3 клас
Тема: За Всеволодом Нестайком «Одиниця з обманом»
Очікувані результати: учні свідомо і виразно читають оповідання Всеволода Нестайка «Одиниця з обманом»; аналізують прочитане, висловлюють оцінні судження щодо вчинків дійових осіб, відповідають за свої вчинки., дотримуються правил доброчесності.
Формувати компетентності: спілкування державною мовою,
математичну грамотність, компетентність в галузі природничих наук, екологічну компетентність, інформаційно-комунікативна компетентність, навчання впродовж життя, культурну.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Урок читання починаємо,
Гарного настрою всім бажаємо.
Те що вивчили — пригадаємо,
Поміркуємо, почитаємо.
Вправи для очей, вправи на дихання
— Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені та очі.
Перевіримо готовність наших органів.
— Наберіть повітря: вдих — видих на звуки:
[а]; [о]; [з]; [к].
— Проведемо вправи для очей:
- вгору — вниз — вгору;
- направо — вліво — праворуч;
- вгору — ліворуч — вгору — праворуч — вгору.
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання учнів.
1.Вправа «Авторське крісло»
2.Каліграфічна хвилинка
3. Вибірковий диктант.
4. Гра «Хто швидше?»
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
1.Слово вчителя.
— Ви вже знайомі з творами відомого українського письменника Всеволода Нестайка. Це цікаві оповідання, казки, повісті про незвичайні пригоди ваших ровесників — хлопчиків і дівчаток. З героями його казок теж відбуваються дивовижні події, завдяки чарівним речам. Сьогодні ми прочитаємо уривок з фантастичної повісті Всеволода Нестайка «Одиниця з обманом».
2. Вправа «Передбачення за заголовком»
3.Словникова робота.
Шпінгалет-…., шуліка-…, козенаки…
Човгати- терти, скребти і т. ін. по якійсь поверхні, утворюючи шум, шарудіння.
Принцип- правило, переконання, норма, правило, яким керується хто-небудь у житті, поведінці.
Вкарбовуватися -міцно закріплюватися в пам'яті, душі тощо.
4.Виразне комбіноване читання вчителем – учнями ст. 21-24
5.Фізкультхвилинка.
6. Виразне читання учнями. Читання твору самостійно, для друга, назагал.
Читання ланцюжком.
7. Вправа «Взаємних запитань» Робота в парах
8. Обговорення ідейного змісту.
-Які почуття викликали в тебе розповіді хлопців?
-Чому ? Які «подвиги» зробили хлопчаки?
- Чому хлопці вихвалялися один перед одним?
-Яка проблема порушується?
- Як її вирішити?
- Що потрібно зробити хлопцям, щоб порозумітися.?
-Подумай, чи не трапляються і в тебе оцінки «з обманом».
9. Читання в особах.
10. Характеристика персонажів.
10.Вирішення проблемного питання.
V. Закріплення набутих знань.
Гра «Читацьке колесо»
VІ. Підсумок уроку.
Інтерактивний прийом «Незакінчене речення»
На уроці ми ознайомилися з творчістю українського поета…
Для мене було новим…
Я радий (рада), що тепер знаю...
VІІ. Домашнє завдання.
Переказ уривка повісті «Одиниця з обманом»
VІІІ. Оцінювання та самооцінювання учнів.