Руку дай тому, хто зліва,              

Руку дай тому, хто справа.           

Посміхнись тому, хто зліва,

Посміхнись тому, хто справа.

          Ми – одна сім'я!                     (розвести руки в сторони, показати на всіх)

II. Перевірка домашнього завдання

Читання в особах;  ланцюжок відтворення подій у тексті О.Радушинської «Майже боксерський двобій». Самооцінка.

IIІ. Мотивація навчальної діяльності

  1.     Мовленнєва розминка.  СЛАЙД 3

Робота над загадкою.

 

Самотнє дерево і вітерець зламає, 

А разом з ним у тебе сила є. 

Без нього не прожити – кожен знає. 

Без нього сіре все життя твоє. (Друг)

 

  1. Робота над чистомовкою.  СЛАЙД 4

Гра «Добери потрібні слова».

 

ЖУ-ЖУ-ЖУ – я з Оленкою … дружу,

ЖА-ЖА-ЖА – друг купив мені … коржа,

ІЖ-ІЖ-ІЖ – пиріжок на всіх … розріж,

ЖИ-ЖИ-ЖИ – маєш друга - … бережи.

  1. Вправа «Кубування».  СЛАЙД 5

● Назви (друга).

● Чому (опиши товариша).

● Поясни (ти справді думаєш, що... ти впевнений, що...).

● Поділись (поділись, що ти відчуваєш,коли..., чому ти вибрав...).

● Придумай (що буде, якщо..., придумай, як...).

● Запропонуй (запропонуй, де..., запропонуй, як..., що, якщо...).

 

ІV.  Повідомлення теми і мети уроку

  •                   Сьогодні ми опрацюємо оповідання Всеволода Нестайка « Чи роблять так друзі?»

 

V. Вивчення нового матеріалу

  1. Вправа «Передбачення».

  - Прочитайте загаловок оповідання.

        - Як ви гадаєте, про що може йтися в цьому творі?

         -  Заповніть таблицю передбачення.   СЛАЙД 6

 

  1.  Словникова робота. Стіна слів.  СЛАЙД 7

- Прочитайте правильно слова і словосполучення.

Під’юджувати, огризнувся, в’язи, базікало, рвучко, затамувавши подих, скоба,  кволість

-  Значення яких слів ви не можете зрозуміти?  СЛАЙД 8

Під’юджувати – підбивати, наштовхувати на якийсь вчинок.

Огризнувся – грубо відповів.

В’язи – шия.

Базікало – особа, що полюбляє багато говорити.

Рвучко – стрімголов, швидко.

Скоба - кріпильна деталь у вигляді П-подібної металевої смуги.

Кволість – слабкість.

 

VI. Гімнастика для очей    СЛАЙД 9

 

VII. Робота над твором

  1.   Комбіноване читання.

Читання тексту учителем.

  1. Перевірка таблиці передбачення.

            - Чи справдилися ваші передбачення? Чому ви так вважаєте?

  1.  Читання тексту дітьми.(«Методика взаємних запитань». Робота в парах).   СЛАЙД 10

           - А зараз об’єднайтеся  в пари.

           - Проведемо вправу зі «Щоденні 5» - читання з другом.

           - Читайте по черзі текст і ставте одне одному запитання.

  1. Стратегія «Ромашка Блума». Робота в групах.   СДАЙД 11-12

Орієнтовні запитання

Прості.Хто дійові особи оповідання? Де відбувався описаний випадок?

Уточнюючі. – Чи правильно я вас зрозумів, що… ?, “Тобто ти кажеш, що …?”

Практичні. –« Як би ви були на місці героя оповідання?», «Як вчинили б ви…?»

Інтерпретаційні. – «Чому?»

Оціночні. – «Як ви ставитеся до вчинку головного героя?»

Творчі. – Що б ти зробив, якби … ?», « Що повинні були б зробити справжні друзі?» -« переконливо відмовляти друга від небезпечного вчинку».

 

VIІ. Фізкультхвилинка СЛАЙД 13

 

VIІІ. Закріплення вивченого матеріалу

          1.  Вправа «Бінго».   СЛАЙД 14

-  Складіть аркуш паперу вертикально і способом відривання зробіть фігурку людини. «Бінго» - це силует дівчинки. Запишіть на різних частинках фігурки риси, що належать головному герою – Мишкові.

 

(Відважність, сміливість, поспішливість, безглуздість, упертість, хвастливість).

 

  1. Пронумеруй послідовність дій Мишка.   СЛАЙД 15

 1. Схопився 2

 2. Підтягнувся 3

 3. Глянув 5

 4. Попрямував 1

 5. Присів 6

 6. Повис  4

Ваша відповідь: — — — — — (4, 1, 2, 6, 3, 5)

  1. Встановіть відповідність між персонажем і висловлюванням.

            СЛАЙД 16

Михайло Петрович                    «Може, не треба?»

 

         Женя                                           «Безглуздо ризикувати —

                                                              це  дурощі, а не хоробрість!»

 

         Толя                                            «Мишко, я тепер вірю»

  1. Робота над прислів’ями. Технологія «Два – чотири - всі разом».

            СЛАЙД 17

 

-  Самостійно уважно прочитайте частинки прислів’їв і усно їх складіть. Визнач прислів’я, яке найточніше виражає головну думку твору Всеволода Нестайка “Чи роблять так друзі?” (1хв).

-  Обміняйтесь своїми міркуваннями з товаришем, що сидить поруч за партою (1хв).

 -  Об’єднайтеся в групи по 4 особи і порівняйте свої результати попередньої роботи   у створених групах (1-й – 2-ому, 3-й – 4-ому) (2хв).

- У випадку, коли ви дійдете спільної згоди, запишіть складені прислів’я  в зошити.

Представлення результатів у загальному колі. (2 хв) .

  

Прислів’я:

               Чоловік без друга, що їжа без солі.

               Хто хвалиться, той кається.

 

IX. Підсумок уроку. Домашнє завдання

  1. Рефлексійна вправа «Мікрофон».

 

  Цей урок допоміг мені усвідомити…

  Я сьогодні збагнув(-ла) одну життєву істину…

  Ознайомлення із твором дало мені…

  Найцікавішим на уроці для мене було…

  З уроку я взяв(-ла) для себе…     

      2.  Домашнє завдання.

 - Послухайте оповідання Аніти Майданюк «Жадана ручка» за QR - кодом , навчіться переказувати. Намалюйте малюнок до твору у вигляді літературного пазла.     

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kolodiazhna Inna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
2771
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку